Vauva vuodelle 2016 <3

Toivottelen plussa tuulia tänne oikein urakalla, ja taidan itse siirtyä tuonne helmikuisten puolelle. Kyllä se viiva siitä vaan päivä päivältä vahvistuu, joten kaipa se on sitten uskottava. :)

Toivottavasti tulette kaikki sitten perässä!! :heart: :wave:
 
Tuun nyt tännekkin ahdistumaan että negaa näytti testi tänään ja kp 33/30-34 meneillään. Alkaa pelottaa että kierto pitenee kerta kerralta, parilla viime kierrolla aina pidentynyt hieman. Ensin kahdella päivällä, sitten neljällä ja nyt ollaan kolme siitä peruskierrosta jäljessä. :(

Ajattelin myös samalla tulla kysymään teiltä, että miten vauvan yrittäminen on vaikuttanut teidän ja miestenne tapoihin? Onko elämäntyylistä tullut erilainen vaiko ajatteletteko että vasta sitten kun lapsia tulee? Ruokavalio, alkoholi, tupakka, liikunta, stressi... Erityisesti niiltä joilla on jo lapsia haluaisin kysyä, että miten erityisesti tupakan ja alkoholin kanssa, oletteko kokonaan lopettaneet kummankin käytön / onko puoliso nyt kun yritetään taas? Ja miten vanhempien lasten kanssa, onko ollut sama juttu että käyttö on katkolla tai kokonaan lopetettu vai onko lapsi tullut esim. tupakoinnista huolimatta? Tämä mulla edelleen kauheana stressiaiheena että voiko tupakointi aiheuttaa lapsettomuutta... Itse en polta, eikä mieskään enää, mutta monen monta vuotta kerkesi polttamaan ja aivan järkyttäviä määriä. Samaten oon mietiskellyt menneen alkoholinkäytön haittoja, vaikka ei enää käyttäisi ollenkaan, onkohan aiemmasta käytöstä mahtanut jäädä jotakin... Näistä olen yrittänyt lääkärinkin kanssa jutella mutta on vaan tullut kinnasta että "nuorten terveiden ihmisten niin ei kannata vielä murehtia näiden vaikutuksesta" ... Kyllä ne nyt silti myrkkyjä on vaikka kuinka oltais nuoria... :D

Tätä kyllä muuten jo kysyin jossain ketjussa mutta joko en tarkastanut vastauksia ja ne katosi, tai sitten vaan ajattelin kysyneeni. :'D
 
Saako liittyä mukaan? :) Mulla esikoinen elokuussa 3v. ja silloin kirjoittelin ahkerasti tuonne odotuspuolelle elokuun epeleihin 2012. Nyt toinen lapsi toiveissa ja menkat juuri loppui. Yritys alkaa siis hieman epävirallisesti nyt. :whistle: Tulee jos tulee meiningillä ollaan nyt, jätin siis ihan muuten vaan ehkäisyrenkaan pois. Katsotaan!
 
Aigle Mitä mä oon ymmärtänyt, niin lasta suunnittelevien kannattaa kiinnittää huomiota elämäntapojen terveellisyyteen. Toki rankka päihteiden käyttö jättää jälkiä, mutta jos nyt tällä hetkellä on suht vähäistä tai raitista elämistä, niin voisin kuvitella, että vauvantekopuuhiinkin suotuisa vaikutus :)

minea_ Tervetuloa :)

miss_piggy uuh... sori :) Toivottavasti sullakin alkaa kohta uusi kierto! Tai jotain vielä jännempää :heart:
 
Kiitos! :heart:
Vauvakuume on tosiaan kova ja sitä ei helpottanut miehen veljen uusi tyttövauva joka syntyi torstaina. :D Mutta en ole ajatellut stixailla ovista tai muuta, teen sitten raskaustestin jos oireita joskus tulee. Nyt mennään iisisti. Tosiaan syksyllä valmistun sairaanhoitajaksi joten nyt kerkeis yhden vauvan tehdä. :whistle: Ikää mulla 24 ja miehellä 31 ja esikoisella kohta 3v.
 
