Vauva vuodelle 2016 <3

Siis kyllähän nyt tuli oikosulku näiden kiertopäivien laskemisessa xD Siis mulla oli eilen kp 28/26-31 ja menkat alkoi. Eli siis tänään on kp 2? Ehkä mulla on edelleen tuota äitiysdementiaa, kun ei nyt just raksuta taas yhtään :'D

Ois saanu jäädä menkat tulematta, mutta yllättävän vähän harmittaa :) Ehtiihän sitä, kun eka yrityskierto kuitenkin vasta oli :p
 
miss_piggy
Uskon että muakin harmittaa yllättävän vähän vaikka en nyt plussaisikaan, en haluais että tää vauva syntyis samassa kuussa ku poika ja syndet taitais mennä aika lailla helmikuun alkuun niinku pojallaki :D Jotenki ois kivempi jos ois eri kuussa synttärit, ja muutenki nyt on kädet täynnä ton taaperon kanssa, joten ihan hyvä toisaalta jos kakkonen antais odotuttaa itteensä vielä hippasen pidempään.
 
mcpertti eikös ne kiertopäivät mene juurikin noin. :)

Täällä mennään kp 20/28 dpo 7. Alkaa jo vähän jänskättämään. :D Varmaankin kuviteltuja oireita tuntuu päivä päivältä tulevan lisää. Miten voikin olla jonkun asian odottaminen näin vaikeaa... :headwall:
Jotenkin vähän haikea olo, kun tämä on viimeinen kerta, kun raskautta yritetään. Mutta sanoinkin miehelle, että koska tämä on viimeinen lapsi (mikäli sellainen meille suodaan) niin aijon kyllä hössöttää joka asiaa ihan olan takaa! :LOL:

Foolihapon käyttäjät!! Millaista annosta syötte? Pitäisikö syödä sitä pelkkää foolihappoa vain riittääkö monivitamiini, jossa on foolihappoa?? Muiden lasten kohdalla olen syönyt sitä pelkästään, mutta nyt käytössä multivita raskaus ja imetys, jossa sitä on. Olen vain alkanut epäröidä, että riittääkö se...:whistle:
 
Moikka! Mä voisin liittyä mukaan kirjottelemaan. :) Esikoinen olis toiveissa meillä, mies on 26v ja minä täytän syksyllä 28. Yritystä ollut helmikuun alusta asti, nyt viides kierto menossa ja toivon, et jospa auttais kun tänne voisi purkaa vähän tuntojaan. Välillä tuntuu, että kyllä meinaa mielenterveys mennä tässä touhussa. :D Viimesimmät menkat alkoi äitienpäivän aamuna :( ja kyllä otti niin koville nähdä facebookissa niitä kaikkia äitienpäivän päivityksiä ja kuvia ja itsellä vain menkat alkaa.

Mulle tää vauvan yritysaika on ollut aika raskasta, kun koko kuukauden ensin odottaa niin niiden menkkojen alkaminen on aina ihan kamala pettymys. :'( Mua myös tosi paljon pelottaa se, että entä jos aikaa vaan kuluu eikä vauvaa kuulu, et miten sitä sit jaksaa.. Kaikenmoisia oireita on joka kierrossa ollut ja oon ystävälle sanonutkin, että oireisiin ei oo mun kohdallani kyllä yhtään luottamista, kun niin monet kerrat oon kuvitellut olevani raskaana ja aina ne menkat on sieltä vaan alkaneet. :D

Helinä30 Mä oon syönyt sitä multivitan raskaus ja imetys monivitamiinia jostain vuoden alusta asti, katsoin apteekissa, että siinä olis eniten sitä foolihappoa niistä raskausajan vitamiineista. Oon myös ystäväni kanssa pohtinut samaa, että riittääköhän se ja oon sit päätynyt syömään sitä vain ja sit jos joskus tärppi käy, niin kysyn neuvolasta, että onko se riittävä.

