Vauva vuodelle 2016 <3

Huomenta =)

Unelma2016: Mä niin ymmärrän nuo loppukierron tuskat ja onhan näitä varmaan monella jolla vauva ei heti tärppää. Toivottavasti olisi vaan nyt jotain kiinnittymiseen liittyviä tuhruja. Minulla myös eilen tuli hieman. Sitä melkein kokee omana nämä toisen tunteet, tuskat ja onnet jos tärppäiskin. Sitä niin tietää mitä se toinen kokee just nyt :) tsemppiä meille molemmille!

Minulla taitaa nyt olla YK 6 menossa (tosin kunnolla "lupa" annettu vasta tästä kierrosta). Mitä useampi kierto takana niin sitä "hullummaksi" tässä näköjään muuttuu :kieh: Eipä olisi, että minäkin järkevä ihminen kyttään joka ikistä limaklönttiä ja nipistystä vatsalla. Vielä tossa ovulaation jälkeen on lippu korkealla, että nyt nappaa. Mitä lähemmäs odotettu menkkojen alkamispäivä tulee sitä pelokkaammaksi muuttuu, että nyt ne alkaa, ihan varmasti alkaa, en voi olla raskaana taaskaan. Sekopäiseksi kai tässä muuttuu vielä :| Ja lupasin itselleni että otan tämän kierron täysin rauhallisesti.
Aloin laskemaan kalenterista kiertoja. Huomasin, että puolen vuoden ajan kierrot olleet sitä 25-26. Eli aina on menkat viimeistään alkaneet 26 päivän aamuna. Nyt on se aamu ja ei kuulu menkkoja. Selkää särkenyt eilisestä asti kuten aina kun menkat alkaa. Testiä en uskalla vielä tehdä. Se yksi viiva on niin masentava :stick: Odotan nyt vielä vaan. Ainakin huomiseen..

Sade_ edellisten neljän lapsen välissä käytettiin ehkäisynä keskeytettyä. Ikinä en tullut raskaaksi. Siis tätä tapahtui vuosia. Sitten kun päätti, että vauva saa tulla niin heti onnistui. :)

Onko täällä muita joilla kiinnostaa raskautuminen vyöhyketerapiaa avuksi käyttäen tai joku joka olisi käynyt ottamassa hoitoja? Tai joku joka käyttänyt esim edellisen vauvan koliikin hoitoon tms? Itse tosiaan kaksi hoitokertaa saanut ja olen huomannut eroja. Nuo kohtu ja munasarjapisteet kantapäissä ovat myös olleet kipeet tässä parin kk ajan. Itsellä tähän hoitoon täytyy varmaan uskoa, kun tarkoitus olis syksyllä alkaa opiskelee asiaa :) Olen terveydenhuollon ihminen ja lääketieteeseen täytyy uskoa senkin puolesta, mutta olen alkanut myös miettimään luontaishoitoja ja pehmeämpiä keinoja hoitaa ihmisiä =)
 
