* * * Vauva haaveissa 2015 * * *

Juups, kp 2 tänään ja yk 7 lähtee vauhtiin... Samoja oireita taas oli kuin edellisissäkin raskauksissa, mutta kun ei niin ei.. lopputuloksena vain kipeät menkat.

Viikko nuollaan haavoja, sitten aletaan kehittelemään taas uusia toiveita.... mulla alkaa kehittyä tähän yrittämiseen jo selvä kaava. :p

Parempaa onnea muille!
 
Tännekki kirjoittelen, eli haavelijoissa ollaan. Lääkäri soitti ja sanoin, että lamictal lääkitys ok. Lasketaan kumminkin hiukan, koska annostus on suuri ja nyrkkisääntönä kumminkin se millä annostuksella pärjää. No foolihappo 1mg alkaa tänään ja yrittämään päästään vasta 2kuukauden jälkeen, kun on syöty foolihappoa. Harmittaa! No hyvää kannattaa odottaa, koska foolihapon alottamisella ehkästään epämuodotumia.
 
Penni89 Odottajista huutelen tänne ketjuun, kun huomasin, että puhut Lamictalista. :) Syötkö sitä epilepsiaan vai johonkin muuhun? Itse epileptikkona olen Lamictalia käyttänyt, mutta raskausaikana kylläkin jo käyttänyt sen tilalla Keppraa. Mutta kannattaa tosiaan malttaa mieli ja odottaa tuo pari kuukautta ja syödä foolihappoa! Se on pieni murhe verrattuna jos sitten tulee lapselle selkärankahalkio. :/ Itse esikon raskausaikana söin foolihappoa ja silti pelkäsin kovasti, että vauvalla on selkärankahalkio. Oma lapsi syntyi terveenä, mutta tuttavaperheen lapsi (joka syntyi viikon päästä omastani) syntyi selkärankahalkioisena, vaikkei mitään lääkitystä äidillä ollutkaan. Joten foolihappo tärkeää kaikilla lasta suunnitteleville, mutta etenkin meille joilla on siihen suurentunut riski. :) Tsemppiä yrityksen odotukseen ja toivottavasti sieltä plussaa tulee pian kun pääsette yrittämään!!
 
tilannepäivitystä... :p
tätin piti eilen tulla kylään mutta eipä ole näkynyt, vielä ei kuitenkaan uskalla testailla koska kierto saattaa muutaman päivän heittää tosin on viimeiset kolme kertaa ollut ihan säännöllinen.
olotila on ihan super hyvä, pientä väsymystä ja välillä huimaa sekin tosin saattaa johtua pitkästä työputkesta.
yleensä itsellä alkaa noin viikko ennen menkkoja tissien arkuus, ja kuvotukset nyt ei ole ollut niitäkään että jospa tää oireettomuus olisi hyvä merkki :D
huomenna siis testaillaan ensimmäistä kertaa :heart:
 
Heip kaikille!

Lueskelin ketjua pikaisesti ja arvelin, että sopisin hyvin porukkaan mukaan. Aiemmin oon foorumilla ollut mammaryhmässä esikoista odottaessa ja silloin oli palstailu ainakin tärkeä vertaistuen muoto :) vieläkin yhteydessä silloisten mammaryhmäläisten kanssa.

Olen 27-v lähihoitajaopiskelija ja yhden 1-v 4kk ikäisen pojan äiti, avoliitossa 30-v mieheni kanssa. Meillä toinen lapsi haaveissa, juurikin sille ensi vuodelle jos hyvin käy.

Tällä hetkellä olen jatkamassa lähihoitaja-opintoja jotka jäin esikoista odottaessa kesken. Valmistun joulun alla, joten nyt olisi syksymmällä tarkoitus jättää ehkäisy pois ja alkaa yrittämään pikkukakkosta.

