vauva 6kk, samaa ruokaa ku muulle perheelle?

Kuulostaa "uusavuttomalle" kaipaisin kokemuksia.. Miten nopeesti ihmiset on alkanu antaa "mössöjen" sijaan samaa ruokaa ku muulle poppoolle? Tytöllä ikää muutaman pv päälle 6kk.

Laajennamme mössövalikoimaa ja liha otettu mukaan. Tuntuu vähä höpölle keitelle erikseen kasviksia ja lihoja ja sit pakastella niitä. Ku ruoka kuiten maistuu eikä soseiden koostumus/sattumat haittaa. Puurokin on ihan "aikuisten" mallia, ei mitään hienonnettua. Siis tietenki vähä kerrassaan ja ei-suolattuna jne.. Mut esim jos tekee vaikkapa kanaa+kasviksia keitettynä+riisiä itelle niin mössäisi siitä satsista tytölle annoksensa eikä sen kummempaa .. ? Mitä ootte mieltä? Toki jemmaan ajattelin pakastaa soseitakin niihin pv ku ei syödä "sopivaa" ruokaa..
 
Me tehdään tytölle soseita ns. samasta ruoasta kuin itsellemme. Eli jos meillä karjalanpaistia niin ostan tytölle omaan pataan lihat ja niitä kasviksia mitä saa syödä, laitan HIUKAN mausteista ja sosetan uunista tullessa.
 
HOODRAT tätä mä ajoin takaa.. en siis tarkottanu et samasta "padasta" ammentaa vauvalle.. :) En tiedä miks pitäis odottaa 1v ikään.. siis suurin osa ruoka-aineista kuiten käy jo 6kk eteenpäin; lihat, viljat, suurin osa kasviksista, marjat, mausteetkin? Siis jos kuiten jätää suolan pois ja soseuttaa sen minkä tarvii. Toki maltilla eikä kaikkea kerralla :)
 
Joo, tottakai voi tehdä koko perheelle sellaista ruokaa mitä voi antaa vauvallekin.
Meillä kuopus on ruokittu niin että heti kun alkoi isompien palojen pureskelu onnistua en ole tehnyt erikseen vauvanmössöä vaan hänelle esim. lihakastiketta tehdessä otan kypsät lihat sivuun ennen kuin laitan jotain sellaista, jota vauva ei voi syödä, esim. suolaa tai kermaa.
Voin kyllä lämpimästi suositella tätä: on todella paljon helpompaa itselle kun ei tarvi tehdä monia ruokia ja vauvakin oppii syömään monipuolista.
 
Samaa mieltä edellisten kanssa!

Itse teen meidän 6,5 kk tytölle ruokaa meidän aikuisten ruuista säveltäen jos suinkin vaan on sellainen ruoka, että se onnistuu. Esim. uunilohesta leikkaan pikkupalan eri vuokaan paistumaan ja jätän sen ilman suolaa ja jauhelihan ruskistan ensin ilman rasvaa ja suolaa ja sitten nappaan siitä tytön osuuden pois.

Mausteita olen käyttänyt tytön ruuissa jo parisen kuukautta esim. yrttejä (basilika, oregano, timjami, tilli), pippuria (musta ja valko) sekä paprikajauhetta. Toki järki käteen määrissä, ettei sen pippurin kanssa lähde ihan mopo käsistä ;) Nyt laitoin eka kertaa myös sipulia tytön soseeseen, kun huomasin, että sitä oli yhdessä kaupan purkkiruuassakin, jota annoin.
 
Kiitos mielipiteistä! Tää vahvisti mun ajatusta siitä, että nakkaan tuon pelkän mössötehtailun romukoppaan. Toki jotain teen jemmaan mutta pääosin ruvetaan olemaan "samoissa eväissä" :) Tätä mä mietin jo aikasemmin ja filosofoin tuota "sääntöä" vastaan odotella jonneki vuoden ikään!
Tattis! Eikun broilerin kypsennykseen :)
 

Yhteistyössä