Vauva haaveissa vuodelle 2014

Mie84 en testannut viime kierrossa. Olin kokoajan sillä asenteella, että vielä ne menkat voi tulla... Mulla on joskus ollut yksittäinen kierto 30pv mutta se on ollut tähän asti pisin. Onhan se mahdollista, että nyt olisi joku kemiallinen raskaus ollutkin!

Silloin vajaa pari vuotta sitten, kun ehkäisy jätettiin pois ja alettiin yrittää vauvaa, olin ihan hysteerinen testailija ja olin olevinani raskaana jokaisella kierrolla :snotty: Kuvittelin siis kaikki mahdolliset oireet ja leijuin ties kuinka korkealla kun sitten joka kerta rytinällä tultiin alas... Jossain vaiheessa se vauvainto sitten hiipui nuiden lukuisien pettymyksien jälkeen.

Sitähän sanotaan, että kun sen liiallisen yrittämisen lopettaa ja antaa asioiden edetä omalla painolla, niin sitä huomaa yhtäkkiä olevansa raskaana! Noh, eipä oo meillä auttanut sekään. Toki täytyy nyt tunnustaa, että ei meillä oo viimeaikoina kovin aktiivista tuolla makkarin puolella ollutkaan :| Nyt kuitenkin mieheni kanssa aamulla keskusteltiin vauvan yrittämisestä ja oltiin molemmat aivan innoissamme! Mies kertoi olleensa jo tosi toiveikas, että olisin ollut nyt raskaana. Uskonpa, että nyt kun tämä vauvaprojekti polkaistaan uudelleen käyntiin, niin saadaan vähän uutta eloa parisuhteeseenkin ;)

Minä joskus aikoinaan kokeilin tuota Valion greippimehua juoda siinä toivossa, että helpottaisi oviksen bongaamista, mutta mulla se ei mennyt alas millään... :$ Mutta itse puristetusta greippimehusta tykkään, joten sitä siis :)
 
Mie84 Niin no en itsekaan kylla pitkaan ole noita Cerazetteja kayttanyt, nyt on toinen liuska menossa. Etta en sitten tieda osaako tuota viela sanoa muutoksista sen pahemmin mutta omalla kohdallani en ole huomannut ainakaan painonnousua. Sita itsekin pelkasin jos se paino nousee sen takia. Ei ole ainakaan viela noussut, toivottavasti ei nousekaan:p Minulla nuo ekat menkat oli lahinna vaan sen verran etta tajusi etta ne oli , mutta siis kunnon vuotoa ei ollut ja kesti vain kaksi paivaa. Sita kanssa olen miettinyt, etta mites jos kuukautiset jaa pois niin sitten ei varmaan edes tieda missa mennaan, etenkin kun luin etta jotkut olivat raskautuneet vaikka olivat naita pillereita syoneet? Tieda hanta. Mutta testailen tassa miten nuo pillerit toimii. Onneksi ei ainakaan ole paansarkyja ollut, sen takia laakari vaihtoi tavan pillerista naihin.

Tsemppia kaikille jotka jo yrittaa:) meilla ei ole viela yritysta, katsellaan nyt miten menee tassa ja varmaan asiasta pitaakin keskustella jossain vaiheessa, itse ainakin haluaisin vauvan seuraavan kahden vuoden sisaan. Tiedossa on etta molemmat halutaan mutta ei asiasta ole aktiivisesti puhuttu. Nyt tulee varmasti enemman puhuttua, koska poikakaverin sisko odottaa vauvaa ja tietenkin moni heti kysyy etta millonkas se on teidan vuoro.

Mukavaa viikkoa kaikille! Toivottavasti se kevat rupeaisi pikkuhiljaa tulemaan:)
 
Hei täällä ilmottautuu uusi "kuumeilija"

Olemme menossa naimisiin ensi helmikuussa ja on ollut puhetta että ehkäisy jätettäisiin sen jälkeen pois. Enemmän ehkä tullut jopa miehen puolelta. Olen ennen ollut kova kuumeilija mutta vuosi sitten kun menin töihin vauvojen pariin, on kuumeilu vähentynyt. Kuitenkin nyt huomaan, että haluan niitä lapsia vaikka toisaaltaan pelottaa kovasti. Se kuuluneen asiaan.