Toinen syy, miksi ajoitamme ehkäisyn poisjättämisen syksylle, on se , että minulla loppui huhtikuun alussa rankka lääkehoitojakso, johon liittyi riski kehityshäiriöhin(mikäli raskautuu lääkehoidon aikana tai 6kk sisään sen päätyttyä. Kyseessä oli hoito c-hepatiittiin, joka minulla kurjuudeksemme todettiin esikoisen raskausaikana. Nyt siis kuitenkin se on saatu kovilla lääkkeillä hoidettua pois, negatiiviseksi, ja saan/saamme toisen (mahdollisen!) raskauden viettää ilman huolta siitä sairaudesta.

Sitten..esikoista yritettiin 6kk ennenkuin tärppäsi ja oli aluksi raskaus helppo, mutta rv 19 alkoi supisteluja tulla ja rv 20 tienoilla saatiin selville se hepatiitti. Rv 26 selvisi supistusten syy- b-streptokokki. Riskiraskaus siis oli monesta syystä, mutta loppu hyvin kaikki hyvin. Poika syntyi suunnitellulla sektiolla perätilan vuoksi 3/13.

Tämmöinen minun tarinani lyhykäisesti. :) vähän venähti pitemmäksi kuin meinasin...

Todennäköisesti kirjoittelen enempi sitten, kunhan vauvanteko alkaa olla enemmän ajankohtainen, mutta seurailen ketjua siihen asti. :)

Minut saa siis liittää mukaan Haaveilijoihin.

mariana87 27v esikoinen synt. 3/2013

Kiertopäiviä en edes voisi nyt sanoa, syön tällä hetkellä minipillereitä (Cerazetten rinnakkaisvalmiste) ja kierto on niin epäsäännöllinen, että nytkin viime menkoista about 50 pvää :( odotan innolla että saan lopettaa pillerit ja palata normaaliin kiertoon ja aloittaa kunnon kuumeilun :D

Ok, mutta onnea kaikille yrityksiin, kuumeiluun ja onnea jo plussanneille!
 


..... * * * Vauva haaveissa 2015 * * *

..................................... 12.7.2014

...... Nimimerkki.........ikä.........kp..........yk (ya)..........Toiveissa

.......miranenn.........24.........43/?................yk 3............ 2. lapsi
...... joa..................24.........43/26-30..........yk1............. 1. lapsi
.......phaedra...........30..........28/28-31........ya 7/14........ 2. lapsi
.......BlackCat..........28.........24/27..............yk5............. 1. lapsi
.......Leonella..........30..........16/30-32.......ya 9-10/14..... 2. lapsi
.......päärynärouva................10/??............yk1
.......äitii88..............25.........5/28-30..........yk7.............. 2. lapsi
.......pipiipa.............20..........1/29-33......yk2/ya 6/14...... 1. lapsi
.......Myyttynen.......26...........?/??..............ya 6/14.........2. lapsi
.......Alvianna..........28...........?/??.............yk1............... 2. lapsi






............................. Piinailijat

..............................nenni26...........DPO18
..............................phaedra...........DPO13
..............................BlackCat...........DPO8
..............................Avianna........... DPO6




............................. Haaveilijat

............................. Na-dene
............................. heidip*
............................. InteriIisakki
............................. Penni89
............................. Mariana87



..............................Plussanneet

............................. Pecanpie 6/14
............................. Unto-Helmiina 6/14




Päivityspyynnöt punaisella tai muuten selkeästi näkyviin :)


 
Viimeksi muokattu:
No niin. Jospa mäkin ehtisin pitkästä aikaa kirjoitella tänne :) Mies jäi kesälomalle ja ollaan touhuttu perheenä koko viikko niin, etten ole koneelle ehtinyt oikeastaan ollenkaan. Lista on nyt päivitetty, huikatkaa jos siellä on jotain virheitä :)

Tervetuloa uusille :wave: Mukavaa kun porukka kasvaa :)

Lauwra: No nyt sä pääsit siitä hyrrästä eroon. Hui miten jännää! :popcorn: Mä odottelen vielä viikon verran. Maanantaina lähdetään Ruotsiin ja sitten... Hui! :D
Ja päärynärouvalta lähti se kapseli. Hykerryttävän jännää :popcorn:

nenni26: Joko testasit? Joko? Joko? Joko? :popcorn: En oo täällä yhtään malttamaton :LOL:

pipiipa: Voi harmi :hug:

mariana87: Miten toi c-hepatiitti vaikuttaa raskausaikana lapseen? Olipa inhottava tollanen sairaus :( Onneksi nykyään on lääkkeet jo aika moneen ja se saatiin kuitenkin hoidettua pois.