miss_piggy
Danniella, mullahan oli kkm 02/13, mutta sitä ennen söin puoli vuotta teroluteja, kun on tosi epäsäännöllinen kierto ollut nuoresta asti, ja ultrassa löytyikin yksityisellä silloin kun nuo terot sain helminauhamaista rykelmää munasarjoissa, eli pco:hon viittaavaa. Noiten terojen kanssa ei varmaan mitään seurantaa olekaan, kun nehän on pääasiassa vain tasoittamaan kiertoa, ja siitä ollaan montaa mieltä että auttaako ne ovuloimaan vai ei. Itse en terojen aikana saanut ovistestiin kertaakaan kunnon viivoja enkä edes tuntenut mitään oviskipuja. Puoli vuotta söin teroja, ja se kkm tuli siis terojen jälkeen. Sitten kun samalle gynelle menin kun halusin varmistaa että kohtu on tyhjentynyt kunnolla kkm:n jälkeen ja kerroin että en usko ovuloineeni terojen kanssa ollenkaan, niin se gyne sanoi että hän ei usko että ne vaikuttaisi ovuloimattomuuteen, vaikka oon lukenutkin ihan päinvastaista. Ja sitten hän siis tyrkytti vaan edelleen teroja, että jatka nyt vielä puoli vuotta, vaikka tossa vaiheessa oli jo yritystä takana yli vuosi.
Sitten tosiaan soitinkin lapsettomuuspolille ja sain sinne tosi nopeasti ajan, ja vieläpä ilman lähetettä mitä ihmettelen edelleen :D Mutta siellä se lapsettomuuslääkäri sanoi heti että selkeästi terlutit on mulle väärä lääkitys ja clomifenit kehiin jotka lyhentää kiertoa, säännöllistää sitä ja auttaa ovuloimiseen.
No nää clomithan sai aloittaa vasta kun uusi kierto oli alkanut kun mun piti syödä niitä kp 3-7 ja siitä parin viikon sisään pitäis siis tulla ovis. No, menkkoja ei näkynyt kun kkm sekoitti kropan, joten kun teroja oli vielä jäljellä kotona, niin käynnistin niillä uuden kierron, sitten aloitin clomit ja tsädää, kp 17 kauhea ovis ja tuloksena poika 02/14 :) Mulla ei tosiaan ollut clomien kanssakaan mitään seurantaa vaikka toisilla paikkakunnilla se on pakollinen.
Seurantaultra on vissiin sen takia, että kun clomeissa on monikkoraskauden riski, ja jos ultrassa näkyy että on kehittymässä monta munarakkulaa, niin silloin tulee sitten yhdyntäkielto. Että olispa ollut kiva jos musta olis tullut joku octomum :p
Ekalla neuvola-käynnillä sainkin varmaan just ton takia sitten lähetteen julkiselle puolelle varhaisultraan että katsottiin oliko sisällä mikään elossa ja montako alkiota näkyi.

En tiedä olisko täällä mahdollisesti ovis tulossa.. pientä nippailua ja jotain oloja tuolla alamahassa, kun alkukierrosta asti olen niitä gelee royaleita popsinut. Nyt siis kp 15. Ovistestejä ei vielä ole kun ovat matkalla tänne jostain HongKongin perukoilta.
 
Niin jännää, tänään on mulla dpo 7 tai 8. En oo varma kumpana päivänä ovia viime viikolla oli kun kipuili niin monta päivää. Eilen illalla alkoi menkkamaiset jomottelut. Tänään aamusta melko voimakkaana ja nyt taas tuntuu vähemmän. Melko aikaisin alkoi kyllä kun menkkojen pitäis alkaa vasta viikon kuluttua. Toivotaan, että plussa olis kuitenkin vielä mahdollinen. Vaikka kaipa ne menkkaolot niitä menkkoja meinaa :( mutta puhuin jo miehen kanssa että ei masennuta vaikka ei vieläkään tärppäis. Jos vielä syksylläkin testit negaa, niin sit annetaan toisille luvat masenteluun ????
 
Hips, ja onnea neitibelargonia! Ihanaa ensimmäinen plussaaja tähän joukkoon. Kiva että keskustelu on täällä vilkasta.

Miehen kanssa jutellaan harva se päivä vauvoista, itse vauhkoan enemmän, mutta kyllä tuollakin on pikkuisen kuumetta, kovasti mahaa silittelee että josko sinne saataisiin pian joku. Meillä puhutaan tunteista tosi paljon ja muuten ei yhdessä olo onnistuisikaan, kun olen tressaantunut aika paljon uusioperheen arjesta, muutosta ulkomaille ja väitöskirjan viimeistelystä, sitten vielä itkua tästä "miksi ei nappaa"-asiasta. Mutta kyllä hyvä on itkeä tuon ihanan kainalossa :heart:

Kävin gynellä tiputtelun takia, mutta ei siihen mitää syytä löydetty, kaikki paikat kunnossa. Teroille sain reseptin tiputteluun halutessani, mutta koska kierto säännöllinen ja ovuloikin nähtävästi hyvin, niin ei niiden syöntiin oo oikeestaaan kummempaa syytä. Ehkä se on tressiä. Kilppariarvot voisin toki testauttaa, mut päätettiin murun kanssa että mennään syksyllä sitten kunnolla tutkimuksiin, jos ei kesän aikana nappaa. Ovista ootellaan nyt viikonlopulle, joten lapsipuolet petiin ajoissa :saint: Plussatuulia kaikille!
 
miss_piggy No sitähän minäkin, että ei oikeeasti mitään raskausoireita voi vielä tulla! :D Varmaan joku mahapöpö tms. sitten. Eilen oli myös ihan järkyttävä päänsärky koko illan ja tänään sattunut kovasti vasemmalle alavatsaan. Meinasin jo, että särkylääkettä täytyis ottaa, mutta iltaa kohti helpottanut. Oviksen ajankohdasta ei oo kyllä ees varmuutta kun päättelin vaan oireista sen. Ei oo testejä tullut hankittua sitä varten, ainakaan vielä.
Kukka-KerttuTeillä onkin toiminut keskeytetty sitten edullisena ehkäisykeinona! Oon kuullut, että se vaihtelis, tuleeko simppoja jo ennen siemensyöksyä vai ei.
 