Kävin tänään gynen tarkastuksessa ja uusimassa ehkäsyreseptini. Kyselin samalla noi omat kilpirauhasarvojen kontrollit nyt jos aloitettaan yrittäminen vuoden päästä. Ennen ehkäsyä kiertoni on ollut todella epäsäännöllinen: 20-40vrk, että onko mahdollista jos ennen häitä siirryttäisiin paria kuukautta ennen kortsuihin että näkisi kierron. Kyselin sitten että onko lääkkeitä jotka voisivat siirtää menkkoja ettei vaan osu hääpäivälle tai häämatkalle. Vastaus oli ettei kuulemma kannata alkaa niiden kanssa kikkailemaan. Lopetaan sitten ehkäisy siellä häämatkalla :)

Että ei ehkä välttämättä osu vuodelle 2014 vauvan tulo, mutta voihan sitä toivoa että raskaus saisi alkunsa sinä vuonna.
 
Moikka!

Täällä olis yksi kuumeilija lisää joukkoon :wave:
Mä oon 23v ja mies 26v. Ennestään meillä on kaksi lasta, 2v ja 4kk.
Tarkotus olisi mahdollisimman pienellä ikäerolla kolmaskin saada. Esikoisen jälkeen kesti puolivuotta, ennenku menkat alko ja toinen samanlainen ennenkuin raskaaksi tulin. Ja nyt sitten taas odotellaan menkkojen alkua, että pääsisi yrityksen aloittamaan :)

-Kukkis
 
Minuu jotenki vaivaa, että uskaltaako tähän maailmaan lasta hankkia. Luin juuri tänään KaksPlussan lehdestä jutun missä muutamat äidit kertoi mistä stressaavat lasten tulevaisuudessa ja minun pelko alkoi vahvistumaan.

Oon kova murehtija ja tiedän, että murehdin lasteni tulevaisuutta todella paljon. Onko kellään muulla tälläistä?
 
Nani92 Niin no onhan sita vaikka mita maailmassa , sattuu ja tapahtuu ja varmasti aina mielessa etta kannattaako ja joskus miettii kanssa etta mitenka kay asioiden kanssa. Mutta onhan ihmiset lapsia "joutuneet" jopa tekemaan esim. aikoinaan sodan jalkeen, sillon ei varmasti kellaan ylimaaraista rahaa ollut ja useempi lapsi yleensa perheessa oli ja silti on yhteiskunta parjannyt. Itse olen kanssa mietiskellyt esim. mites rahatilanne ym. ja en tietenkaan rahattomana lapsia lahtisi edes miettimaan mutta onhan aidit ja isat ennenkin parjanneet.
Ei sita varmasti liikaa kannata asioista stressata. Itse kylla olen ihan samanlainen, ihan pikkujututkin saa stressaamaan, pitaa varmaan yrittaa harjoitella rauhoittumaan ja ajattelemaan positiivisesti enemman:) olen huomannut, etta liikunta omalla kohdallani ainakin vahentaa stressia ja turhaa mietiskelya ja pohdintaa. Tulee semmonen hyva olo siita:)
Tsemppia ja kivaa paasiaista!
 
mulla kävi niin hyvin, että tän viikon maanantaina raskaustesti näytti plussaa, joten mun visiitti täällä loppui tällä kertaa lyhyeen. alussahan tässä vielä ollaan, joten mitä vain voi sattua ja jos jotain pahaa sattuu, niin palaan sitten tänne :) hyviä jatkoja kaikille ja plussatuulia sitten kun niitä tarvitaan!
 
