"Vauva haaveissa vuodelle 2013 - 2014" - pinosta plussanneet

Eilen saatiin ihanimmat uutiset kun mentiin miehen kanssa keskolaan :heart: Saadaan pojat tällä viikolla kotiin. Vierihiodossa ollaan osastolla 2 päivää. Tänään tietää enemmän, kun lääkärit on paikalla :) Ja mikä ihaninta, molemmat pojat oli kuin luonnonlahjaksuuksia, kun pääsivät eilen rinnalle. Ehkä me päästään pulloista eroon, jos alkaisi tulee maitoa molemmille riittävästi =)

miss_piggy: Joo Kokkolassahan mä synnytin. Mun mielestä oli aivan ihana paikka, kätilöt oli mukavia (no joo suurimman osan oppi tuntee 2 makoilu viikon aikana :D) ja se lääkärikin oli mukava joka oli mukana. Vaikka synnytykseen tulikin hoitaa "tuntematon" kätilö ja 3 muuta oli tuttuja. Epiduraalista, kello taisi olla jotain 15:30, kun kätilö tuli sanoo, että saan sen ja tekijä tulee heti kun pääsee leikkurista. Ja puolen tunnin päästä tultiin jo tuikkii selkää, joten nopeasti tuli helpotusta ja ite en edes pyytänyt epiduraalia vaan lääkäri teki päätöksen. Ja muutekin siellä oli rauhallista, kuulin vähän että OAS:ssa käy siivojat siivoo huonetta kesken synnytyksen :O, joten jos joskus tulee lisää perheenlisäystä niin eiköhän tie käy taas Kokkolaan kumminkin.

Sunshine ja pojat 3vko ja 5 päivää
 
Hieno uutinen Sunshine :heart: Ihanaa että pääsette kotona aloittelemaan arkea :)

miss-piggy: Kyllähän se tuntuu kun imettää, varsinkin jos rinta on maidosta aivan pinkeenä, mutta ei se varsinaisesti satukaan :) Hyvin se lähtee luonnostaan sujumaan, yleensä vauva kyllä tietää mikä on homman nimi :) En ollut ollenkaan ajatellut, että totta tosiaan, nekin puuhat on taas edessä :heart: On sekin vain ainutlaatuista :)

Eilen oli neuvola ja kaikki tosi hienosti taas :) Verenpaineet oli ennätyshyvät ja sokerit niin hyvät myös, että sain parin viikon vapautuksen mittailuista :) Paino on pysynyt samassa, eli sen 3 kg tullut koko aikana lisää ja hyvillä mielin olin eilen taas zumbaamassa. Kaksi neuvolakäyntiä enää ( kahden viikon välein) ennen synnytystapa-arviota, missä katsotaan sektiopäivä ja sitten enää 3 viikkoa ja meillä on vauva :O Mihin tää aika meni... Ikävä tulee potkuja, mutta on kyllä ihanaa sitten nähdä minkälainen poika sieltä tupsahtaa :heart:

kääkkis ja sisu 31+4
 
  • Tykkää
Reactions: miss_piggy
Täällä tänään 40+1. Viikon aikana tullut kaksi supistusta, joihin olen reagoinut irvistäen, muut supistukset ovat olleet niitä kevyempi, jotka lasken harjoitussuppareiksi.

Tänään aamulla neuvola, jossa tarkistettiin kohdunsuun ja kaulan tilanne. Kaulaa jäljellä n. 2cm, mutta auennut n. Kahdelle sormelle ja sen asento muuttunut.. Ollut siis ennen takana jossai syvällä, nyt siirtynyt eteen. Neuvolantäti vähän sormellaan pyöritteli, josko vaikka kunnon supistukset alkaisi sen avulla. Mittanauhan ja laskimen kanssa arvioi vauvan painavan nyt 3300g. Kaikki muutenkin ok. Odotellaan vaan..

