* * * Vauva haaveissa 2015 * * *

Nadene.. Tässä edellinen postaukseni.. En saa vaan mitään puhelimella muutettua minkään väriseks/hymiöitä/kopioitua postauksia.. Yms. Olen onneton.. ;-)

"Heippa.. Menkkojen piti alkaa vasta torstaina, mutta alkoivatkin jo tänään.. Siinä se toivo.. :-( ja ihme kierto oli tämä muutenkin...seuraava yrityskierto meneekin sitten marraskuulle.. Vaikka ajattelin huvikseni tikuttaa oviksen lokakuultakin, vaikka hukkaan menee..:-(

Eli saa päivittää tiedot.. Kp1/27-30.. Ei yk:a... Tai siirtää haaveilijoihin.. Liityn sit marraskuussa uudestaan remmiin, jos saan oviksen hyödynnettyå.. Eli ovis olis varaamani reissuajankohdan lähettyvillä.. Jos sillon tärppåis, ehtis mieskin kotiin takaisin ennen LA:a... ;-) tympee syksy..."

Eli nyt kp8 ja saa ottaa piinailijoista pois..
 
Varovaisesti kirjoittelen tänne, jotta uskaltaisinko liittyä teiän joukkoon :)

20-vuotias yhden lapsen äiti ja synnytyksestä pian 8kk.. Hirveä vauvakuume jo nyt!! (alkoi jo muutamien viikkojen päästä synnytyksestä..) Tässä kuussa siis aloitettu yritys, nyt menossa Kp 19/29, oviksesta nyt siis 3 päivää.. Ainakin kalenterin mukaan, en oo testaillu ovulaatiota ja epämääräisiä tuntemuksia oli pitkin viikkoa, että tiiä siitä sitten :D Menkat olleet myös tosi sekaisin synnytyksen jäljiltä joten kierron pituuskin on vähän pääteltyä siitä, mitä se oli nyt kun söin vielä pillereitä.

Eli siis: Ikää 20v, Kp 19/29 menossa, YK 1.

Apua, jännitti kirjottaa tänne ja kertokaa jos oon nyt ihan väärin kirjottanut nuita tietojani :D

*muoks*, en näköjään edes osannut merkitä punasella nuita päivitettäviä,yritin kyllä, että se siitäkin sitten.....
 
Viimeksi muokattu:
En sitten malttanut odottaa huomiseen vaan testasin tänä aamuna dpo9... Ja vahva plussa tuli :heart: siis ei edes haamu vaan ihan tasapaksut viivat! Toki testinä oli se herkkä :)

Joten Leonella, ei välttämättä niukasta vuodosta haittaa ole!

Na-dene saa siirtää mut varovaisesti plussanneisiin, kyllä mä täällä vielä taustailen kunnes digissä näkyy 3+.
 
Viimeksi muokattu:
Hee kaikki ja onnea paljon plussanneille! :)

Ja tsemppiä kaikille muille jotka jatkaa vielä piinailua ja yrittämistä.

Apua, oon ite tehnyt jo viikon ajan herkkiä (10 iu/ml) raskaustestejä ja tänään aamulla siihen sitten oli ilmestynyt ekaa kertaa haamuviiva sillä välin kun olin esikoista syöttelemässä. Lieköhän se nyt oikea tulos vai mitä?! :/ en uskalla vielä olla oikein mitään mieltä, kun viiva oli ilmestynyt aika myöhään, ei ihan parin min sisään testin tekemisestä...

Ja se tietenkin oli viimeinen testi! Äkkiä sitten tilasin kotitesti.fi sivulta lisää testejä ja varmaan ne on perilä aikaisintaan pe-ma.. voi kun jännittää...

Menkat ei siis ole vielä ees myöhässä, vaan tälle viikkoa niitä vasta odottelen. Toivottavasti eivät ala vaan plussa varmistuisi.. voivoivoi...

