vauva poikittain tai perätilassa

  • Viestiketjun aloittaja vh
  • Ensimmäinen viesti
vh
Missä vaiheessa asia on tarkistettu äippäpolilla? Onko ryhdytty kääntöyritykseen vai miten toimittu? Itse olin viime viikolla lääkärissä ja todettiin, että vauva on poikittain, välillä perätilassakin ja lääkäri laitto lähetteen polille.....vielä ei ole aikaa kuulunut ja laskettuun aikaan on aikaa enää kolmisen viikkoa. Oletin, että aika tulisi mahdollisimman pian! Olen uudelleensynnyttäjä ja kaikki aikasemmat on syntyneet nopeasti, nyt lääkärikäynnillä paikat oli jo lähteny aukeemaan ja pelko kalvaa mieltä vauvan asennon suhteen......
 
"hmp"
Muistat vaan ambulanssin tilata ja käydä vaakatasoon (vaikka olisit kaupassa) jos vedet menee. Samaten, jos kunnon supistukset alkaa, niin vauhdilla sairaalaan.
Mulla oli lapsi ensin poikkitilassa, sitten perätilassa, jolloin aika polille. Vauva olikin kääntynyt raivotarkontaan. rv 39+3 vauvan huomattiin sattumalta olevan taas perätilassa ja seuraavan päivänä sitten käännettiin (oli tosi nopeaa, ei sattunut ja onnistui n. minuutissa, vaikkakin pelotti aluksi tosi paljon etukäteen ja itkeä tihrutinkin siellä) ja käynnistettiin. Ei tosin syntynyt alakautta, tarjonta oli huono ja synnytys ei edennyt.
 
Varmaan kaikki joutuu tarjonnan vuoksi äitiyspolille tarkastukseen jos se on poikkitarjonta tai perätila. Silloin on synnytys kuitenkin suunniteltava erikseen. Luulisi että tapauksessasi lähetteen kiireellisyysluokka on ollut 3-7 päivää, voi toki olla ylikin tuon 7 päivää, mutta varmaan aika tulee ihan pian. :) Usein varmaan yritetään tuota kääntämistä, tai sitten suunnitellaan suoraan perätilasynnytystä/sektiota. Kovin tapauskohtaista.
 
vh
Itse toivon, että posti toisi huomenna tiedon tarkistuksen ajankohdasta, mieluiten mahdollisimman nopeasti....! Eihän tässä muuta, mut inhottavaa elää epätietoisuudessa :/
 

Yhteistyössä