Vaunuista kysymys

Juu. Uudet saa. Pitävät niitä tosi huonosti mm.jättävät yöksi ulos vesisateeseen jne. Meille sanottiin että saadaan niiden käytössä olleet kun ei ole varaa itse ostaa. Mutta uskaltaako niitä ottaa vastaan kun esim.home ei näy kuin vasta sen tultua kankaan pinnalle. Ja sitten se ei enää lähde millään. Pitäisikö vain yrittää saada jostain lainaa kun ei sosiaalivirasto muulla tavalla auta? Pääsisi ainakin täällä Helsingissä sitten ilmaiseksi bussilla. =)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Jädemies:
Miksi maahanmuuttaja saa jokaiselle lapselleen uudet vaunut avustuksena ja joku Suomalainen saa ne sitten käytettynä jos vaunuja tarvitsee. Miksi Suomalaiset ei saa uusia vaunuja? Nimim.kokemusta on
Tämä ei kyllä todellakaan pidä paikkaansa! Yleensä en viitsi työhöni liittyviä asioita täällä kommentoida, mutta tämä on niin paksua, että oli pakko korjata ap:n virheellinen käsitys. :$
 
Kyllä saa uudet. Kuulema kuuluu uskontoon ettei voi ottaa käytettyjä. Aion vaatia meille uudet. En ota sateessa säilytettyjä,mahdollisesti homeessa olevia. Kukaan ei korvaa jos lapsi sairastuu astmaan tms. Ja älkää muutkaan ottako vastaan käytettyjä jos sosiaalitoimisto sellaisia tarjoaa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja ieva80:
Alkuperäinen kirjoittaja Jädemies:
Miksi maahanmuuttaja saa jokaiselle lapselleen uudet vaunut avustuksena ja joku Suomalainen saa ne sitten käytettynä jos vaunuja tarvitsee. Miksi Suomalaiset ei saa uusia vaunuja? Nimim.kokemusta on
Tämä ei kyllä todellakaan pidä paikkaansa! Yleensä en viitsi työhöni liittyviä asioita täällä kommentoida, mutta tämä on niin paksua, että oli pakko korjata ap:n virheellinen käsitys. :$
Kyllä se taitaa niin olla että saavat,kun vaan vähän ruikuttavat samoin pyörät,puhelimet yms. Kaskun ei vielä autojakin kustanneta!
 
Alkuperäinen kirjoittaja äippä-85-:
Alkuperäinen kirjoittaja ieva80:
Alkuperäinen kirjoittaja Jädemies:
Miksi maahanmuuttaja saa jokaiselle lapselleen uudet vaunut avustuksena ja joku Suomalainen saa ne sitten käytettynä jos vaunuja tarvitsee. Miksi Suomalaiset ei saa uusia vaunuja? Nimim.kokemusta on
Tämä ei kyllä todellakaan pidä paikkaansa! Yleensä en viitsi työhöni liittyviä asioita täällä kommentoida, mutta tämä on niin paksua, että oli pakko korjata ap:n virheellinen käsitys. :$
Kyllä se taitaa niin olla että saavat,kun vaan vähän ruikuttavat samoin pyörät,puhelimet yms. Kaskun ei vielä autojakin kustanneta!
Ei kannata puhua vastoin parempaa tietoa. =) Luullahan voi mitä tahansa, mutta asiahan on niin, että kumpikaan teistä ei oikeasti tiedä, miten asia on. =) Ja tokihan sitä jokaisella on mahdollisuus "heittäytyä" toimeentulotuen varaan, jos tuntuu, että siten pärjää paremmin. ;) Tuskinpa kovinkaan moni haluaa oikeasti elää toimeentulotuella. :/

 
Kirjoitetaan sitten näin. Olen ollut toimeentulotuella,eikä ollut varaa ostaa hienoa 3g-kännykkää,uutta polkupyörää,hienoja vaatteita,hienoja kenkiä. Ei,vaan samat vanhat lenkkarit jalassa ja reikäiset farkut. Maahanmuuttaja saa toimeentulotuen,sopeutumistuen ja ties mitä. On varma tieto sosiaalityöntekijältä. Joku raja tähän touhuun. Koko ajan tulee maahanmuuttajia.
Ei vanhanajan pakolaisia. Ja rahaa menee. Moni Suomalainen vailla asuntoa. Osa asunnoistahan on pakosti maahanmuuttajilla. Eikö pitäisi huolehtia omista ensin?
 
Alkuperäinen kirjoittaja Jädemies:
Kirjoitetaan sitten näin. Olen ollut toimeentulotuella,eikä ollut varaa ostaa hienoa 3g-kännykkää,uutta polkupyörää,hienoja vaatteita,hienoja kenkiä. Ei,vaan samat vanhat lenkkarit jalassa ja reikäiset farkut. Maahanmuuttaja saa toimeentulotuen,sopeutumistuen ja ties mitä. On varma tieto sosiaalityöntekijältä. Joku raja tähän touhuun. Koko ajan tulee maahanmuuttajia.
Ei vanhanajan pakolaisia. Ja rahaa menee. Moni Suomalainen vailla asuntoa. Osa asunnoistahan on pakosti maahanmuuttajilla. Eikö pitäisi huolehtia omista ensin?
Asuuko Suomessa ihmisiä kadulla? Vai missä nämä muka asuntoa vailla olevat asuvat?

