Vasenkätisten pino :)

Tällanen tuli mieleen=) Kuinkas moni täällä on vasenkätinen? Ootteko joutuneet "kärsimään" siitä jollain lailla?

Mä kun menin ekalle luokalle, niin opettaja ois halunnu väkisin tehdä musta oikeakätisen :eek: Onneks vanhemmat laitto vastaan. Kirjottaminen on ärsyttävää ku suttaantuu se teksti helposti ja sit on koko käden sivu ihan mustana :headwall: Osan jutuista oon kyllä oppinu tekee ihan niinku oikeakätiset, en osaa käyttää vasenkätisille tehtyjä saksia tai veitsiä ym. vastaavaa.
 
NAKKI
olin pienenä vasuri kuten isäni ja piirtelin ja harjoittelin kirjoittamaan vasemmalla, äitini ei kuitenkaan tykännyt ajatuksesta vaan siirsi aina kynän oikeaan käteen ja lopulta musta sitten tuli oikeakätinen, syytän tästä kuitenkin sitä että mulla on kamala käsiala :D
 
Vasuri
Vasuri ja samoja ongelmia mm. toi käden suttaantuminen.

Oon iteki oppinu paljon asioita tekeen oikeakätisesti, mutt paljon on vielä mitä oon aina tehny vasurina ja tulen tekemään :)

Tässä yhteiskunnassa vähän "väkisin" joutuu joitain asioita opetteleen oikakätisesti, kun meitä vasureita on kuitenkin vähemmän :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Lode84:
:wave: Mua ei opettaja opettanut ala-asteella neulomaan ollenkaan, koska olen vasenkätinen. Sit mä tein aina vaan jotain ristipistoja ym. kun muut neuloi.. :(
Mut opetettiin neulomaan oikeakätisesti. Opettaja ei osannut muulla lailla opettaa, niin oli pakko.
 
Vasuri
Alkuperäinen kirjoittaja Lode84:
:wave: Mua ei opettaja opettanut ala-asteella neulomaan ollenkaan, koska olen vasenkätinen. Sit mä tein aina vaan jotain ristipistoja ym. kun muut neuloi.. :(
Mulla oli vasenkätinen opettaja, mutt ei osannu silti neuvoa vasenkätisestineulomista ja virkaamista, koska ite teki sen oikeakätisesti.
 
anni*
Alkuperäinen kirjoittaja KeepGoing:
Tällanen tuli mieleen=) Kuinkas moni täällä on vasenkätinen? Ootteko joutuneet "kärsimään" siitä jollain lailla?

Mä kun menin ekalle luokalle, niin opettaja ois halunnu väkisin tehdä musta oikeakätisen :eek: Onneks vanhemmat laitto vastaan. Kirjottaminen on ärsyttävää ku suttaantuu se teksti helposti ja sit on koko käden sivu ihan mustana :headwall: Osan jutuista oon kyllä oppinu tekee ihan niinku oikeakätiset, en osaa käyttää vasenkätisille tehtyjä saksia tai veitsiä ym. vastaavaa.
sama juttu kaikessa täälläkin :-D
 
Alkuperäinen kirjoittaja KeepGoing:
Alkuperäinen kirjoittaja Lode84:
:wave: Mua ei opettaja opettanut ala-asteella neulomaan ollenkaan, koska olen vasenkätinen. Sit mä tein aina vaan jotain ristipistoja ym. kun muut neuloi.. :(
Mut opetettiin neulomaan oikeakätisesti. Opettaja ei osannut muulla lailla opettaa, niin oli pakko.
Mä opin neulomaan vasenkätisesti ihan itse. :D Kun en vaan jotenkin osannut sitä oikeakätisesti tehnyt. Nyt en oo pitkään aikaan neulonut, mutta jossain vaiheessa osasin tehdä kummin päin vaan.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Vasuri:
Vasuri ja samoja ongelmia mm. toi käden suttaantuminen.