miss_piggy
Elämäntavat ennen raskautta, keskenmenon jälkeen ajattelin että minähän sen vauvan saan keinolla millä hyvänsä, ja silloin sitten muutin elämäntapoja niin, että pudotin painoa noin 6kg, söin terveellisesti,liikuin tosi paljon ja popsin kaikkia mahdollisia vitamiineja mistä nyt oli olevinaan hyötyä raskautumiseen. Eli oli monivitamiinit, foolitabletit, vehnäalkioöljy, greippimehu, paljon kasviksia, monta tuntia viikossa ryhmäliikuntaa jne.
Nyt en oo taas jaksanu tehdä juuri mitään sen eteen että raskautuisin uudelleen, poika vie musta aika tehokkaasti kaikki mehut kun tänäänkin heräsi klo 05 :D En kyllä koskaan uskonut että lapsen kanssa on näin hankalaa ja välillä väsyttää ihan sikana kun toinen herää aamuyöstä ja on sitten sitä mieltä että noustaan ylös.
 
IMN
miss_piggy Tiedän niiin hyvin mistä puhut. Meilläkin tyttö alkanut heräileen jo aamuyöstä kun aurinko paistaa kirkkaalta taivaalta jo aikaisin.. pitäisi varmaan laittaa pimennysverhot huoneeseen niin pysyisi rytmi oikeana.

Tosin nyt plussakierrossa ja edelleen oon itsekin alkanut heräillä jo puoli viis aamukahvin keittoon :D sitten oon illalla jo kahdeksalta ihan kuollu..
 
  • Tykkää
Reactions: miss_piggy
Esikoista yrittäessä oltiin molemmat miehen kanssa melko menopäällä, eli otettiin pari kertaa kk alkoholia ja itse myös poltin tupakkaa. Sillon kun päätimme yrittää vauvaa jätin tupakin ja alkoholi, mies ei niinkään kiinnittänyt huomiota sellasiin seikkoihin. Ja hetihän se tärppäs! :) nyt taas elämäntaparemontti on tullut tytön myötä. Syön terveellisemmin, en polta, liikun päivittäin ja alkoholia menee ehkä 2x vuodessa :) ekasta kävi taas tärppi mutta se meni kesken rv7. Nyt pidän pikku breikin ja katsellaan heinäkuussa uudestaan.

Tuon km:n jälkeen alko ahdistaa se alkuraskauden epävarmuus ja jatkuva pelko. Joka päivä olin paniikissa että tuleeks se pois jne. Aivan hullua. Siks nyt taukoa hetki. Nautin kesästä, ilman stressiä :)

Onnea plussanneille ja tsemppiä muille plussansaamiseksi! :)
 
miss_piggy
miss_piggy Tiedän niiin hyvin mistä puhut. Meilläkin tyttö alkanut heräileen jo aamuyöstä kun aurinko paistaa kirkkaalta taivaalta jo aikaisin.. pitäisi varmaan laittaa pimennysverhot huoneeseen niin pysyisi rytmi oikeana.

Tosin nyt plussakierrossa ja edelleen oon itsekin alkanut heräillä jo puoli viis aamukahvin keittoon :D sitten oon illalla jo kahdeksalta ihan kuollu..
Meillä on kahdet pimennysverhot päällekkäin mutta ei tunnu olevan vaikutusta :D Tai sitten on vaan joku tommonen ihme rytmi tullut pojalle, mistä lie perinyt kun ollaan molemmat miehen kanssa aika aamu-unisia.
Minä en oo polttanut ollenkaan, mutta ennen raskautta tuli silloin tällöin käytyä baarissa. Nykyään tulee joskus viikonloppuisin otettua kotona pari lasillista jotain kuoharia tms, hyvä unilääke kun alkaa väsyttämään :)
Pitäis kyllä lenkillä alkaa taas käymään kun esim. kuntosalilla ei ole aikaa käydä, ja kasviksia lisätä ruokavalioon. Pari kiloa pitäis saada nipistettyä pois.
 
Taas se kp 1 kolkuttelee jo tuloaan... Jos ei tänään ala, niin sitten viimeistään huomenna. Tällä kertaa ei edes tunnu niin pahalta, vaikka joka oviksen jälkeen toiveet nousee ja uskottelen, että olisi mahdollisuus plussaan. Jännä miten kuukaudesta toiseen mielialat vaihtelee raskautumistoiveiden suhteen. Vaikka sitä plussaa toivoo ja menkat on maailmanloppu, niin välillä taas niihin pystyy suhtautumaan melko hyvin ilman masista, niin kuin nyt.