ON: Täällä aletaan pikkuhiljaa kaivaa matkalaukkua varastosta esille ja miettiä, mitä siihen pakkaisi. Lähden siis sinne Ruotsiin maanantaina. Ja sen jälkeen saisi sitten poistattaa sen kierukan :) Sitä siis odotellessa... ja toki toi reissukin tulee olemaan kiva ;)
 
testasin tänä aamuna, ja ihan haaleen haamu tuli, hyvä ku edes silmällä erotti =)
vähän on vielä pessimisti olo joten testaan uudestaan viikon päästä perjantaina, ku ollaan mökille lähdössä niin tietää että jättääkö sauna siiderit kauppaan :D
onneksi on niin tiukka työputki että ei paljon kerkee asiaa ajatella, siihen asti on vielä toivoa ennen ku täti kurvaa kylään ;)
tosin edellisestä raskaudesta näytti vasta kunnon plussaa rv 4+5, ja kesken meni parin päivän päästä...
joten ehkä mulla vaan raskaushormoni nousee hitaammin :)
 
Na -dene - ei se c -hepatiitti vauvaan oikeastaan raskausaikana vaikuttanut mitenkään, mutta ainahan siinä oli itsellä pelko, että se tarttuu vauvaan synnytyksessä ja itsellä piti maksa-arvoja seurata (sehän tarttuu vain veri kontaktissa tai harvoin seksin välityksellä). Kaikki kuitenkin meni lopuksi hyvin ja lapsi on terve. :)
Hei, hyvää matkaa sinulle!


nenni 26 - vähän uskallan jo onnitella haamusta. :) toivottavasti se siitä vahvistuu! Itsellä muistaakseni erikoista odottaessa tuli haamu jo rv 3+6...
 
Vihdoin ihan koneella niin pystyy kunnolla kirjoittamaan :)

nenni86: varovaiset onnittelut ja jarrusukkia matkaan <3

oma napaa sen verran, että ovis luultavammin oli jo kp 11 eli eilen. kp 12 laitettiin kaverit matkaan ja nyt on ovis jo ohi oireista päätelleen. nyt vaan jännitetään oliko ovis hedelmällinen koska kapseli poistettiin vasta kp 10. nythän mulla siis kp 13 jos oon oikein laskenu. Täs kuussa ei nyt muutenkaan isot mahdollisuudet raskautua kun keskimmäinen poika on sairaalassa käden murtuman vuoksi, eilen just leikattiin :/

meille siis toiveissa 4 ja yritys alkoi nyt heinäkuussa. en osaa noit punaisella merkitä..

kaikille tsemppiä!
 
Syön lamictalia kaksisuuntaiseenmielialahäiriöön. Teratologinen tietokeskus kertoi, että koko suomen syntyvillä lapsilla on 3% riski saada epämuodostuma. Lamictal ei vaikuta epämuodostumariskiin milläänlailla. Sama riskiprosentti kun muillakin raskauksilla. Tietysti tuo foolihappo, eli 1mg. Mitä ennen raskautta kannattaisi nauttia? Mulle ei neuvottu mitään vitamiinejakaan, luulis kumminkin että ne on hyödyksi?

Itse syön mangnesumia, d-vitamiinia, kalkkia.
 
No niinpä niin. phaedra kp 1/28-31 :( Olisipa se melkoista ollutkin jos olisi kerrasta napsahtanut. Vaikka sattuuhan sitä niitäkin.

Toivottavasti päästään onnittelemaan nenni86:sta oikein kunnolla!

