Vau-kirjan abc-sarja?

Hei, onko kenelläkään kokemuksia tuosta Vau-kirjan abc-kirjasarjasta? Kovasti mietin tilaisinko pojalleni (3v.). Hän tuntee joitain kirjaimia ja tuosta ne loput voisi tulla itsestään. Mutta millaisia kirjat/tarinat ovat? Sieltä tulisi 2 kirjaa/kk eli reilussa vuodessa olisi kaikki kirjaimet tullut?!
 
Meille on tullut melkein koko sarja ja meidän 4v tyttö ainakin tykkää kovasti ja useemman kerran on jo tulleet kirjat luettu. Paljon on myös kirjaimia ja sanoja oppinut, tarinat ovat mielestäni ihan kivoja, jotkut harvinaisempien kirjaimien ( kuten q tai w) sadut on vähän erikoisia ja vaikeita mutta tykätty ollaan niistäkin. Eli suosittelen kyllä :)
 
Meilläkin 4v. poika tykkää sarjasta, itse en niin kovasti pidä kirjan tarinoista, tekemällä tehtyjä. Itse annoin Vau-kirjalle palautetta siitä, kun kirjoissa on vaikeita sanoja kuten diadeemi ja kirjat tulevat ihan pöhkössä järjestykseesä eikä samanlaisessa kuten eskarissa tai koulussa opetetaan kirjaimet. Meillä poika osasi jo kaikki kirjaimet ennen kuin alettiin kerätä sarjaa ja nyt pikkuveikka (2v.) opettelee kirjaimia ja tykkää ko. kirjoista.
 
Meillä koko sarja ja tyttö tykkää opiskella kirjaimia. (Lähtee eskariin syksyllä) On ollu kiva lueskella koululaisenkin kanssa... Tai esikonen lukee pienimmilleen :) Kirja-sarjaopettaa ihan kivasti kuvien kera.
 
Itse en tykännyt sarjasta. Tarinat oli huonoja. Tilasin sen esittelykirjapaketin jälkeen, mutta palautin sitten jo seuraavan ja lopetin. Mielummin ostan kunnon satukirjoja lapselle esim. jotain opettavaisempaa satua ja kirjaimet voi helposti opetella muutenkin. Meillä 5v osaa kirjoittaa kaikki kirjaimet ja sanelusta kirjoittaa lauseita. Siis ilman kyseistä kirjasarjaa täysin opeteltu.
 
lopetin sen tutustumis paketin jälkeen, koska mielestäni kirjat olivat kalliita laatuun nähden. Laadulla tarkoitan kuvitusta ja tarinaa, surkeaa tasoa. Laskin et jos kaikki kirjat tilaisi niin hintaa tulee järkyttävän paljon. Itse kirjain setti oli kiva ja sillä on hauska leikkiä.
 
Joo mä kans lopetin heti tutustumis paketin jälkeen. Meillä 4v tyttö ei tykännyt siitä ekasta kirjasta ainakaan ja kun itsekin sitä selailin niin olen nähnyt mukavampiakin kirjoja. Kirjain magneetit oli kivoja ja ne on meillä kovassa käytössä, toisen asian mitä mukavaa sarjasta löysin on et kaikkien kirjojen takakansista tulee jättimäinen palapeli, mutta en viitsi ostaa kirjoja vaan tuon palapelin takia jos itse kirjat jää lukematta...
Toiset tykkää toiset ei, ehkäpä kannattaa muutama kirja tilata ja katsoa tykkääkö lapset ja sitten miettiä jatkoa...
 

Yhteistyössä