* * * Vauva haaveissa 2015 * * *

Kauheasti onneja kaikille plussanneille :)

Täytyy sanoa, että en ole ovista tässä kierrossa ainakaan vielä ihan selkeesti huomannu. Peittoja on heiluteltu ahkerasti :rolleyes:

Viime kierrossa oli niin selkeet ja voimakkaat ovisoireet(jolloin ei vielä yritetty neukkatätin ohjeesta)Nippailut, jomot, limat ja vatsakrampit ja kaikki, nyt pientä menkkajomotusta ja nippailua jota jää miettiin, että nippailiko mua vai kuvittelinko.... Mitään "limoja" ei oo selkeesti ollu... Oonkohan silti voinu ovuloida..? Te jotka ootte tikuttanu oviksen ja tiedätte sen varmasti olleen niin onko oireet samanlaiset aina, vai onko huomaamattomia ovulaatioita välillä?

Mielialat vauvantekoon heittelee, välillä miettii ja ressaa, että haluan raskautua heti ja toisinaan taas, että ei oo kiire, katellaan vaan tilanteen kehittymistä.. :D

Kovasti plussia vaan kaikille ja tarrasukkia plussanneille.
 
Moikka! Oon lueskellu ahkerasti teiän kirjotuksia ja kovasti aloin haluta mukaan porukkaan! Ihanaa vertaistukea tähän kuumeiluun. Mulla 6v lapsi, lähti alulle 5kk yrittämisen jälkeen, sitä ennen söin pillereitä. Nyt pillerit jätetty pois 7/13, mutta varsinaista yritystä ollut vasta nyt tässä kierrossa. Edelliset kolme kiertoa oli 24pv, sitä ennen vaihteli vuoden välillä 26-28. Ovista en oo testaillu, päässä vaan laskeskellu. Nyt oon kuitenkin ollu jo 10 päivää aivan varma että oon raskaana, testit vaan ei oo samaa mieltä... :( Kaikki 7 ihan puhtaita negoja (testattu kp 19, 3x kp 21, kp 23 ja tänään eli kp 24, ja joo, tiedän että hätäilen...). Esikoista odottaessa "tiesin" olevani raskaana (rinnat tosi arat) ja sain haamun kp 28 ja selvän vahvan plussan kp 31, silloin kierto tarkka 28. Oireina nyt mm. arat rinnat (paljon enemmän ku yleensä ennen menkkoja), etovaa oloa, suklaa ei maistu, eilen tuli afta suuhun (luin jostain et jollain oli tullu ku oli raskaana), nippailua alavatsassa ja painon tunnetta jo kp 16 asti, palelua, nenän tukkoisuutta, aivastelua, outoa tunnetta munasarjan kohdalla varsinkin vasemmalla... En hitto voi kuvitella tätä kaikkee. Lämpöä ei oo. Tänään siis kp 24 mutta ei menkkakipuja, olisko kierto voinu taas pidentyä, en tiedä. Hirvee stressi!
 
Olo on ihan kuin raskaana.. alavatsassa painontunnetta rinnat kipeet ja sellanen tuskahiki. Ehkä hoppuilin testin kans ku menkat pitäs tulla vkolopun aikana. Mulla kierto vain 21päivää eli menkat tulee kolmenviikon välein. Pitäskö tehdä testi viikonlopun jälkeen?
 
Täällä vuoto loppui, kp7 siis nyt. Saa nähdä onko kierto yhtä kellontarkka 28 pv kuin enne kierukkaa...

En ole tässä vaiheessa ajatellut ovista testailla, ihan vain nyt kokeillaan kuinka käy. Jännäähän tämä on kuin mikä :)! Laskeskelin, että ovis olis n. 28-30.10. jos tuohon kierron pituuteen on nyt luottaminen.

Onnet haamuista ja plussista ja tsempitykset kaikille jatkoon :heart:

Voimahali niille, jotka uuteen kiertoon ovat joutuneet :hug:

Mulle voi päivittää kp7/28.
 
Oliko sulla sohvi se edellinen nega? Yritän pitää vielä toivetta yllä, olo on niin raskaana! Mietin et jos tää kierto oliski pidempi tai jos ovis olis tullukki myöhemmin eikä vielä näkyis tai tai tai... Mulla nyt siis 3+3 ja 8 negaa tehtynä!
 