Anteeksi omanapaisuus, on kamalaa jännittää näin :O
 
  • Tykkää
Reactions: Na-dene
Pakko taas hehkuttaa..!

Kävin ostamassa RFSU:n testejä kaupasta ja testasin uudestaan ihan päiväpissasta niin kyllä se haamu vaan sinne ilmestyi nyt jo parissa minuutissa :) vaikka eihän nuo RFSU testit taida edes niitä tosi herkkiä olla..? en löytänyt mistään herkkyyttä niille...

Nyt sitten vaan jatkuu testailu, että vahvistuuko viiva päivä päivältä vai katoaako. Hui :)
 
  • Tykkää
Reactions: Na-dene
Hei huutelen vielä vähän tänne tuolta plussanneista :) (Raskaus niin alussa,että en osaa vielä oikein kuulua odottajiinkaan kun pelottaa niin kovasti...)

Lauwra!!!Ihanaa,onnea hurjasti,tervetuloa kesäkuisiin :heart: (Ootpa aikasin saanut jo vahvan plussan =) )

Mariana87,eiköhän se haamulainen tarkoita ihan sitä itseään...:flower: Eli nyt vaan odottelet päivän pari. (En halua missään nimessä pilata iloasi,mutta rfsu:n testi antoi mullekkin kerran turhan haamun,ja netti on pullollaan valitusta testistä).Mutta kun olet saanut sen haamun herkkäänkin testiin niin ei 2 testiä valehtele!

Plussapuhuria toivon tänne,tsemppiä kaikille!
 
Hei!

Täällä myös yksi uusi kirjoittelija tänne palstalle. :)

Lyhyesti minusta/meistä.

Minä 29v., mies 28. Yritys aloitettu 05/13, lapsettomuustutkimuksiin hakeuduttu yksityiselle 06/14. Luomusti menty 08/14 saakka, nyt kaksi Letrozol-kiertoa takana. Kolmas starttasi tänään, mukaan tulee myös Ovitrelle-pistokset.

Perustutkimuksissa kaikki ok, itse epäilen, etten ovuloi luomusti joka kerta. Miehen simpat ok, mulla munanjohtimet auki, labratulokset normaalit, ei todettuja/tiedossa olevia sairauksia jotka voisivat haitata raskautumista. Kierto säännöllinen.

Olen ollut kahdesti raskaana nuorempana hormonaalisen ehkäisyn läpi, joten odotukset oli alussa aika korkeat. Raskaudet siis keskeytyneet, ekaa kuumeillaan. Teoriassa siis pystyn kyllä raskautumaan, mutta jossain silti mättää.

Usko on koetuksella, mieliala heittelee todella rankasti ja otan tämän koko asian melko raskaasti. Letrot eivät paranna fiilistä, päinvastoin.
 
Mulla menossa KP13/28. Kuukauden talletukset sunnuntaina ja tänään eli kaks kokonaista päivää välissä. Mies lähti 5pv:n reissuun joten ei ehdikkää sit enempää. En ole viittinyt edes tikutella ovista ettei tartte pettyä. Nyt vaan aloin ihmetteleen oireettomuuttani ja pelkäämään jos en sit ovuloikkaan tässä kierrossa! Viime kuusta laskin et huomenna pitäs olla the day.. Eli tän päivän puuhasteluiden pitäs riittää hyvin, ja sunnuntain jos on tullu jo aikasemmin.
 
Mulla on sunnuntaista lähtien ollu tosi ihmeellisiä alavatsakipuja, menkatko ne siellä jo kolkuttelee vai uskaltasinko elätellä toiveita.. Kalenterin mukaan ovulaatio mulla ois ollu lauantaina mut mulla oli jo viikko sitten sunnuntaina sellanen olo et tässä kohti vois ovis olla.. Synnytyksen jälkeen oon tuntenu jokasen ovulaation, eivätkä oo kyllä ollu puolivälissä kiertoa vaan millon missäkin.. Oli miten oli, niin vieläkään ei oo tullu ovulaation jälkeistä kuivumista ollenkaan vaan paikat on ikäänkuin "valmiustilassa" koko ajan.. Kiva varmaan lukea tätäki viesitä :D
Hätäyksissään tilailin kans raskaustestejä, menkkojen pitäs alkaa ens viikon to tai pe, jaksankohan olla sinnikäs ja oottaa sinne asti..
 
