Vauva vuodelle 2016 <3

Täällä elätään vitutuksen aikaa. Mulla alkoi vuoto 13 pvä. Aattelin et on kiinnittymksvuoto mut en enään aattele. Vuotoo on ollu sina parinpäivän verran yks päivätaukoa ja taas alkaa. Voisi jo lopppua. Aattelen että on menkat mutta menkatkaan ei kestä mulla näin kauaan.

Autumnn joo et Ole ainut. Täällä katellaan jo sisustus juttuja vauvn huoneeseen. Ja vaateita kaupassa on kiva näpeltää. No eilen illalla herässin ajatukseen että en oo ees raskaana ja kattelen jo kaikkea. Ja menee vielä ainakin lokakuulle tavaroiden hankinta hos nyt tärppäis.

Toivotan kaikille muille oikeen positiivisia tuloksia <3
 
Viimeksi muokattu:
miss_piggy
Hain eilen Gelee Royaleita luontaistuotekaupasta. En tiedä onko niistä mitään apua mihinkään kierron lyhentymiseen tai säännöllistymiseen mutta kokeillaan nyt taas kerran. En vielä millään halua aloittaa mitään teroluteja tai clomifeneja, vaan nyt mennään sillä meiningillä että tulee jos on tullakseen. Toisaalta en ehkä ihan vielä edes haluaisi raskaaksi tulla, tai jos nyt tulisin niin LA olis varmaan sitten aika lailla kanssa tammi/helmikuussa ja kun poika syntyi helmikuussa niin olis kiva jos synttärit olisi eri kuussa kuitenkin :D

Pitäis varmaan ebayhin hommata taas tunnukset että kun se oikein kunnon vauvakuume iskee, niin vois tilata ovis-ja raskaustestejä.

Lohdutukseksi kaikille yrityksen aloittaneille, harvoin se tärppää yk 1. Itekin olin siinä luulossa ennen että tuun varmaan heti raskaaksi kun pillerit jätän pois vaan mites kävikään, yritystä oli sitten takana 1v ja 3kk ennen sitä pysyvää plussaa. Tämä kun on sellainen projekti joka valitettavasti vaatii kärsivällisyyttä ja pitkäjänteisyyttä. Ja monesti stressi vain pahentaa asioita ja saa kropan sekaisin..
 
Miss_piggyn lauseeseen voisin lisätä, ettei se lapsi tule välttämättä 1v ja 3kk yrityksen jälkeenkään. Itsekkin luulin, että olen vähintään vuoden yrityksen jälkeen raskaana, mutta toisin kävi.

Meillä meni 2v ja 9kk ensimmäiseen plussaan, joka saatiin lapsettomuushoitojen avulla aikaiseksi, mikä nyt meni melkein kaksi viikkoa sitten kesken. Kolme vuotta yritystä kolkuttaa jo ovella, että kärsivällisyyttä todellakin tarvitaan!
 
Heippa, täällä ilmottautuisi joukkoon uusi kuumeilia. haaveissa olisi kolmas lapsi. Ikää mulla on 30v. Ennestään meillä on 1v 9kk vanhat kaksospojat ilostuttamassa arkea. Yritys on alkuun tjottailua, tarkoitus oli vasta ens vuoden puolella yrittämään, mutta päätettiinkin lopettaa pillerit tähän. Tätä meidän tehokaksikkoa odotettiin aikalailla kolmisen vuotta ja sitten tulikin yllätysplussa luomuna (koskaan ei oltu haettu hoitoohin) saas nähdä kuinka kauan nyt kestää tärpätä.
 