Ja sitäpaitsi, suomalaiset eivät ole yhtään sen arvokkampia kuin muunkaan maalaiset, kaikki ihmiset ovat samanarvoisia.
 
Suomessa asuu tuhansia kodittomia. Osa ulkona,osa sukulaisten tai tuttavien luona.
Järjestetään jokaiselle Suomalaiselle asunto,riittävä toimeentulo ja autetaan vasta sitten muita tarvitsijoita. Eikö kuitenkin pitäisi järjestää ensin oman maan kansalaisten asiat?
Sitten voidaan auttaa muita. Ja halvinta olisi auttaa tarvitsijoita niiden kotimaassa.
Suomessa tämä auttaminen tulee pahimmillaan maksamaan monikymmenkertaisen summan.

Jep.Nyt minut leimataan rasistiksi kun haluan ensin Suomalaisten asiat kuntoon.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Jädemies:
Suomessa asuu tuhansia kodittomia. Osa ulkona,osa sukulaisten tai tuttavien luona.
Järjestetään jokaiselle Suomalaiselle asunto,riittävä toimeentulo ja autetaan vasta sitten muita tarvitsijoita. Eikö kuitenkin pitäisi järjestää ensin oman maan kansalaisten asiat?
Sitten voidaan auttaa muita. Ja halvinta olisi auttaa tarvitsijoita niiden kotimaassa.
Suomessa tämä auttaminen tulee pahimmillaan maksamaan monikymmenkertaisen summan.

Jep.Nyt minut leimataan rasistiksi kun haluan ensin Suomalaisten asiat kuntoon.
Eipä niinkään tyhmä kysymys. Mä en usko että Suomessa kukaan oikeasti asuu kadulla, sosiaalihuolto on Suomessa kuitenkin melko hyvä. Ja sitäpaitsi monet on niin kranttuja, että ei ihan mikä tahansa asunto kelpaakaan, vaan pitäs saada uusi ja hieno asunto halvalla.

Mun mielestä on rikkaus, että Suomessa asuu muitakin kuin alkuperäisiä suomalaisia. Ja kyllä minä olen ainakin sitä mieltä, että olet rasisti jo pelkästään sen takia että kirjoitat suomalaisista isolla s:llä (tai sitten et ehkä osaa kielioppia?).
 
Olet oikeassa. En ole nähnyt missään mainintaa että joku asuu kadulla.
Sukulaisten tai tuttavien nurkissa kyllä. Ja metsässä. :(
Joo,olen varmaan rasisti kun kirjoitan sanan Suomi isolla kirjaimella. :LOL:
Ja tänään tuli vastaan upouudet Dorjan yhdistelmät,maahanmuuttajalla. :kieh:
Niin,sillä uudet ja minulle tarjotaan käytettyjä. Siis niillä olleita käytettyjä. :p
Joo,ne on varmaan tosi hyvät. Ja joo,olen nähnyt kun niitä pidetään pihalla kaatosateessa ilman sadesuojaa. :headwall:
Jep. Olen kai rasisti kun itse vaadin samaa mitä ne saa. =)
Kommentteja MUILTA kuin näiltä kaikkitietäviltä ahh... maahanmuuttajien ystäviltä. :wave:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Jädemies:
Jep.Nyt minut leimataan rasistiksi kun haluan ensin Suomalaisten asiat kuntoon.
Ryökäle varmaankin tarkoitti tuota sanaa, eikä sanaa Suomi. :whistle:

Tokihan sinulle kuuluu samanveroiset vaunut kuin muillekin, jotka ne toimeentulotukena saavat. Helsingissä päin ainakin on tapana, että vaunut myönnetään lainaan, mutta eihän yksiä vaunuja voi ikuisuuksia käyttää, eli jollekin sattuu väkisinkin joskus uudet vaunut. Enkä kyllä usko, että missään ihonvärin perusteella valitaan, että kuka saa uudet ja kuka käytetyt. Kyllä se on aika arpapeliä kenen kohdalle ne uudet kärryt sattuu. Hmm... Ja mistä sinä tiedät, kenellä sinulle tarjotut vaunut ovat ennen sinua olleet? :/
 
Alkuperäinen kirjoittaja ieva80:
Alkuperäinen kirjoittaja Jädemies:
Jep.Nyt minut leimataan rasistiksi kun haluan ensin Suomalaisten asiat kuntoon.
Ryökäle varmaankin tarkoitti tuota sanaa, eikä sanaa Suomi. :whistle:
Näinpä juuri. Suomi kirjoitetaan isolla ja suomalaiset pienellä. Olisit sinäkin, Jädemies, käynyt aikoinasi koulua niin ehkä nyt voisit OSTAA vaunut, eipähän tarvitsisi täällä valittaa siitä että et saa ilmaisena uusia vaunuja :headwall:

 

Yhteistyössä