* * * Vauva haaveissa 2015 * * *

Mä olen malttanut olla hypistelemättä vauvanvaatteita, mutta tilasin kyllä itselleni äitiysmalliston takin, ups :p Toisaalta tarve uudelle takille oli joka tapauksessa, ja tuota voi pitää, vaikkei raskaana oliskaan.

Täällä on meneillään kp 4, ihmeen niukat menkat olleet tällä kertaa... Josko sitä kohta pääsisi lapsentekohommiin, 2-3 päivän välein ajateltiin hommia hoidella kun on aiemminkin todettu se toimivaksi taktiikaksi ;)
 
Na-dene, plussataan vaan yhtä aikaa! ;) tarvitaan joku tästä ketjusta plussanneiden odotusketju, kun joudutaan muuten eri kuukausille (jos nyt tärppää, LA olisi meillä 1.6).

Mä olen pysytellyt kaukana vauvanvaatteista, mutta saa nähdä mitä tuleva syksy ja neulomisvimma tuovat mukanaan. Vielä oon pystynyt esikoiselle ainoastaan neulomaan mekkoja, takkeja ja pipoja, mutta voishan sitä miettiä jotain pientä neuloa myös vastasyntyneelle :D

ON: Mä olen nyt hankkinut itselleni mukavia juttuja kuun vaihteeseen, mikäli menkat alkaa. Varasin tatuointiajan ja ollaan lähdössä Viking Gracelle kaveriporukassa. Jos nyt ei tärppää, niin ainakin voin ottaa ilon irti laivan buffetissa (niin graavilohesta kuin viinistä ;))! Jos sen sijaan olenkin raskaana, niin sehän on vaan ihanaa ja aviomies menee ottaa tatskaa mun ajalla.
Ja vielä piti manata eilen alkanutta NUHAA :snotty: kamala olo. Nyt vedän finrexiä naamaan kuin viimeistä päivää... Viime raskaudessa jouduin ottaa para-hottia ja se oli mitä kamalinta kuraa ikinä!
 
Viimeksi muokattu:
Edellisiin teksteihin yhtyen.. :) Täällä kp4, ja menkat kesti sen 2,5 päivää.. Ihan tosi kummallista! Tänä aamuna vielä epätoivoisena tein r.testin tyyliin josko-kuitenkin-olis-tärpänny-mutta-eka-vuoto-tuleekin.....Niin hyvin tuli sängyssä vehdattua kuitenkin kierron puolessavälissä.. Mutta negaahan se näytti... :-( Onneksi tuli kutsu kohdunkaulasyöpäseulontaan, niin pååsen jutteleen uudesta tilanteestani, ja ihmettelemåän ääneen, miten ovulaationi kanssa mahtaa olla..

Lauwra, hyvältä kuulostaa.. :-D Itse juuri heinäkuussa ostin 30 v lahjakseni uuden tatskan, ja gracella tuli tehtyä töitä kesällä.. Kuuluuko taas palkita itsensä jollakin.. ;-) prkl, kun toi miehen lähtö olis sen viikon myöhemmin, niin ehtisi vielä yhteen mahdolliseen ovikseen mukaan.. :-(
 
HKS84, olen juuri käynyt itse tällä viikolla papassa kohdunkaulasyövän esiasteen seurannan takia. Juttelin siitä lääkärin kanssa ja jännitän juuri tuloksia. Minulla on ollut cin1 (lievä taso joka YLEENSÄ paranee itsestään), mutta niin ei ole kohdallani käynyt vuosiin. Eli jos tulos ensi viikolla vielä näyttää cin1 niin joudun loop-hoidon ottamaan poikkeuksellisesti ja se lykkää raskaushaaveita parilla kierrolla varmaan... Mutta jos asiasta joku kaipaa juttuseuraa niin täällä ollaan. :)
 
