"Vauva haaveissa vuodelle 2013 - 2014" - pinosta plussanneet

Sunshine onnea onnea koko poppoolle!! :heart:

kääkkis täällä zumban hoitelee tuo maha-asukki, itse en moiseen pystyisi tai olisi noina raskausviikkoina pystynyt, kun niitä supistuksia tuli heti, jos esim. nurmikon leikkasi..

Mulla alkoi synnytystapa-arvion jälkeen rusehtava vuoto, jota kesti n. 3 päivää. Meni itsestään ohi ja ajattelin, että liittyy siihen sisätutkimukseen ja herkkiin limakalvoihin. Tapa-arvion jälkeen heräsin myös ekan kerran yöllä kivuliaisiin supistuksiin, olivat menkkakipumaisia, ja menivät aamuyön aikana itsestään ohi, kun olin nukahtanut. Sen jälkeen onkin ollut pientä vaivaa lantionalueella. Luulen, että tyyppi on laskeutunut taas vähän alaspäin. Häpyluu kirvelee jännästi kävellessä, ja muutenkin vaapun kuin ankka :LOL: ja oikean jalan hermo välillä vihottelee niin, että tuntuu kuin koko jalka lähtis alta pois.

Amiraali ja tyyppi 36+5
 
Kyllä täällä vaan yhdessä koossa ollaan, eilen oli ä-polikäynti sokereiden takia. Lääkityksen nyt määräsivät vaikken ymmärrä mitä järkeä kun kumminkin antoivat käynnistysajan 5.8 jos ei ole itsekseen syntynyt ennen sitä.
Mä olen niin kyrpä otassa ettei paljon kirjoittelu kiinnosta, jotain juttuja oon lukenut mutta todennäköisesti tämä on viimeinen päivitys ennen kun mulla vauva sylissä.
En kestä muiden synnyttäneiden päivityksiä nyt lainkaan.

Epa ja B 39+4
 
No johan on Epa :O Tosi paljon onkin "järkeä" lääkityksellä tossa vaiheessa, ohhoh... Ymmärrän ärtymyksesi täysin.

Amiraali: Tuo jalan irtoaminen on hauska vertauskuva, koska mulla myös vasemman jalan liitokset sen verran löysänä, että tuntuu kuin olisi välillä irtonainen :D En mäkään pysty kovin paljon kävelemään ilman supisteluja, saatikka hölkkämään tms. mutta zumbassa liikkuminen on sen verran erilaista, että se näköjään sopii :) Samoin kuin pyöräily :)

kääkkis ja sisu 28+4
 
  • Tykkää
Reactions: Epa_88
Tervehdys kaikille!
Tähän pinoon on kertynyt jo 22 sivua, huikeaa!! Minä tämän aikanaan laitoin pystyyn :) En muista koska olen itse viimeksi kirjoittanut, joskus ehkä pääsiäisenä...tässä on ollut aikalailla vilinää ja vilskettä.

Ennen kuin jaan omat kuulumiseni, haluan laittaa käden ambron käteen ja puristaa lujasti.

Muutama perhe on saanut pienen nyytin kainaloon, onnea :flower:

Minä "synnytin" huhtikuun puolivälissä rv 37+0 pienen 45cm 2550g tytön kiireellisellä sektiolla. Olin kärsinyt lisääntyneestä turvotuksesta ja kerran pissan valkuainen oli yhdellä plussalla (joka todettiin kuitenkin labratesteissä puhtaaksi). Olin myös tarkkaillut verenpaineita. Sektiota edeltävänä päivänä olin huonovointinen ja olo oli epämukava. Päivä oli raskas ja illalla verenpaineet oli korkealla. Yöllä heräsin kovaan ylävatsakipuun ja verenpaineet oli pilvissä. Tiesin heti, että nyt on mentävä nopeasti sairaalaan. Soitin synnärille ja antoivat luvan tulla. Herätin miehen ja olin jo tosi kipeä. Automatka oli kamala ja synnärin ovella olin kaksin kerroin kun vatsaan koski niin paljon.
Ottivat minut sisään ja tutkivat tilanteen yllättävän nopeasti. Paikat oli ihan kypsymättömät vielä. Pääsin saliin ja pian lääkäri tuli kertomaan että vakavat raskausmyrkytys oireet päällä, joten leikataan vauva pikimmiten. Ehdittiin olla sairaalassa pari tuntia kun tyttö oli syntynyt.
Vauva voi heti hyvin, mutta ei päässyt tietenkään ihokontaktiin koska minut vietiin heräämöön. Raskausmyrkytys oli niin raju ja äkillinen että jouduin vielä tehovalvontaan koska vointi heikkeni. Lapsen luo osastolle pääsin puolitoista vuorokautta synnytyksestä.

