Vaunukauppiaiden huijaukset

Mun mielestä on ihmeellistä, että miten voi olla, että nykyään myytävät yhdistelmäratas-systeemit maksaa enemmän, kuin istumarattaat ja vaunut erikseen, vaikka niissä on kaksi eri runkoakin. Mun mielestä ne on paljon parempi ostaa erikseen, vaikkeivat kyllä enää myy niitä vaunuja pelkällään, koska silleen ne kestää kauemmin, kun ei ole turhia liikkuvia osia kuten irrotettavia koppia jne. Samoin ne palvelee kyseistä tarvetta parhaiten; vauvan on paras olla vaunuissa ja rattaiden on paras olla kapeat, näppärät. Tosi moni tuntuu ostavan eka yhdistelmät ja sitten pettyy niihin ja hankkii istumarattaat sitten. Tuntuu olevan niin, että myyjät huijaa ihmisiä, että muka tällä paketilla (joka maksaakin paljon enemmän) saat kaiken yhtenä kätevänä pakettina, joka kestääkin vain ehkä kaksi lasta ja sitäkin ennen menee hermot, kun ne on niin isot. Ja joka vuosi ne keksii uusia juttuja rattaisiin, että ilman tätä kääntyvää asiaa et pärjää jne... Samaan soppaan kuuluu se sisaristuimen kieltokin, vaikka sen joku sanoi EU.n päättäneen. Hmm..
 
oon aika lailla samoilla linjoilla. Meilläkin oli eka yhdistelmät, ne oli ihan #&%£$!*. Kun poika alkoi istumaan enemmän, niin ostettiin kuomurattaat ja tyytyväisiä ollaan. Saa nähdä miten tehdään seuraavan kohdalla..
 
Kuikelo harmaana
-Ekalle ostimme yhdistelmät
-Kun toinen syntyi heti perään ostettiin kaksosten rattaat
-Ja kolmas sai sitten kuomurattaat. Ja päivääkään en ole kolhoja yhdistelmiä kaivannut. (etenkin kun meillä osui "vaunutarve" talveen niin kuomurattaisiin mahtui hyvin maate makuupussiin ja paksu jalkapeite päälle. =)
 
MM83
jep ite en myöskään tykännyt yhditelmistä, pojalle ostettiinkin 8kk iässä sitten kuomurattaat ja ne on loistavat ollu. nyt kun lapsia on 2 on meillä kaksostenrattaat ja vauvalle pehmeä kantokoppa. oon ihan tyytyväinen.
 
mölliskö
Mimmosia yhdistelmiä ootte ostaneet? Riippuu varmaan aika paljon merkistäkin, jotkut ABC-merkkiset ei varmasti kestäkään. Meillä on Emmaljungan yhdistelmät ja oikein tyytyväisiä olemme. Ei ole ollut mitään vikaa ja näyttävätkin hyvältä. B)
 
harmaa möykkäpaakku
meilläkin on Emmaljungat ja jo viidennellä lapsella ovat käytössä ja ikää on kärryillä 14 vuotta. Parempia ei vois toivoa... Voi käyttää maastoajossa (metsässä) ja kaupungilla, eikä ole vielä tullut sellaista paikkaa vastaan, johon olisivat liian isot. Hyvin mahtuu muksu toppavaatteissaan täkkipussin sisälle ja vielä lisäpeitto päälle. Kapeampiin ei mahtuskaan...
 
meillä abc:n kuomut ja loistavat ovat olleet kestäneet hyvin jopa möykkyisemmällä tiellä.... yhdistemät oli "väärin " mitoitettu meidän tarpeisiin... oli niin kauan ihanat kunnes poika 4kk iässä ei halunnut nukkua vaunuissa ja piti saaha rattaat sit yhistelmien ratas osa aivan liian suyuri...
 