Mä aloitin myös viime kierron alussa syömään gelee royaleja ja oon huomannut, että valkovuotoa on ainakin ollut enemmän, kun sitä oon syönyt. Samoin greippimehua oon joissakin kierroissa juonut.

Mut voi siis lisätä listaan Mustikk4, ikä 27, YA 2/2015, YK 5 ja esikoista toivotaan. :)
 
Mukana,

Mies ja minä 26v ennestään jo 2 lasta 11/13 ja 10/14 .Haaveena olis vielä se yksi, se viimeinen lapsonen sitten olisi tämä perhe täysi ja kokonainen.
Ensimmäistä lastamme tehtiin 2 vuotta ja toinen no sitä ei yrittetty oli onnellinen vahinko Aatu oli kuitenkin 2kk ikänen kun plussasin. Ikäeroa näillä kahdella on 11kk Poika ja tyttö siis. Tän kolmasen yrittäminen aloitettiin viime viikolla.

Oviksen ja otollisimpia päiviä seuraan kuukautiskalenteri nimisellä ohjelmalla
 
Viimeksi muokattu:
miss_piggy
Kp 39 ja eilistä tummemmat viivat ovistestissä. Toinen viiva alkoi piirtymään tikkuun heti kun siihen kusasin. Jep, mielenkiintoinen kierto tää eka pilleritön kierto :D

Saa nähdä missä vaiheessa tärppää kun tuota esikoista duunailtiin 1v ja 3kk ennen tärppiä ja sitä ennenhän kuvioihin mahtui pillereiden lopetuksen jälkeen useamman kuukauden kadoksissa olleet kuukautiset, ravaaminen yksityisellä lääkärillä, 6kk terolutien syöntiä ilman ovulaatiota, raskaus joka päättyi kkm:ään, lääkkeellinen tyhjennys, taas kadoksissa olleet kuukautiset, käynti lapsettomuuspolilla, kuukautisen käynnistys teroluteilla ja ovulaation metsästys clomeilla josta sitten tärppäsi.
 
Heippa kaikille "pitkästä" aikaa! <3 me ollaan oltu mökillä nauttimassa lomasta, joten en oo viittinyt koko aika koneella roikkua, nyt kuitenkin back in business! :heart:

helinä30 täällä tikutettiin ovis alkuviikosta, nyt pitäisi viikko jännätä.. olisiko tämä nyt SE kierto, pliis olehan!? <3 mites siellä kävi ovistestailujen kanssa? ;)

mä en oo ite henkilökohtaisesti koskaan noita lämpöjä mittaillut! Mulla ne nyt tod.näk. heittelee muutenkin, melkonen vilukissa... :-D

Meidän yrittämisestä ei tiedä kukaan oikeestaan! Yhdelle ystävälle maininnut kun hänellä pallomaha vain kasvaa ja kasvaa, että toivottavasti saatais mahdollisimman samanikäiset ilman monen vuoden ikäeroja ;D

Vavvakuume92 22v / kp21/27-29 /yk 2 / lapsia ennestään 0 !!!! ( mulla noita tietoja väärin tuolla, ei ole yhtään lasta mulla vielä! :)

Paljon plussatuulia kaikille, toivotaaaaaan että tämä on nyt SE kierto...... :flower::heart:

Vavvakuume92 kp21/27-29 yk 2
 
Tervetuoloa uusile!! :wave:

vavvakuume92 mukava kuulla sinusta!! Ihmettelinkin jo mihin katosit. ;) Täällä ovis plussa bongattu kp 13, eli nyt on menossa kp 21/28 dpo8. Hirmuinen hinku olisi testailla, mutta yritän jaksaa sinnitellä ainakin tiistai aamuun.. :whistle:
Onkos jo jotain oireita havaittavissa?? :D
 
Moikka!
Voisin liittyä mukaan tännekin :)

Yk 1 menossa (nyt kova piinaus, kaks tai kolme päivää pitäs odottaa vielä... eli kp25/27 tai 28). 27 v, esikoinen toiveissa. Aloiteltiin tämän projektin parissa nyt toukokuussa siis :)
 
Viimeksi muokattu:
täällä piinaillaan menossa kp 26/26 alkaa varmaan yöllä niinku aina jos ei raskautta oo mut tissit ollu kipeet pari päivää ja äklöttää ja aina säännöllinen kierto 26 pvää eli huomenna vois testailla jos ei ala menkat
 
MooiMama - kiitos selvennyksestä, blondina taas katsonut listaa aivan väärin... :D

helinä30 - mukava kuulla sinustakin! :) ajattelin, että itse testailisin lauantaina... menkkojen pitäisi alkaa sunnuntaina :-D Odotan innolla testituloksiasi, toivon kovasti plussatuulia ! <3 Millä testailet? Oireita on ollut jatkuva toispuoleinen vihlonta alavatsassa, ihme valvoskelua öisin (herään täysin pirteenä klo 02-04) sekä vessassa ravaaminen, PALELU (olen kananlihalla jatkuvasti..:D) sekä järkyttävä väsymys päiväsaikaan.. Nämä voi olla taas niitä kuuluisia kuviteltuja mutta näillä mennään, ei se mitään, hyvä oppia tuntemaan oma keho ja sen oireilu ennen ovista/oviksen jälkeen! :D Mites siellä on oireiden laita? ;)

Toukokuinen - tervetuloa mukaan kuumeilemaan! :) toivottavasti tämä on meille kaikille nyt Se kierto mitä on odotettu <3

mari1980 - Odotan innolla testitulostasi!! Kerrothan heti meillekin ;) itse en varmasti malttaisi enää odotella vaan tekisin testin välittömästi, arvostan kärsivällisyyttäsi!! :D

on: oireita tosiaan löytyy vaikka muille jakaa, kuviteltuja tai ei - oireita silti! :D (ylempänä tässä viestissä lueteltu) hyvä tarkkailla omaa kiertoa ja millaisia oireita on eri kierron vaiheissa niin oppii lukemaan paremmin omaa kroppaansa! :)

PALJON PLUSSATUULIA KAIKILLE JA MAHTAVAA AURINKOISTA VIIKONALKUA <3:flower::heart:
 
Onnea kaikille plussanneille!!!:flower:

Mulle voi päivittää yk6. Kuukautiset oli ja meni vähän niukempina kuin normaalisti. Tänään on kp 9/26-29 ja pientä ovulaatiojomotusta on jo ilmassa. Alkoi suoraan kuukautisten jälkeen. Vähän kyllä mietityttää, että onkohan tämä jotain muuta kun pissaaminenkin sattuu, tai tuntuu oudolta. Ja lähinnä kipu tarkentuu tuohon oikean munasarjan kohdalle. Mutta koska tunnistan muitakin lähestyvän oviksen oireita, niin en vielä varaa aikaa lääkärille. Lähinnä siis pissatulehdusta epäilisin. Ei vaan aikaisemmin ole ollut tällaista. Jospa se enteilisi supermegaovulaatiota, eikö vaan?! :D
 
Cosey: Toivotaan niin, että kohdallasi supermegaovis - kuulostaa ainakin hyvältä :D

vavvakuume92: Mulla samanlaisia oireita mm. jatkuvaa paineen tunnetta vatsassa. Sen lisäks oon ollut huomaavinani kaikenlaista: poskia kuumottaa, huippaa välillä, aivastuttaa, herkkä hajuaisti, lämmöt koholla ja vilu, ikenistä valuu herkästi verta, herkät mielialat! Kyyneleet on tullut silmään useammastakin jutusta... Oudoimpana juttuna on vaan tuo jatkuva mahatietoisuus. Jos ei oo tärpännyt, niin lienee hyvä varata aika gynelle ja selvittää mistä olot johtuu. Ja joo..... mäkin varmaan hankin jonkun testin, jolla vois testaa jo vähän etukäteen... Täti pitäs tulla huomenna tai ylihuomenna ja piinaus kova!

mari1980: Jännitän kanssasi!
 