Ja reissulaisille hyvää matkaa! Meilläkin starttailee juuri neljän viikon yhteinen lomaputki:heart:
 
Viimeksi muokattu:


..... * * * Vauva haaveissa 2015 * * *

..................................... 14.7.2014

...... Nimimerkki.........ikä.........kp..........yk (ya)..........Toiveissa

.......miranenn.........24.........45/?................yk 3............ 2. lapsi
...... joa..................24.........45/26-30..........yk1............. 1. lapsi
.......BlackCat..........28.........26/27..............yk5............. 1. lapsi
.......Leonella..........30..........18/30-32.......ya 9-10/14..... 2. lapsi
.......päärynärouva................12/??..........yk1/ya 7/14..... 4. lapsi
.......äitii88..............25.........7/28-30..........yk7.............. 2. lapsi
.......pipiipa.............20..........3/29-33......yk2/ya 6/14...... 1. lapsi
.......phaedra...........30..........2/28-31........ya 7/14......... 2. lapsi
.......Myyttynen.......26...........?/??..............ya 6/14.........2. lapsi
.......Alvianna..........28...........?/??.............yk1............... 2. lapsi






............................. Piinailijat

..............................nenni26...........DPO20
..............................BlackCat...........DPO10
..............................Avianna........... DPO8




............................. Haaveilijat

............................. Na-dene
............................. heidip*
............................. InteriIisakki
............................. Penni89
............................. Mariana87



..............................Plussanneet

............................. Pecanpie 6/14
............................. Unto-Helmiina 6/14




Päivityspyynnöt punaisella tai muuten selkeästi näkyviin :)


 
Viimeksi muokattu:
Nenni26: Varovaiset onnittelut ja pienelle tarrasukkia matkaan. Pysy siellä! :heart:

phaedra: Tyhmä täti :( No, pidetään peukkuja seuraavaan kiertoon :heart:


ON: Tytön matkalaukku pakattu... oma vähän vaiheessa, koska kissa oksensi sinne! Piti pistää vielä klo 23 jälkeen pyykkikone päälle, että saan puhtaana ne vaatteet mukaan... että silleen... ;)
 
Nenniä varovasti onnittelen :)

phaedralle virtuaalihalaus! Aina se tätin tulo harmittaa, myös yrityksen alussa... Toivottavasti teidän loman päätteeksi olisi sitten plussa tikussa :)

Na-dene, mä oon tipahtunu listoilta pois! Eli laitatko yrittäjiin lauwra....26......?/?.....ya 7/14.....2 lapsi

ON: kyllä kroppa on ainakin alkanut toimimaan heti kierukan poiston jälkeen! Kaikenmaailman tuntemuksia on koettu. Tätiä odotellaan tulevaksi ja siitä lähtee sitten yk1.... Ja mikäli ei reilun viikon päästä ala menkat niin testailen varmuuden vuoksi. Voihan se olla, että ovulaatio onkin jo osunut heti kierukan poistoon ja voisi olla kyytiläinen matkassa :D olisi aika hurjaa, muttei mahdotonta. Säännölliset peittohommat jatkuu siis edelleen...
 
Kiitokset tsempeistä:)

Nyt ollaan täällä vain himppu ihmeissään.. Menkat alkaa olla lopuillaan ja olivat ihan vääränlaiset. Kaiken sorttista raskausoiretta puskee sen sijaan päälle ja raskaustesti näyttää haaleaa plussaa.. Muutama päivä sitten testasin ja oli ihan valkonen, nyt haalee plussa kuten esikoisenkin kanssa tässä vaiheessa. Ennen menkkoja olin aivan varma, että olen raskaana kun oli tosi voimakkaita kipuja kohdussa ja munasarjoissa joita ei yleensä ole ja jopa liitoskipuja! Nyt sitten naama kukki, närästää, aivastuttaa, väsyttää, maha on kipee ja itkettää.. Menkkakipuja taas ei ollut lainkaan. Teen lauantaina uuden testin. Nyt jännittää..:O:heart: Toivottavasti ei turhaan toiveet nousseet. En kyllä olisi alkanut edes testailemaan menkkojen aikana jos ei olo ja oireet olisi aivan omaa luokkaansa.

