Vauva tärisee kohdussa. Onko muut tunteneet vastaavaa?

  • Viestiketjun aloittaja Joku harmaa
  • Ensimmäinen viesti
Joku harmaa
Mulla on kolmas lapsi tulossa ja oikeastaan siitä lähtien, kun ekat liikkeet aloin tuntemaan niin aika ajoin olen huomannut lapsen tärisevän. Tärinä kestää n. 5sek ja on siis sellaista, ikäänkuin ihmisen tärinä ollessaan todella kylmissään kun hampaatkin kalkattaa yhteen.
Kahden aiemman lapsen kohdalla en ole tuntenut vastaavaa ja nyt ajatukset pyörii vaan siinä onko lapsella epilepsia tms.
Lääkärille sanoin, mutta meinas vaan tuskin olevan mitään vakavaa. Mulla on nyt se äidinvaisto takaraivossa, että kaikki ei oo hyvin :(
 
Joku harmaa
[QUOTE="disa";29723304]Sen tärinän kädellä mahan päältä vai sisäisesti? Jos mahan päältä, tod näk vauva pissas...[/QUOTE]

Tunnen sisäisesti, laittamatta kättä mahan päälle, mutta tuntuu se kyllä käteenkin. Olisi kyllä todella helpotus jos se onkin vain pissaamista :D Oon jo maalannu itelle hirveät kauhukuvat!
 
Hepsjeps
Mulla oli myös tärisevä vauva mahassa ja myös mies tunsi sen pari kertaa kun sattui pitämään juuri kättään mahallani. Kysyin asiasta sekä neuvolassa että äitiyspolilla, eikä kummassakaan "ostettu" tuota pissateoriaa (olin tietysti kullannut ja löytänyt tuon pissajutun). Gynekologi meinasi että olisi kyllä mielenkiintoista päästä ultraamaan tuo värinä, mutta sanoi ettei sille ole selitystä. No, lapsi oli koko ajan hyvinvoiva ja terve joten ilmeisesti se tärinä ei ollut mitään erikoista.
 
"Salla"
Meillä kaksi tyttöä ja molemmista oon tuntenut tota tärinää. Kysyin silloin neuvolassa tosta pissateoriasta, niin se tuskin kuulemma pitää paikkaansa. Ei osannut sanoa mistä se johtuu, vaikka on monesti äideiltä asiasta kuullut.
 
Mun tyttö piti myös tärinää kohdussa. Pissaamiseen en oikein usko, tärinät kesti joskus useita minuutteja, ei putkeen, mutta niin että vähän väliä tärisi. Ja ihan terve tyttö on.
 
Viimeksi muokattu:
vierass
Ai jotkut on niin herkkiä että tuntee värinätkin. Itse en oo moisia tuntenut mutta kokemusta että vauvat täristävät ihan lyhyesti joskus pissatessaan tai juuri ennen sitä. Mutta ei ehkä kestä viittäkään sekunttia.
 
Zee
Mä olen tuntenut tuon tärinän myös tyttöjä odottaessani, nytkin masussa tärisyttelijä. Pojasta en muista tunteneeni vastaavaa. Olen myös kuullut saman pissaamisteorian, ja ainakin mun omat on syntymän jälkeenkin ihan pieninä tärisseet pissatessaan. Voihan tietysti olla, että se on joku keskushermoston kehittymiseen liittyvä juttu, mutta ei se varmaankaan mitään vaarallista ole :)
 

Yhteistyössä