  • Tykkää
Reactions: pumpulipallero
Täällä olisi yksi kuumeilija lisää, vieläkö porukkaan mahtuu? :)
Olen 22v, teen eripituisia sijaisuuksia milloin missäkin ja avopuolisollani (23v) on vakituinen työpaikka. Yhdessä ollaan oltu pian neljä vuotta. Ehkäisy jätettiin viime marraskuussa pois ja enemmän ja vähemmän aktiivisesti ollaan vauvaa yritetty saada aluilleen mutta toistaiseksi ei ole napannut :( Kiertoni on ollut todella epäsäännöllinen nyt vajaan puolen vuoden ajan (26-42) mikä on saanut aikaan sen, että luulo-oireita on ollut hirmuisesti mutta aina on fiilikset tullut ryminällä alas kun menkat alkavat.:headwall: Nyt eletään kierron kolmatta päivää ja mies tuumasin et tässä kierrossa petivaatteita myllätään oikein kunnolla, saas nähdä miten käy tässä kierrossa =)

jen_nille paljon onnea plussasta! :flower:
 
täältäkin olis ilmoittautumassa joukkoon uusi tulokas. :D

Eli itsellä ikää 21 ja miehellä toukokuussa samanverran. yhessä ollaan oltu vuodesta 05 eli taitaa olla 8 vuos meneillään. Naimisiin mentiin viime kesänä ja esikoinen synty joulukuussa. Naimisiin mentiin sillä mie halusin lapselle saman sukunimen mikä minulla on, joten miehelle jäi vaihtoehdot mennä miun kanssa naimisiin, joilloin hänen sukunimella jatketaan tai sitten tytölle tulee minun sukunimi. :D Esikoista yritettiin vähän ylipuolvuotta mutta lopulta ne kaks viivaa sitten tuli. Nyt sitten haluis pikkuselle leikkikaveria pienellä ikäerolla. Montaa lasta ei haluta niin nää 2 tai 3 haluis tehdä nyt pienellä ajalla, että saa sit alkaa seuraamaan lasten kasvamista. :)

Mutta tosiaan tyttö on 3kk ikäinen ja imetän joten kovin suuria pilvilinnoja en oo rakennellu vielä raskautumisesta mutta palaan kesällä töihin, jolloin imetys vähenee niin sitten sen jälkeen ehkä odotuksetkin nousee. Toisaalta ootan kauhulla sitä, että entä jos raskaudunkin nopeesti niin on kaks ihan pikkusta sitten ja kun en tykkää olla raskaana (tytön kanssa oksentelin ihan viimisille viikoille asti) niin miten jaksaa sitten sen pienen lapsen kanssa. Mutta ehkä vielä enemmän pelottaa jos ei vauvaa sitten kuulukkaan ja aikaa vain kuluu ja kuluu. tytön synnytys oli niin helppo jouluna, että kammoa siihen kohtaa ei kyllä jäänyt ja senkin takia varmaan uutta vauvaa alkaa haaveilemaan niin äkkiä. Mies ei ihan niin innolla oo miun vauva jutuista, mutta haluaa hänkin toisen lapsen tähän perään mutta ei jaksa innostua kuumeilusta ja samalla tavalla oli esikoisenkin kohalla että vasta kun massu alko näkymään niin mieskin alko innostumaan asiasta ja nyt on kyllä niin tyttö kietonu jo ittesä isin pikkusormen ympärille että.

Kierrosta ei siis mitään hajua, ennen raskautta oli kierto 34 päivää ja alko heti pillereiden lopetuksen jälkeen yhtä tasasena. Mutta nyt en tähän väliin kuitenkaan pillereita halunnut sillä pelkään sitten että niiden lopettamisen jälkeen ei raskaudukkan heti ja mitäpä niitä turhaan syömään kun vauva saa tulla.