Olin tietty kipeä sektiosta, mutta otin vauvan melkein heti rinnalle. Vauva oli niin pieni ettei imeminen oikei onnistunut monesta yrityksestä huolimatta. Pulloruokinnalle ja lypsämään siis. Vasta hieman vajaa kahden viikon iässä imetys alkoi sujua. Sairaalassa olimme viikon koska vauvan paino laski niin paljon koska ei jaksanut syödä ja valohoidossakin vauva oli.

Nyt isopieni tyttönen on jo 5,3kg ja 56cm. Kasvaa hurjaa vauhtia täysimetyksellä! Koliikit, tissiraivarit ja koko arsenaali vauvan tuotoksia on koettu, näetty ja haistettu. Parempaan päin joka päivä, onneksi on vielä kesää jäljellä! :)

Mi&Ma ja prinsessa 3,5kk
 
Onnea sunshine pojista! :heart:

Epalle voimia ja kärsivällisyyttä! Pianhan me varmasti päästään jo lukemaan sinunkin synnytystarina :hug:

Ja Markkelle :hug: Toivottavasti saatte pian uuden plussan!

Mitenpä miss_piggyn ultra meni? :)

Tänne ei kuulu kummempia, viikot vaan menee vauhdilla eteenpäin eikä onneksi tarvitse kauaa odottaa että pääsee rakenneultraan. Jospa saataisiin tietää pikkuisen sukupuolikin samalla :) Liikkeitäkin on jo alkanut tuntumaan, pieniä potkuja harvakseltaan vasta mutta kuitenkin selvää riehuntaa masussa harrastetaan :D Odottelen edelleen isompia liikkeitä jotka mieskin pääsisi masun päältä kokeilemaan.

Täällä olot olleet muuten ihan hyvät mutta aamuisin edelleen välillä huono olo ja oksentamaankin joutuu satunnaisesti. Lisäksi iskias vihoitellut (mitä ei ennen raskautta ollut ollenkaan) ja välillä kun käyn pidemmällä kävelyllä niin vasen jalka alkaa väsymään, ihankuin ei veri oikein kiertäisi. Täytyy varmaan neuvolassa ottaa asia esille jos vaikka saisin sieltä jotain jumppaohjeita kotiin.

Onko kukaan teistä käynyt raskausjoogassa? Meidän kylällä alkaisi syksyllä kyseinen kurssi ja mietin pitäisikö ilmoittautua. Ei toisaalta varmaan olisi yhtään pahitteeksi käydä ja sieltä varmaan saisi parhaat ohjeet iskiakseen ja muihinkin kiristyksiin.


Mijau ja Pötkylä 17+5
 
miss_piggy
Nt-ultra meni ihan hyvin, siellä se toukka kasvaa :)
Tosin epäilen että mun kohtu on jotenki takana tms, kun minkäänlaista kummun alkua ei näy mahassa vieläkään, ja dopplerilla tosi hankala löytää ääniä...
Seuraava neuvola olis 19.8 ja RU onkin sitten jo syyskuussa.