Kiitks Miss Piggy tyhjentävästä vastauksesta :). Oiskohan se lääkäri meinannut mullekin clomeja, koska puhui monikkoraskauden riskistä? Mulla näkyi vähän pco:hon viittaavaa munssarjoissa, mut ei aivan tyypillistä ja sitten kun mun kierto on melko säännöllinen, niin perui puheitansa ja asia jäi siihen. Päätettiin vielä yrittää luomuna.
 
  • Tykkää
Reactions: miss_piggy
miss_piggy
Danniella, saattaa olla että clomeja sitten meinasi, kun ei mun mielestä teroluteissa ole samanlaista riskiä. Jotkuthan kyllä raskautuu ihan jo pelkillä teroluteillakin että varmaan vähän vaihtelee. Mullakaan ei tosiaan varsinaista pco:ta ollut mutta siis sen tyyppistä, näin ainakin käsitin. Ja täällähän kierto on sellanen että ilman ehkäisyä voi olla mitä tahansa 36-100 päivän väliltä :D Tikuttele siinä jotain ovistakin jos kierto on jotain 100 päivää.
Ihan hyvä jos sulla on kuitenkin suhteellisen säännölllinen kierto ilman mitään lääkitystä, niin luulisi että luomunakin on hyvät mahikset tärpätä.
Oletko muuten normaalipainoinen? Tuli vaan mieleen kun monestihan jo pieni painonpudotuskin saattaa vaikuttaa munasarjoihin "positiivisesti" itse oon aina ollut ns. normaalipainoisen rajoilla, mutta ennen kun odotin poikaa painoin 72kg (pituus 165cm) ja sitten päätin laihduttaa jonkun verran ja sainkin pois noin 6kg ja vähän sen jälkeen tärppäsi, eli uskon että tuolla pienellä painonpudotuksellakin oli positiivinen vaikutus.
 
Me käytettiin vauvaa vyöhyketerapiassa koliikin takia. Terapeutti hieroi mm. paksusuolen "pistettä" ja vauva väänsi tämän seurauksena kakkansa pöydälle. Eli olen kyllä ihan omin silmin nähnyt (ja haistanut) vyöhyketerapian toimivuuden. Saatiin käynniltä hieronta-ohjeet kotiin ja näillä "tempuilla" saatiin helpotusta niin, ettei toista käyntiä enää tarvittu. Olisi selvitty varmasti vähemmällä, jos olisi hoksattu mennä vyöhyketerapiaan jo aiemmin.

Hauskaa Vappua! :wave:
 
Täällä pyörähti käyntiin yk2. :( Tietenkään en malttanut odottaa raskaustestin kanssa ja selkeistä selkein negatiivinen sieltä tuli. Pari päivää sain vielä kuukautisia odottaa ja jossitella että jos kuitenkin. Vaan ei, eilen alkoi vuoto. Kierto oli tällä kertaa 32 päivää.

Jos tässä hyviä puolia koittaa etsiä, niin sain selkiytettyä oviksen paikkaa suhteessa oireisiin. Aiemmin en ollut niin pannut muistiin oireiden aikaa mutta nyt tarkkailin paremmin. Oireena minulla on vain runsas valkovuoto ja nyt laskeskelin että ovis on vasta vuodon loppuessa/jo loputtua. Tietää siis ensi kerralla ajoittaa oikein. :)

Yllättävän vähällä mielipahalla tästä selvisin. Johtunee siitä että oikeastaan tarkoitus oli vasta tästä tulevasta kierrosta aloittaa. Eli positiivisin mielin uutta yritystä kunhan kuukautiset ensin loppuu.
 
