vauva ei syö kuin tissiä

mulla olis ollu parturi keskiviikkona ja tuo poika ei syö kuin tissiä ei tuttipullosta ota edes rinnoista pumpattua maitoa, saati sit korviketta. jouduin sit perumaan parturi ajan ku se olis kestäny joku pari tuntia. ei vauvaa sais opetettuu syömään tuttipullosta ku mul on kyl sellanen missä se tutti muistuttaa äidin rinnanpäätä.?! eikä tuo huoli edes tuttia. vauva on siis vajaa 2kk
 
Meillä tyttö söi pullosta muutomia kertoja noin kahteen kuukauteen asti, jonka jälkeen tuli totaalinen stoppi. Aikasemmin alko hirvee huuto jos yrittikin laittaa pulloo suuhun..nykyään pureskelee jopa sitä tuttia, mut ei vaan osaa imeä siitä. Tyttö siis jo 6,5 kk. Kaikkia mahollisia keinoja on kyl kokeiltu; erilaisia tutteja, pulloja ja maitoja, mut mikään ei oo auttanu. Nyt alkaa pikkuhiljaa kiinteiden ohella nokkamukista juomaan, mut ei se äiti vieläkään kovin kauas pääse :) Onkin vaan todettu, että tyttö on niin fiksu, kun on tajunnut keinon pitää äitin lähellään =)

Mut kyllähän sitä muutomaks tunniks aina johonkin pääsee käymään, kun tankkaa vaan pienen masun täyteen...Kaikki lapset on erilaisia..toiset huolii pullon heti, toiset vähän myöhemmi ja toiset ei ollenkaan...joten kannattaa sitä sillon tällöin yritellä...
 
täällä jo toisen lapsen kanssa sama juttu. kerran kun oppi rinnalle niin pullosta ei oteta mitään. nokkamukista välillä velliä, vauva n.6kk. onneksi kiinteiden aloituksen jälkeen on voinut jättää hetkeksi hoitoon sillain että nälkään kelpaa soseet.

etkö pystyis ottamaan lasta ja hoitajaa mukaan parturiin?! imettäisit siellä jos tulee tarvetta. esim. väri päässä odottelet niin hyvin voi liinan alla imettää. tosin reissusta ei välttämättä nauti niin paljoa mut toisaalta tulee huolehdittua siitä et mikä on tilanne kotona.
 
sama juttu.
olen kyllä istunut joskus kampaajalla vauvan kanssa, eikä se ollut yhtään niin hankalaa kuin luulisi, ei kampaajankaan mielestä. olisi hienoa kun voisi mennä kampaajalle silloin kun vauva nukahtaa mutta kun niihin ei ole asennettu sitä ajastinta...
 
Meillä on samanlainen tissitakiainen (tai oikeastaan tää on jo kolmas samaa laatua) :) joten ollaan jokapaikassa yhtämatkaa...parturissakin. Olen käynyt sekä perusleikkauksessa että värjäys+leikkauksessa. Mulla on mukana yleensä sattarit, joissa vauva voi nukkua tai kelliä muuten vaan jos sattuu viihtymään. Osan ajasta vauva on ollu myös sylissä ja välillä tissillä. Kampaajan kanssa oon asiasta jutellu ja häntä se ei häiritse..eikä oikeestaan minuakaan. Vielä paremminhan reissu varmasti sujuu jos otat tosiaan sen hoitajan mukaan. Silloin saat ehkä itsekin himen rentoutua ja nauttia hemmottelusta.

Lähellä puolen vuoden ikää syöttövälit on sitten jo vähän ennakoidumpia ja kiinteetkin tulee mukaan, joten pääsee taas rauhassa yksinkin shoppailemaan tai muille asioille.
 
Heh, kuulostaa myos tutulta...
Tultiin juuri haista jossa ylla oli pitka mekko ja kun piti menna syottamaan, taytyi koko mekonkaistale nostaa rinnuksiin asti. Olisi siina ollut vierailla tuijottamista ellei meilla olisi ollut huonetta samasta hotellista mihin paasi pakoon...

Oma sai syntyessaan korviketta pullosta rinnan lisaksi alhaisen painon takia joten ajattelin monen epatoivoisen yrityksen jalkeen kokeilla yhdistaisikohan vauva pullon korvikkeeseen ja sita kautta oppisi sen pullosta syomisen.
Leikkii vaan ei lutkuta... :headwall:
 
Meillä sama juttu....ikää nyt reilu kaks kuukautta.
Tutin tai pullon ku annat suuhun ni yökkää vaan...ei niin ei!
No oon ollu kampaajalla, vauva mukana, aleostoksilla, vauva mukana jne...
Oishan se erilaista päästä yksinkin liikkeelle, mut ei hassumpaa kimpassakaan...ite en ees oo mikää julkisen paikan imettäjä, mut aina on joku nurkka löytyny ja harsoliina meil on ollu rinnan päällä, ni ei näy ihmeemmin muille!!
 
Meillä oli sama juttu keskimmäisen kanssa eli lopetti pullosta syönnin 2.kuisena ja huoli uudelleen vasta puolivuotiaana. Kokeilin kaikki tutit ja nokkamukit,mut ei. Kannattaa kokeilla silloin tällöin, hän saattaa jossain vaiheessa hyväksyäkin.(helpotti kummasti elämää, kun muutkin voi syöttää pikkuista kuin vain minä.)
 

Yhteistyössä