Luiru: mulla todettiin 5v sitte (25v) seulonnassa tuo lievä solumuutos (cin1) jota kolposkopialla sitte tutkittiin polilla. Mulla kuitenkin se onneksi parani itsestään alle vuoteen ja papa ollu siitä asti puhdas.. Toivottavasti nyt ei muuten muutoksia.. Apua, aloin hermoilla.. ;-)

Toivottavasti sulla paranis, on meinaan tosi stressaavaa..mutta jos ei, niin eikös looppi auta, ja pari kiertoa menee äkkiä, vaikka varmasti ärsyttää.. Mun on pakko ajatella näin, koska itel edessä persevuosi.. ;-)
 
Juu uskon HKS84 ettei sinulla ole kyllä syytä huoleen :) Kunpa ehisitte nähdä miehen kanssa oviksesi aikaan seuraavan kerran, vai voisiko hän mitenkään siirtää tuota lähtöään viikolla? Voimahali!

Lauwra: ei sinulla sattuisi olemaan jotain hyviä piponeulomisvinkkejä? :D iski vimma päästä neulomaan...
 
lauwra, oooo, tatuointi! Onko sulla ennestään tatuoineja? Laivailu kuulostaa kivalta myös, etenkin se buffetti äyriäisineen ja viineineen. Tuollaista pientä irtiottoa arjen keskellä sitä kaipaakin, varsinkin näin syksyisin kun alkaa olla sateista ja pimeää.

Na-dene, voihan se olla, että ei sitä malta olla testaamatta oletetun dpo10 paikkeilla. Kyllä sitä vaan on luonteeltaan niin hätäinen, että pakkohan se varmaan on kokeilla (ja todennäköisesti pettyä) :D Tosin kyllä mun on hyvä olla tietoinen raskaudessa mahdollisimman aikaisessa vaiheessa jo harrastustenkin takia (kamppailulajit), ettei tule murjottua mahaa liian kovakouraisesti.

Täälläkin yksi, jolla on ollut lieviä muutoksia papassa (luokka 2 kahdessa peräkkäisessä näytteessä). Kolposkopialla tuota tutkittiin ja koepalojakin otettiin reippaanlaisesti, mutta eipä niistä onneksi koskaan mitään löytynyt, eli ilmeisesti muutokset paranivat itsestään. Esikon jälkitarkastuksessa otettu papa oli puhdas. Toivottavasti myös Luirulla muutokset häviäisivät itsestään, niin ei tarvitsisi lykätä vauvahommeleita! Mutta toisaalta jos huono tuuri käy, pari kolme kiertoa on lyhyt aika, jos sillä saa terveen paperit ja voi sitten hyvillä mielin jatkaa yrittämistä ilman ylimääräistä ressiä omasta terveydestä. Pidän peukkuja sulle ja puhtaalle tulokselle! Toivottavasti myös HKS84:llä tulos on puhdas :)

Mitä vauvanvaatteisiin tulee, niin justiinsa tuossa mietin, että veisin esikon pieneksi käyneet vaatteet kirpparille myytäväksi, mutta jospa nyt kuitenkin katselisi jonkun aikaa ensin, että tärppäisikö piankin. Onhan niitä vaatteita vaan niin kiva hiplata! :heart: Mutta yhtään pientä vaatekappaletta tähän huusholliin ei kyllä tule ennen kuin on varmaa, että vauva on tuloillaan. Ei vaan yksinkertaisesti ole säilytystiloja kaikelle roinalle.
 
Heipsan taasen
Täällä on nimet vaihtunut mutya onhan noita "vanhojakin" täällä vielä.

Täällä siis ollaan yritelty tuossa kesän ajan ja jo ennen sitä mutta nyt oli huilia töihin pääsyn takia. Mutta tosiaan teen osa-aikatyötä määräaikaisella työsopimuksella ja jos nyt saisin miehen vielä "luvan" jatkaa yritystä niin enskierosta voisi miun mielestä jo lähtee yrittelemään. Saattais olla mahollisuus että joutuisin työt jättää kuukauta ennen sopimuksen loppua,mutta ei tuosta isoa ongelmaa tulisi.