Amiraali ja Tyyppi 40+1
 
Eilen meillä oli rakenneultra, 330 grammainen poika siellä heilutteli menemään :heart: Vastasi neljä päivää isompaa mutta laskettua aikaa ei kuitenkaan muutettu, onko sekin paikkakuntakohtaista vai eikö sitä tosiaan enää tässä vaiheessa korjata? :confused:

Joka tapauksessa, mun tuntemukset pojasta osui oikeaan eikä heppu todellakaan ujostellut näyttää sukukalleuksiaan vaan ihan reteästi levitteli :D Peukkuakin näytti äiskälle ja iskälle vielä lopuksi että "Turhaan siellä murehditte, kaikki on ihan hyvin!" :heart:

Miten jotain voikin rakastaa näin paljon vaikkei vielä kertaakaan ole edes tavannut...


Mijau & Ukkeli 20+2
 
Vauva haaveet todeksi 2013-2014
(Vauva haaveissa vuodelle 2013-2014 pinosta plussanneet)


Odottavat:


18.7.2013
BDU 25v / Ensimmäinen / OYS

19.7.2013
Gilraen84 / Ensimmäinen / Tyttöolo

1.8.2013
Epa_88 24v / Toinen / TYKS

5.8.2013
jeennaa 22v / Ensimmäinen / KHKS

7.8.2013
Ainolinnea 23v / Ensimmäinen / TYKS / Tyttöolo, **Poikalupaus**

8.8.2013
Pamsku 22v / Ensimmäinen / EKKS

21.8.2013
Amiraali 26v / Ensimmäinen / TYKS / Poikaolo

7.9.2013
Sunshine84 / Ensimmäinen ja toinen/ K-PKS

19.10.2013
Kääkkis82/ neljäs/ PHKS/ poikaolo poikalupaus

2.11.2013
Mylvinen 26v /Ensimmäinen/KOS

22.12.2013
NuNutin 26v / kolmas / HYS

29.12.2013
Klementiini 35v / kolmas / PHKS

08.01.2014
Mijau 23v / ensimmäinen / poikaolo *poikalupaus*

07.02.2014
miss_piggy 31v / ensimmäinen / K-PKS / 02/13 kkm

27.3.2014
Markke 30v / toinen / SatKS

Muistossa mukana :hug:
Bambini
verppu



Syntyneet:
5.3.2013
Vissyliini (la 21.2) Poika - 4230g / 53cm

12.4.2013
Ambrosia85 (la 23.8) Enkelityttö - rv 21+0


30.4.2013
Hintriikka (la 23.4) tyttö 3922g, 50cm

25.7.2013
Sunshine84 (la 7.9) Poika A -1980g / 43,6cm / ja / Poika B 1710g / 43,2cm

Synnytyssairaalat ja niiden lyhenteet:
JS = Jorvin sairaala
SAS = Salon aluesairaala
KOS = Kätilöopisto
NKL = Naistenklinikka
PS = Porvoon sairaala
EKKS = Etelä-Karjalan Keskussairaala
HYS = Hyvinkään sairaala
K-HKS = Kanta-Hämeen Keskussairaala
K-PKS = Keski-Pohjanmaan Keskussairaala
KAKS= Kainuun keskussairaala
K-SKS = Keski-Suomen Keskussairaala
KOKS = Kotkan keskussairaala
KYS = Kuopion Yliopistollinen Sairaala
Kät/H = Kätilöopisto, Haikaranpesä
LKS = Lapin Keskussairaala
LPKS = Länsi-Pohjan Keskussairaala
LS = Lohjan aluesairaala
MKS = Mikkelin keskussairaala
OAS = Oulaskankaan aluesairaala
OYS = Oulun Yliopistollinen Sairaala
PHKS = Päijät-Hämeen Keskussairaala
PKKS = Pohjois-Karjalan Keskussairaala
Ras = Raahen aluesairaala
SKS= Savonlinnan keskussairaala
SeKS = Seinäjoen Keskussairaala
SatKS = Satakunnan Keskussairaala
TAYS = Tampereen Yliopistollinen Sairaala
TYKS = Turun Yliopistollinen Keskussairaala
VAS = Vammalan aluesairaala
VKS = Vaasan Keskussairaala
VSAS = Vakka-Suomen aluesairaala
ÅCS = Ålands centralsjukhus


Listaa saat päivitetty valitsemalla viestistä "lainaa". Poista alusta ja lopusta [ Quote ] ja [ /Quote ]-tekstit
 
Tässä vähän synnytyskertomusta...