Jaahas. Kp 32/?? ei oo luomuna tullu vielä nii ken tietää... Mutta siis äsken rtesti tehty ja ihan selkeen haamun sinne anto, ei tarvinu edes silimiä tiristellä. Mut viivoja nään varmaa jo joka paikassa...Huomenna käyn kyllä hakeen jonku muun testin. Huuuh huuh.. eikä vieläkää mitäään menkkoihin viittaavaa oiretta. Toki alavatsaa välillä nippailee ja nännit on kipiät mut siinä se. Voisko... On kuitenki sellanen miele etten oo, elämässä muukaan oo koskaan onnistunu ensimmäisellä kerralla...mut.. :D
 
Lueskelen täällä taustalla edelleen, vaikka plussanneisiin olen siirtynytkin.. Tuolla pari sivua sitten eläinystävä varoitteli sylikinkkua, että pillereiden jälkeen voi mennä kauankin raskautumiseen.. Sanoisin että: tai sitten ei. Mä jätin pillerit heinäkuussa ja eka yrityskierto elokuussa, syyskuussa tulin raskaaksi. Eli on ihan täysin yksilöllistä, enkä sen uskon pillereihin liittyvän. Nykykäsityksen mukaan pillerit ei sotke tai heikennä hedelmällisyyttä. Olen jopa lukenut, että pillerien jälkeen toinen kierto voisi olla kaikista hedelmällisin. :)

Tsemppiä ja plussatuulia kaikille!

hennaliina 5+4
 
  • Tykkää
Reactions: eläinystävä
hennaliina sanoin sit kans just tosta toisen kierron hedelmällisyydestä :) Toisilla se oma hormonitoiminta palautuu nopeammin kun toisilla.
Mä tilasin Ebaysta sika halvalla ovistestejä.ja r-testejä. Torstaina lähetää tyttöjen kaa reissuu eli ensviikon alussa tarkotus alkaa taas mittailee ovista.
 
  • Tykkää
Reactions: hennaliina
Hei! Täällä uusi vauvasta haaveilija! Kirjoitan nyt ensimmäistä kertaa, kun tuntuu että pää ihan sekaisin, osaisiko joku kertoa onko ollut samanlaisia oireita, vai kuvittelenko vain niin toiveajatteluissani, eikai voi tietää? laskelmien mukaan ovulaatio oli n. 11.10.2014 ja sen viikon aikana ja vähän myös seuraavan viikon aluilla tuli peittoa heiluteltua, vähän varmojen päivien jälkeenkin, koska en saanut ovulaatiotesteistä selkoa, haalea toinen viiva joka välillä oli tummempi ja haaleampi, muttei missään vaiheessa yhtä tumma kuin se alkuperäinen viiva... Kyseessä oli apteekin oma testi.
Ensin olin varma, etten tullut raskaaksi heti ensimmäisellä kierrolla, koska oli vain yksinkertaisesti sellainen olo ettei mitään tapahtunut.... Mutta n. viikko ovulaatiosta tuli aika paljon valkovuotoa pikkuhousuihin, piti mennä ihan vessaan katsomaan alkoiko menkat etuajassa. Valkovuotoahan se oli, ei ole koskaan muistaakseni niin paljon tullut, se loppuikin siihen sitten, jatkui normaalina kuin ennenkin. Sen jälkeen rupesin oireita lukemaan netistä ja siellä sanottiin tämän olevan yksi oireista. Samalla päätin huvikseni testata lämmöt ja oli n. 37. Vaikka normaalisti on alempi ruumiinlämpötila. Seuraavana iltana 36.7 astetta. Siitä seuraavana päivänä huomasin lisää, vai onkohan nämä kuvitelmaa vain... Haistoin yhtäkkiä mieheni vieressä omituisen tutun hajun. Hänen gollegehousunsa jostain syystä... Myös hiukseni ovat ruvenneet rasvoittumaan todella usein, silloin mietin että johtuukohan hatun käytöstä, kun nyt on ollut ensimmäisiä kertoja hattu päässä kylmemmillä keleillä. Jos ne siellä alla ovat rasvoittuneet. Vetistelin myös 3 kertaa samana päivänä, mutta lähipiirissä myös vähän vaikeata ja niitä asioita tuli mietittyä, ja katsoin illalla nyyhkyleffan, silloin aukesi hanat ihan kunnolla. Myös suussani on ollut joku haava, ja rupesin miettimään onkohan se afta, luin että jollain oli ollut aftoja suu täynnä. Tämä ei kylläkään muistuta aftaa niinkään, vaikka siltä tuntuu. Tuona päivänä lämpö oli 36,8 astetta. Nämä huomasin siis eilen, eli viikko ja yksi päivä oletetusta ovulaatiosta. Noh ja tänään huomasinkin aivan uuden jutun, karvankasvu lisääntynyt ja levinnyt.... Voiko olla totta tämä ihanuus vai onko vain niin kova halu uskoa tähän, että mieli tekee tepposia. Ja tämä on myös vielä, aina olen ollut temperamenttinen mutta nyt enemmän, ja kun olen suuttunut, olen saattanut välillä nauraa ja olla yhtä aikaa suuttunut ja nauravainen.... Onko joku teistä tuntenut samanlaisia tuntemuksia? Kiitos jo etukäteen!! <3Niin ja tänään aamulla lämpö 35,5 ja illalla taas tasan 37 astetta... Naurattaa itseänikin tämä hysteerisyys mutta kaikki niin uutta ja jännittävää, Olen vain tämmöinen hössöttäjä luonteeltani
 