Nani92 kannattaa käydä juttelemassa peloista ja toisaalta yrittää olla avoimin mielin. Synnytyksestä miekkiin lueskelin niitä kauhukerotmuksia mitä on kaikkipaikat pullollaan, mutta en sitten paljon miettinyt kuitenkaan. Noh kun tyttö (jonka piti mennä kaikkien lääkäreiden mukaan yliaikaiseksi) päätti 16 päivää ennen laskettua aikaa sitten tulla maailmaan niin en ollu paljon kerenny ees synnytystä tressaamaan mutta ehkä kuitenkin odotti vaan millon se helvetti sitten alkaa. Kaikki menikin tosi hyvin ja ihan eritavalla kun olisin ikinä voinu ees kuvitella joten jälkikäteen onneks en paljon miettiny ja suunnitellu mitään kun kaikki kuitenkin menee niin eritavalla. :)

Tulipas mammutti viesti. :D
 
Täällä ilmottautuisi yksi uusi vauvaa toivova. Meillä on jo yksi lapsi, syntyi marraskuussa 2010. Itse olen 32vuotta ja mies kesällä täyttää 30. Ensimmäistä lasta yritettiin lähemmäs kaksi vuotta ja nyttenkin ehkäisy ollut poissa kokonaan jo yli vuoden. Kierto tasaantunut huomattavasti ensimmäisen raskauden jälkeen jaovulaation tunnistan kyllä mm limamuutoksista ja usein joku kipu mukana myös. Ostin juuri muutaman paketin ovistestejä vielä varmuuden vuoksi. Haluaisin ettei lapsille tule kovin paljoa yli 3vuotta ikäeroa. Jos kesään mennessä ei ole mitään tapahtunut niin lähden lääkärin pakeille.
Nyt menossa kp7/jotain 28-42. Eli aikasintaan ens viikolla pääsee odottamaan ovulaatiota taas....
 
Ekaksi jen_ni onnea plussasta! Ja voithan sinä meidän kanssa tänne ihan muuten jäädä keskustelemaan :)

NiinaAnniina kiitos vinkeistä, kyllä hieman helpotti kun kuuli positiivista asiaa raskaudesta ja synnytyksestä :). Tervetuloa mukaan!

Jaziemily Tervetuloa myös!

Ja keskustelijat voisi kyllä listata tähän :)
 
Hei! Haluaisin liittyä mukaan keskustelemaan. Esikoiseni on 7kk ja odotan jo malttamattomana että pääsemme yrittämään toista lasta, mutta imetän vielä eikä menkatkaan ole alkaneet. Olen 31-vuotias ja koen että liikaa vuosia yritykseen ei kuitenkaan saisi kulua..Vauva vuonna 2014 kuulostaa oikein hyvälle :) Esikoista toivoimme parin vuoden ajan ennen kuin onnisti.
 
Heippa kaikille, ihanan paljon meitä täällä jo :)

Meillä on siis sovittu, että yritys aloitetaan toukokuussa ja SE ON IHAN KOHTA! Nyt olenkin huomannut aivan outoja ja uusia ajatuksia. Välillä huomaan nimittäin miettiväni, että nytkö jo? Ensin sitä on odottanut monta kuukautta ja nyt kun sovittu aloitusajankohta kolkuttelee ovella, mietinkin muutaman kuukauden lykkäystä.
Syynä mietteisiini on suurimmaksi osaksi työpaikkani hurja työvoimapula, josta koen huonoa omaatuntoa, jos raskautuisinkin heti. Ja onhan tämä elämä nyt sangen helppoa kolmen aika ison lapsen kanssa :) Meillä lapset siis 5,4 ja 2-vuotta. Kuopukseni on nyt sen ikäinen, että tässä vaiheessa meillä on ollut jo aina puolivuotias vauva kotona. Koen siis nyt aivan eritavalla 2-vuotiaan maailman, kuin kertaakaan aiemmin. On se nyt vaan helppoa. Siltikin vauvakuume on kova. Siksi onkin niin ihmeellistä tuntea myös epäileviä mietteitä.