Viimeksi muokattu:
Hello, tänne saa päivittää yk 11. Päätin tässä että menen gynelle nyt tämän uuden kierron aikaan (sekä äitin että kätilöopiskelijaystävän kehotuksesta) sillä olen tässä jo useamman kuun alkanut aina tuhruamaan kiinnittymisen aikoihin (aina toive korkealla että nyt se tarttuu, tää on kiinnittymisvuotoa) ja sitä jatkuu viikko ja sitten tulee niagaravuotoa eli oikeet menkat ajallaan... Joissain kierroissa olen vuotanut/tuhrunnut 2 viikkoa! Mielessä pyörii että varmaan on jotain hormooneissa vikaa kun ei tartu ja tuhruaa jo niin ajoissa, alkaa jo huolestumaan, kumpa ei ois mitään vakavaa... äiti ja ystävä sanoivat että ei tuo nyt ihan normaalia ole, ehkä siltä gyneltä sais sitten neuvoja lapsettomuustutkimuksiinkin, kun tuo vuosi tässä kohta pyörähtää.... masentaa, mut onnkes on maailman ihanin mies miulla, just se oikea, jonka kanssa tuntemuksia jakaa. Tsemppiä kaikille!
 
Nyt kun oikein odottamalla odotan vuotoa niin mitään ei tule. Tulis sit niin loppuiskin jo ajoissa. Ne raskausoireet olenkin voinut kuvitella mutta tätä en mikä on ollut nyt jo melkein viikon. Mieheni huomasi että mahani on vasemmalta puolelta enemmän turvoksissa kuin oikealta. Ja siis tämä on ihan silmiin nähtävä ja seb kohouman myös tuntee. Tosiaan Cb:n herkät näyttää negaa ja kierto yleensä 27-28 ja nyt on menossa 28. IKINÄ EI ole ollut täti myöhässä joten outoa kyllä tämä on. Alkais jo tai tulis testissä +. Tää odottelu on raivostuttavaa. Onko joku teistä saanut negaa herkillä testeillä päivinä milloin vuodon pitäisi alkaa?
 
jennimarjaanan tuloksia täällä odotellaan :)

tiitu86: kuulostaa kyllä positiivisessa mielessä epäilyttävältä - varmasti homma selvinee ihan muutaman päivän sisällä!

Itsellä kp26/35 ja tuntemuksien mukaan paikannettuna dpo11. Tässä jännään tulisko täti jo nyt parin päivän päästä vai meneekö tuonne 35päivään saakka.. Tuskin.

Joka paikka näyttää olevan vauvoja tai vauvamahoja täynnä. Minne menenkin ja katseeni lasken. Mistähän johtuu :LOL:
 
Täällä menkat kadoksissa (tänään piti siis alkaa) ja sanon että on kadoksissa koska yleensä mulla menkat alkaa yöllä/aamulla, mutta nyt ei mitään.

Tein sitte raskaustestin päivällä mutta se näytti negaa. Huoh. Nyt sitten odottelen että alkaako menkat vielä tänään vai vasta huomenna jolloin olis päivän myöhässä.
Tässä koneella istuessa huomaan että alavatsa kipristelee, ei kyllä menkkakipua oo mutta en nyt tiedä että mitä muka.
 
Ihanaa kun täällä osa on jo kierrossa niin pitkällä, että vauvaplussia jo odottelevat <3 Tuntuu ihan ikuisuudelta aika omalla kohdalla vaikka sinne ei ole kuin pari viikkoa.

Kuinka kauan muuten tuo ovisplussa voi näkyä? Mulla siis vahvaa lähes plussaa näyttänyt yli viikon, mutta eilisestä illasta vasta sitten kunnon plussaa sekä liuskoilla että cb:n digillä. Digejä en oo enää testaillut mutta liuskoja tänään aamulla ja nyt just tälleen illasta. Näyttää siis selkeää plussaa, testiviiva on tummempi kuin se kontrolliviiva.
 
miss_piggy
Miss_piggyn lauseeseen voisin lisätä, ettei se lapsi tule välttämättä 1v ja 3kk yrityksen jälkeenkään. Itsekkin luulin, että olen vähintään vuoden yrityksen jälkeen raskaana, mutta toisin kävi.

Meillä meni 2v ja 9kk ensimmäiseen plussaan, joka saatiin lapsettomuushoitojen avulla aikaiseksi, mikä nyt meni melkein kaksi viikkoa sitten kesken. Kolme vuotta yritystä kolkuttaa jo ovella, että kärsivällisyyttä todellakin tarvitaan!
Pahoittelut.

