Vauva ei liiku, LA ylihuomenna.

  • Viestiketjun aloittaja huolestunut
  • Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Älä jää ap enää odottelemaan, mee heti sairaalaan...varmuuden vuoksi. Toivottavasti kaikki on hyvin.
Itselläni kokemus sellasesta, kun rv30 meni lapsivedet tai suurin osa niistä...oli eka raskaus ja kaikki uutta, joten soitin synnärille ja kerroin että epäilen että lapsivesi tullut, kun lorahti kunnolla kirkasta nestettä kylppärin lattialle, kätilö käski mun vielä odotella ja jos tulee lisää niin sitten synnärille...minä tyhmä jäin odottelemaan ja vauva oli ilman lapsivettä useita tunteja.
Siis kyllähän vauva pärjäilee siellä ilman vesiä,monestihan synnytys käynnsityy vesien menolla ja siitä voi kestää tunteja,jopa päiviä syntymään. Vettä muodostuu kyllä lisää koko aika,mutta ei se tietty kestä siellä kohdussa enää kun on kalvot puhki.
 
peukkuja ap:lle
... et kaikki olis hyvin.

Tosta liikelaskennasta. Mulle sanottiin jo muutama vuosi sitten, että liikelaskenta on menneen talven lumia. Kysyin oikein, että eikö kuulu laskea ja kuulemma ei enää nykysin tartte kellon kanssa vahdata, kun saattaa aiheuttaa turhaa paniikkia. Toki sen verran kehotettiin justiinsa tunnustelemaan, että päivän aikana tulee ollenkaan liikettä tai jos esim. makoilee sängyllä paikallaan. Se vaan, että jos ei tota laskentaa ole tehnyt, on aika vaikea kun ei ole mitään kunnollista vertailukohtaa siihen minkä verran kuuluis liikkua.
 
hei
Toivottavasti kaikki hyvin.

Ystävälle kävi noin ja lopputulos oli pikkuinen enkelipoika.
Vajaa 2viikkoa oli laskettuun aikaan.


Näytille vaatisin päästä heti. Toivottavasti sielä kaikki hyvin.
 
Jaana
Minulla ei liikkeitä tuntunut välillä ollenkaan. Istukka edessä ja siksi en tuntenut mitään. Kaikki kui´tenkin ok. Lapsiveden menosta 4 päivää ennenkuin syntyi. Kamalaahan se silti ol.
 
...
Alkuperäinen kirjoittaja -:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Kiitos useista vastauksista!

Näin itsekin ajattelin, että lienee järkevintä tuonne synnärille soitella. Piti tässä vain hetki koota itseään, että sain puhelun hoidettua ilman "hysteeristä" itkua... (asioita vaikea selvittää, jos huolen ja epävarmuuden vuoksi itku pinnassa) Synnärin kätilö ehdotti, että yrittäisin vielä jotain syödä ja katsoisin josko vauva siitä kuitenkin virkistyy. Jos ei, pyysivät tulemaan näytille lähitunteina. Eli ihan tuonne myöhäiseen iltaan eivät suositelleet odottelemaan. Joten nyt syömään ja sitten jännäillään taas.
Melko outoja neuvoja siihen nähden, että jos jokin on hullusti on jo myöhäistä tehdä mitään...
Siksipä nuo neuvot ovatkin OK.

Jos jotain on pielessä niin ei ole enää kiire.

 
ap
Huh, olipas pitkä ja uuvuttava reissu! Mutta siis, kaikki lopulta hyvin!

Eli siinä kuuden aikoihin illalla söin ja odottelin mahdollisia elonmerkkejä masusta, mutta koska liikkeitä ei edelleenkään tuntunut lähdimme miehen kanssa käymään synnärillä. Käyrällä ollessa liikkeitä ei edelleenkään tuntunut ja olin siinä piuhoihin kytkettynä ainakin tunnin ajan. Syke kuitenkin oli hyvällä tasolla (n.140) ja melko tasainen. Sitten käyrän jälkeen, lääkäriä ja ultrausta odotellessa antoikin juniori ensimmäiset elonmerkkinsä tänä päivänä klo 21.30 maissa (melkein vuorokausi kului edellisistä liikkeistä, tai ainakin niistä jotka viimeksi olin tuntenut). Lääkäriä saatiin odotellan pitkään, mutta tässä vaiheessa suurin huoli oli jo väistynyt (käyrä ok ja liikkeitä rupesi tuntumaan). Joten loppujen lopuksi kaikki oli oikein hyvin! Ultrassakaan ei mitään erikoista löytynyt ja potkaisipa tuo juniori myös lääkäriä kunnolla.

Nyt on helpottunut olo, vaikka samalla edelleen ihmetyttää, miten noin "eloton" tapaus vauva osasikin tänään olla. Vastaavaa ei aiemmin ole ollut ja aina hiljaisempinakin päivinä olen saanut "tönittyä" vauvan potkaisemaan tms. takaisin, mutta en tänään.

Jokatapauksessa ei harmita että tuli tilanne tarkastettua.

Kiitos tuesta!
 
poikien äiti
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Huh, olipas pitkä ja uuvuttava reissu! Mutta siis, kaikki lopulta hyvin!

Eli siinä kuuden aikoihin illalla söin ja odottelin mahdollisia elonmerkkejä masusta, mutta koska liikkeitä ei edelleenkään tuntunut lähdimme miehen kanssa käymään synnärillä. Käyrällä ollessa liikkeitä ei edelleenkään tuntunut ja olin siinä piuhoihin kytkettynä ainakin tunnin ajan. Syke kuitenkin oli hyvällä tasolla (n.140) ja melko tasainen. Sitten käyrän jälkeen, lääkäriä ja ultrausta odotellessa antoikin juniori ensimmäiset elonmerkkinsä tänä päivänä klo 21.30 maissa (melkein vuorokausi kului edellisistä liikkeistä, tai ainakin niistä jotka viimeksi olin tuntenut). Lääkäriä saatiin odotellan pitkään, mutta tässä vaiheessa suurin huoli oli jo väistynyt (käyrä ok ja liikkeitä rupesi tuntumaan). Joten loppujen lopuksi kaikki oli oikein hyvin! Ultrassakaan ei mitään erikoista löytynyt ja potkaisipa tuo juniori myös lääkäriä kunnolla.

Nyt on helpottunut olo, vaikka samalla edelleen ihmetyttää, miten noin "eloton" tapaus vauva osasikin tänään olla. Vastaavaa ei aiemmin ole ollut ja aina hiljaisempinakin päivinä olen saanut "tönittyä" vauvan potkaisemaan tms. takaisin, mutta en tänään.

Jokatapauksessa ei harmita että tuli tilanne tarkastettua.

Kiitos tuesta!
Ihana kuulla! :) Onnea loppuodotukseen!

 

Yhteistyössä