Jatkuvaan on puhetta että "pitää nyt ajatella sisustusta sen mukaan että puolentoista vuoden sisällä tulisi vauva rompetta. Tuo takki ois hyvä vaikka ois keväällä maha pystyssä niin silti mahtus hyvin." Ja siis miehensuusta nämä asiat pääosin. Eli hengessä ollaam mukana pysytelty.

Kiertoha täällä kestää sen 29-34 pv ja yrityskierrosta ei mitään havaintoa. Pistelen päivityksiä sitä mukaan kun päästään uuteen kiertoon. Ikää löytyy 20 ja miehellä 26.

Toiveena ja yrityksenä tupakan lopetus vielä tässä yrityksen alkaessa, että ois otolliset mahdollisuudet.

Käyn välillä lueskelemassa tekstejänne, välillä vähemmänkin, mutta viimeistään kierron alettua olen taas tiivimmin kirjoittelemassa.
 
Heissan hiljaiselon jälkeen! :wave:
Onko tuossa tatuoinnin ottamisessa jotain "pahaa" raskaana ollessa? Mulla on ennestään yks enkelin muistolle ja toinen polttelee jo mielessä,mies lupaskin mulle sykylahjaksi uuden,että jos tässä nyt sattuu raskaantumaan niin pitäneekö odottaa?
Piinapäivät päällänsä,ma tai ti pitäs menkat alkaa,mutta ei mitään oireita,paitsi rintojen arkuus. Poika meni mummulaan yöks ja mies houkuttelee baariin parille,mutta enpähän tiijä...jos vaan nukkus kunnon unet! Mites te ootte ottanu nämä piinapäivät ja muutenkin kun yritätte raskaantua niin tuota alkoholia? Otatteko sitten vasta kun menkat alkaa vai kuin "huoletta"? Minä olen kyllä sen saunakaljan ottanu yrityksestä huolimatta,eihän sen pitäs mitään pahaa saada aikaan kun istukkakin kehittyy vasta myöhemmin,plussan jälkeen olen kyllä mennyt nollalinjalla niin alkoholin kuin tupakankin puolesta!

Vauvanvaatteita en oo katellu,pojalta jäi parin äippäpakkauksen verran ja lisää tulee koko ajan kun käytöstä jää,enkä tällä meidän raskaantumishistorialla ole meinannukkaan etukäteen mitään ostella! Hyvä kun uskalsin poikaa odottaessa mitään ostella.

Eipä omaan napaan mitään sen kummempaa,menkkoja odotellessa! Viime yönä näin unta että olin raskaana,viikkoja oli muka 4+ :D Taitaa johtua vaan nyt siitä että yritys on alotettu tosissaan..

eipä muuta kun plussapuhureita kaikille ja tsemppiä yrityksiin :heart:
 
kaktuspiikki83, suurin osa tatuoijista (ainakaan kunnolliset) eivät tee tatuointia raskaana olevalle/imettävälle. Verenmyrkytyksen riski kai lähinnä on se este, vaikka hyvillä tekijöillä on puhtaat välineet. Ja myöskään siis imettävälle sitä ei suositella ja siksi tuo seuraavan hankinta saattaa venyä pitkällekin...