Meilläkin ensimmäinen raskaus päättyi keskeytyneeseen keskenmenoon, ja oli se aika järkytys kun nt-ultrassa hoitaja totesi että alkio on kuollut ja ei muuta kuin kotiin tekemään lääkkeellinen tyhjennys.
Taapero sai siis alkunsa sitten yhdistelmällä clomit+terolutit ja koko raskausajan pelkäsin uutta keskenmenoa.


Mitenkähän noita Gelee Royaleita pitäisi oikeaoppisesti syödä.. pitäskö syödä läpi kierron vai lopettaa jos ja kun tai ehkä ovuloi?
 
Jonkin verran olen ketjua lueskellut ja liitynpä minäkin mukaan! Olen 27-vuotias ja pian 2 vee pojan äiti eli haaveissa siis toinen lapsi. Puolisen vuotta on täällä vauvakuume pikkuhiljaa noussut puolin ja toisin ja tässä kierrossa sitten päätettiin jättää ehkäisy pois. Alun perin oli puhe että vasta sitten kun todella tulee laskettuaika 2016 vuoden puolelle, mutta "riskillä" mennään nyt jo koska eihän se ekasta tärppää. Jos siis heti tärppää, niin la on nippanappa tammikuun puolella. Itse kun ole loppuvuodesta syntynyt, toivoisin ettei lapseni tarvitse olla aina se ikäluokan nuorin. Toki kuitenkin kaikkina aikoina syntyneet ovat tervetulleita ja toivottuja, näitä kun ei voi itse päättä

Oikeaa ajoitusta on meilläkin pohdittu, sillä esikoisen vauva-aika oli minulle henkisesti aika rankka ja sitä sitten miettii miten sitä pärjää kahden lapsen kanssa, toisaalta taas haluaisin lapset suht pienellä ikäerolla jotta olisivat läheisiä toisilleen. Minimissään ikäeroa tulee kaksi ja puoli vuotta, mikä tuntuu aikas passelilta. :)

Esikoinen sai alkunsa toisesta kierrosta pillereiden lopettamisen jälkeen, vaikka ei ollut tietoakaan kierron pituudesta saati ovulaatiosta. Nyt siis jännätään miten käy, kun ovulaation tienoilla puuhailtiin. Jännä muuten miten kaikki epäilyt kaikkosivat ja vauvakuume nousi potenssin sata heti kun on teoreettinen mahdollisuus olla raskaana. Mieskin jo puhuu tyyliin "sitten kun sinä jäät taas kotiin.." eli kuumetta sielläkin suunnalla :) No, viikon päästä sitten olisi aika testailla tärppiä jos ei kuukautisia kuulu.

Listalle siis voi lisätä: hattisvattis, ya 4/2015, yk1, toinen lapsi
 
Ihanan aktiivista jutustelua täällä. Aamulla ensimmäisenä ja illalla viimeisenä pitää tulla vielä vilkaisemaan, jos olisi tullut uusia juttuja.

Kiitos kaikille synnytyskertomuksista, niitä oli kiva lukea. Saa kertoa lisääkin, jos joku vielä haluaa.

Pahoitteluni kaikille keskenmenon kokeneille.

Tänään on dpo 7 ja tekisi mieli ihan hirveästi testata!! Tilasin eilen r.testejä ja ehkäpä tulevat jo tänään. Koko ajan alavatsaa juilii, nippailee ja kaikkea mahdollista. Luotto on kova, että testiin piirtyy kaksi viivaa. Noh, putoamapahan korkealta sitten viikon päästä..

Pelottaako ketään, että onko lapsi terve? Mua pelottaa tässä juuri eniten se, että jos lapsi kärsiikin hapenpuutteesta synnytyksessä tai myöhemmin paljastuu autismi, asperger tai ADHD tai vaikka syöpä. Tykkään lukea kaikkea mahdollista tältäkin sivustolta ja tieto lisää tuskaa.

Nyt leipomaan mustikkamuffinsseja ja illaksi töihin.
 
Morot pitkästä aikaa!