Eli mä ehkä piinailen? phaedra DPO17.

Missä on nenni26?
 
Viimeksi muokattu:
Jospa mäkin liityn tänne :D oon 27v. ja toinen lapsi olisi suunnitelmissa.
Vasta ensimmäinen kunnon yrityskierto menossa ja tänään ja huomenna on jännät päivät. Kierron pituus on yleensä 25 ja tänään odotin menkkoja alkavaksi.
Olin aamun töissä ja mahassa tuntui menkkakipuja pitkän aikaa. Olin ihan varma että vessaan mennessä alkavat, mutta eivätpä alkaneetkaan :) Pientä kuvotusta on myös havaittavissa. Tissikipua oli edellisessä raskaudessa oireena, mutta nyt niissä ei tunnu yhtään mitään... Testasin jo hätähousuna negan rfsu:n testillä :D Lauantaina testailen uudestaan jos menkat ei huomennakaan ala... Ensimmäinen lapsi tärppäsi myös ekalla yrityksellä niin hassulta tuntuisi jos nyt taas :D:D Sormet ristissä....
 
no niin työkiireet jääneet taakse, ja edessä kolmen päivän vapaat :)
en ole uudestaan testaillut, mutta menkat nyt viikon myöhässä ja olo on hyvin raskautunut :p
oksettaa, väsyttää, rintoja särkee... närästää turvottaa... jne jne :LOL:
huomenna olisi aika lääkäriin ja siellähän se viimeistään sitten selviää joten jospa sunnuntaina kun mökki reissulta palaan niin olisi plussa uutisia kerrottavana :heart:
phaedralle varovaiset onnittelut haaleasta plussasta, tuuhan sitte kertomaan miten kävi :heart:
 
  • Tykkää
Reactions: Na-dene
Heips. Tsemppiä kaikille piinailijoille!!! Tääl raskausoireet lisääntyy. Toiveissa on et mul ois ollu kiinnittymiskipuja 2 pvä sit kun meinasin jo lähteä sairaalasn kivun takia. Ei koskaan kyl ole ollu tuollaista. Oksettaa ja väsyttää. Mies on jo ihan varma et ekasta kierrosta tärppäs mut ite epäile. Mut toiveita on :) nyt kp 19 enkä tiiä millon uskaltais testata kun en tiedä kierrosta. Hyvää vkloppua kaikille!!
 
Tervehdys!

Oli hieman hiljaiseloa kun töissä oli niin kova rumba ennen lomaa, ja nyt saa vihdoin päästää vapaalle..

Oi, täällähän on tapahtunut ihania =)

nenni26, Onnea hirmuisesti, pikkuiselle tarrasukat matkaan :heart:

phaedra, toivotaan, että tuo olikin vain jotain outo välivuotoa ja siellä sinullakin pieni tekisi pesää :)

päärynärouvalla
onkin jännät paikat :popcorn:

Na-dene, ou nou mikä tuuri :LOL:

Tee86, tervetuloa!

Mulla alkoi kuukautiset, kuten jo osasin aiemmin olettaakin, kaikki mukamas oireet poistuivat jo jonkin aikaa sitten ja tilalle tulivat normaalit kuukautisia ennen olevat oireet... Huoh, eilen pettymys oli yllättäen taas karvas, mutta tänään jo positiivisemmalla mielellä uuteen kiertoon :) uusi kierto=uusi mahdollisuus tulla raskaaksi, aloin jo laskemaan mahdollisia peiton heiluttelupäiviä :p

Eilen oli tuhruttelua, joten mulle saisi siis päivittää tälle päivälle KP 1, Yk 6
 
Olinkin laskenut väärin, tänään on siis kp 25/25 ja vielä ei menkkoja näy. Vähän väliä tulee sellasia kipuaaltoja milloin luulen, että nyt ne alkaa, mutta ei. Tilasin pari raskaustestiä ja ootin niitä tänään tulevaksi, mutta menee maanantaille :[ Ehkä ihan hyvä vaan niin ei tuu turhaan testailtua kun vasta sitten maanantaina jos niikseen tulee :D
 
Pakko nyt ilmottautua mukaan :) Krooninen vauvakuume vaivaa :D

Meillä kolme lasta ennestään, joista nuorin syntynyt 09/13. Imetän tätä pienintä vielä eikä menkatkaan ole alkaneet sen vuoksi. Vähän pohdinnan alla on ollut, jos nuorimmaisen 1-vuotis synttäreiden kunniaksi jätettäisiin myös ehkäisy pois :) Saa nähdä :)

Mitään yritystä ei kuitenkaan varmaan tule olemaan vaan mennään lähinnä ajatuksella tulee jos on tullakseen :) Ensimmäistä lasta yritettiin n. 8kk, toinen tärppäsi yk2 ja viimeisin sai alkunsa aikalailla samana iltana kun päätettiin antaa lupa tulla (päätöksestä meni 2vkoa kun tein plussatestin), joten kai neljäs sitten on jo tulossa ennen kuin mitään on päätettykään :D (no, toivottavasti ei nyt sentään..)

Ajatukset kiitää laidasta laitaan ja tämä mietityttää paljon enemmän kuin yksikään aiemmista :)Sitä on jotenkin vähän pelokkaampi kuin aiemmilla kerroilla. Voiko kaikki mennä yhtä hyvin neljännelläkin kerralla? Kolme tervettä lasta on jo siunaantunu, onko ahneutta haluta lisää? Kaikkea sitä mielessä pyöriikin... Ja pitäisihän sitä auto ja asuntokin vaihtaa, että mahduttais ;) Mutta silti.. Sydämessä tuntuu olevan vielä ainakin yhdelle tilaa :heart:

suan
 
kp 8/29-33 ja mie oon niin hermostunut.

Eilen oli valkovuotoo (vähä niiku geelimäistä) ja tänään ihan kauhea hermopurkaus heti aamusta asiasta joka on pienimmästä päästä. Kilahdin miehelle kun ei ollut sädekaihtimia aukaissut. Eilen suutuin äitiini. Menkat tosiaan kesti vain kaksi vuorokautta suunnilleen. Nyt jo pelätään entä jos missaan sen oviksen. en osaa kropallani sitä laskea ja kun kiertokin heittelee neljällä päivällä. Murheet on todella pienet, mutta jollekkin on nekin saatava puhua.

Oon jo kyllästynyt reissaamiseen, toissapäivänä kotiuduttiin jyväskylästä ja koko kesä ollut tälläisiä extempore reissuja täynnä. Kotona ois hyvä hengähtää. Rassaa kun ei ole töitä ja mies elättää. Eilenkin tuttua näin joka on 7viikkoo sitten synnyttänyt... byäää

Onnea plussanneille, olisipa se täälläkin kohta kohdillaan.

Eilen kävin ruokakaupassa (kahden hengen talous ja 105€!!!!) no nyt on parsaa ja viinirypäleitä, puhtaita lihoja ja riisejä. huhhuh. ainakin ruokavalion saan kohdalleen jatkuvan matkasyömisen jälkeen. Painoa pompsahtanut kesän aikana viis kiloa lisää (157cm nyt 65kiloa) ihan vahingossa.

Väsyttää tää yrittäminen. Vaikka listoilla lukee että yk2 niin kuitenkin hiljaiselolla jo vuosi yritetty (eli en oo kiertoja laskenu, vaan peitto on vaan heilunu ilman ehkäsyy).

Eniten masentaa kun jos kerrankin mies innostuu jostain ja sit se on latistettava testin tehtyä tai kun menkat on alkanu. Hiljaista toivetta raskaudesta kyllä herättelen noitten menkkojen keston perusteella, tai sit ne ei vaan halunnu jatkua näillä helteillä. Ei minua todellakaan ahittaa että kahdessa päivässä selvisin niistä, vaan ihmetyttää vain. Kuitenkin aika tasaiseen oon aina neljä päivää vuotanu ja vielä pari päivää tuhraillu perässä.

pyääh.
 

Yhteistyössä