Tirpsi, on mulla muutamia ja puolihiha olisi hakusessa, joten täytyy nyt laittaa töpinäksi ennen kuin tulee sit taukoa seuraavaan ;) ja tosiaan pakko sitä on välillä tuulettua, vaikka sitten ihan vaan laivalla! Me ollaan vuosi remontoitu meidän taloa ja nyt kun se alkaa valmistua niin juhlitaan sitä lähtemällä sieltä pois :D

Luiru, mulla itseasiassa on yksi aivan ihana pipomalli, jonka tein esikoiselle! Kun pääsen pöytäkoneelle niin linkitän mallin ja laitan kuvan omasta muokatusta versiosta :)
 
Viimeksi muokattu:
Mä löydän itseni hypistelemästä tyttöjen vaatteita :D Esikoinen on poika joten hänelle saa ostaa kaikkia ihania poikajuttuja mut valehtelisin jos väittäisin etteikö olisi ihanaa ostaa mekkoja yms :D Tämä on vaa ristiriidassa sen kanssa et ajatuksen tasolla "haluaisin" mielummin toisen pojan. Mutta ihan kumpi vaan tulisi, ei väliä :)

Täällä kp 7 ja viikon päästä pitäisi oviksen olla ihan käsillä. Myös äitiysloma loppuu joten työt kutsuvat.
 
:'( Mulle saa päivittää 2/27-28 yk8 Menkat alkoi eilen,päivää aikasemmin,kun piti! En vaan jaksais tätä! En varmaan oikeesti saa enään lapsia..
Sori,en nyt jaksa vastailla muiden kirjotuksiin. Ens kerralla sitten taas, kun oon selvinny tästä pettymyksestä!
 
Tsemppiä jepulis<3!!

Kaktuspiikki83, mä olen myös piinapäivinä ottanut muutaman :) en ole vetänyt hirveitä lärvejä, mutta baarissa olen ollut ja pitänyt hauskaa!

Mulla on myös ollu 1 asteen muutoksia kohdunkaulalla, jotka hoidettiin loopilla pois. Nyt papat on olleet puhtaat 4 vuotta. Se oli kivuton toimenpide ja en usko, että täytyy pitkään odottaa raskautumiselle lupaa sen jälkeen, vai onko jollain tästä tietoa?

Mulla on ollu ovistuntemuksia eilen (kp11!!!!). Voiko olla.. Tosin viime kierto oli 23 päivää, että sen mukaan vois ollakin. En oo tikutellu, joten varmaa tietoa ei ole! Kattelen vielä ens viikon, jos tulee selkeämpiä tuntemuksia oviksesta :) mukavaa sunnuntaita kaikille!
 
Jepulis tsemppiä ja halit :hug:

Heikkulin, voihans se hyvinkin olla että ovis kolkuttelee ovella, äkkiä hyödyntämään ;)

Mulla tais tänään sittekin tulla ovis+ testiin vai mitä mieltä olette? Alin ja eka klo. 6, tika klo.9 ja kolmas n. 14. Kuulostelen että osaanko tulkitan kroppaani ollenkaan.. ;)

WP 20140831 001
 
ooti, mä olen ymmärtänyt että viivan kuuluu olla yhtä vahva kuin kontrolliviivan, että saa ovis plussan. Eikö noissa kaikissa ole vielä se viiva haaleampi? Mä olen esikoisesta tikuttanut ovista kerran ja silloin tuli samantien kaksi samanväristä viivaa.

jepulikselle tsemppaukset täältäkin! Kyllä kahdeksas kierto varmasti ottaa päähän :( Onneksi sentään sulla on kierron pituus alle 30, uusi ovulaatio on jo pian täällä.

heikkulin, jos sun kiertos on noinkin lyhyt niin hyvä että ovis olisi jo! Muutoin taitaa jäädä se kiinnittymisvaihe liian lyhyeksi ja ymmärtääkseni sehän hankaloittaa raskaaksi tulemista.
 
