vatsakivut

nyt on menossa 25 rv. viime yönä heräsin todella kivuliaaseen vatsakipuun, tuntu krampilta, alavatsaan kävi todella kipiää, tärisin, palelin ja olin tosi kalpea, tuntu välissä et meinas todellisuudentaju kadota ja olin jotenki sekavassa tilassa, välissä tuntu et olin unessa. Tuntu et vatsa oli sekasin mut mitään ei tullu, välillä meinas tulla oksennus muttei sitäkään. Yritin kävellä ja silitellä vatsaa muttei helpottanut, makoileminen ei onnistunu. Kokeilin sitä hengitystekniikkaa, tepsi jotenki mut ku kipu sai valtansa niin mikään ei auttanut. Mielessä kävi jo et syntyykö pikkunen. Loppuvaiheessa vatsa meni tosi kuralle sen jälkeen menin makoileen sikiöasentoon ja nukahin.Tämä on toinen kerta mut ensimmäisellä kerralla oli tosi lievä ja se tapahtu päivällä, pientä kramppia ja kipua mut kesti muutaman sekunnin ja meni ohi sit tuli uudestaan ja taas meni pois. pelottaa et onko vauvalla kaikki hyvin et johtuuko siitä vai mistä? vatsa on vieläki "ei normaali" saa pelätä et joko taas iskee. :|
 
Viimeksi muokattu:
Kuulostaa tutulta, itse olen nyt samoilla viikoilla ja toinen raskaus. Mulla ne ei kuitenkaan ole supistuksia, mutta voivat olla niitäkin. Mitä lie kramppeja, ilmavaivoja yms. Olen joskus menneisyydessä vienyt ystävääni keskellä yötä polillekin tuon kaltaisten kipujen vuoksi. Olivat silloin "normaalia suolen toimintaa" eli ilmavaivoja, vaikka ei kivun kovuudesta ikinä uskoisi :)
 
ei kyllä heti tulis mieleen et johtuis ilmavaivoista :D kipu kuiten sen verran kovaa. Soitin tänään neuvolaan ja ei osannu sanoa mikä on, et monesti tulee sellasia oireita ettei niille koskaan löydy selitystä. No toivotaan et on vaan jotain normi suolen toimintaan liittyvää, jospa on jotain vattatautia liikkeellä mut vähän erinlaista. :) menis tämä epämiellyttävä olo vattasta pois. Mut kiva kuulla et jollain muullaki on ollu tämän kaltaista tai no eihän tää nyt mitään kivaa oo.. :)
 

Yhteistyössä