Oon iteki oppinu paljon asioita tekeen oikeakätisesti, mutt paljon on vielä mitä oon aina tehny vasurina ja tulen tekemään :)

Tässä yhteiskunnassa vähän "väkisin" joutuu joitain asioita opetteleen oikakätisesti, kun meitä vasureita on kuitenkin vähemmän :)
Jep. Esimerkiksi tietokoneen hiirtä osaan käyttää vain oikealla kädellä syystä että se yleensä aina on sijoitettuna tuohon näppiksen oikealle puolelle oikeakätisiä varten.
 
Alkuperäinen kirjoittaja KeepGoing:
Alkuperäinen kirjoittaja Pesky Pixie:
Mä olen ikään kuin molempikätinen. :D Vasenkätinen mielestäni syntyjäni, mutta mun vanhempia oli kanssa kannustettu siirtämään kynä oikeaan käteen.
Mutta kirjotatko vasemmalla nykyään?
Kyllä mä kirjoitan oikealla, mutta muuten aloitan yleensä kaikki asiat tekemään vasenkätisesti. Ja monet jutut osaan tehdä molempikätisesti. Kuten saksilla leikkaaminen ja neulominen. Tölkkiä en meinaa saada oikealla kädellä auki, ja syödä en osaa oikeakätisesti.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Lode84:
Jep. Esimerkiksi tietokoneen hiirtä osaan käyttää vain oikealla kädellä syystä että se yleensä aina on sijoitettuna tuohon näppiksen oikealle puolelle oikeakätisiä varten.
Kai sitä silti pystyy käyttämään vasenkätisesti. :eek: Mä aina nostan sen vasemmalle puolelle ja vaihdan kätisyyden koneesta. Kummin nyt vaan sattuu olemaan parempi. Mutta eihän sitä mikään pakko ole oikealla kädellä käyttää.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Pesky Pixie:
Alkuperäinen kirjoittaja Lode84:
Jep. Esimerkiksi tietokoneen hiirtä osaan käyttää vain oikealla kädellä syystä että se yleensä aina on sijoitettuna tuohon näppiksen oikealle puolelle oikeakätisiä varten.
Kai sitä silti pystyy käyttämään vasenkätisesti. :eek: Mä aina nostan sen vasemmalle puolelle ja vaihdan kätisyyden koneesta. Kummin nyt vaan sattuu olemaan parempi. Mutta eihän sitä mikään pakko ole oikealla kädellä käyttää.
Mä saatan kanssa vaihdella sitä, ihan miltä sattuu tuntumaan.

 
Alkuperäinen kirjoittaja Pesky Pixie:
Alkuperäinen kirjoittaja Lode84:
Jep. Esimerkiksi tietokoneen hiirtä osaan käyttää vain oikealla kädellä syystä että se yleensä aina on sijoitettuna tuohon näppiksen oikealle puolelle oikeakätisiä varten.
Kai sitä silti pystyy käyttämään vasenkätisesti. :eek: Mä aina nostan sen vasemmalle puolelle ja vaihdan kätisyyden koneesta. Kummin nyt vaan sattuu olemaan parempi. Mutta eihän sitä mikään pakko ole oikealla kädellä käyttää.
En mä ole ikinä sitä siirtänyt. Mä olen opetellut käyttämään sitä tuosta oikealta puolelta. kun se melkein aina on siinä.
 
:wave:

Mulla kans sama ongelma ala-asteella kun monilla eli opettaja koitti opettaa neulomaan oikeekätisesti.
No mut ongelma tuli sit siinä kun olin niin älyttömän hidas ja ope käski viemään työn kotiin ja tehä siellä ja piti pyytää sitä äidiltä apua.... mein äitikin on vasuri :kieh:
No pitkät pätkät sit olin neulonu ni ope sit purki kaiken mitä olin kotona saanu aikaseks....ne kun oli aina nurjaa.. :/

Sit muistan kun joskus sanottiin että keskimäärin koululuokassa jossa on n. 20 oppilasta, on yksi vasuri.
Yläasteella meitä oli kolme! :D
Musiikin ope ei mitenkään tahtonut uskoa ja laitto meijät kaikki kirjoittaan jotain että näki että oikeesti me kirjotetaan vasurilla. :D
 

Yhteistyössä