Ooti kuten lauwra sanoikin niin sen testiviivan pitäisi olla yhtä vahva tai vahvempi kun kontrolliviiva. Uskoisin että sulla on ovis vielä tulossa :) Tässä alla vielä yksi kuva mun ovistesteistä, ylin päivä ennen lh-piikkiä, sit lh-piikki ja alimpana siitä seuraava päivä.

tikut
 
Hei
vauvanvaatteista ootte keskustellu. Munkin täytyi kaivaa yläkaapista muksujeni vauvavaatteet jo joku aika sitten. Ihana niitä on linttailla laatikkoon takaisin. Se ikävä puoli vaan, että niitä on kauheesti! Ei varmaan tarttis ostaa mitään.. Ehkä pitää hipelöidä niitä vielä uudestaan ja laittaa osa myyntiin niin vois ostaa uusia sitte joskus :)

Vuotohommat ei täällä ole helpottanu ollenkaan ihan hullua hommaa. Täytyy varmaan huomenna soittaa e-neuvolaan ja kysyä kauanko tätä katsotaan vai tartteeko jo jonku "kuurin". Keltarauhashormoonillako tuo vuoto saadaan loppuun vai miten se menee...

Jollaki oli ikävä homma siinä, että mies reissussa ja vauvanteko menee vaikeeksi.. (anteeksi en muista nimimerkkiä) Varmasti ottaa päähän , voimia tilanteeseen!
Mulla on kolmivuorotyö ja mieskin ilta/yötyössä niin saa nähdä miten saadaan ajotukset toimimaan sitten kun yritykset alkaa ;) vaikkakin saa nähä haluaako tuo tehdä mun kanssa enää mitään... En ole ollu mikään ihana tässä viime aikoina... Ressaa tuo vuoto ja kauhee väsy kokoajan..

Hyviä öitä ja kauniita unia :D (semmosia enteileviä odotus/vauvaunia)

Ootteko muuten koskaan nähny unta että saatte vauvan ja sittekö herää niin tulee kauhee ikävä sitä unessa ollutta muka omaa vauvaa ?
 
Niin toivoisin: Kovasti voimia vuotohommelin kanssa, se vaatii jaksamista... Minulla oli ennen esikoista puoli vuotta kestävä menkat XD (Tosin syystä mitä ei tiedetä...20 päivää vuotoa ja 4 päivää taukoo ja eiku hanat auki taas...) Kauanko sinulla on nyt tuo jatkunut?

Onko täällä ketään joka ei tikuta ovista tällä hetkellä? Miten hyvin kroppa ilmoittaa oletetun oviksen? Päätin kokeilla tässä kierrossa etten tikuta... Omalla kohdalla tulee hommailtua tällä tyylillä oikeastaan enemmän makuuhuoneen puolella kun ei voi olla täysin varma ovispäivästä niin pitää yrittää useasti.... :whistle::D
 
tänne vois päivittää dpo 1
kauheen aikaisessa vaiheessa oli tuo ovis mutta häytyy kait se uskoa ku tikkuun sen verran vahva viiva pärähti viikonlopuna :p
nyt vaan kauhee usko päälle että tästä kierrosta tärppäis, sovitaanko niin että suurin osa plussaa tästä kierrosta :heart:

ei muuta ko mukavaa alkavaa viikkoa :heart:
 
Kiitokset vastauksista :)
Lauwra, noi tikut käyttäytyy siinä mielessä hassusti, et tuo toinen reuna eli vasen niistä meni aivan tummaksi! Tämän aamun viiva oli hyvin haalea, joten uskoisin kroppani tuntemustenkin perusteella olleen huipun eilen. Mut joo, olen kyllä lukenut siitä, että ne viivat pitäisi olla yhtä vahvoja jollein vahvempikin se testi, mutta... :)

Luiru, mä en ole juuri koskaan käyttänyt ovulaatiotestejä mutta nyt tässä kierrossa päätin. Enpä nyt tiedä tuleeko niiden käytöllä yhtään sen viisaammaksi :D Ei ainakaan mulla ole antanut kovin sekvää vahvaa "plussaa" :)

Mukavaista viikonalkua kaikille :) Täällä edelleen sairastelut jatkuu :(
 
Mä en tikuttele, ainakaan vielä :D Tosin en kyllä kovin hyvin tunnista ovista, ehkä jonkinlaisesta valkovuodosta voin sen joskus kuvitella päätteleväni.

