Vaunukopan verhoilu 1970, millä korvaan... kätkytkuolemariskistä...

  • Viestiketjun aloittaja "minä"
  • Ensimmäinen viesti
"minä"
vaunukopan reunan muovituksen? On sellaista muovia ihan kun kerniä.


Eli: Pohja keinonahkaa, siinä päällä vaneri, ulkokangas, superloni ja sit se paksu kerni ja sitten vaan ohut puuvillakangas. Lähinnä mietin että aiheuttaako se muovitus esim: kätkytkuolemariskin lisääntymistä? millä sen vois korvata?
 
häh
[QUOTE="minä";22106184] Lähinnä mietin että aiheuttaako se muovitus esim: kätkytkuolemariskin lisääntymistä? millä sen vois korvata?[/QUOTE]

Siis täh??
Meinaatko, että vauva vierii siihen muoviin kiinni ja tukehtuu? :O
 
lääkäri
oikeesti.sattuu mahaan..[QUOTE="mä";22106239]...ihan uus teoria kätkytkuolemariskiin.

Edelleenkään sen syytä ei tarkasti tiedetä...Silloin sitä kai ei oikein voi torjuakaan?[/QUOTE]
 
Siis oletko verhoilemassa uusiksi kaikkea (kopan reunoja ja pohjaa) vai pelkästään pohjaa?

Jos laitat vaunuihin joka tapauksessa vauvan ja kopan väliin esim. äitiyspakkauksen makuupussin etkä nukuta vauvaa vaunuissa vatsallaan niin ei varmaan ole kauheasti väliä, millä materiaaleilla sen uusit, tai jätätkö samanlaiseksi kuin on.

En tajunnut tuota kätkytkuolemajuttua, ajatteletko ap että vauva voisi tukehtua jos naama joutuu muovia vasten, vai että muovista tulisi jotain myrkkyjä kun kemikaaliasetukset on mahdollisesti ollut ennen erilaiset?
 
Viimeksi muokattu:
kätkytkuoleman
Ja syyhän on aivojen serotoniinivaje.

"Serotoniini säätelee aivorungossa hengitystä, sydämen sykettä ja unesta heräämistä. Jos serotoniinivajeesta kärsivä lapsi kohtaa nukkuessaan hengitysvaikeuksia, hän ei välttämättä reagoi siihen asianmukaisesti, esimerkiksi vaihtamalla asentoa. "

Se muovitus siihen vaikuta.Kylmät ne voi kyllä olla,ja kesällä sit hiostavan nihkeet.
Älä nukuta lasta mahallaan.
 
"mie"
Alkuperäinen kirjoittaja kätkytkuoleman;22106339:
Ja syyhän on aivojen serotoniinivaje.

"Serotoniini säätelee aivorungossa hengitystä, sydämen sykettä ja unesta heräämistä. Jos serotoniinivajeesta kärsivä lapsi kohtaa nukkuessaan hengitysvaikeuksia, hän ei välttämättä reagoi siihen asianmukaisesti, esimerkiksi vaihtamalla asentoa. "

Se muovitus siihen vaikuta.Kylmät ne voi kyllä olla,ja kesällä sit hiostavan nihkeet.
Älä nukuta lasta mahallaan.
Niin siis em on syitä joita arvioidaan kätkytkuoleman syyksi koska varsinaista syytä ei ole vieläkään saatu selville.
 
tossahan lukee
[QUOTE="mie";22106370]Niin siis em on syitä joita arvioidaan kätkytkuoleman syyksi koska varsinaista syytä ei ole vieläkään saatu selville.[/QUOTE]

Siis toi vaje on se syy,mut siihen tarvitaan joku laukaseva tekijä.
Serotiinivajeinen lapsi ei vaihda välttämättä vaihda nukkuessaan päänsä asentoa,ja näin ollen "nukkuu pois"
 

Yhteistyössä