Täälläkin eletään jännän äärellä. Dpo11 ja kp 26/28-30. Edellisestä kierrosta viisastuneena en kuitenkaan aio testailla ennen kuin kierto on varmasti täynnä. Viimeksi nega-pettymys oli meinaan niin kova, että itkin koko illan :(

outius: mä pelkään ja huolehdin myös ihan sikana kaikkea varhaisista keskenmenosta syntyneen lapsen sairauksiin asti. Pelkään jopa sitä, että kasvatan lapseni jotenkin "kieroon" ja niistä tulee kouluammuskelijoita tai huumeidenkäyttäjiä. Melkein naurattaisi, ellei aihe olisi kaikessa hulluudessaan niin vakava...
 
Aaargh.joka puolelta kuuluu vauva-uutisia..kuume meinaa olla jo todella kova.
Minulla synnytykset ei ole ollut ihan parhaimpia.no eka meni ihan normaalisti alakautta, mutta kohtuun jäi istukan palasia ja jouduinki suoraan kaavintaan.hemoglobiini putos alle 50..olinki kyllä kalpea mitä jälkikäteen katellu valokuvia.no päästiin kotiin sairaalasta ja tasan 2 viikkoa synnytyksestä aloin vuotaan ihan mahottomasti..ja ei ku uudelleen kaavintaan..

Toinen onki sit syntynyt keskosena viikoilla 27. yöllä heräsin,ku luulin että pissa tuli housuun...aamulla soitin neuvolaan ja käski mennä käymään..neuvolasta suoraan sairaalaan vuodelepoon,toisena päivänä alkoi sit poika ilmotella tulosta ja jouduttiin tekemään hätäsektio.nyt reipas reilu 2v poitsu.

että täämmöset tarinat minulla.
 
Ihanan aktiivista jutustelua täällä. Aamulla ensimmäisenä ja illalla viimeisenä pitää tulla vielä vilkaisemaan, jos olisi tullut uusia juttuja.

Kiitos kaikille synnytyskertomuksista, niitä oli kiva lukea. Saa kertoa lisääkin, jos joku vielä haluaa.

Pahoitteluni kaikille keskenmenon kokeneille.

Tänään on dpo 7 ja tekisi mieli ihan hirveästi testata!! Tilasin eilen r.testejä ja ehkäpä tulevat jo tänään. Koko ajan alavatsaa juilii, nippailee ja kaikkea mahdollista. Luotto on kova, että testiin piirtyy kaksi viivaa. Noh, putoamapahan korkealta sitten viikon päästä..

Pelottaako ketään, että onko lapsi terve? Mua pelottaa tässä juuri eniten se, että jos lapsi kärsiikin hapenpuutteesta synnytyksessä tai myöhemmin paljastuu autismi, asperger tai ADHD tai vaikka syöpä. Tykkään lukea kaikkea mahdollista tältäkin sivustolta ja tieto lisää tuskaa.

Nyt leipomaan mustikkamuffinsseja ja illaksi töihin.
Ei se ad/hd niin pelottavaa ole. Itelläni on ad / hd ( tosin aikuisiällä todettu) mutta jokseenkin ois sen dg:n saanu jo lapsena mutta isä ei halunnu mulle leimaa otsaan.
Hyvällä kurilla ja johdonmukaisuudella vaikkakin omalaatuinen räiskyvä persoona mutta normaali ihminen meikäläisestäkin on tullu.
Opiskelu ei menny normi kaavan mukaan vaan oon kouluttautunut vasta aikuisiällä 3:een ammattiin.

Pojallakin (kohta 14v) on todennäköisemmin ad/hd joskaan ei niin vahvapiirteisenä mutta tunnistan samoja piirteitä kun lapsena itsestäni. Haastavaahan se arki voi olla välillä kun ollaan molemmat muutenkin vahvaluonteisia mutta toisaalta elämä on paljon värikkäämpää ja rikkaampaa kuin voisi kuvitella.

Tai ainakin itsestäni tuntuu siltä kun on pojan kanssa kiinnostus samoihin asioihin ( lääketiede, lentokoneet, psykologia etc) niin voi keskustella sitten syvällisemmin.