Eniten kuitenkin pelkään juuri sitä, että aloitamme yrityksen ja vauvaa ei vain kuulu. Siitä kun meillä on kokemusta ja tällä kertaa asiaa ajattelee jo eritavalla myös oman ikänsä puolesta. Ikä ei onneksi muuten vielä päätä huimaa, 29 vuotta olen, mutta toivomme neljännen olevan vasta alkusoittoa kakkossatsillemme :whistle:
Eli toiveemme on toinen kolmenjoukko tai vähintäänkin kaksi taapertajaa porukkamme täydentäjäksi :heart:

No, jokatapauksessa meidän yrityksemme saa kohta alkunsa, peukut sille ja tsemppiä teille kaikille muillekin! Ja onnea plussanneille!
 
miss_piggy
Voisin itsekin liittyä...Taulukko en valitettavasti ehdi alkaa väkertämään, enkä osaakkaan, kokeiltu on...

Olen 31 vuotias, täytän heinäkuussa 32. Mies on 29 (pian 30). Yhdessä ollaan oltu elokuussa 5 vuotta. Miehellä on edellisestä suhteesta lapsi, minulla ei. E-pillereitä söin 2002-2012 ja lopetin ehkäisyn 02/12. Ekat menkat tuli vappuna, seuraavia ei taas näkynyt. Yksityiselle gynelle heinäkuussa-12, ja pco-diagnoosi sekä puoleksi vuodeksi terolutit käyttöön.
Teroluteilla vuoto kyllä alkoi, mutta raskaus ei alkanut...Lopetin terolutit joulukuussa, ja tammikuussa-13 sain luomuoviksen kp 26, josta tulin raskaaksi. Raskaus päättyi helmikuussa-13 keskeytyneeseen keskenmenoon ja lääkkeelliseen tyhjennykseen, rv 11+1 (alkio menehtynyt noin rv). Sen jälkeen ei ole kuukautisia näkynyt, nyt on jo menossa kp 41.
Ovistestejä olen tehnyt, ei ole vielä ovis, mutta nyt on ainaki liuskatestissä viiva vähän alkanut tummenemaan, joten oisko sitten odotettavissa...
 
Pääsenkö minäkin mukaan? Olen 30 v. ja mies 32. Meillä on kaksi päïväkoti-ikäistä ennestään ja nyt sitten kolmatta alettiin yrittämään. Nyt on kp 23/26-29 ja tuskin tästä kierrosta tärppää, kun oltiin oviksen aikaan noroviruksessa... Eli ensi kierrosta lähtee yritys oikeasti käyntiin.

Minä olen kuumeillut kolmatta jo pari vuotta, mutta mies ei ole innostunut. Nyt yhtäkkiä päätti lämmetä ajatukselle ja vauvaa ensi vuodeksi kaipaillaan.
 
helou ystäväiseni, kertokaahan joku että ootteko käytelly noita ovis-testejä ja jos ootte niin millasia? :) liuskoja, puikkoja vai jotain digitestiä?
Ja mikä on teijän mielestä paras? :) ajattelin että ens kierrossa vois kokeilla nuitakin ja vamistella että on hommissa oikeaan aikaan ;)
 
Heippa naiset!

Mahtuuko mukaan? Mä olen 25-vuotias yhden 1,5 vuotiaan lapsen äiti ja haaveissa se toinen pieni. Miehen kanssa ollaan pidetty yhtä reilu neljä vuotta ja häitä juhlitaan nyt kesällä. Mä palasin juuri töihin ja miehelläkin vakkarityö, koulut on molemmilla käyty. :) Meidän on tarkoitus alottaa yritys kesän jälkeen, syyskuussa. Ja voi että polttelee jo nyt. Ehkäisypillerit jätettiin juuri pois ja nyt odottelen ensimmäisiä luomumenkkoja! Sinne syksyyn mennään sitten muilla ehkäisykeinoilla. Ei millään malttais odottaa syksyä mutta toisaalta hirvittää uusi raskaus ja taas pois jääminen töistä. Toisaalta ihanaa kun saa sitten taas esikoisenkin pois päiväkodista! Meillä esikoinen tuli "helposti" mutta muutama keskenmeno oli ennen onnistunutta raskautta, joten niitä myöskin pelkään.