5.8.2013 klo 10.20 Rv 40+3 Ä-polilla käytiin eka käyrillä, annettiin pissanäyte ja sitten pienen odottelun jälkeen lääkärille.
Lääkäri/kätilö katsoi sokeriarvo vihkoani ja totesi että lääkitys auttoi, hyvä.
Tekee sisätutkimuksen ja ultraa. Soittaa erikoislääkärille ja päättävät että käynnistys suoritetaan kalvojen puhkaisulla. Huh mikä helpotus, melkein silmäni kostuvat!
Siirrymme synnytysosastolle noin klo 12, odotamme ainakin tunnin ennenkuin lääkäri pääsee paikalle, sillä aikaa ihana kätilö Pirjo tuo minulle sairaalan vaatteet, mehua jne.
Klo 13 lääkäri puhkaisee kalvot, vesi on tosi lämmintä ja hyvän väristä, vettä tulee tosi paljon. Kätilö laittaa minut kiinni kaikkiin koneisiin, vauva vähän hermostuu ja sykkeet nousee, johtuu kuulemma kalvojen puhkaisusta...
Sitten vain odotellaan...noin puolen tunnin kuluttua minulla alkaa omat, aika hyvät supistukset.
Klo 14 vuoro vaihtuu ja tulee uusi kätilö joka ilmoittaa että jos supistukset ei kovene niin klo 15 laitetaan oks.tippa vauhdittamaan.
No klo. 15 laitetaan tippa, klo 15.30 alkaa säännölliset jo aika kipeät supistukset...Olen ensin jumppapallolla, kokeilen viljapussia ja pyydän päästä suihkuun, sielläkin vierähtää tovi. Ennen epiduraalia kokeilen myös ilokaasua, siitä tuli tokkurainen olo mutta pystyin hetken "rentoutumaan" paremmin.
Noin 45 min. ennen kun alan ponnistaa laitetaan vasta epiduraali joka vauhdittaa synnytystä kovasti. Auttaa kuitenkin supistusten suurimpiin piikkeihin!

Ponnistusvaihe nopea, syntyy reipas tyttö klo 18.26, 9/9/9p.

1. vaihe 02:50 min
2. vaihe 00:06 min
3. vaihe 00:04 min
Repeämät: 1 pieni nirhauma, joka tikattu
Kesto yhteensä: 03:00 h
Vuoto: 350 g
Kaikki eteni loppujen lopuksi niin nopeasti ettei paljon kerrottavaa ole.

Epa, isoveli J ja neiti S 2 vkoa 6 vrk
 
Vauva haaveet todeksi 2013-2014
(Vauva haaveissa vuodelle 2013-2014 pinosta plussanneet)


Odottavat:


18.7.2013
BDU 25v / Ensimmäinen / OYS

19.7.2013
Gilraen84 / Ensimmäinen / Tyttöolo

5.8.2013
jeennaa 22v / Ensimmäinen / KHKS

7.8.2013
Ainolinnea 23v / Ensimmäinen / TYKS / Tyttöolo, **Poikalupaus**

8.8.2013
Pamsku 22v / Ensimmäinen / EKKS

21.8.2013
Amiraali 26v / Ensimmäinen / TYKS / Poikaolo

7.9.2013
Sunshine84 / Ensimmäinen ja toinen/ K-PKS

19.10.2013
Kääkkis82/ neljäs/ PHKS/ poikaolo poikalupaus

2.11.2013
Mylvinen 26v /Ensimmäinen/KOS

22.12.2013
NuNutin 26v / kolmas / HYS

29.12.2013
Klementiini 35v / kolmas / PHKS

08.01.2014
Mijau 23v / ensimmäinen / poikaolo *poikalupaus*

07.02.2014
miss_piggy 31v / ensimmäinen / K-PKS / 02/13 kkm

27.3.2014
Markke 30v / toinen / SatKS

Muistossa mukana :hug:
Bambini
verppu



Syntyneet:
5.3.2013
Vissyliini (la 21.2) Poika - 4230g / 53cm

12.4.2013
Ambrosia85 (la 23.8) Enkelityttö - rv 21+0


30.4.2013
Hintriikka (la 23.4) tyttö 3922g, 50cm

25.7.2013
Sunshine84 (la 7.9) Poika A -1980g / 43,6cm / ja / Poika B 1710g / 43,2cm
5.8.2013
Epa_88 24v / Toinen / TYKS / LA 2.8.13/ Tyttö / 3560g /50,5cm/ 34,5cm


Synnytyssairaalat ja niiden lyhenteet:
JS = Jorvin sairaala
SAS = Salon aluesairaala
KOS = Kätilöopisto
NKL = Naistenklinikka
PS = Porvoon sairaala
EKKS = Etelä-Karjalan Keskussairaala
HYS = Hyvinkään sairaala
K-HKS = Kanta-Hämeen Keskussairaala
K-PKS = Keski-Pohjanmaan Keskussairaala
KAKS= Kainuun keskussairaala
K-SKS = Keski-Suomen Keskussairaala
KOKS = Kotkan keskussairaala
KYS = Kuopion Yliopistollinen Sairaala
Kät/H = Kätilöopisto, Haikaranpesä
LKS = Lapin Keskussairaala
LPKS = Länsi-Pohjan Keskussairaala
LS = Lohjan aluesairaala
MKS = Mikkelin keskussairaala
OAS = Oulaskankaan aluesairaala
OYS = Oulun Yliopistollinen Sairaala
PHKS = Päijät-Hämeen Keskussairaala
PKKS = Pohjois-Karjalan Keskussairaala
Ras = Raahen aluesairaala
SKS= Savonlinnan keskussairaala
SeKS = Seinäjoen Keskussairaala
SatKS = Satakunnan Keskussairaala
TAYS = Tampereen Yliopistollinen Sairaala
TYKS = Turun Yliopistollinen Keskussairaala
VAS = Vammalan aluesairaala
VKS = Vaasan Keskussairaala
VSAS = Vakka-Suomen aluesairaala
ÅCS = Ålands centralsjukhus


Listaa saat päivitetty valitsemalla viestistä "lainaa". Poista alusta ja lopusta [ Quote ] ja [ /Quote ]-tekstit
 
Mijau jeps, samaten meillä täälläpäin sellainen käytäntö, ett pitää heittää viikolla ennenku alkavat korjailemaan laskettua aikaa.

Epa ihanan "helpolta" kuulostava synnytys. Siis kun täällä noita "vaikeita" versioita on ihan tarpeeksi jo tullut luettua :D

Täällä neuvola taas takana. Kaikki arvot ihanteelliset, paino pysynyt ittellä samana jo kolmatta kuukautta, ja Tyyppi nyt jo kolmannen kerran mitoiltaan (sf) 35cm. Pää kiinnittyneenä siellä on, mutta silti pystyy vetkaamaan itseään aika mukavasti loppuvartalollaan. Seuraava neuvola perjantaina, ja silloin järjestetään aikaa syyskuun ekan viikon käynnistykseen (jota hartaasti toivon, ettei jouduta käyttämään). Jotain pientä supparimeininkiä edelleen yöaikaan on, mutta muuten vointi siis ihan ennallaan.