Onnea plussanneille!

Lauwra kiva kuulla et minimenkoillakin oot raskautunut! Toisaalta sitähän ei voi tietää et jos et olisi raskautunut niin olisiko seuraavat menkat olleet normit :D Mä oon nyt niitä ovestin puikkoja käyttänyt kp 3 alkaen jolloin loppui se vähäkin menkkavuoto. Tikuttelen oviksen vielä varmuuden vuoksi ja lopetan ovisplussaan ovestinien käytön, sit kassotaan mitä tapahtuu - raskaudunko vai tuleeko normaalit menkat vai minimenkat vai mitä. Seuraavasta kierrosta sit gynelle käymään. Mä oon nyt 3 kiertoa tikutellut ja ovis käytetty tehokkasti hyödyksi joten oletettavasti ei kannata enää kuukausitolkulla tuhlata aikaa jos ei vauvaa ala kuulumaan. Kun kuitenkin ovikset tulee hyödynnettyä joka kierrossa.
 
Täällä kp 16/31 ja oviksen pitäis olla perjantaina, mutta ei toi digitaalinen ovistesti kyllä mitään ainakaan vielä tänä iltana näyttänyt...:confused:
Mutta jotain myllerrystä mulla on eilisaamusta lähtien tuolla alavatsalla ollut. Oon vähän ns. äimän käkenä, olisko mulla sitte ollu jo ovis aiemmin vai mitä. Voiko raskaus muuttaa kiertoa paljonkin aikaisempaan verrattuna...?


Ja juu, onnea plussanneille! :)
 
Viimeksi muokattu:
Leonella jossain luki että 4-6kk voi hyvin mennä vaikka tikutteliskin ovista ja hyödyntäis kaiken. Se on kuitenkin vaan 25% mahdollisuus tärppiin joka kuukausi :/ Me ollaan koitettu kesäkuusta asti eli meillä nyt niinkun 4kierto menossa. Nyt eka kierto kun en tikutellu ovista.
 
Meillä viime kerralla tärppäsi 7 yrityskierrosta, se oli viides kierto mistä ovista tikutin. Lähinnä sitä ajattelin että jos menkat ei palaudu normaaliksi tai/ja en raskaudu niin ei aleta pitkään odottamaan. Ajatus on mennä ens kierrosta gynelle oviksen aikoihin et saisi kohdun limakalvon mitattua. Eli faktatietoa et onko sitä limakalvoa edes kun itse epäilen että ei.
 
Täällä tänään dpo6 ja jänniä ovismaisia/menkkamaisia kipuja.. Näitä oli kyllä viime kierrossakin, mut mun mielestä ne jatkui suoraan oviksesta, nyt oli muutama pv väliä.. Oispa kiinnittymiskipuja! Tuskin..

Tuli muuten mieleeni, et voiko ovulaatiotestit valehdella? Voiko siis olla niin, että testi on todella selkeä positiviinen yhtenä päivänä (tummempi testi- kuin kontrolliviiva), mut silti ovulaatiota ei oikeasti tapahdu? Eli toisinsanoen, onko typerää ajoittaa seksi TESTILLÄ MITATUN ovulaation ympärille ja huoletta harrastaa muulloin harvemmin? Vai pitäisikö sitä nyt ihan oikeesti ympäri kuukauden harrastaa joka toinen pv? (Ei jaksa, eikä ehdi, eikä edes niin usein kiinnosta :D ) Kuinkakohan luotettavia nuo testit siis on..
 

Yhteistyössä