Jooo elikkäs vuoto aamulla sitten rupesi runsastumaan ihan menkoiksi, eli 21.10 voi päivittää mulle kp 1... tosi kyllästynyt olo tuloksettomaan yritykseen ja mietin, et yritetään vielä seuraava kierto ja jos ei tärppää, niin yhteyttä lääkärille ym tutkimuksiin meno. Toistaiseksi vaikenen nyt ovulaatioon saakka ja rupeen jännittämään jälleen luultavasti "olemattomaa".. tällä kertaa vaan oli niin varma tunne siitä, että onnistui, mutta ei.. sori tää itsesääli, mut kyl tää alkaa jo pakostakin aikalailla harmittamaan kun niin monta yritystä takana.. Mut oon onnellinen toisten puolesta ja tsemppiä muille! :) kyllä tää tästä, peliä ei oo vielä täysin menetetty ;)
 
Onnea plussanneille :heart:
Tuutikki, voihan se olla mahdollista että olisi tärpännyt, testiä kehiin :)

eläinystävä, harmitus kun se täti tuli ja vielä myöhässä : / Mutta kovasti tsemppiä tähän kiertoon :D

zuikelille kanssa lämmin :hug:

Minut varmaan voi siirtää plussanneisiin! Eilen tein digin päiväpisusta ja tällainen oli tulos: WP 20141021 008
Täytyy varmaan mennä käymään lääkärissä, jotta katsoo onko oikeassa paikassa kun se kohdunulkoinen pelottaa...

Pyörin täällä vielä varmasti, en osaa lähtee minnekään ;)

Kirpeää päivää :wave:
 
Niin pitää kohta alkaa testimään, en kuitenkaan liian aikaisin uskalla kun negaa voi vielä näyttää niin pettyy vain. Ja onnea jehil! Aivan ihanaa että olet plussan saanut. Kuuntelen mielellään jatkosta ja jännitän täällä sinun puolesta ja myöskin omasta.
 
Sohvi mulla kierto ollu siis kolme edellistä se 24 ja tänään kp 26/24, viikot laskettu edellisistä kuukautisista siks näyttää neljättä. Ovis ymmärtääkseni kuitenkin tulee sen n. 2 viikkoa ennen seuraavia menkkoja, lyhyissä kierroissa vaan alkupää lyhyempi eli kuvittelisin testeissä jo näkyvän jos raskaana olisin.

Ihania aikoja plussanneille <3!
 
eläinystävä, niinpä olitkin sanonut, hups! Mutta joo, näinhän se on että tosi yksilöllistä. Sitä ei kuitenkaan enää ymmärtääkseni suositella, että ootettais yhdet luomumenkat ennen yrityksen aloittamista. Tai siis nykykäsityksen mukaan ei tarvitse odottaa. :)
 
Täällä saatu tänään tällaiset ja mä siirryn myös plussanneisiin:






Ja nyt rakkaat kanssa piinailijat, tälle ketjulle tarvitaan uusi päivittäjä. Homma ei ole vaikea, se vain vie silloin tällöin hetken aikaa. Toivottavasti joku ottaa homman hoitaakseen :) Minä neuvon kyllä :)
 