Amiraali ja Tyyppi 40+5
 
Onnea Mijau poikalupauksesta :heart:

Kylläpä tosiaan oli Epalla mukavan kuuloinen synnytys, ripeä, mutta ei kuitenkaan mikään aivan hallitsemattoman nopea ja lopputuloskin ihana :heart:

Amiraalia mä jännäilen kyllä, että koska lähtee tulemaan :rolleyes:

Meillä on täällä kamala räkätauti, koko perhe niistää :( Itsellä ollut jo viikon ja tänään on selvästi pahin päivä, kaktus kurkussa :( Voi kun toivon, että tämän jälkeen pysyttäisiin terveinä, kun kohta alkaa illat pitenemään ja mun pitäisi olla leikkurikunnossa lokakuussa.
Kaikki on muuten aivan vallan mainiosti, selkähermo välillä kettuilee ja jalka tuntuu irtonaiselta, joskus öisin on oksennus kurkussa, mutta sekin menee kalsiumtableteilla ohi. Viimeisen kuukauden paniikki meinaa iskeä päälle, enää 4 viikkoa ja tehdään päätös sektiopäivästä :O

kääkkis ja sisu 32+3
 
  • Tykkää
Reactions: Epa_88
Täällä edelleen yhdessä Tyypin kanssa. Maanantaina Tyksiin äitipolille. Kätilö puhelimessa kylläkin varoitteli, ettei välttämättä käynnistetä (vaikka silloin viikkoja 41+5), jos istukka jaksaa vielä toimia ja muutenkin kaikki mallillaan. Ihmeen rauhallisesti jaksan asian ottaa ;) Koetan suhtautua siihen niin, että Tyyppi ei vaan ole vielä "kypsä" tulemaan ulos. Toisaalta pettymys on kova, jos hänet tuolta "väkisin" revitään, eikä oma keho saa tehdä sitä päätöstä, koska on aika syntyä. Mutta toisaalta olishan se helpotus, jos vaikka kalvot saatais puhkaistua maanantaina.. : /

Vointi ittellä edelleen hyvä. Neuvolassa verenpaineet oli paremmat kuin koko kuukautena, pissa puhdas. Tyyppi liikkuu ja sydänäänet kuului hyvin ja vaihtelivat komeesti. Äitillä vain tämä itku herkässä joka asiassa. Luulen, että tirautan Tyksissä tutkimuspöydällä parit kyyneleet, oli tutkimuksen tulos sitten käynnistys tai kotiinlähtö :D

Amiraali ja Tyyppi 41+3
 
  • Tykkää
Reactions: miss_piggy ja Mijau
iltaa =) minäkin tuolta haaveilijoiden puolelta tänne odottavien haavelijoiden puolelle varovasti siirryn ;) LA olis laskureiden mukaan 9.5.14

4 odotan =) ja naureskelinkin että tällä tulokkaalla on sama LA kuin keskimäiselläni oli joka toki syntyi vasta 22 pvä. Kaikki odotuksen onpäättynyt käynnistykseen jotta niin varmaan käy nytkin jos pääsen alkua pitemmälle :) viime kierto kun päättyi mitä ilmeisimmin kemialliseen kp 40 kohdalla =(
selailin teidän kirjoutksia tuosta mutta luen tarkemmin kunhan tämä lasten synttäri hässäkkä tästä on ohi ;)

Nyt voimia odotukseen alku ja loppumetreillä oleville :wave:

Saspa
 
  • Tykkää
Reactions: kääkkis82
Tervetuloa mukaan Saspa, kävinkin jo kuumeilu-puolella bongaamassa ilouutiset :) Kaikki päivittää listaan itse omat tietonsa (huomio sullekin parus montanus! :attn:). Tuntuu hullulta että nyt jo plussaa ensi toukokuun porukka, mihin tää aika oikein menee!

Ihmeen rennosti osaat tosiaan suhtautua LA:n ylitykseen Amiraali! Olen aika varma että ite hyppisin seinille tossa vaihteessa :D Tosin mulla on alkanutkin jo kohtu painamaan jalkoja, etureisiin ja lonkkiin varsinkin sattuu välillä aika paljonkin. Ajattelin tänään neuvolassa kysyä olisiko mahdollista lainata tukivyötä jostain vai pitäisikö sellainen itse ostaa. Onko tästä porukasta kukaan käyttänyt tukivyötä? :)