13+4
 
miss_piggy minäkin luulin, että se maha plömpsähtää heti näkyviin, mutta olisko menny peräti 4kk ennenkuin alkoi tulla semmosta kumpua, ja sekin oli aluksi vaan sen näköstä, että olen menettänyt vyötäröni :LOL: 6kk kohdalla alkoi vasta muodostua sellanen ihana aito vauvamaha.

Mijau en ole käynyt, mutta jostain olen lukenut, että se on ihan kannattavaa. Pysyy paikat joustavina synnytystä ajatellen ;)

Epa on varmaan päässyt jo jakaantumaan? :heart:

Tulin POKSumaan tänne.
Eipä mitään raportoitavaa. Menkkakipumaisia juilinoita on ollut iltaisin ja yöaikaan. Tyyppi häärii vielä aika vapaasti, joten tuskin on kiinnittynyt. Häpyliitos on kipeytynyt kylläkin nyt niin, että kun päätä koettaa tunnustella, niin irvistykseksi menee, kun se painaminen sattuu sen verran. Turvotuksia ei ole, supistuksia tulee entiseen malliin (eli lähinnä liikkeellelähtö, vatsalihasten käyttö tms. saa ne aikaan). Toisaalta alkaa olla aika kypsä tähän odotteluun, toisaalta hirvittää se elämänmuutos, joka edessä on. Pelkään, että vauva ei tunnukkaan miltään ja menetän elämänhaluni, vaikka nyt toista rakastankin jo enemmän kuin mitään muuta. Myös synnärillä oleminen ja huoneen jakaminen toisten kanssa on pohdituttanut. Siis, että kun esikoinen on tulossa, ja enkä varmaan osaa heti kaikkea, niin miten rajusti ne muut hiljaksiin sitten arvostelevat mun äidinvaistojani.. Tämmöstä pientä stressailua. :|

Amiraali ja tyyppi 38+0 (+ aamulla napattu kuva)

katso liitettä 19075
 
Ihana masu Amiraalilla! Olispa mullakin jo tommonen :D

Tänään on ollut oikeastaan eka päivä töissä kun on tuntunut ettei viitsisi työhousuihin änkeytyä. Varsinkin istuessa ne painaa mahaa inhottavasti ja kun vaihdoin takas omiin housuihin ruokiksen ajaksi niin maha jäi hetkeksi kipeäksi :( Täytyy pomolta kysyä saanko käydä omissa verkkareissa työmaalla vai käydäänkö hakemassa mulle isommat housut.
Mun "vauvamaha" näyttää lähinnä siltä kuin olisin lihonut :p Alhaalta se on kovempi ja tissien altakin pömpöttää ehkä siksi että kohtu puskee elimiä ylös (??). Odotan siis edelleen sitä ihanaa vauvamassua mutta jonkinlaista kasvua on ollut havaittavissa viime viikosta lähtien. Tylsäähän tää odottaminen on kun ei kivaa masuakaan vielä näy mutta eiköhän me molemmat masumme saada Miss_piggy :rolleyes:

Uskon että ilmottaudun joogakurssille, siitä on varmasti hyötyä kun muutenkin tuntuu paikat olevan ihan jumissa :|

Eilen oli neuvola ja kaikki edelleen hyvin, paino oli noussut yhden kilon mitä osasinkin odottaa kesäloman jäljiltä. Pikkuisella sydän hakkasi hurjasti taas :heart: Kotona en ole saanut enää dopplerilla niin kovaa kuulumaan sydänääniä, olisikohan istukka luiskahtanut eteen :confused: Pääasia tietysti että kuuluvat kuitenkin.


