Vauva 6kk, hylkii soseita ja puuroja. Mitä syöttää?

Kaipaisin apua tällaiseen ongelmaan. Meillä poika, reilu 6kk ikää. On syöty kuukauden päivät lihasoseita, sekä kaupan purkkipuuroja ja hedelmäsoseita. Nyt ihan selvästi alkaa soseet tökkimään. Syö muutaman lusikallisen ja siihen loppuu. Puurot ei myöskään enää maistu. Olen myös itse keittänyt erilaisia puuroja, mutta samalla tavalla nekin tökkii. Leipää, makaronia, porkkanaa ja muuta ns. sormiruokaa kyllä uppoaisi vaikka kuinka. Mitä olette antaneet vauvoillenne esim. aamu- ja iltapaloilla jos eivät ole syöneet puuroa tai velliä? Samoin olisi kiva saada jotain ruoka yms. vinkkejä.
 
En oikein osaa neuvoa, meillä samantapainen ongelma. Soseet aloitettiin kun poika oli reilu 5kk, nyt on melkein 8kk ja noi ns. ruokasoseet ei vieläkään kelpaa. Puurot ja hedelmät onneks sentään jo. Sormiruuasta ei myöskään oikein välitä, Myllärin luomu Rouskis kuivaleipää syö jonkin verran.
 
Mulle tuli sellainen mieleen, et joisiko vauvanne velliä pullosta vellitutin kautta? Meitin poika on kans sellainen, että omalta lautaselta ruoat ei niinkään maistu, vaan äitin lautaselta parempaa... :LOL: Uudet maut onkin siten "ajettu sisään" helpommin..Mutta tämä viimeinen lause ei niinkään liittynyt kysymykseen...
 

Yhteistyössä