Vaan takaisin töiden pariin :)
 
Anteeksi wolt ei ollut tarkoitus loukata. Olisi pitänyt jättää se pois tuosta listasta. Tiedän että on olemassa vakavampiakin sairauksia.
:D en mä sitä loukkauksena ottanutkaan :D Lähinnä oli tarkotus lieventää sitä "tuntematonta mörköä" ..mut mulla on sen ad/hd:n ja komplisoituneen migreenin takia joskus ulosanti vähän tökkivää.

Se ad/hd on vaan yksi ominaisuus :D osa persoonaa.
Nää dokumentit mitä on ollut ni pelottaa ehkä ihmisiä liikaa ja tekee siitä tuntemattoman mörön ja ajatellaan vaan sen karkeimman kaavan mukaan niinku ennen vanhaan ( omassa lapsuudessa) et ad/hd:t on hirveitä häirikköjä jne :)

Yhessä linkissä sanottiin hyvin : AD/HD ei ole pelkkä vitsaus vaan koko ihmiskuntaa hyödyttävä rikkaus parhaimmillaan ( olihan einsteinillakin ad/hd).

(on mulla paljon vakavempiakin dg:tä taskussa mutta mnjääh..niille kun ei anna valtaa niin niistä tulee "kavereita" osa itteensä et niitä vaan täytyy ny sietää )

Mut eniwei no probs :)
 
esikoinenhaaveissa pahoittelut keskenmenosta :( en voi edes kuvitella kuinka rankkaa tuomonen lähes kolmen vuoden "vauvahaaveprojekti" on, huh. Tsemppiä ihan tosi paljon!

Mää taisin hätiköidä maanantaina. Ovis onki vasta tänään! Eli pääsen jännäilemään, vaikka olo on jo valmiiks sellanen ettei tärppää. Esikoinen vie niin paljon aikaa ja virtaa, ettei tätä yritystä onneks ihan koko aikaa ehi miettimään :)

Me ollaan oltu tosiaan jo 10v. yhessä ja mulla on vakipaikka, miehellä ei vielä. Mutta nyt on elämäntilanne tosi vakaalla pohjalla ja esikoinen on ollut aivan ihastuttava tapaus, että ois ihana saada toinen pienellä ikäerolla. Tai no 2 vuotta tulee vähintään ikäeroa.

Meen kuitenkin kesällä takaisin töihin, koska eihän sitä tiedä kuinka kauan tässä yrityksessä menee aikaa. Mukava jäädä sitten taas kotiin jos/kun toinen saadaan :)
 
Täällä ei edelleenkään vuotoa ja nyt on sitten toinen päivä tai kolmas päivä kun on myöhässä. Ehkä vaan nyt odotan ja yritän olla ajattelematta. Kyllä on outoa. Just sanoin aamulla miehelleni, että mitä jos luonto onkin päättänyt että juuri kun me jätettiin kumit pois niin ei tule edes ovulaatiota. Yleensä meinaan on aina niin tarkka kierto joko 27 tai 28 pv. Harmittaa tää epätietoisuus. Herkät testit näyttää edelleen vaan negaa, puhtaasti.
 
Keskenmenoja kokeneille ja niistä toipuville isot halit. :hug: Mulla oli kaksi keskenmenoa ennen esikoista, rankkaa oli niin mulle kuin miehelle. Noiden ja ku:n takia en pidä mitään enää itsestäänselvyytenä. Pelkäsin koko raskausajan että jotain sattuu vauvalle. Enkä usko että vaikka yksi raskaus onkin päättynyt onnellisesti synnytykseen niin että jos olen vielä raskaana osaisin ottaa pelkäämättä. Kokemusten jälkeen menettämisen pelko on aina läsnä. :( Mutta vastaavasti osaa sitten arvostaa yli kaiken vauvaa.