Täälläkin viikot poksuu!
Mijau ja Tirriäinen 18+0
 
Mijau: Varmasti on hyödyllistä tuo jooga :) Itse menisin varmasti, jos täällä meilläpäin olisi tarjolla. Olen käynyt yhä zumbassa ja sen lisäksi syvävenyttelyssä, paikat on pysyneet todella hyvin kunnossa :) Mulla ei ole toi skolioosista aiheutuva issiaskipu vaivannut ollenkaan, toki tuntuu lantio löystyneen, mutta esim. lantionpohjalihakset on ilmeisesti tosi hyvässä kunnossa :)

Onnea Miss_piggy hyvistä ultrakuulumisista :heart:

Kyllä se lähtee Amiraali siitä itsekseen sujumaan. Muistan kun itse hormonihuuruissani itkin synnärillä, että en osaa mitään, niin hyvin he tsemppasivat ja hienosti asiat lähtivät sujumaan :) Mulla vaikutti kyllä se hätäsektio siinä vaiheessa aikalailla, kun tunsin epäonnistuneeni synnytyksessäkin. Esikoinen oli kyllä tosi helppo vauva ja hienosti osasi oikean imuotteenkin ja kaikki heti :heart:

Tässä olisi enää itselläkin se rapiat 2 kk sektioon, huomenna neuvolaan :)

kääkkis ja sisu 29+4
 
  • Tykkää
Reactions: Mijau
miss_piggy
Onko muilla tissit kasvanu? Ku musta tuntuu että että ei mulla ehkä oo, ja mies kyselee koko aika että onko kasvanu :D Sitte se kopeloi niitä tässä yhtenä päivänä ja sanoi, että "aika jämäkältä tuntuu, vähän niinku ois silikoonit, ehkä vähän kovemmat ko ennen" :LOL:
 
miss_piggy: on mulla ehkä vähän kasvanu tissit mutta ei oo tarvinnu rintsikoita vaihtaa. Mies tuntuu täälläkin kovin kyttäävän tissien muutoksia ja on varmempi kuin minä siitä että ovat muuttuneet. En ala väittämään vastaan, olen aika varma että ukko on tutkinut ne perusteellisemmin kuin minä :D

Huh, tuntuu että täältä tosiaan alkaa porukka häviämään kun Amiraali ja kääkkiskin ovat jo niin lähellä jakautumista! :O Toivottavasti tänne nyt joku uusi löytäisi ettei ihan keskustelu kuivahda.

Eilen illalla kun menin nukkumaan alkoi masussa yhtäkkiä tuntumaan kovat bileet. Pikkuinen riehui ihan tosissaan, vähän jo pelottaa miten kovin tulee tuntumaan sitten kun nyytti vähän kasvaa ja saa enempi voimia :D


Mijau ja Tirriäinen 18+1
 
Epalle onnea :heart:
MissPiggy Tissit kasvoi heti plussaamisen jälkeen. Itte en siihen aluksi huomiota kiinnittäny, mies niistä oli ihan innoissaan. Sen jälkeen, kun alkoi joskus 6kk kohdalla nuo nännipihat laajenemaan ja tummenemaan, ittellä on ollu vaikeuksia "hyväksyä" asia, ei oikein istu mun kroppaani. Ennen oli sellaset näpsäkät A-B kupin tisut, nyt menee C-kuppi, ja D-kupilliset ostin synnärille maidonnousuturvotukseen varautuen :ashamed:

Mä tulin vaan infoamaan, että kolmen ässän taktiikka testattu, ja turha on :D Toukokuussa saunominen sai aikaan mojovat supistukset, enkä ole siellä käynyt koko kesänä. Nyt tuntuu, ettei saunasta ollut mitään hyötyä. Siivous sai Tyypin riehumaan niin, että jalan hermojen vihlonta sai vedet silmiin ja kyljen ihon venymään potkujen tahtiin (hassun näköstä, kun toisen koipi venkoilee ihan tuossa ihon alla), muttei supistuksista tietoakaan. Ja se seksi, siitä ei saa kuin alalokeron säryn : / ...Miten niin haluaisin Tyypin jo ulos? ;)

Amiraali ja Tyyppi 38+5
 
Hei taas ,Te Muut Vauvamahaiset kanssasisaret :)

Kävin tänään ensimmäisessä ultrassa siskoni kanssa. (meillä mies ei osallistu näihin "nykyajan hömpötyksiin".

