Vastaatko miehesi puhelimeen? jos vastaat niin miten?

JONSERED Karhunkantaja
Harvoin... Joskus työpuheluihin firman nimellä ja omallani.

Tai kun kaveri soittaa:# tässä tavoittelemanne henkilön puoli-inhimillinen puhelinvastaaja, viestin jättäminen on turhaa, sillä en muista sitä kuitenkaan, hetkinen, yhdistän... pimpeli-pom... pimpeli-pom"
 
Vastaan, jos mies ei pysty vastaamaan ja ite oon lähettyvillä. Jos on joku kaveri tai miehen perheestä vastaan tervehtimällä ja kerron miks mies ei ite vastannu... Sit saatan pikaselti vaihtaa muutaman sanan ja vien siinä samalla luurin miehelle, pyydän soittamaan myöhemmin tai otan soittopyynnön. Tilanteen mukaan. Jos on joku mulle vähemmän tuttu tai täysin tuntematon, vastaan sillai pitkästi "miehen" puhelimessa "vaimo" -tyylillä. (eli nimet noitten titteleiden paikalla) Pelkällä omalla nimelläni en toisen puhelimeen vastaa koskaan, koska ite ainakin oisin sellasessa tilanteessa ihmeissäni... Eli jos kaverille soittaessa sen puoliso vastaiskin (ja omalla nimellään), niin miettisin heti soitinko "väärään" numeroon.
 
Oikein teet!
Alkuperäinen kirjoittaja Greeata:
KU mie oon kans tuota pelkästään etunimellä vastaamista miettiny, mut sit ne soittajat rupee pähkäilemään, et soitinkohan mie oikeeseen numeroon ja mahtaakohan tästä numerosta ****** löytyä? jne jne. ni siks vastaan aina, et ******:n puhelimessa Ninna... Kait se vaan on sit helpoin ja kätevin...
Mä myös vastaan tuolla tavalla, typerää jonkun toisen henkilön yksityiseen puhelimeen pelkällä omalla nimellä vastata. Osoittaa huonoja käytöstapoja.
 
vieras
Vastaan, Etunimi Sukunimi. Suurin osa tajuaa että koska sukunimi on sama, numero meni oikein.

- Maija Meikäläinen
- Tahvo Teikäläinen täällä hei, onkohan Matti siinä lähellä?
- on nyt hieman varattuna/ulkona/pahassa paikassa/unohti puhelimen sisälle/tms, pyydänkö soittamaan, kerronko jotain viestiä vai soitteletko myöhemmin uudelleen? Vähän tietty soittajasta ja kellonajasta riippuen.

Suurin osa puheluista on työpuheluita, mutta koska tiedän yrityksemme asioista aika paljon, voin joskus hoitaa asian itsekin.
 
hemu
Jos soittaja on tuttu, niin etunimellä. Vieraille vastaa sukunimellä.
Ja tietysti mä vastaan miehen puhelimeen, jos se soi silloin kun olen lähellä. Vastaanhan mä meidän lankaliittymäänkin vaikka sekin on pelkästään miehen nimellä.
 

Yhteistyössä