Me ostettiin kakosille brion kaksoste rattaat, lisksi molemmille erikseen matkarattaat, joita tuli tosi paljon käytettyyn esim reissussa. Ja kun lapset oli vähän kasvaneet niin ostettiin brio ponyn tyyppiset rattaat. Kakososten rattaat myytiin kun esikoiset oli noin kolme.
Kolmoselle ostimme brion yhdistelmät, mutta käyttö loppui melkein koonaan kun poika ei enää nukkunut rattaissa juuri ollenkaan. Käytettiin lisäksi matkiksia ja brio ponyja (en ole ihan varma onko ne sama malli)
Neloselle ei ostettu ollenkaan omia rattaita, vaan kierrätimme sisarruksilta.
Vitoselle ostetaan teutonian kolmipyöräiset.

Enää en ostaisi lapsille yhdistelmiä, ne vaan on niin raskaat työntää. Mielummin panostaisin esim matkarattaisiin joissa on isot pyörät tai sitten kolmipyöräisiin.
 
Meillä on brion wavet.Hyvät on ollu,mut oo toisaalta aika pettyny ku tuli ostettua ne,kun ne on niin isot ja jos nyt saisin valita uudestaa niin en ostas yhdistelmiä.Kaikkein eniten ärsyttää kun yhdistelmistä joutuu ottamaan renkaat pois kun laittaa autoon,jossei oo farkku. :kieh: Ja ne on niin painavat.Mutta muuten hyvät.
 
priksu
Meillä on käytössä käytettynä ostetut Oras-merkkiset yhdistelmävaunut. Mulla ei ole ollut valittamista. Ulkoilussa tilavat ja tukevat, mene hankalissakin maastoissa ja on kestävät.

Meillä on sit kyllä lisänä kauppa ja kaupunkireissuja varten Gracon matkarattaat, johon sen lapsen istuimen saa kätävästi nostettua. Ne onki sit tosi kevyet ja autoillessa kätsyt.

En kaipais jotain näiden kahden välimuotoa.
 
ei kukaan tässä vaunukeskustelussa sattuis tietämään että mitkä on vaunujen "rolls roycet"? tuli mieleen, että kummiltani oli lainassa sellaset 15 vuotta vanhat, niitä ei silloin edes suomesta saanut. helkkarin kalliit kuulemma oli ollu, mutta kestävät.
 
PVS pikana
Kyselisin sellaisia, että onko Brion Nova yhdistelävaunut vai yhdistelmärattaat? Ja mitä eroa niillä on?
Jos rattaissa on pehmeäkoppa niin kumpaan katekoriaan se yleensä kuuluu?
Mulla ei oo minkäänlaista kokemusta vaunuista tai rattaista eikä asia kyllä ole vielä ajankohtainen. Mutta kyselenmpä kuitenkin... :D =)
 
jossu-79
\
Alkuperäinen kirjoittaja 09.03.2006 klo 17:40 mölliskö kirjoitti:
Mimmosia yhdistelmiä ootte ostaneet? Riippuu varmaan aika paljon merkistäkin, jotkut ABC-merkkiset ei varmasti kestäkään. Meillä on Emmaljungan yhdistelmät ja oikein tyytyväisiä olemme. Ei ole ollut mitään vikaa ja näyttävätkin hyvältä. B)
Sama täällä. Emmaljungat on ja tosi tyytyväinen oon ollut. Asutaan kerrostalossa niin valittiin sellaset missä on kevyt kantokassi/pussi. Jaksaa kantaa muutamat rappuset.... =)
 
Itseasiassa mä en tykkää kuomurattaistakaan, meillä on sellaiset Emmaljungan kuomurattaat olleet ja sinänsä ne on ihan jees, paitsi yksi pieni osa meni rikki siinä kopan kääntöhommassa, mutta tykkään enemmän siis sellasista IHAN pikkusista rattaista kuten nyt nämä uudet ostin; Emmlajungan Scooterit. Ne on kivat jos kulkee paljon bussillakin. Haluisin vain seuraavaalle vauvalle mieluummin pelkät vaunut ja siirtäisin sen sitten 6-kuisena suunnilleen näihin Scootereihin, jotka on tosi passelit! Mutta vaunujapas ei löydykkään, mutta no.. ostan sitten käytettynä, ois vaan kivampi saada valita itse väri jne. mikä uusissa olisi mahdollista. :whistle: Juupajuu..
 