Hattisvattis melkeinpä voisin kopioida sun tekstin täysin :D odottelen kuukautisia, oon varma ettei tärppiä käynyt. Ei vaan mitään oireita ja tänään ollu hieman hermot kireällä, niinkuin ennen menkkoja on. Tässä siis odottelen menkkoja tulevaks :)
 
Pirunpelto hain frsu:n testin ja siihen tuli ihan selvä haamulainen, oli jopa väriä. Siitä lähtien olen testannut näillä One Stepeillä ja Frsun testeillä rintarinnan. Kummatkin on vahvistuneet hienosti. Eli eivät One Stepit ihan *askoja ole. Tänään vähän sydän sykähti, kun selkeää vahvistumista ei tapahtunut eiliseen verrattuna, mutta raskaushormonihan tuplaantuu joka toinen päivää joten odotan, että huomenna on taas vanhemmat viivat. Voin laittaa huomenna värisuoran tulemaan.
 
Miss_piggy, on mulla jonkin verran ylipainoa ja reilun 10 kg pudotus olis passeli. Olen kerran pudottanut vuosia sitten sen verran ja olo oli mitä mainioin, mut keräsin ne takaisin :(. Gynekin suositteli pientä pudousta ja sanoi, että jo muutama kilo voisi auttaa asiaa. En tajua miten tää on nyt niin vaikeaa, siis laihdutus, kun silloin ekalla kerralla se meni ihan leikiten. Nyt on itsekuriongelmia... Ja aikuisikään asti olin normipainossa, jopa hoikkakin ilman mitään dieettejä, mut sitten paino alkoi nousta huonoila elintavoilla.
Noi sun kierrot kuulostaa hurjilta :O. Kyllä siinä menee ovistikkujakin aika kasa per kierto, jos sattuu venymään...
 
Miss_piggy ja danniella mulla on myös 10-15kg ylipainoa ja silti näyttäisi tärpänneen. Eihän siitä laihduttamisesta ikinä ole kuin hyötyä. Loppuraskauden vaivoilta voi säästyä, kun nivelet ei niin rasitu. Mulla itse asiassa paino on tippunut nyt 2kg ruokahaluttomuuden takia, jota en pane pahakseni ollenkaan.

Tässä lupaamani värisuoran Pirunpellolle


Näettekö onko kahden alimmaisen testin viivoissa eroa? Itse en suurta eroa näe ja heti pelkään keskeytynyttä tai tuulimunaa. :ashamed: alin on tämän aamuinen ja sen yläpuolella eilinen uitto. Voikohan noilla One Stepeillä edes saada tasavahvoja viivoja?
 
  • Tykkää
Reactions: Danniella
Jee Outius, onnea! On noilla tikuilla pieni ero, sinuna en olisi huolissaan varsinkin kun kyseessä on nuo one stepit.
Uskomatonta miten hailakka viiva noissa on vrt.frsu. Mä testasin kp9 ihan nähdäkseni millasia testejä noi on ja sain samanlaisen harmaan viivan kun sul on toi ylin. Ja en ole raskaana.
Mutta hienoa, että se sulla läks vahvistumaan!!
 
miss_piggy
Oitius, kyllä se pikkuhiljaa vahvistuu :)
Ite en oo koskaan saanut minkäänlaisia haamuja raskaustestillä, on merkki mikä hyvänsä. Vaan kyllä se viiva on ollut sitten plussa jos on jonkunlainen viiva tullut.

Jotkuthan testailee raskautta myös ovistesteillä. No, poikaa odottaessa mulla meni tosi kauan ennen kuin ovistesti näytti raskauden eli näytti negaa aika pitkään alkuraskaudessa kunnes muuttui räikeän punaiseksi.

Danniella, en mää noilla pitkillä kierroilla oo ovista tikuttanutkaan, ainoastaan vaan silloin kun oli terolutit ja clomit käytössä :D Oisin varmaan perikadossa jos ostaisin oviksia näihin kiertoihin.
Mullakin nyt on taas paino päässyt vähän nousemaan ja ajattelinkin aloittaa pullalakon tässä heti vapun jälkeen. Ja karkit myös pois. Pari kiloa jos saa lähtemään niin olis hyvä. Mulla myös tosi hankalaa saada painoa putoamaan mikä onkin yksi pco:n tunnusmerkeistä. Siis paino ei vaan meinaa tippua, mutta tehokkain dieetti millä sen oon saanut lähtemään on ollut Jutta Gustafsbergin (vaimikäliesenimion) dieetti, jossa saa syödä kyllä isojakin annoksia mutta ei tuu mitään turhia sokereita tms syötyä.