ON: Tänään on kp 4 (yk4?). Menkat jo loppumassa, outoa. Ihme nippailuja ollut monta päivää nivusissa ja tein aamulla varuiks testin ja testiajalla tuli haamu. WTF? :$ Ennen menkkoja pc täys nega. Nyt sama merkki haamu. Tuleeko noista pc:stä haamuja helposti? Oon vähän ihmeissäni ja pelottaa että ku uusii.. En usko mihinkään -voi olla menkat vaikka raskaana- juttuihin. Pakko nyt tehdä huomen aamulla uus testi. Olin niin suunnannut katseet tähän kiertoon et nää kummalliset menkat ja toi testi sekoitti nyt koko jutun. Mitähän toi menkkojen lyhentyminen voi meinata? : /:confused:
 
Viimeksi muokattu:
Täällä iski mahdottoman flunssan päälle!! :( Kuumetta ei ole(lämpö 37.1 yleensä 36.6) mutta tunne kun olis mahdoton kuume! Rinnat arkana... Menkat loppukuusta tai ens kuun ihan alussa... Tai siis toivottavasti ei alkais menkat!
Tähän palstaan jää koukkuun!! Monta kertaa päivässä pitää käydä lukemassa mitä tänne kuuluu! =)
 
Moikka! Liityn mukaan. Oon lukenut ketjua alusta asti ja jos nyt vihdoin oltais miehen kanssa samaa mieltä siitä et vauva sais vielä meille tulla. ???? Mä oon kuumeilu jo reilun vuoden. Mies vasta nyt toooosi hitaasti lämmennyt. En oikeen kokonaan osaa luottaa vielä siihen että tosiaan yritys jatkuu, koska mieli sillä muuttunu tässä ennenkin tai ainakin on jänistänyt..
Ennestään 3 ihanaa lasta. Tyttö 2004 ja pojat 2008 ja 2011.
Pillerit oon lopettanut jo yli 6kk sitten ja kierto ollut 32pvä keskimäärin. Viimeksi 35pvä! Kokoajana mieski puhuu vauvajuttuja mutta sit on ollu sitä keskeytettyä vaan ni ei siitä niitä vauvoja tuu! ???? Eilen sitten tuli sisään ja se oli ikäänkuin vauvalupa! ???? Ainakin on todella hyvin harkittu!
Nyt sanoinkin että taidanpa vkl lähteä tyttöjen kans viihteelle jos tulee pitkä tauko! ??
Toivotaan että ei enää jänistele!
Nyt menossa kp12. Haluisin että jos raskaudun ois mahdollisimman pitkään niin että kukaan ei mun ja miehen lisäksi tietäis! Jotenkin valmiiksi jo mietityttää kaikkien kommentit siitä et mitä te vielä lapsia teette ja eiks noissa oo ihan tarpeeksi...
Vielä kun yhden pienen sais??
Mä leijun tän vauvakuumeeni kanssa tosi korkealla! ????
 
Mä voisin listautua myös tänne. Pikkukakkosesta kovasti haaveilen, eikä meillä mitään tjottailla, vaan ihan tosissaan seurataan kiertoa ja yritetään :D

Simpu83, ya 2/15, yk2, ennestään tyttö 7/2013

Luin koko ketjun läpi, melkoinen homma. Ollaan oltu miehen kanssa yhdessä vuodesta 2001, raskautta alettiin yrittää 2009, häät ja kkm 2012, eka lapsi 2013.

Alettiin toivomaan toista, kun mulla todettiin alkuvuodesta perussairaus, mihin tarvitsisin lääkkeet. Lääkäri kuitenkin vinkkas, että jos lisää lapsia halutaan, niin nyt olis sitten niiden aika ennen lääkkeitä. Kovasti toivotaan, että kesän aikana pikkuinen tarrais mukaan luomusti, sillä jos näin ei käy, niin syksyksi on varattuna aika lapsettomuuspolille. Vaikka taustalla on pidempikin odotuksen odotus, niin aiemmin en juurikaan ole asiaa kovin paljon laskeskellut. Nyt on käytössä kierronseurantasovellus ja ovulaatiotestit. Ainakin on sitten jotain dataa syksyllä lääkärille näyttää, jos ei sitä ennen tärppää.

Mulla on aina ollut melkoisen pitkä kierto. Se on tylsää, koska joutuu odottelemaan aina kauemmin kuin ne joiden kierto on lyhyempi.

kp 13/37
 

Yhteistyössä