Vasemman käden puutuminen, -JATKUVA sellainen =(

  • Viestiketjun aloittaja Pelokas
  • Ensimmäinen viesti
Pelokas
Mistähän voi olla kyse?
Lääkärikammoisena en mene lääkäriin ennen kun oikeesti huolestun todenteolla.. nyt vaan vähän pelottaa ja mietityttää mistä voi olla kyse..
Mulla on vasen käsi, tai siis keskisormi, nimetön ja pikkurilli sekä vasen puoli siitä kämmenestä ranteeseen asti puutunut ja sitä pistelee pikkasen niin kuin yleinsäkin kun joku raaja puutuu.
Molemmissa rinnoissa tuntuu välillä sellasia vihlasuita jotka lähtevät kainalosta kohti nänniä.

Ei siinä mitään, asia ei muuten edes häiritsisi minua kun ei ole kovinkaan iso vaiva ja olen jo niin tottunut tähän etten enää edes kuulostele itseäni joka päivä.. mut nää rintavihlaisut on jatkuneet jo keväästä ja tää vasen käsi alkoi puutumaan kesäkuussa ja on siitä asti ollut lähes tauotta puutunut juuri samalta alueelta aina.

Ja tosiaan, lääkärikammoinen olen joten älkää vain sanoko et LÄÄKÄRIIN vaan kertokaa jos teillä on aavistuksia suuntaan tai toiseen niin yritän saada itse itseni ymmärtämään että lääkäri vois olla paikallaan jo..
 
mun isällä oli puutumista vasemmassa kädessä ja jalassa..aivoverenvuoto...tosin niistä meni kyllä samana päivänä puutumisen jälkeen myös voimat
oliskohan sulla joku hermo tai lihas puristuksissa..?
Käytkö hierojalla miten usein että jos olis vaikka lihakset jumissa niin se aiheuttaa tuon
 
Taas väärää tietoa
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
sndr.canalis carpi, rannekanavan (hermon) pinne, leikkaus auttaa!
Höppöppöp. Jos on canalis carpi, niin silloin puutuu peukalo, etusormi ja keskisormi ! Tässä näin ei kuvattu. Tutkituta selkä, sieltä se voi johtua.
 
vieras
canalis carpii ei oirehdi yläosassa raajaa, vaan ranteen alueella. Saati sitten rintakehän alueella. Uskoisin, että hartiat ovat niin jumissa, että hermotus pinteessä. t. sh+ koulutettu hieroja
 
ap
Kiitos teille!!! Teen fyysistä työtä ja todellakin hartiat on jumissa! En vain osannut liittää tätä käden puutumista/rintavihlaisuja niska/hartiaseutuuni kun ne tiedostan että vaivaavat työni takia mut ikinä en ole silti hierojalla käynyt vaan nappaan buranan joskus tai levitän mobilaattia sinne..
 
kipuileva
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
canalis carpii ei oirehdi yläosassa raajaa, vaan ranteen alueella. Saati sitten rintakehän alueella. Uskoisin, että hartiat ovat niin jumissa, että hermotus pinteessä. t. sh+ koulutettu hieroja
Jep hartiat kuntoon, mutta kainalon lihakset aiheuttaa myös mulle kaikenmaailman käsiongelmia. Akupunktioon vaan..
 
ap
Hierojalle varaan ajan samalta istumalta ja onnellisena totean etten ainakaan ihan vielä joutunut lääkäriin soittamaan. Jos hierojakaan ei osaa auttaa niin sit kai joudun miettimään sitä lääkäriin turvautumista oikeesti... neljättä kuukautta käsi puutuneena... vain päivä silloin, toinen tällöin ilman puutumisen tunnetta...
 
ap
En mä voi levätä, en mä tän takia saa saikkua töistä koska ei käsi ole kipeä millään tapaa ja hommat sujuu, pari kertaa vain sormenpää vähän auennut töissä kun en ole puutumisen takia huomannut et sormenpää on jossain välissä..
mikä on naprapaatti? mitä se tekee?
 
pöh
Alkuperäinen kirjoittaja k a t a:
Mulla ollut samaa ja tutkittu.Rannekanavaoireyhtymäksi diagnosoitu.Ja rasituksesta se kipeytyy enemmän.
Kylmää ranteeseen ja lepoa.

Kylmää ei rannekanavaoireyhtymän hoidossa kannata käyttää , kun se pahentaa oireita . Mutta alkuperäistä viestiä kun kattelen niin vois kyseessä olla myös ns. rintarankalukko.
 
ehdottaisin
OMT-fysioterapeuttia tai kiropraktikkoa/osteopaattia/naprapaattia. jos tosiaan on fyysistä työtä, toinen käsi rasittuu enemmän kuin toinen niin siitä jännittyy rintaranka josta sitten oireilu laajenee. OMT-fyssari tutkii kokonaisvaltaisesti ja availee niveliä pehmeästi.
 
MU
Moi

Olin leikkauksessa 01.09. Sidos poistettiin 08.09. jolloin huomasin, ettei nimetön liiku. Tikit poistetettin 15.09. terveyskeskuksessa, jolloin valitin oireesta. Sanottiin "odota" kyllä se siitä. Neljä viikkoa myöhemmin sama oire sekä kipuja kämmenessä. Sain ajan tutkimukseen 28.10.!! Tällä hetkellä vasen käsi ei toimi ja kipuja on! Onko muilla samat kokemukset?
 
mulla sama vaiva, ollut nyt kesäkuusta asti..välillä vähän parempi mut kokonaan en oo vielä päässyt siitä eroon.

diagnoosi mulla oli golfkyynärpää, eli sama ku tenniskyynärpää,vain toisella puolella kynnärpäätä.(tenniskyynärpää on tuolla peukalon puolella, tää tuolla pikkurillin puolella ) lihas painaa tuossa kyynärtaipeessa hermoa sinne luiden väliin.

hoidoksi mulle annettiin tulehduskipulääkkeitä (tai käskettiin niitä ottaa ) voltarenia ja sit kylmää tuohon käsivarteen.Ja oon nyt pitänyt sellaista kyynärtukea oikeastaan kokoajan siitä lähtien (niitä saa ainakin apteekista, instrumentariumista ja joistain marketeistakin )

kannattaa käväistä lääkärissä, niin tiedät sit missä on vika.

(jaahas, nyt vasta huomasin koska tää oli aloitettu :whistle: )
 
Viimeksi muokattu:
Johanna Kumpulainen
Vähä reilu viikko ollu kipeenä vasen käsi kyynärtaipeeseen asti. Ei oo mitään muutaku vähä liikapainoo ja viime aikoina oon työskennelly ahtaissa paikoissa ja en niin ergonomisesti. Voisko hieroja auttaa ku en oo käyny 23 vuoteen.
 
risto paloheimo,omt ft.
oireet viittaavat neurodynaamiseen vaivaa, hermon osmoottinen paine on kasvanut ja hermon verenkierto heikentynyt. Hoitona on niskan mobilisointi ja hermokudosten
liikuttelu, mobilisointi
 

Yhteistyössä