  • Tykkää
Reactions: heikkulin


..... * * * Vauva haaveissa 2015 * * *

..................................... 22.10.2014



NimimerkkiikäkpykyaToiveissa
s4nnn2958/??yk5-2. lapsi
Whisky 52/31-32--4. lapsi
phaedra3047/28-31-ya 7/142. lapsi
mariana872745/25yk2ya 8/142. lapsi
Kaktuspiikki833143/32yk5ya 6/143. lapsi
Marie823233/29-32yk2ya 9/142. lapsi
Yemi2031/28--1. lapsi
Citilda2930/25-28yk3ya 7/142. lapsi
:confused: :confused: :confused:
HKS843030/27-30--1. lapsi
Samhe1930/26-30yk5ya 6/14
Jepulis<33128/27-28yk8-3. lapsi
Jomine3026/30yk1ya 10/144. lapsi
Decca3226/24(26-28)yk12. lapsi
pipiipa2023/29-33yk6-
Summersun823220/??yk1-2. Lapsi
Niin toivoisin 19/28?yk1-
heikkulin2715/23-28yk4ya 7/142. lapsi
:heart: :heart: :heart:
lulina2014/29yk2ya 9/142. lapsi
Titti.3312/31yk2ya 9/142. lapsi
jennnyy2511/27-28yk2ya 9/14
esikoinen haaveissa2310/31-?yk14-1. lapsi
Vivi Hellion3410/??yk3ya 8/14 (6/14)2. lapsi
caramba89259/28yk3ya 7/142. lapsi
Aatoel339/25-28yk3-3. lapsi
heidip*269/27-28yk1ya 9/143. lapsi
Joline338/28yk2ya 10/145. lapsi
päärynärouva 5/26-29yk5ya 7/144. lapsi
Leonella314/30yk4ya 7/142. lapsi
sylikinkku264/28yk110/14
eläinystävä274/26-28yk5ya 7/141. lapsi
zuikeli202/28-32yk8-
:) :) :)
Sirppuliina35??/30-35yk3-4. lapsi
Myyttynen26?/??-ya 6/142. lapsi
suan26?/??-ya 9-10/144. lapsi
maggis26?/??-ya 8-9/142. lapsi
dzelli23?/??-ya 8/142. lapsi
Huumori32tjot-ya 8/142. lapsi
Susunasu25?/??-ya 10/143. lapsi





........................... :xmas: Piinailijat :xmas:

........................... eläinystävä......DPO19
........................... Yemi...............DPO17
........................... Sirppuliina........DPO7
...........................




........................... :flower: Haaveilijat :flower:

................................ InkeriIisakki
................................ Penni89
................................ BlackCat
................................ Tee86
................................ Hepuli_
................................ Sniff
................................ tirpsi
................................



............................:heart: Plussanneet :heart:

................................ Pecanpie 6/14
................................ Unto-Helmiina 6/14
................................ äiti88 8/14
................................ CherryCake 9/14
................................ joa 9/14
................................ nenni26 9/14
................................ Alvinna 9/14
................................ Jennyliini"" 9/14
................................ Lauwra 10/14
................................ mariana87 10/14
................................ hennaliina 10/14
................................ JeHil 10/14
................................ Na-dene 10/14
................................ Sohvi35 10/14
................................


Päivityspyynnöt punaisella tai muuten selkeästi näkyviin :)
Ilmoitathan, jos kiertosi venyvät yli 60 päivän. Muuten siirrän listalta
ihmiset, joista ei ole kuulunut mitään ja kp:t ovat yli 60, haaveilijoiden
puolelle. Tämä siksi, että listä pysyisi siistinä ja ajantasalla. :) Takaisin
tottakai pääsee, kun vaan huutelee ketjussa :)


Ketjua päivittää: Na-dene



 
Viimeksi muokattu:
Päivitysohje



Kuvaan (klikkaa isommaksi, saa paremmin selvää) on merkitty maalaamalla ja punaisella nuolella "lainausrimpsu". Poista se alusta ja lopusta [/QUOTE]-teksti. Muuten koko lista jää "laatikon" sisään. Kuvaan on merkitty punaisella laatikolla tieto, joka muodostaa taulukossa yhden vaakarivin. Eli muokkausvaiheessa tiedot näyttävät vähän erilaisilta kuin valmiina taulukkona. Taulukon alusta (ylin/ensimmäinen rivi) näkee, mihin kohtaan mikäkin tieto tulee. Sisennetyt rivit saattavat hypellä hieman, mutta se ei ole vaikuttanut päivitykseen, muuta kuin sekoittamalla vähän näkymää.

Aloita päivittäminen klikkaamalla edellisen listauksen oikeasta alakulmasta "Lainaa". Eteesi avautuu kuvan näkymä. Vaihda ensin päivämäärä ja päivitä kaikkien kp:t niin monella päivällä kuin välissä on ollut. Esim. äsken päivitin 20.10 -> 22.10. ja lisäsin siis kaikille 2 päivää. Päivitä samalla myös Piinalijoiden DPO:t samalla tavalla.

Seuraavaksi käy läpi kaikki viestit edellisestä listasta kuluvaan päivään ja tee muutokset muutospyyntöjen mukaan. Kun jollain on alkanu uusi kierto, päivitä kp:t, siirrä tämän henkilön tiedot (kaikki rivit, katso mallia punaisen laatikon sisältä) kiertopäivien mukaiseen kohtaan. Ihmiset ovat siis listassa kiertopäivien mukaisessa järjestyksessä, ylhäällä kierron lopussa olevat ja alhaalla kierron alussa olevat. Muista lisäksi päivittää yk (esim. yk2 -> yk3)

Plussanneiden tiedot poistetaan listasta ja nimi lisätään Plussanneet-kohtaan. Myös ihmiset, joiden kp:t ovat yli 60, siirretään Haaveilijat-kohtaan, jollei ko. henkilö ole käynyt kertomassa olevansa ns. pitkäkiertolainen, jolla kp:t voivat venyä yli 60 päivän.



Piinailijat, Haaveilijat ja Plussanneet olen sisentänyt lisäämällä alkuun taustan värisiä pisteitä. (Kännykällä selatessa tämän näkee.) Pisteet ja niitä määrittävä värikoodi näkyvät yllä olevassa kuvassa punaisen laatikon sisällä. Kun kopioi koko edellisen rotlan ja vaihtaa siinä rotlassa olevan nimen tilalle uuden nimen, sisennys käy kätevästi ilman sen suurempia ongelmia.

Taulukon lukua helpottamassa on välissä hymiörivejä. :) -hymiön alapuolella ovat he, jotka eivät ole ilmoittaneet kiertopäiviään tai jotka tjottailevat (Tulee Jos On Tullakseen). :heart: -hymiön alapuolella ovat kaikki kenellä on kp 14 tai alle ja :confused: -hymiön alla ovat he, jotka kohta testailevat ovatko plussanneet eli joilla kp:t ovat vaikkapa 27/28 tms. :confused: -hymiön yläpuolella ovat he, joilla kp:t ovat jo yli ja menkkojen olisi pitänyt alkaa tai ovat raskaana, mutta eivät halua vielä siirtyä plussanneisiin, esim. 30/28.

Tulikohan nyt kaikki :)

(Ja pahoittelut "väännetään rautalangasta"-meiningistä. Mä olen opettaja ja mä vaan teen ohjeet tällä tyylillä :D :LOL:


Ja toivon tosiaan, että joku rohkaistuu päivittämään tätä. Se vaikuttaa vaikealta, mutta ei oikeasti ole. Noita rotlia oppii ymmärtämään aika pian. Tää ketju on ensimmäinen mun luoma ja olen äärettömän ylpeä, että näin moni on kokenut sen itselleen sopivaksi paikaksi, joten toivon myös sen pysyvän aktiivisena :) Ihanaa kun porukkaa on näin paljon ja toivottavasti moni pääsee pian siirtymään odottajien puolelle. :heart:
 
Täällä nyt kp 4 ja ei auta kun nöyränä lähteä kohti uutta kiertoa ja nousua. Ja taas toivon että tämä olisi se The Kierto. Yk 4 siis, viime kerta plussasin yk 7, vähän nopeammin soisin tällä kertaa onnistuvan.
 
Ei tullu nukkumisesta vielä mitään.. Oon lueskellut teidän kirjotuksia ja myötäelänyt fiiliksiä. Onnea plussanneille ja tsempit kaikille!

Mulla ei oo ollu juuri mitään raskausoiretuntemuksia, tänään ehkä vähä arkuutta rinnoissa, (kp27/30) ,jänskättää kuin käy. Aiempien kanssa en oo kerinnyt edes stressaantua yrityksestä tms. mutta nyt jännittää ihan eri tavalla.
Testejä on hommattuna, aattelin että jos suinkin maltan niin testailen sitten viikonloppuna, jos ei...
 
Pika päivitys, eli täti tuli tänään! Sentään en nostanut toiveita korkealle, jotenkin vain tiesin, että kk sieltä tulee.. Mutta, ei muuta kuin uuteen yritykseen ja tsemppiä kaikille :)

Yemi kp 1/28-32 yk 2
 

Yhteistyössä