Marjata
Sinulle honiska! Kyselit vaunujen "Rolls Royceja"! Englantilaiset Silver Crossit ovat varmaan ne joita etsit. Ne ovat aivan sairaan makeet ja isot vaunut ja ainakin "ennen vanhaan" kestävät!!! Toiset ovat hiukan halvemmat Inglesinat mutta muistuttavat joltain osin Silvereitä.
 
Estu82
\
Alkuperäinen kirjoittaja 09.03.2006 klo 17:40 mölliskö kirjoitti:
Mimmosia yhdistelmiä ootte ostaneet? Riippuu varmaan aika paljon merkistäkin, jotkut ABC-merkkiset ei varmasti kestäkään. Meillä on Emmaljungan yhdistelmät ja oikein tyytyväisiä olemme. Ei ole ollut mitään vikaa ja näyttävätkin hyvältä. B)
ABC-merkkiset todellakin kestää. Ei merkkituote/hinta välttämättä takaa mitään. Meillä ABCn yhdistelmät ja mihinkään muuhun en vaihtaisi.Kestävät, hyvät renkaat eikä hintakaan ihan alhainen ollut (369?). Kaverilla Emmaljungat ja toisella Briot ja ovat kumpainenkin sanoneet, että ABC:llä parempi systeemi, kun ei tarvitse vauvan kasvaessa vaihdella kopan ja istumarataksen paikkaa. Makuja on monia :)

 
sinatra
meilläkin ABC:n kuomurattaat ja aivan ihanat...olivat edulliset ja kestäneet ovat hyvin niin hiekkateillä, asfalttiteillä ja myös mökkitiellä jo toista vuotta käytössä, eikä mitään valittamista. Ei se hinta aina kerro laatua!!! Niin se vaan on. NÄIN ON: =)
 
priksu
\
Alkuperäinen kirjoittaja 10.03.2006 klo 12:58 äippäx4 kirjoitti:
meillä oran yhdistelmät mutta vaunuosa ja ratasosa erillään nyt käytössä neljännellä lapsella hyvät on olleet.
Kiva! Nii meijänkin vaunujen merkki on Ora eikä mikään Oras niinku oon aina luullut! Samalla tavalla on kaksi eri osaa.. Blodiblodiblondi...
 
Meillä on kanssa Oran yhdistelmät joissa erilliset vaunu ja ratasosat. Mä halusin nämä sen takia koska tykkään käyttää ihan pienellä perinteisiä vaunuja. Koppa on tosi korkeella ja on tilaa nukkua. Sit ku on aika siirtyä rattaisiin niin ostetaan tod.näk. kuomurattaat koska näissä yhdistelmissä on turhan iso ratasosa..
 
Neppe05 harmaana
\
Alkuperäinen kirjoittaja 10.03.2006 klo 23:13 Marjata kirjoitti:
Sinulle honiska! Kyselit vaunujen "Rolls Royceja"! Englantilaiset Silver Crossit ovat varmaan ne joita etsit. Ne ovat aivan sairaan makeet ja isot vaunut ja ainakin "ennen vanhaan" kestävät!!! Toiset ovat hiukan halvemmat Inglesinat mutta muistuttavat joltain osin Silvereitä.
Mun miehellä on tallessa omat silver Crossit joissa häntä on lykitty noin 25 vuotta sitten. Ovat edelleen hyvässä kunnossa ja paljon tukevamman tuntuset kuin nykypäivän vaunut/rattaat. Kokeiltiin huvikseen meidän likkaa niihin kun oltiin mökillä käymässä ja neitiä niin nauratti =)
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 09.03.2006 klo 17:40 mölliskö kirjoitti:
Mimmosia yhdistelmiä ootte ostaneet? Riippuu varmaan aika paljon merkistäkin, jotkut ABC-merkkiset ei varmasti kestäkään. Meillä on Emmaljungan yhdistelmät ja oikein tyytyväisiä olemme. Ei ole ollut mitään vikaa ja näyttävätkin hyvältä. B)
[/quote


olen samaa mieltä meillä on myös emmaljungan yhdistelmä vaunut ja ovat kestäneet monen lapsen ajan.
 

Yhteistyössä