Eipä tänne muuta. Nyt taitaa olla kp 17. Olis kiva nukkua aamuisin kunnolla mutta taapero on eri mieltä ja sitä mieltä että ylös noustaan klo 06, on sitten pyhä, arki tai viikonloppu :p
 
Unelma2016, minulla meni edellinen raskautuminen juuri noin! Joku kp 23 tai jotain alkoi tuhru. Luulin että menkat ja kierto olisi jäänyt tosi lyhyeksi. Kesti päivän tai pari ja sit loppui kokonaan. Testasin negan. Siitä pari päivää niin haamun. Nyt tämä tuhruvuoto on kohta 9 kk reipas pieni poika. Toivotaan siis sinullekin parasta :)

Minä elättelen toiveita että kierto olisi lähtemässä käyntiin. Finnejä pukkaa ja niitä ei ole juurikaan näkynyt tässä imetyksen aikana.

Meillä mies on sellainen junttura myös ettei paljon puhu. Vauvoja ja lapsia kyllä hoitaa tosi paljon ja vaikka vauvakuumeet on aina olleet lähinnä minun heiniä niin tällä kertaa mies oli se joka teki ratkaisun että on aika jättää ehkäisy kokonaan pois. Ei tarvinnut edes alkaa vihjailemaan että mitäs mieltä olisi :)
 
Heipä hei pitkästä aikaa,

Nopeasti vastailen kun ollaan vielä reissun päällä. Alkuviikosta palailallaan Suomeen niin sitten voi taas roikkua netissä kun pikkuneiti ottaa päivätorkkuja...

Meillä mies kyllä puhuu vauvakuumeesta mutta ainakin toistaiseksi vaan minä kuumeilen. Ukkoa pitää vähän vielä lämmitellä. Kyllä tuossa jo lomalla muutama kerta (ja sopivasti juuri oviksen aikoihin) heiluteltiin peittoa ja nyt olen onnistuneesti kuvitellut itselleni vaikka minkälaisia raskausoireita. On jullinut mahassa ja vähän äklönnyt yms. Olen kuitenkin varma että olen vaan itse nämä oireet kehittänyt kun niin kovasti sitä pikkukakkosta toivoisin...en usko että ihan kerrasta tärppää. No, viikon päästä pitäs menkat alkaa mutta en usko että kestän ihan sinne asti vaan varmaan käyn hakemassa jonkun testin heti kun päästään kotiin.
 
Onnea neitibelargonia ja outius! :flower:

Hattisvattikselta pitikin kysymäni onko plussaa näkynyt, samalla kierrolla kun muistaakseni mennään. Olitkin jo ehtinyt vastailemaan, uutta yritystä vaan! :)

Oma tilanteeni on seuraava, viimeiset kaksi viikkoa on ollut lämpöilyä (=minulle se on jo kuumetta kun normilämpö jotain 36,2). Mittari on heilunut 37 asteessa päivittäin. Normaalisti tämä vetää minut aivan vuodelepoon, kun siihen on flunssa yhdistettynä. Nyt olen kyllä töissä pystynyt käymään, mutta kaikki vapaa-aika menee levähdellessä, mikä aktiiviselle ihimiselle on hieman hälyttävää..

Mietiskelin jo tässä, kun negan testasin 26/26 (dpo 13, tikutettu), että josko tässä tilaisi lääkärille aikaa ensi viikolle joihinkin verikokeisiin. Tosin näitä oireita olis vaikka muille jakaa, rinnat on kuin pallot, se väsymys ja lämpöily, huimaus, herään jo ennen kukonlaulua vaikkka ei tarvitsisi, päätä särkee päivittäin, jokailtainen paleleminen on jotain ihan uskomatonta, mieli on välillä todella maassa (vaikka mitään järkevää syytä en sille keksi). Lisäksi maanantaina (varsinkin) olin niin omissa maailmoissani, että bussi meinasi ajaa ohitseni, kun en vain tajunnut nostaa kättäni merkiksi kyytiintulosta! :LOL: Eilen illalla alavatsassa tuntui jännä tunne, mitä aiemmin ei ole ollut ikinä. Se sellainen perhosia vatsassa tunne, mutta kesti vain pienen hetken.

Turhauttavaa tämä on, mutta testin perusteella siis menkat viivittelevät jossain ja tulevat varmasti sitten kahta kivuliaampana :'( :O kun tulevat.
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä