Vauva vuodelle 2016 <3

Hei! :) saataisko me tehtyä tällainen yleinen keskustelu :) eli tänne vaan kaikki jotka haaveilee vauvaa vuodelle 2016 :) vauva saa olla ensimmäinen tai jo jatketta perheen lapsilukuun ja yritystä voi olla takana ei yhtään tai sit enemmänkin :)

Haluaisitteko että alettais päivittää listaan?

Itse voisin kertoa itsestäni sen verran että yritys on aloitetty 5/2014 eli kohta vuosi takana.. Miehen simpat testattu ja kaiken pitäis olla ok. Itelläni on suht tasainen kierto mutta ovista en ole pongannu ku kahesta vikasta kierrosta. Ollaan parin viikon päästä menossa lapsettomuuteen erikoistuneen lääkärin puheille ja sit tietää taas vähän enemmän :)
 
Mukana kuin peräpukama.
Elikkäs esikoista haaveillaan. Kierto vaihtelee 26-33 päivien välillä. Yritystä takana vaihtelevasti vuoden verran. Ikää 21 ja miehellä pian 27 ja jos nyt joku ihan listaa tekee niin kp 3/26-33 yk 12(?).
 
Mooi! Mää voisin liittyä tähän ketjuun : ). Ikää mulla 22v ja esikoinen haaveissa. Yk1 edelleen menossa pillerien lopetuksen jälkeen. Kiertopäivät huitelee jo kp100.. hainkin gyneltä avuksi terot ja 27.3 perjantaina otin vikan, mut menkkoja ei näy ja raskaana en oo testin mukaan. Kaikki näytti gynen mielestä ultrassa hyvältä, mutta limis oli vain 5mm ja sanoi , että pitäisi olla paksumpi jotta vuoto alkaisi.. Kilppari kokeissakin kävin ja TSH oli 3.7.. aionkin tuosta gynelle soitella ja kysyä, että pitäskö olla alempi.. ite en oo tuohon tyytyväinen : ( ja prolaktiini katottiin myös ja se oli 197 mielestäni tuo on kai ihan hyvä.

Olisi niin ihana jos vaavi saataisiin vuodelle 2016 mutta saas nähdä! Tosiaan joku lista ois kiva : ) Tsemppiä sulle myös MooiMama ja toivotaan, että tärppi kävisi pian :)
 
Viimeksi muokattu:
Jee vihdoin sopiva ryhma :)
okei siis ikaa on melkein 29v. ja esikoinen meilla haaveissa.
Mulla todella saannollinen kierto, pillereiden lopetuksen jalkeen (viime lokakuussa) on ollut tasan tarkkaan 26 paivaa, tosin tama viimesin kierto oli 28 paivaa. Varmaan jonkunnakoista stressia ollut menossa.
Meilla aloitus alkaa kesakuussa, mennaan kesakuun lopulla naimisiin ja niita tienoita vois vauvakin ilmoitella itsestaan milloinka se hanelle sopii :)
 
Eea
Hyppään mukaan kuumeilemaan. :) Olen 28-vuotias ja lapsia meiltä löytyy kotonta neljä ja pilven päältä yksi. Tyttö 10/07, poika 8/11, enkelityttö 12/12 ja kaksostytöt 10/13. Melkoista hulinaa siis on.

Nyt annettiin mahdollisuus vielä yhdelle perheenjäsenelle. Mitään kiirettä ei ole. Nyt ensimmäinen yrityskierto lähenee loppuaan. En usko tästä tärpänneen, sillä en tunnistanut minkäänlaisia ovisoireita. :) imetän edelleen meidän kaksosia, joten sekin voi osaltaa hidastaa raskautumista.
 
Hei kaikille! Hyppään mukaan keskustelemaan! :) Olen jo täällä muita ryhmiä vilkuillut, mutta nyt tuntui, että uskallan lähteä itsekin ääneen haaveilemaan ja tämä vaikuttaa oikein sopivalta ryhmältä siihen. Toivottavasti saadaan aktiivinen keskustelu aikaan.

Taustoistani sen verran, että olen 27-vuotias ja naimisissa. Esikoinen on 3-vuotias ja nyt haaveillaan toisesta lapsesta. Alunperin tarkoitus oli aloittaa yrittäminen kesällä ja edelleen se on tarkoituksena, mutta riskejäkin on otettu viime aikoina.. :p Mulla ei ole raskauden jälkeen ollut hormonaalista ehkäisyä, vaan kumia on käytetty viimeiset vuodet. Kierto on ollut aika säännöllinen. Nyt odottelen, että menkkojen pitäisi alkaa ihan lähipäivinä.
 
Mäkin mukaan! :D joku listanen vois olla kiva, niin sais siitä selkeästi seurattua muidenkin tilanteita. Ja toivottavasti tänne saadaan kunnolla keskustelua aikaan. Jonkin verran on tullut täällä pyörittyä tuolla himotestaajien joukossa, mutta josko tää olis sitte enemmän mun paikka :)

Ikää 20 (pari päivää niin 21 ;)) ja esikoista yritetään. Minipillerit lopetin tuossa tammikuussa, että sen jälkeen aloitettiin sitten yrittämistä, vähän ehkä kuitenkin vielä semmonen tulee jos on tullakseen meininki, vaikka allekirjoittaneella ainakin on ihan kamala vauvakuume (eikä sukuun/ystäville syntyvät vauvat sitä ainakaan helpota). Kierto on aina ollut melko tasanen, 28 päivää. Nyt elellään sitten kp15/28 ja yk3

Mä oon sitten vähän aina välillä hukassa noiden lyhenteiden kanssa, et älkää ihmetelkö jos kyselen kamalasti et mitä häh :D

//muoks. kännykän appsin mukaan tänään pitäis olla ovulaatio hyvinkin ajankohtainen elieli.
 
Viimeksi muokattu:
Mukana! Odottelinkin hieman että joku tekis tällaisen keskustelun :D

Täällä toiveissa esikoinen. Ikää tulee tän kuun lopussa mittariin 27 ja naimisissa olen. Elämäni ensimmäinen tärppi kävi alkuvuodesta, plussasin helmikuun lopussa, mutta raskaus olikin tuulimuna ja päätyi siis keskenmenoon maaliskuun lopulla. :( Nyt on tarkoitus odotella yhdet menkat ja sitten aloittaa vauvantekohommat uudestaan. Viime kesänä jätettiin ehkäisy pois ja enemmän tai vähämmän "tulee jos on tullakseen" -meiningillä mentiin tohon keskenmenneeseen raskauteen asti.

Toivotaan, että 2016 on meidän vuosi :)
 
Hei vaan! Vaihdan minäkin taustalta tänne, eli mukana ollaan!
Olen 34-vuotias ja mies 31. Lapsia on minulla poika 01/03 ja nyt haaveillaan miehen kanssa yhteisestä.
Yritys aloitettiin tämän vuoden tammikuussa, mutta vielä ei ole tärpännyt. Minulla on vain yksi munasarja, mutta ainakin ovistestit näyttivät plussaa edellisellä ja tällä kierrolla, joten olen toiveikas sen suhteen, ettei ainakaan hankaloittaisi raskautta. Tosin tämän kierron ovis meni vähän ohi, kun oltiin anoppilassa ja siellä ei ole sitten minkäänlaista yksityisyyttä. Mutta jospa tämä tästä. Täytän elokuussa 35. Henkilökohtainen tavoitteeni olisi olla jo silloin raskaana.

Eli siis ikä 34, ya 1/15 ja yk 4
 
Viimeksi muokattu:
Noniin vihdoin ja viimein taitaa täälläkin hanat aueta! Äskön huomasin vessassa käydessä vähäsen rusehtavaa vuotoa.. kauhee vitutus kokoaja päällä ja mieskin sai siitä osansa.. voi mies parkaa. Mut onks nyt sitte kp1 vai vasta huomenna? kun jostakin kuullut että jos klo 18 jälkeen alkaa vuoto niin seuraava päivä ois vasta kp1?
 
Ihanaa että tänne on liittyny näin paljon ihania naisia!! :) Lisää mukaan vain :) kävitkö sellainen lista jossa olis "vaan" nimimerkki, ikä, milloin yritys aloitettu, ja sit pelkkä monesko kierto menossa ja sit jos taustalta löytyy jotain? :)

Kinder-kitty: ote oon merkinny kp1:ksi sen päivän minä alkaa kunnon vuoto :) saatan tuhruta jo pari kolme päivää ennen varsinaista vuotoa :)

Ainii, unohdin kertoa iät :) eli mää täytin 26 helmikuussa ja mies täyttää kesällä 30 :) oon pudottanu viimeisen 7kk:n aikana painoa -22kg mistä oon super iloinen :) En vieläkään ole ihan "normaali"painoinen mutta olo on parempi ja miehen kanssa päätettiin että osallistutaan tour de helsinki pyöräilytapahtumaan elokuun lopussa :) paljon treenaamista siis edessä viel :)
 
  • Tykkää
Reactions: Kesänlapsi86
Heippa!

Voisin uskaltautua kanssa jo sanomaan haaveet ihan tänne myös! =)
Kotona kolmikko, -03, -04 ja -08.
Ensimmäinen yhteinen olisi haaveissa. Yritystä ollut 03/2014, välissä kkm 10/2014 rv 15+ ja nyt olisi enemmän kuin toiveissa se uusi plussa ja että pysyisi mukana syliin asti!! :heart:
kp 16/30 menossa ja ovis hyödynnetty ja nyt piinavaa odottelua.. :|
 
Eli mulle tohon listaan jennimarjaana, 20v, YA 01/15, yk3 taitaapi olla.

Mä taisin tänään bongata oviksen, eilen ei peittoja heiluteltu, toissapäivänä kyllä ja tänään aion vielä ehtiä. ;) Onko muilla oviksen aikaan, että hikoaisi enemmän tai että hiki haisisi vähän enemmän?
 
Eea
Miulla hikoilu ja haju liittyy oviksen jälkeiseen aikaan. :)

Miulle voi listaan päivittää eea, 28v, ya 3/15, yk2

Kuukautisten pitäis alkaa viikonlopun aikana. En usko tosiaan et ois nyt tärpännyt.
 
Minä myös! Eka olin tuolla vauva haaveissa 2015 ketjussa mutta koska se juna meni jo tän aseman ohi niin tää on sitten seuraava...

Eli Leonella 31 v, ya 07/14, yk 9.

En usko enää että luonnollisesti tärppää meillä. Meillä on yksi lapsi joka tärppäsi yk 7.
 
Hei mä liityn joukkoon! Elikkäs makau, 31 vuotta, ya 10/14, yk 6 (kai :D).

Tosiaan jo syksystä asti ollaan oltu ilman ehkäisyä ja asenteella, että tulee, jos on tullakseen. Tammikuussa koin sitten km:n viikoilla 5+2 ja siitähän se todellinen kipinä vauvakuumeelle ja yritykselle vasta lähti. Sen jälkeen kierrot ovat menneet enemmän tai vähemmän ovis- ja raskaustikkuihin pissiessä ja greippejä syödessä, mutta tämän meneillään olevan ajattelin ottaa vähän rennommin :). Esikoinen on syntynyt 1/13, enkä ole varma haluanko seuraavankin syntyvän tammikuussa. Etenkin, kun itsellänikin on tammikuussa syntymäpäivät ;).
 
Viimeksi muokattu:
Just kun pääsin toteamasta, että mun kierto on säännöllinen (tosin en oo ylös merkkaillut kun ei oo ollu tarvetta pitää kirjaa nyt ennen toisen vauvan haaveiluja), mutta nyt sitten oottelen ja oottelen..Kuukautiset on siis yleensä aina osunut kuun alkuun ja nyt ihmettelen kun ei näy. Turvotusta on ja muutenkin vähän menkkamaisia kipuja sekä valkkaria, mutta ei vaan ala. Löysin kaapista viime syksynä vanhaksi menneen raskaustestin niin tein sen huvikseni äsken. Negaa näytti, mutta en sitten tiedä voiko tulokseen luottaa kun oli päiväys mennyt. Meillähän siis tosiaan yritys alkaa vasta kesäkuussa virallisesti, mutta keskeytetyllä fiiliksen mukaan välillä menty.

Sade_, 27 vuotta, ya 6/15
 
Onpas täällä jo kivasti porukkaa! :) Täälläkin on nyt sitte se kp1! Vihdoin ja viimein alkaa uus yrityskierto :popcorn: juuri laitoin tilaukseen gelee royalet ihan senkin takia haluan noita kokeilla, kun 4vuoden pillerien popsinta vei halut kokonaan jospa se noilla palaisi.

Mulla ei oo ees hajuakaan siitä, että ovuloinko edes.. Tammikuussa sain kyllä CB:n digiin hymynaaman mutta ei kuitenkaan sitä ovista tullu : / gynellä kun kävin helmikuun lopussa niin sanoi että yleensä jos ovuloi niin kierron ei pitäisi venyä ja ihmetteli että miksi ovistesti antoi plussan. Aattelin nyt olla tässä kierrossa testaamatta ovista..

