Vauva puree :(

Poika kohta 11kk ja pian kahden kuukauden ajan olen ollut hänen purulelunaan. Alkaa vitsit olla vähissä.

Tuntee ja ymmärtää sanan "Ei", sillä ei koske sähköjohtoihin, kirjoihin, verhoihin jne.
Ei johdu väsymyksestä, huomiontarpeesta, nälästä eikä uusien hampaiden tulosta. Hampaita nyt 2+4, joista viimeisin tuli heinäkuussa.
Puree, tai yrittää purra, pahoina päivinä yli 50krt ja hyvinä alle 10.

Neuvolan ohje oli vain katsoa poikaa silmiin ja sanoa päättäväisesti "Ei". :LOL: Poika kikattaa moiselle.
Tätä on systemaattisesti tehty ja turhaksi todettu.

Mitä konsteja olisi puremisen lopettamiseksi?

Ai niin, ja poika on moniallergikko. Ruokavaliossa vasta korvike ja tattari eli mitään sopivaa pureskeltavaa ei ole löydetty. Erilaisia puruleluja on kyllä käytössä.
 
Hei,
nämä neuvot eivät ole kovin mukavia eikä itselläni ole kokemusta omien lapsieni kanssa mutta olen sivusta seurannut hyvän ystäväni taistelua samassa asiassa ja myös oikeasti nähnyt puremajäljet ja kivun...

1) Huuda tai kirkaise tosi lujasti jotain, esim. "ai sattuu!". Niin että vauva pelästyy kunnolla... ehkä rupeaa itkemään.
2) Rupea itse itkemään ja sano jotain "ai kun sattuu pureminen"
3) [Tätä ei varmaan saisi edes kirjoittaa] Pure itse takaisin (hellästi) ja toru samalla

Tsemppiä!
 
Kokeile tökkästä nopeasti kynnellä ikeneen kun puree. Mun äiti vannoo tän keinon nimeen ja on ilmeisesti sillä saanut aikanaan 3 muksua opetettua ettei kannata purra. Onneksi ei itse ole vielä tarvinnut kokeilla.
 
1) Huuda tai kirkaise tosi lujasti jotain, esim. "ai sattuu!". Niin että vauva pelästyy kunnolla... ehkä rupeaa itkemään.
2) Rupea itse itkemään ja sano jotain "ai kun sattuu pureminen"


Näitä on kokeiltu. Huutoa oli alussa ja silloin poika selvästi hätkähti, mutta nyt siitä seuraa vain kikatusta :-(

Puremista en ole kokeillut enkä voi, sillä en osaa yhtään arvioida puremisvoimaani. Nipistämään olen joutunut, kun muuten en ole leukoja saanut pojalta auki ja puremista loppumaan. Siinä vaiheessa on jo huudettu ja kyyneleet on minulla kivusta silmissä...
 
Alkuperäinen kirjoittaja Pingu82:
Kokeile tökkästä nopeasti kynnellä ikeneen kun puree. Mun äiti vannoo tän keinon nimeen ja on ilmeisesti sillä saanut aikanaan 3 muksua opetettua ettei kannata purra. Onneksi ei itse ole vielä tarvinnut kokeilla.

Kuulostaa kamalalta, mutta voisi toimia. Tätä täytyy sulatella. Onneksi minulla on lyhyet kynnet, joten hurjia seuraamuksia tuosta ei tule. Pitää vaan ensin löytää ne ikenet....
 

Yhteistyössä