Muuten olot on oikein ihanat ja energiset, miehellä tuntuu välillä aamuisin menevän hermo kun olen niin hyvällä tuulella :D Viikonloppuna käytiin törsäämässä rahaa uusiin kalusteisiin ja pinnasänkyyn, tällä viikolla ollaankin kotona vaihdettu järjestystä ja muutenkin uusittu ilmettä vauvaa varten. Tulee tosi hyvä mieli pelkästään siitä kun saa jonkin kaapin siirrettyä muualle ja heitettyä vanhan nojatuolin pois uuden tilalta! Mies ei ole ollut niin innoissaan kun on joutunut kaikki suurimmat kalusteet siirtämään mutta on sentään myöntänyt että olen onnistunut hyvin suunnittelemaan toimivamman kodin meidän pikku perheelle :heart: Meillä siis tosiaan oli se ongelma että talossa neliöitä on noin 90 mutta tilat on suunniteltu ihan persiilleen eli töitä saadaan tosiaan tehdä ennenkuin tämä mamma on tyytyväinen :D

Pikku poitsu on hirveän aktiivinen pitkin päivää, äskenkin tunsin kun heppu potki työpöytää vasten oikein raivokkaasti. Eilen illalla oli ensimmäinen kerta kun poitsu potki iskänkin kättä antaumuksella, tähän mennessä ukkeli on ujostellut aina kun joku muu kuin minä laittaa käden mahalle :D Taisi mies vähän herkistyä kun sai muutaman kunnon muksauksen aiempien ujojen liikkeiden sijaan, huomaa että vauva kasvaa ja vahvistuu koko ajan :heart:

Tänään vaa'alle kauhistelemaan painonnousua edellisestä neuvolakäynnistä, luulisin että 2-4 kiloa on tullut lisää :ashamed:



Mijau & Pikku ukkeli 21+6
 
Vauva haaveet todeksi 2013-2014
(Vauva haaveissa vuodelle 2013-2014 pinosta plussanneet)


Odottavat:


18.7.2013
BDU 25v / Ensimmäinen / OYS

19.7.2013
Gilraen84 / Ensimmäinen / Tyttöolo

1.8.2013
Epa_88 24v / Toinen / TYKS

5.8.2013
jeennaa 22v / Ensimmäinen / KHKS

7.8.2013
Ainolinnea 23v / Ensimmäinen / TYKS / Tyttöolo, **Poikalupaus**

8.8.2013
Pamsku 22v / Ensimmäinen / EKKS

21.8.2013
Amiraali 26v / Ensimmäinen / TYKS / Poikaolo

7.9.2013
Sunshine84 / Ensimmäinen ja toinen/ K-PKS

19.10.2013
Kääkkis82/ neljäs/ PHKS/ poikaolo poikalupaus

2.11.2013
Mylvinen 26v /Ensimmäinen/KOS

22.12.2013
NuNutin 26v / kolmas / HYS

29.12.2013
Klementiini 35v / kolmas / PHKS

08.01.2014
Mijau 23v / ensimmäinen / poikaolo *poikalupaus*

07.02.2014
miss_piggy 31v / ensimmäinen / K-PKS / 02/13 kkm

27.3.2014
Markke 30v / toinen / SatKS

9.5.2014
Saspa 29v/neljäs/Seks

Muistossa mukana :hug:
Bambini
verppu



Syntyneet:
5.3.2013
Vissyliini (la 21.2) Poika - 4230g / 53cm

12.4.2013
Ambrosia85 (la 23.8) Enkelityttö - rv 21+0


30.4.2013
Hintriikka (la 23.4) tyttö 3922g, 50cm

25.7.2013
Sunshine84 (la 7.9) Poika A -1980g / 43,6cm / ja / Poika B 1710g / 43,2cm

Synnytyssairaalat ja niiden lyhenteet:
JS = Jorvin sairaala
SAS = Salon aluesairaala
KOS = Kätilöopisto
NKL = Naistenklinikka
PS = Porvoon sairaala
EKKS = Etelä-Karjalan Keskussairaala
HYS = Hyvinkään sairaala
K-HKS = Kanta-Hämeen Keskussairaala
K-PKS = Keski-Pohjanmaan Keskussairaala
KAKS= Kainuun keskussairaala
K-SKS = Keski-Suomen Keskussairaala
KOKS = Kotkan keskussairaala
KYS = Kuopion Yliopistollinen Sairaala
Kät/H = Kätilöopisto, Haikaranpesä
LKS = Lapin Keskussairaala
LPKS = Länsi-Pohjan Keskussairaala
LS = Lohjan aluesairaala
MKS = Mikkelin keskussairaala
OAS = Oulaskankaan aluesairaala
OYS = Oulun Yliopistollinen Sairaala
PHKS = Päijät-Hämeen Keskussairaala
PKKS = Pohjois-Karjalan Keskussairaala
Ras = Raahen aluesairaala
SKS= Savonlinnan keskussairaala
SeKS = Seinäjoen Keskussairaala
SatKS = Satakunnan Keskussairaala
TAYS = Tampereen Yliopistollinen Sairaala
TYKS = Turun Yliopistollinen Keskussairaala
VAS = Vammalan aluesairaala
VKS = Vaasan Keskussairaala
VSAS = Vakka-Suomen aluesairaala
ÅCS = Ålands centralsjukhus


Listaa saat päivitetty valitsemalla viestistä "lainaa". Poista alusta ja lopusta [ Quote ] ja [ /Quote ]-tekstit
 
Tervetuloa Saspa ja onnea plussasta :heart: Mukavaa saada toinen neljättä odottava joukkoon :)

Jokohan Amiraali on päässyt jakautumaan :rolleyes: Kovasti tätä odotan aina kun palstalla käyn :) Tsemppiä aivan hirmuisesti :heart:

Eilen oli neuvola ja kaikki niin hienosti kuin voi olla :) Painoa ei ollut tullut paljon mitään, jotain grammoja taas ja painonnousu on koko raskausaikana ollut vain 3 kg :) Kyllä se 4 kiloa napsahtaa varmasti jossain vaiheessa ainakin, mutta aika hienosti on pysynyt alle sen 5 kg mikä mulla oli yläraja :D Arvot oli kohdallaan, mutta poika oli kääntynyt perätilaan :O Onneksi sillä ei ole merkitystä, kun sektio on edessä kuitenkin. Itseasiassa tämä asento on mulle parempi, kun nyt se hartia tai pää ( ?? ) ei paina enää tuonne luuhun alas. Tänään taas hyvillä mielin zumbaan ja ensi viikolla on uusi neuvola :)

MUOKS : Mijau Mulla on ollut tukivyö joka raskaudessa hyvä apu :) En muista mistä sen tilasin, kun tästä on reilut 7v. aikaa, mutta tukee hyvin selkää jos joutuu seisoskelemaan :) Tässä raskaudessa olen tosi vähän käyttänyt, ei ole vaan ollut tarvetta. Lähinnä olen pitänyt juuri kotitöitä tehdessä ja kävelylenkeillä tukena, nyt terkka suositteli että pitäisin ihan zumbassakin sitä, koska noi liitokset on todella herkät. Suosittelen kyllä lämpimästi :)

kääkkis ja sisu 33+3
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Saspa ja Mijau
olen kovasti vielä epäluuloinen tästä raskaudesta mutta jos minä huomenna soitan neuvolaan, soitto aika on pirullinen 11-12 ja meillä on aina ruoka hässäkkää ja nuorimaisen päiväunille laittoa ja kaikkee hälinää muutenkin.
En tiedä saisko kuinka herkästi VU ajan, toki olin kattovinani kun kävin viimeks siin äippänlan ovella huikkimas että siellä olis ollut ultra laite.. toki näillä viikoilla 4+6 ei välttämättä näy mitään(?) eikä välttämättä dopplerilla kuulukkaan..