miss_piggy oho. Onkos ennenkin tuo ovis käyttäytynyt noin?? Aika jännästi... Itselläni plussalla näkynyt aina vain se yksi päivä... =)

mari1980:lla nyt tosi jänskät paikat!! Tänne sit heti päivittämään tilannetta kun testi on tehty!! :D

vavvakuume92 Oi, kun malttaisi itsekin odotella testausta viikonlopuun, mutta turha toivo. :D Siellä oireet kyllä kuullostavat aika lupaavilta, ja hyvä niin!! =) Täällä kuviteltuja oireita on palelu, väsymys, itkuherkkyys ja päänsärky. Mutta nuohan selittyvät muutenkin. :headwall: Ainoa "oikea" oire, jota en todellakaan kuvittele on kipeät rinnat ja sitä on jatkunut ovulaatiosta saakka... odotan menkkojen alkavan lauantai-maanantai välillä, mutta katsellaan.

Rfsun:n puikkotesti (herkkyys 25) on jemmassa, ja tilasin lisää puikkotestejä (herkkyys 10) joiden odotan huomenna posteljoonin tuovan. :D
Mitkäs testit itselläsi käytössä?
 
Mulla on menossa kp 16/27-29 ja ovis tuntemuksia on ollut. Oon jo niin epätoivonen, että ajattelin kohta hakee alkosta pullon punaviiniä ja juoda pari lasillista sitä tässä näinä päivinä, vaikken mä tykkää punkusta yhtään. :LOL: Kaikki muut vippaskonstit taidan olla jo kokeillutkin. :D
 
miss_piggy
helinä, clomifeneilla mulla näkyi plussa testissä muistaakseni joku 3-4 päivää, nyt mulla on testit loppu ettei voi enää testailla, mutta edelleen välillä tuntuu jotain omituista tuolla munasarjoissa. Ja tää on siis ihan luomukierto ilman mitään lääkitystä :)
 
Jännää! Tänään kp26/27 (tai kp26/28, vaihtelee päivällä). Ja testi ostettu! Odottaa huomisaamua.... Jomottaa selkään ja vatsaan ja hetki sitten huomasin pikku tipan ruskeaa vuotoa pikkareissa. Ei oo koskaan ennen alkaneet menkat noin! Pyyhkiessä ei tuu mitään. Tavallisesti kun täti tulee, niin se sitten tulee ryskyen ja kipu lamauttaa täysin. Tää jomotus on ihan eri planeetalta.

Saankohan nukuttua?!
 
Viimeksi muokattu:
helinä30 Myöskin sun oireet kuulostaa lupaavilta, joko sait testin tehtyä? ;) Mä hätähousu tein jo eilen ensimmäisen rfsu:n 25 herkän testin, joka tottakai näytti negaa (mitä muuta sitä vois odottaa kun ovisplussan _tikuttamisesta_ oli tasan viikko?? Nyt oon kyllä niinn maassa. Mulla on kans koko tän kierron ollut aivan älytön stressi, joka vaan on yltynyt...
Myöskin oli aikamoinen sota mieheni kanssa, jonka johdosta lähdin ystäväni kanssa muutamille avautumaan tästä ja näistä "muutamista" (pikkuhumala....) seurasi kova darra joka varmasti on edesauttanut sitä, että tässä kierrossa en todellakaan voi plussauutisia saada. Olen niin pettynt :( Ja tosiaan tämä stressi.. Pitäisi oppia olemaan stressaamatta jatkuvasti kaikesta, ei se elämä stressaamalla parane.. :headwall::( Sota on tosin sodittu ja tästä nyt päivä kerrallaan eteenpäin.. Oireetkin vaikuttivat niin lupaavilta, ja eilen/tänään ei ole enää ollut minkäänlaisia tuntemuksia :'(

Siinä vähän liiaksikin omaa napaa, pahoittelut <3 mukavaa viikonjatkoa kaikille.

Vavvakuume92 (22v) kp23/27-29 yk2
 

Yhteistyössä