vauva 9 kk ja oksentaa

  • Viestiketjun aloittaja äiti 17
  • Ensimmäinen viesti
äiti 17
hei mulla on pikkunen tyttö ja oksentanu toissa yöstä asti tänään oksentanu kolme kertaa ja viime yönä kerran ja sitä edellisena yönä kerran nyt kumminkin iloinen ja hyvän tuulinen syöny viimeks klo:13.00 ja juonut mehua, maitoa ja jaffaa mistä hapot oon ottanut pois.. mitä mieltä ootte pitäskö lähtee päivystykseen
 
vieras
meillä on 7kk ja oli oksennustaudissa monia päiviä, yhteensä oksenteli lähemmäs viikon verran päivittäin..käytiin kerran lääkärissa kun ei loppua näkynyt monien päivin jälkeen.
jos yleiskunto on siis suht.koht. ok olotilan ottaen huomioon en näe tarpeellisena vielä mennä.
 
siis..
9-kuiselle jaffaa? :-O Etkö ole kysynyt esim. neuvolasta mitä vauvalle kannattaa juottaa? Esim. Osmosal tai Floridral on parempia kuin mikään sokerilimu.

Kyllä itse lähtisin jo lääkäriin.
 
Alkuperäinen kirjoittaja siis..:
9-kuiselle jaffaa? :-O Etkö ole kysynyt esim. neuvolasta mitä vauvalle kannattaa juottaa? Esim. Osmosal tai Floridral on parempia kuin mikään sokerilimu.

Kyllä itse lähtisin jo lääkäriin.
no riippuu missä määrin sitä jaffaa antaa ei se vaarallista ole, ja mietippäs jos heiltä ei kotoa löydy muuta tai vaikka ei pääse hakemaan muuta !

ei se jaffa niin vaarallista ole jos ei litroja anna.
 
Oksennustaudissa se on kyllä ihan sama vaikka 9 kk ikänen jaffaaki jois, kunhan jotai nestettä sentään.

En lähtis päivystykseen. Kuitenki kolmelle päivälle "vaan" 5 oksentamista, ei siitä viel kuivu. Ja jos on ihan pirtee ja hyväkuntosen olonen ja pissaa tulee niin ei mitää hätää :)
 
ap
No en tiiä pissasta ku vaippa täynnä kura kakkaa.tänää tuli kurat vaipasta ja housuista läpi, ajattelin vain että uskallanko käydä nukkumaan lapsen kanssa yö unille ettei sitten yöllä kun nuku lapselle käy mitään - JA ÄLKÄÄ AINA HETI TUOMITKO TE JOTKUT JOS MÄ NYT OON VÄHÄN ANTANU JAFFAA VEEN SEKOTUKSESSA LAPSELLE MISTÄ HAPOT ON OTETTU POIS NIIN SE EI OO YHTÄÄ SE VAARALLISEMPAA KUIN APPELSIINI MEHUKAAN!
 
joo meilläki oli 10 kk ikäisellä mahatauti, ei oksentanu mutta tuli monta monta ripulivaippaa päivittäin noin 4-5 päivän ajan, ei niistä tosiaan erottanu että oliko niissä pissaa vai ei. mut mä pidin voinnin mittarina juurikin tuota yleisvointia, meilläkin tyttö kuitenkin söi ja joi hyvin ja oli hymyileväinen. Ja annoin lapselle mehua, vettä ja Floridalia.
 
Vieras
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
No en tiiä pissasta ku vaippa täynnä kura kakkaa.tänää tuli kurat vaipasta ja housuista läpi, ajattelin vain että uskallanko käydä nukkumaan lapsen kanssa yö unille ettei sitten yöllä kun nuku lapselle käy mitään - JA ÄLKÄÄ AINA HETI TUOMITKO TE JOTKUT JOS MÄ NYT OON VÄHÄN ANTANU JAFFAA VEEN SEKOTUKSESSA LAPSELLE MISTÄ HAPOT ON OTETTU POIS NIIN SE EI OO YHTÄÄ SE VAARALLISEMPAA KUIN APPELSIINI MEHUKAAN!
Ei sillä jaffalla niin väliä olekaan. ;) Nykyään ei vain suositella limsoja ekana vaihtoehtona mahatautiin kenellekään.

En usko että tytöllä mitään vaaraa on. Voithan nukkua vieressä tai ainakin samassa huoneessa, jos hätää tulee? Tietysti ehkä olisi hyvä laittaa kello soimaan muutaman tunnin päästä ja tsekata ettei ole kovaa kuumetta ym ja antaa vähän juotavaa.

Päivystykseen soittaminenkin on ok idea, mutta sieltä varmasti käskevät myös seurailemaan vointia kotona. Paranemisia! :)

 

Yhteistyössä