Ihmeen niukat menkat mulla, ekat luomumenkat oli myös aika niukat, yleensä mulla on aika runsaaat ja hyytymiä tulee.. pillerien tyhjennysvuodotkin on olleet runsaammat ja samoin silloin kun en vielä syöny pillereitä.. kerran on tarvinnu vain suoja vaihtaa tänään. kaippa se limakalvo pääsee sieltä valumaan pois vaikka onkin niukemmat menkat. Toisaalta nautin näinkin niukoista menkoista eipä tarvii pelätä ohi vuotoja =) Tulipas taas tekstiä! :D
 
Viimeksi muokattu:
Mukana! Meillä siis toista kuumeillaan (tai mie vissiin enemmän, mies on paljon enempi jalat maassa tyyppi ja odottelee rauhassa). Juuri alla keskeytynyt keskenmeno, todettu viime viikolla ja tällä viikolla kävin vielä gyn.polilla hakemassa lääkkeet vauhdittamaan tyhjennystä (tosin aika huonosti toimii, huomenna soitettava jälleen polille). Vauvakuume on suuri, mutta nää keskenmenot vetää varovaiseks (takana siis ennen esikkoakin yksi kkm). Mutta eipä auta, kun suunnata katseet tulevaan ja toivoa meille sitä onnistunutta raskautta ja toista ihanaa lapsukaista.

Equus,29v,ya 11/14
 
Kaipa minäkin voisin liittyä joukkoon kun kerran oikea ketjukin löytyi. Olen seuraillut eri ketjuja jo vuoden ajan mutta en ole mitään kirjoitellut kun ei ole ollut ajankohtaista. Nyt kuitenkin vihdoin on vuosi mennyt ja meillä alkaa yrittäminen heinä-elokuussa. :) Pillerit jätän pois jo kesäkuussa, joten reilu kuukausi mennää kondomilla. Jännää, kun kyseessä on esikoinen. :)
 
Hei, minä myös uskallaudun mukaan. Vauvakuume on kova, lievästi ilmaistuna. Ollut jo pidemmän aikaa ja hitaasti tuo ukkokin alkaa lämmetä ajatukselle. Virallisesti aloitellaan toukokuussa. Kotona meillä on pieni tytöntyllerö 11/13 ja pikkusisarusta nyt kovasti toivoisin.

Viime kerralla raskauduin tosi nopeasti mutta nyt jotenkin pelottaa että kestää tosi kauan kun ikääkin on kohta mittarissa jo se 35...

ps. muoks! en ole sellaista menkkojen päiviä laskeskelevaa tyyppiä mutta joku mainitsi jonkun appsin jolla voisi seurailla...eli vinkatkaahan jos tiedätte jotain toimivia appseja niin latailen...
 
Viimeksi muokattu:
miss_piggy
Ehkä voisin uskaltautua mukaan myös vaikkei varsinaisesti yritystä ole vielä aloitettukaan, ehkä joskus hamassa tulevaisuudessa :)

Taustoja vähän, olen ns. vanhempi äiti, ikää on nyt 33v (kesällä täytän 34), mies on 2 vuotta nuorempi. 1 lapsi jo on, poika syntyi 02/14. Poikaa ennen oli 1 keskeytynyt keskenmeno ja poika sai alkunsa yhdistelmällä terolut+clomifen. Ekasta clomi-kierrosta tärppäsi mutta teroluteja söin vuonna 2012 noin 6kk ilman minkäänlaisia mainittavia tuloksia.
Mulla siis taipumusta pco:hon ja kierto on ollut aina todella epäsäännöllinen. Tällä hetkellä syön pillereitä, imetyksen aikoihin käytössä oli minit ja nyt yhdistelmät. Luulin jo että pillerit oli pettäneet ja tein testinkin mutta väärä hälytys.

Mies on vähän nihkeä toisen vauvan suhteen kun poika ei ole ollut helpoimmasta päästä, mutta ehkä tuo pikkuhiljaa lämpiää kun olen koittanut puhua ympäri, että "eikö olis kiva jos pojalla olisi leikkikaverikin" :D Miehellä edellisestä suhteesta 6v. tyttö joka asuu toisella puolella suomea äitinsä kanssa.
 
  • Tykkää
Reactions: Piitu85
Wellmu: Iphonelle itse löysin Woman login, en oo varma löytyykö toi androidille. Mutta toi on ainakin tosi kätevä ja itsellä on se ilmaisversio, niin riittää sekin kyllä kun siihen sais sitten kaikkee painoo/lämpöö/yms kirjoitella ylös mut itsellä siellä on vaan menkat ja oviksen aika. Ja ainakin tähän mennessä on itellä jokseenkin paikkansa pitänyt :)

Väsyttää (10h töitä) ja vasemmalla puolella alavatsassa tavallaan muljahtelee aina silloin tällöin, posti vois tuoda mun testit jo :D
 

Yhteistyössä