Viikkoja vähemmän, viikon verran noin, ajattelin että olen 12+6, mutta 11+5 on laskettu arvo, sikiön pituuden mukaan, pää perämitta n. 5,5 cm.

Mukava reissu, sielä ihmisalku heilutteli käsiään ja suoristeli jalkojaan, näin sormia ja varpaita. Erotin sattumalta myös sydämmen rakennetta, selkärangan, mahaa ja virtsarakkoa. Kätilön mukaan nenäkin vilahti kuvassa. Yhden kuvan sain, sivuprofiili jossa jalat koukussa.

Mukavaa syksyn odotusta ja helppoa oloa teille kaikille. Itsellä olo nyt mahtava, ei minkäänlaista kuvotusta, ei turvotusta tai arkoja tissejä. Ei mielihaluja ei niin mitään normaalista poikkeavaa, ei edes väsytä. :flower:
 
Onnea Parus Montanus hyvistä ultrakuulumisista :)

Amiraali: Mitään yksittäistä keinoa ei taida olla tuohon synnytyksen käynnistymiseen : / Vyöhyketerapeuttini siitä aikoinaan sanoi, että on oikeastaan aivan sama mitä sitä tekee, koska vauva lähtee syntymään kun on "valmis". Esikoinenhan mulla on käynnistetty ( syntyi rv 42+0 ), keskimmäinen lähti spontaanisti syntymään rv 40+2, edellisenä iltana olin istutellut tulppaaninsipuleita pihalle :D Kuopuksen synnytys käynnistyi suht kovakouraisen yliaikaiskontrollikopeloinnin jälkeen rv 41+5 ( poika syntyi juuri vaihduttua 41+6 ). Kyllä se sieltä tulee ennemmin tai myöhemmin, tiedän kyllä kokemuksesta että se kahden viikon yli odottelu on aivan kamalaa, kun se on vaan sitä odottelua, mutta vaiva on kyllä kaiken arvoista :heart:

Tänään on ollut jotenkin väsy päivä, on vähän kolotellut ja muutenkin ollut vähän surkea olo : / Nukuin aika huonosti, niin varmaan vaikuttaa. Huomenna alkaa esikoisella koulu, jännää :D

Neuvola oli viime viikolla ja kaikki hienosti :) Sokerit hyvät ja 3 kg on tullut nyt koko raskauden aikana painoa. Sain uuden lääkäriajan, 20.8, jospa saataisiin silloin vihdoinkin tehtyä mun sterilisaatiopaperit päätökseen.

kääkkis ja sisu 30+2
 
Onnea Epa tytöstä :heart: ja Parus montanukselle onnea hyvistä ultrakuulumisista.

Täällä jatketaan edelleen keskola arkea. Eihän se ole helppoa jättää rakkaitansa sinne sairaalaan, mutta pakko mikä pakko. A olisi valmis kotiin. Painoa 2290g ja maidon juonti sujuu ongelmitta. B:kin olisi muuten valmis kotiin, mutta kun hän saa maitoa niin into on niin kova imemiseen, että unohtuu hengittää. Jote kotiin pääsystä ei ole vielä tietoa. Painoa oli hienosti jo hänelläkin 2040g. Veljeksiä kun ei haluta erottaa joten siksi molemmat majailee keskolassa.

Tässä samalla synnytyskertomus.

