vatsan palautuminen

Täälä vatsa palautui tismalleen entisiin mittoihin noin kuukaudessa. Arven arpee ei tullu minnekkään ja raskausaikana tuli kilojakin vaan n8kg. Mä kyllä oon koko ikäni pitäny hyvää huolta ihostani ja rasvaillu ja raskauden aikana rasvasin 2krt/pv joka ikinen päivä.
 
Ekassa raskaudessa olin ylipainoinen ja lihoin vielä lisää kunnolla, vauva oli iso ja arpia tuli. Hitaan tasaisen laihdutuksen aloitin imetyksen päätyttyä, 9kk kesti saada 32kg pois. Hitaasti kun laihdutti, uutta elämäntapaa opetellen, nahka kutistui kilojen lähtiessä. Rajulla laihdutuksella iho ei kerkiä mukaan ja nahka voi jäädä helpommin roikkumaan. Kahdessa vikassa raskaudessa on normaalipainon päälle tullut vain 10kg, 3-kiloset vauvat eikä yhtään arpea. Ristiäisiin olen palautunut sopusuhtaiseksi. Nyt viimeisimmästä lapsesta vasta 1v synnytyksestä kaikki vauvakilot kyllä vasta poissa (-5kg). En oo treenannu yhtään. Hiukan pehmeämpi maha kyllä on eli voi tunkea ittensä pienempiin housuihin, kun maha muotoutuu helpommin...
 
Mulla sektiosta kaksi viikkoa.Oma kunto ollu sen verran huono et ulos asti en oo päässy (no kerran kävin postilaatikolla),liikunta siis vähissä.Maha venyi raskausaikana uusiin mittoihin eikä kumma kun tulokas oli yllärinä lähes 5kg.Lähtöpaino raskauden alussa oli 59kg ja lopussa 79kg,noista 20kg:sta laitokselle ei jääny ku vauvan ja istukan painon verran.Nyt kuitenkin paino laskenu kotona ja on 65kg.Röllykkä kutistunu huomattavasti,iso vauva taitaa imetyksellä viedä kiloja..vatsaa on toki vielä jäljellä,mut jos kutistuu tähän malliin niin toiveissa ois sopia omiin vaatteisiin ehkä jo lähikuukausina.
Niin ja pakko mainita et raskausaikana herkut maistui,mut nyt oon oma itseni ja syön terveellisemmin,turhat makeanhimot hävinneet.Aika näyttää jääkö kroppa johonkin välimaastoon ja joutuu uusiin vaatekaapin,toivottavasti ei ku mulla on paljo vaatteita.Mitään stressiä en asiasta ota!
 
täällä masiksessa oleva mamma...synnytyksestä 2 vkoa, laitokselle jäi 6 kg, nyt paino pudonnut 2 vkossa kotona vielä 5kg. Ylipainoa vielä noin 10 kg. Toi painon putoaminen ei näy missään.

Vatsaa on ja pysyy, ei arpia/löysää juurikaan hirveesti mutta maha edelleen pömpöllä ja pahasti. Vinkkejä otetaan vastaan? :snotty:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Kreecher:
Muuten on masu palautunut muutamassa kuukaudessa, mutta nahka on kyllä jäänyt löysemmäksi, eikä ole siitä koskaan ehtinyt palautua, kun olen tullut taas raskaaksi. Nyt on viimeinen odotus menossa, mielenkiinnolla odotan vauvan lisäksi myös sitä, millaiseksi tämä torso jää... :whistle:
:hug:
 
aikaa meni n. 1-2 kk. Nyt odotan toista lastani ja huomasin, että vaikka vatsa oli ulkoisesti palautunut niin vatsanpeitteet ovat löysemmät kuin ekassa raskaudessa. Toivottavasti palautuu kuitenkin tästäkin "venytyksestä"! :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja sibirica:
aikaa meni n. 1-2 kk. Nyt odotan toista lastani ja huomasin, että vaikka vatsa oli ulkoisesti palautunut niin vatsanpeitteet ovat löysemmät kuin ekassa raskaudessa. Toivottavasti palautuu kuitenkin tästäkin "venytyksestä"! :)
nyt toinen lapseni on syntynyt, synnytyksestä aikaa n. kk. Selvästi palaudun nyt hitaammin kuin 1. synnytyksestä vaikka se oli keisarileikkaus ja tämä toinen erittäin hyvin mennyt luomusynnytys. Eli näköjään se vatsa ei ollut enää entisensä ;)

Mutta kunhan tästä pääsee taas treenailemaan ja liikkumaan enemmän niin luulen, että farkutkin alkaa mahtumaan jalkaan :)
 
mulla synnytyksesta 2½kk. kolmen ekan viikon aikana maha pieneni huimasti, mutta hupsis! rupesin syömään herkkuja todella paljon. nyt painoa vielä 6 kg ylimäärästä, vatsa löysä ja arpia täynnä. hassua, sillä raskausainana rasvasin 2krt päivässä ja muutenkin oon aina vähintään kerran päivässä rasvannut. eli ensimmäisen kolmen viikon jälkeen olin pienempi mitä nyt. omaa tyhmyyttäni kun herkut maistuu!! :D
 
Minulle tehtiin sektio hieman vajaa 3kk sitten ja vatsa on ihan kokonaan kadonnut - ja ehkä vähän päällekin. Sileältä näytti jo kuukausi sitten, mutta nyt tuntuvat vatsalihaksetkin normaaleilta.
En ole mitään tehnyt asian eteen, hoitanut vaavia ja herkutellutkin jonkin verran:)
Joskus näinkin, niin positiivinen kokemus että täytyy jakaa tsempiksi!:wave:
 
Sartsa83
Olen aika ihmeissäni, mutta mulla on tänään tasan 2vkoa synnytyksestä ja vatsa ja lähes kokonaan palautunut siihen mitä se oli ennen raskautumista. En ois voinu kuvitella että tässä käy näin! Mutta tämä on todellakin yksilöllistä! Ja ilmeisesti auttaa kun on pitänyt itestään huolta ennen raskautumista. Kävin noin 22 raskausviikolle asti jumpilla ja loppu raskaudesta kävelin joka päivä n. 1km-2km.

Vatsalihasten palautumista pystyy seuraamaan siten että menee makaamaan suoraksi (sängylle, lattialle.. tasaselle alustalle kuitenkin). Laittaa sormet navan kohdalle ja painaa siitä. Vatsa tuntuu löysältä. Sitten nostaa päätään niin että vatsalihakset vähän jännittyvät, jolloin saa tunnettua kuinka iso rako jää vatsalihasten väliin. Tätä toistamalla tietyin välein pystyy seuraamaan millon vatsalihakset ovat palautuneet normaalitilaan. Tässäkin huomasin eilen illalla että itsellä on vain sormen tai kahden mentävä rako vatsalihasten välillä.. nekin ovat siis todella hyvin palautuneet kun on vain 2vkoa synnytyksestä. Itsellä siis oli alatiesynnytys (imukuppisynnytys).
 
Mulla ekan viikon ajan oli jonkinlainen pömppis tossa edessä. Ekat päivät synnytyksen jälkeen se kylläkin, tietty, näytti siltä kun olis ollut puolvälissä raskaana :p Pari-kolme viikkoa meni ja oli lähes normaali maha. Siis semmonen mitä oli ennen raskautta. Nyt synnytyksestä 3kk ja on ollut entisellään jo aika kauan. Painoa mulla tuli raskauden aikana 18kg, joista synnärille jätin 10kg. Nyt on vielä 3kg jälellä jotka mun puolesta saa jäädäkin ;)
 
Nyt 1,5 vkoa synnytyksestä ja pömppistä löytyy hieman. Omia farkkuja kokeilin viikko synnytyksestä ja meni kivasti jalkaan, toivotaan kuitenkin että alkaisi kohta olemaan samanlainen maha kuin ennen raskautta. Kiloja tuli neuvolan mukaan 9 kg eli suhteellisen hyvin. Ajattelin aloittaa hölkän 2kk päästä jos vaan mitenkään oon siinä jamassa. Nyt juoksentelin ja leikin esikoisen kanssa ulkona ja tuntuu että hölkkä voisi olla hyvinkin realistista kohta aloittaa.
Mun kohdalla kuitenkaan ei voi puhua mistään "Heidi Klumin palautumisesta" , eli en usko että muutamassa päivässä katoaa vielä mihinkään tuo maha. Mut pikkuhiljaa :)
 

Yhteistyössä