Saspa
 
Saspa: en usko että kannattaa käydä varhaisultrassa vielä noilla viikoilla, joskus ei 6.-7. viikollakaan kuulemma ole oikein mitään näkynyt, dopplerista puhumattakaan. Ota nyt vaan ihan rauhallisesti ja mene varhaisultraan sitten muutaman viikon päästä jos edelleen huolettaa :) Stressaamalla asiat harvoin paranee - päinvastoin :hug:


Mijau ja Minimies 22+1
 
  • Tykkää
Reactions: miss_piggy
Täällä tosiaan jakauduttiin käynnistyksellä raskausviikolla 41+6, eli tiistaina 3.9 syntyi pieni neiti 50cm, 3210g, päänympärys 35cm. Käynnistely aloitettiin ballongilla, jonka jälkeen kalvot puhkaistiin ja lopuksi vielä oksitosiinitippa kruunasi kaiken. Oksitosiinin jälkeen alkoi kovatkovat supistuskivut ja niihin testattiin aquarakkuloita ja lämpöpussia, lopuks sain epiduraalin. Synnytyksen kestoksi merkattu 8h8min, ponnistusvaihe 30min ja jälkeisten tulo 55min. Melkein veivät jo leikkaussalin puolelle, että irrottelevat istukan käsin, mutta lopuks joku kätilö sai runnottua mahaa niin että se irtosi. Siinä rytäkässä holahti verta pöydälle 900ml.

Kaikkein kamalunta hommassa varmaan oli se, että neiti vietiin teholle infektioepäilyn vuoksi. Sain hänet onneksi vierihoitoon jo seuraavana päivänä, kun vointi kohentui ja infektiota ei löydetty. Kotiin päästiin perjantaina. Tämä prinsessa on aivan ihana, ja vienyt äitin sydämen mennessään. Voisin vaan istua ja tuijottaa häntä päivät pitkät <3

Amiraali ja neiti 1vk
 
Amiraalille onnittelut tytöstä!! :heart:

Täällä on tukivyötä testailtu nyt pari päivää ja kyllä se ainakin jonkin verran auttaa, ei iltaisin enää niin kipuile paikat. Mutta kyllä on kipeenä edelleen varsinkin oikea jalka/nivusalue, eilen illalla kokeilin huvikseen taivuttaa jalkaa taakse (eli periaatteessa seisoessa vaan nostaa taaksepäin suorana) ja ei tosiaan montaa senttiä saa ylös lattiasta kun alkaa jo sattua :( samoin portaiden kulkeminen ja pelkkä kenkien jalkaan laitto on välillä todella tuskaa jos joutuu oikeaa jalkaa koukistamaan ylös. Toivottavasti joogasta saisi jotain neuvoa, ekat treenit on tällä viikolla :)

Viikonloppuna olisi vihdoin tarkoitus saada koottua vaaville oma vaatekaappi ja pinnasänky, pääsee sitten pesemään kaikki ihanat pienet vaatteet ja viikkaamaan ne kaappiin :heart:


Mijau & Pikkumies 23+0
 
Mijau: Sulla on varmaan sama kun mulla ton vasemman jalan kanssa : / Se kipu tuolla nivusessa vaihtelee kyllä päivittäin, välillä on parempi ja välillä pahempi, mutta juuri tuo jalan taakse liikuttaminen sattuu. Onneksi tukivyö on hyvä apu juuri noihin lantion alueen särkyihin :) Viime lauantaina oltiin juhlissa, niin jotenkin onnistuin rasittamaan oikean jalan nilkan :( Mulla on yliliikkuvat nivelet, niin jotenkin toi suuttui ja on särkenyt päivittäin, tänään äityi oikein pahaksi. Menee aika hankalaksi kävely, kun toisella puolella särkee kankkua/nivusta ja toisella nilkkaa : / No, ei kauaa enää, hammasta purren mennään.

Tänään oli neuvola ja kaikki taas hienosti :) Paino oli vähän laskenut, ei mennyt 4 kiloa rikki vieläkään, vaikka niin ajattelin :D Vauva oli kääntynyt pää alaspäin, ei mikään ihme, kun on aikamoinen vimpula liikkumaan :heart: sf- mitta on 34 cm ja huitelee jossain yläkäyrän yläpuolella. Nyt tehtiin lähete sairaalaan ja odottelen pääsenkö synnytystapa/ kokoarvioon jo ennen seuraavaa neuvolaa :)

kääkkis ja sisu 34+5
 

Yhteistyössä