Torstai aamuna kello n. 2:30 heräsin siihen, kun housuihin lurahti jotain lämmintä ja nousin ylös. Silloin valahti samalla varmaan koko vesimäärä lattialle ja soitin kellolla yökön paikalle. (Luojan kiitos että olin sairaalassa). Mut vietiin pikavauhtia synnytyssaliin ja päivystävä lääkäri tuli tekemään ultran, että tiedetään kumminpäin pojat majaili ja sisätutkimuksen. Molemmat oli rt:ssä ja kohdun kanava oli hävinnyt kokonaan ja suu sormen kärjelle auki. Tuon jälkeen alkoikin supistella n. 3 minuutin välein. Mutta ne laantui aamuun mennessä. 8:30 lääkäri kävi tekemässä uuden sisätutkimuksen ja muutoksia ei ollut tapahtunut ja supparitkin oli loppuneet kokonaan. Klo 10 toinen lääkäri teki päätöksen, että aloitetaan tiputtamaan oksitosiinia, että pojat saadaan päivän aikana ulos, eikä yöllä kun porukkaa on vähemmän töissä. Kello kahden aikoihin supistukset alkaa tulla n. 2 minuutin välein ja kovenee vähitellen. Kolmen jälkeen kivut on kestämättömiä ja kokeilen ilokaasua, se sai vain oksentamaan. Supistusten takia tehtiin uusi sisätutkimus ja olin auki 2 senttiä. Sain sitten ”säälistä” epiduraalin, joka tehtiin n. klo 16. Kivut alkoi hellittämään ja supparit jatkui edelleen 2 min. välein. Kello oli taisi olla jotain 17:20, kun aloin sanomaan kätilölle, että alkaa ponnistuttamaan ja hän teki sisätutkimuksen ja olinkin täysin auki. Kiireellä koko kööri paikalle (3 kätilöä saliin ja yksi kätilö ottaa vauvat kaappiin, lääkäri, gynekologi ja lastenlääkäri). 17:30 aloin ponnistamaan ja poika A syntyi 17:50, sai pisteet 10/10. 17:55 B käännettiin rt:en ja puhkaistiin kalvot ja aloin ponnistamaan ja poika B syntyi 17:59 (syntyi avosuu tarjonnassa jalka kaulan päällä), myös pistein 10/10, samassa rytäkässä myös lähti hänen istukkansa irti. Viimeinen istukka lähti irti 18:17 ja urakka oli lopussa. 1. vaihe kesti 3h 30min, 2. vaihe 29min ja 3. vaihe 18 min. Emättimeen tuli 2. asteen repeämät ja kiitettävä määrä tikkejä. Klo 20 aikoihin saatiin synttärikahvit ja mä pääsin käväsee suihkussa. Sen jälkeen kävelin osastolle hakee kamoja ja menin kävellen käymään lastenosastolle katsoo poikia.

Sunshine ja pojat 3 vko
 
miss_piggy
Sunshine,hui, kuulostaapa aika vauhdikkaalta tuo sun synnytys..Mitä mieltä noin yleisesti oot tuosta Kokkolasta, ku etkös täällä kanssa synnyttänyt? Oon vähän kuullut että sen epiduraalin kanssa on niin ja näin, esim. mun serkku ei saanut ekaa synnyttäessä ollenkaan kun ei kuulemma kukaan kerenny tulla laittamaan :stick: Ite haluan kyllä kunnon nuijanukutuksen :D

14+6
 
Tulinpa vaan käväisemään neuvolakuulumisten kanssa..
Eli kaikki mallillaan kontrollissa, tyyppi laskeutunut onnekseni takaisin hieman alaspäin, terkkatäti sanoi, ettei enää heilu, kun päästä kokeilee (eli oliskos sitten alkanu kiinnittymään vihdoin.).. Syke Tyypillä oli 130 luokkaa, vaikka melskasi paljonkin. Sekin rauhoittunut siis, kun lähtösyke joskus pomppaili tuolla 160 luokassa. Itsellä olo on aivan normi. Viime yönä heräsin kertaalleen sellaiseen aivan kaameaan kuukautismaiseen kramppiin alavatsalla, mutta se hävisi yhtä nopeasti kuin sen tajusinkin. :confused: Tiedä sitten mikä oli. Täällä siis jatkuu odottelu. Toisaalta haluaisin Tyypin jo ulos, toisaalta pelkkä ajatus siitä hetkestä, kun joutuu miehelle ilmoittamaan, että nyt mennään, saa sykkeen nousemaan :D