Lueskelin ketjun aika nopeasti ehkä myöhemmin paremmin!

miss_piggy Olen pahoillani keskenmenostasi, se on niin pysäyttävä kokemus että sitä ei voi edes sanoinkuvailla. :( Tsemppiä sinne ja toivon teille pikaista plussaa! :)

kampanisu Mä olen käyttänyt liuskoja jotka mielestäni ajoivat kyllä asian, itse vain turhauduin siihen jokapäiväiseen testaamiseen ja niin lensi testit roskiin. :D Mutta on siis todella hyviä jos ei itse tunnista ovista, mäkin vasta niiden jälkeen aloin tunnistamaan omani!
 
miss_piggy
Muino:Kiitos :) Kyllä tuo kkm oli aika kamala, etenkin kun itse oli siitä surullisen tietämätön sen 3 viikkoa että niin oli edes käynyt..

Mulla oli perjantaina ovis! Siis se kp 41 sain digiovikseen hymynaaman ja kaks liuskaa antoi hyvät viivat :D Talleteltiin kyllä heti kunnolla, saa nähdä miten käy.
 
kampanisu ostin juuri onestep ovistestejä aketillisen. pääsääntöisesti luulen tunnistavani oviksen mut ajattelin et täytyy viel varmistaa et onko noi fiilikset se oikea. en vain osaa päättää koska aloittaa testaaminen kun kierto niin sekanen. periaatteessa jos kierto olisi nyt taas sen 28päivää niin testejä pitäis tehdä nyt mut mitään tuntemuksia ei ole. toisaalta jos kierto onkin sen 35-41päivää niin testejä pitäis tehdä vast ens viikolla. monimutkaista.
 
Vaikea sanoa, kehtaako tähän maahan vauvaakaan enää hankkia vai rupeaako olemaan kokonaistilanne ajatellen jo liian edesvastuutonta päästää pieniä lapsia tänne. Suomi on muuttunut aika kamalaksi paikaksi parissa vuosikymmenessä. Kaiken huippu ovat tällaiset päättäjät:

Villen tarina - Vallan Vahdit

Jyrki Kataisen valheet: Onko Jyrki Katainen rehellinen asiakirjaväärentäjä?

http://kaksplus.fi/keskustelu/plussalaiset/mitas-nyt/1942480-onpas-kokoomuksessa-paljon-rikollisia-katainenkin-mukana/
 
Olen tässä viikon aikana harvakseltaan kokeillut noita ovistestejä ja puhdasta negaa ne näytti kunnes sunnuntai iltana sain jotain väriä toiseenkin viivaan. Varmuuden vuoks tilaisuus käytettiin hyväks ja eilinen päivätesti oli taas vain valkoinen. En ole kyllä mitään oireita huomannut, jotain yleensä oviksen aikoihin on. Nyt siis kp20 kun kierto on mitä on. Vielä muutaman ovistestin teen jos vaikka niihin jotain sais...

Mitenkäs teillä muilla?
 
Hei kaikille!

Onko täällä kuinka aktiivista porukkaa?? Olisi kiva jakaa ajatuksia muidenkin vauvakuumeen omaavien kanssa.

Oma tausta on sellainen, että plussa pärähti helmikuun 2013 lopussa testiin ja epätodellisen ihana odotus alkoi. 11.4 hakeuduin yksityiselle ultraan runsaan vuodon ja kipujen takia. Pikkuinen oli kuollut 2-3 viikkoa aikaisemmin. Km ja tyhjentyminen käynnistyi siis spontaanisti.

Koen, että selvisin tapahtumasta melko urheasti. Ehkä tilannetta auttoi se, että minulla oli hyvin epäilevä fiilis raskauden suhteen alusta asti, vaikkakin alkuraskauden ultrassa todettiin kaiken olleen hyvin.

Nyt sitten haluaisimme raskaaksi mahdollisimman pian. Ajattelen uutta raskautta lähes koko ajan. Vuoto loppui oikeestaan viikonloppuna ja tänään on tullut enää hieman rusehtavaa vuotoa. Loppuisi nyt kokonaan niin uskaltaisi lähestyä miestä niissä puuhissa:)

Ikää minulla on kohta 31-vuotta ja mies on muutaman vuoden vanhempi.
 

Yhteistyössä