Mulla on ollut 2. asteen solumuutoksia papassa vuosia sitten, silloin otettiin ensin koepalat (ilmeisesti oli oikeasti riski, että olisi ollut syöpää), jotka onneksi todettiin hyvänlaatuisiksi. Sitten kahteen kertaan loop, ja viisi vuotta seurantaa ensin puolivuosittain ja sitten vuosittain. Sen verran säikäytti, että käyn edelleen vuosittain papassa, vaikka periaatteessa ei kai tarvitsisi.

Meidän piti aloittaa tän kierron varsinainen lapsenteko eilen (kp 6 vasta, mutta pakko varmuudeksi aloittaa ajoissa kun on lyhyt kierto), mutta eipä sitten aloitettukaan kun saatiin miehen kanssa kunnon riita aikaiseksi vielä illalla :( No, tänään sitten uusi yritys vaikka väkisin :D
 
Heip taasen.

Oonpas minä jäänyt jälkeen kun reiluun viikkoon oo täällä käynyt :O

Nytkin vaan pikaisesti ehdin kun poika pyörii vieressä ja kipuaa syliin päästäkseen koneelle :p

Pillereiden lopetuksen jälkeen menkat siis alkoi 14.8. ja ovuloin tuossa 25.-26.8 (mulla tietää "sukkapuikko"-kivuista. Tämän oviksen ajankohdan mukaan kiertoni siis olisi edelleenkin se 26) joten nyt ois 6 dpo. Peitot heilui päivä-pari ennen ovista, joten kaipa se raskautuminen jo mahdollista on/oli :)

Ensi viikon lopulla jos raskaustestiä tekisi, ellein sitten menkat ala.. katsotaan nyt miten kävi :) Olin jo muka pari päivää sitten tuntevinani jotan alavatsakipuja/tuntemuksia, mikä viittaisi munasolun kiinnittymiseen, mutta voi olla myös psyyken uskottelua raskaushaaveiden vuoksi :D

Mulle sais siis päivittää

mariana87 / ikä 27 / kp 18/26 / yk 1 / ya 8/14 / toiveissa 2. lapsi


Onnea kaikille yrityksiin ja palailen kun ehdin paremmin :)
 
ooti, noista Leonellan tikuista näkee selvästi sen ovulaation, toki voihan se olla ettei ne tikut kaikille sitä plussaa näytä. Ja eikös se ole ihan normaalia, että ovulaatiota ei välttämättä tule ihan joka kuukausi? Ja jos kierto venyy niin onhan se oviskin myöhemmin :)

Mä ajattelin tästä kierrosta tikuttaa oviksen. Varmistan, että plussa tulee samaan aikaan kun kipu viime kierrosta :)
 
Nyt ois todennäköisesti ovis ohi ja raskautumisen eteen tehty viikonlopun aikaan mahdollisimman paljon :D Miten ihmeessä tässä pitäis nyt muka jaksaa odotella että voi tehdä testin?? Välillä on vahva olo että varmaan kyllä tärppäsi, ja heti perään tulee fiilis että no ei kai nyt ekasta yrityskierrosta kuitenkaan voi onnistaa... Milloin uskallan tehdä testin? Tänään on oletetusti dpo1 tai dpo2.
 
Juu eihän se ovis välttis joka kk tulekaan, olet siinä oikeassa Lauwra :)

Hennaliina, kun sanoit että tunne on kuin olisi tärpännyt, niin onko nyt jotain erityisiä tuntemuksia jo tässä vaiheessa, vaikka dpot noinkin pienet? =) Testin varmaan voi tehdä dpo8 aikaisintaan, sillon ehkä vois jotain näkyä? :D

Koskas Mariana meinaa testailla? =)
 

Yhteistyössä