Amiraali ja Tyyppi 39+1
 
Epalle vielä suuret onnittelut pikkuisesta prinsessasta ja sunshinelle kiitokset synnytyskertomuksesta! Ei ollut varmasti mikään kaikkein luonnollisin olo synnyttää kun ympärillä on puoli armeijaa hoitohenkilökuntaa :D

Lähettelen täältä Amiraalin masuasukille lähtökäskyjä! Sinut on häädetty :D

Mijau mainitsi raskausjoogan. Itse aloitin viime viikolla joogan ja koin kyllä oikein hyödylliseksi. Joogassa availimme lihaksia ja lantiota ja "tunnustelimme" erilaisia vaihtoehtoisia synnytysasentoja sen "selkämakuulla sängyssä" rinnalle. Suosittelen muuten testaamaan käytännössä erilaisia versioita jo etukäteen. On varmasti synnytyksen aikana helpompi osata sitten pyytää jotain muuta kuin tuota perinteistä asentoa, joka on aika epäedullinen loppujen lopuksi :)

miss_piggy Mulla alkoi pikkuruinen kumpu näkymään n.rv 19 vasta ja liikkeetkin tuntui ja näkyi jo ennen sitä :D Oli aika metkaa kun ei mitään raskausmasua ole mutta vatsasta näkyy pieniä tökkäsyjä ulospäin.

Jotenkin tää aika vaan menee hirveetä vauhtia eteenpäin ja viimeiselle kolmannekselle on jo päästy. Voinnit on kyllä edelleen todella hyvät, ainut "kiusa" on jo todella kipeät potkut ja mylläykset vatsassa. Vielä olisi vajaa 6 viikkoa, että äippäloma alkaa...:D Meillä alkaa olla kaikki hankinnatkin jo valmiina kotona, enää puuttuu jotain pikkujuttuja lähinnä itselleni (rintapumppua, suojaa jne). Koti olisi jo valmiina pikku miestä varten mutta kyllä tässä se kymmenisen viikkoa pitää vielä odotella kärsivällisesti.

Ensi viikon neuvolassa aion ottaa vastaan minulle tarjotun pelkopolilähetteen ja mennä sinne juttelemaan tästä "pelostani", että vauvasta kasvaa ihan jättiläinen. Omasta suvusta tulee vahva rasitus raskausdiabetestä kohtaan ja vauvan isäkään ei ole mikään minivauva ollut syntyessään (5050g). Tahdon synnytystapa-arvioon ja tarkkaan syyniin siitä, että vauva jää kohtuullisen kokoiseksi, että alatiesynnytys onnistuu :)

Mylvinen ja pikku mies 29+0
 
  • Tykkää
Reactions: miss_piggy
Amiraali: Supistushan se oli, kohta tulee sullekin lähtö :heart: Kohtu siellä valmistelee kovasti :) Mulla tuli tuosta viimeisimmästä parina päivänä ennen synnytyksen käynnistymistä juurikin ihan vain yksi tosi napakka supistus aina illalla, kun pääsin lepäilemään. Olin itsekin ihan ihmeissäni, että oliko oikeasti, kun tyttöjen kohdalla supistukset tuntuivat enemmän selässä, mutta tuosta pojasta tuntui vain etupuolella :)

Sunshinen synnytys kuulosti kyllä todellakin vauhdikkaalta :O Hienoa, että pojat voivat hyvin ja pääsevät varmasti molemmat kohta kotiin :heart: Pääsette aloittelemaan sitten arkea yhdessä :)

Tänne ei kummempia, mullakin tuntui tuossa yksi supparin tapainen, mutta hyvin lievä ja varmasti johtui vain siitä että on ollut aika vauhdikas päivä. Minun tapauksessa ei tarvitse pelätä ennenaikaista synnytystä, kun kaikki ovat tulleet yli LA:n :) En osaa olla siis huolissani noista yksittäisistä poltteluista, ovat vain muistutusta lepohetkestä :) Ensi viikolla sitten lääkärineuvolaan ( taas...)

kääkkis ja sisu 30+5
 

Yhteistyössä