Ja onnea plussanneille :heart:
 
Heippa kaikille taas "pitkästä aikaa"! Nyt on valmistujaisjuhlia juhlittu ja sen mukainen on olokin..... :x
helinä30 onneksi olkoon plussasta!! Olen niin kovin onnellinen puolestasi! :) Toivottavasti itse tulen lujaa perässä :heart:

IMN onnittelut myös sinulle!! Paljon tarrasukkia <3

Täällä odotellaan menkkoja tänään alkavaksi... Älkää alkako älkäähän..? :heart::flower:
 
Daniella Samaa mäkin olen miettiny, että kyllä menee tunteet niin laidasta laitaan tänä yritysaikana. Oon huomannu itsessäni ihan saman, että aina oviksen jälkeen on tullut se, että entähän jos meitä tässä kierrossa kuitenkin onnistais, vaikka mä oon aina menkkojen jälkeen ollut kyllä ihan maissa ja ajattelen vaan, että ei varmaan tässäkään kierrossa tärppää. Että aina se toivo kuitenkin herää. :D

Mulle jokaiset menkat on kyllä olleet pahat, varsinkin edelliset, kun oli neljäs kierto ja vähän toiveita, et nyt vois jo kuitenkin tärpätä. Mulla on muutenkin aina menkkojen aika henkisesti jotenkin tosi paha, että on mieli aina tosi maassa ja luonnollisesti se on vaan korostunu tänä yritysaikana, kun niiden ei haluais alkavan. Toivottavasti ei nyt enää monia menkkoja tulis..
 
Viimeksi muokattu:
Meidän lapsi sai alkunsa ekasta yrityskerrasta, mutta jotenkin mulla on semmonen fiilis että nyt ei olla niin onnekkaita, muutama vuosi tullut ikääkin tässä lisää. Ja mun aiemmat virtsatiekivivaivat ollessani pieni koululainen on lääkäreiden mukaan saattanut vaikuttaa hedelmällisyyteeni, mutta ilmeisesti olivat väärässä. Siksi en olis ikinä uskonut tulevani raskaaksi heti, jos edes ollenkaan. Mutta tällä kertaa nähtäväksi jää, milloin meitä siunataan toisella jos siunataan. :) En malta odottaa että saan olla taas raskaana!
 
Hei,

kirjoittelin jo tuonne pikkukakkosen toiveilijoihin, mutta kirjoitetaanpa tännekin. :)

Eli olen 25v. ja mieheni 26v. Esikoistyttäremme syntyi 4/10 eli on nyt 5v. Toisen lapsen olemme "antaneet tulla jos on tullakseen" 1/13 alkaen, mutta ei ole tärpännyt.
Vasta viime kierrossa yritetty tähdätä ovulaatioon (ilman ovulaatiotestejä) ja nyt yk 2 ovistikut käytössä.

Mun kierto on hieman epäsäännöllinen 25-30 pv.
Nyt on kp 12 ja ovistikkuun tuli melko vahva viiva (siitä laitoin jo arvailukuvan tuonne testiketjuun). Täytyy huomenna vielä testailla vahvistuuko. Tänään toki jo hommiin. ;)

Latasin myös puhelimeen Ovia Fertility sovelluksen. Hauskaa puuhaa. :D

Voisin tähänkin pistää kuvan ovistestistä:

 
Viimeksi muokattu:
Mulle voi päivittää kp 1. Huomenna siis alkaa kahdeksas tai yhdeksäs yrityskierto. Fiilis aika maassa.

Yrityksen alussa jätin alkoholin pois, mutta kun homma alkoi venyä, niin unohdin jutun. Mun kohdalla alkoholin kulutus kun tarkoittaa käytännössä yhtä siideriä tai yhtä tai kahta lasia viiniä pari kertaa kuussa. Tupakkaa en polta, olen normaalipainoinen ja monipuolisesti syödään muutenkin. Liikuntaa voisin kyllä harrastaa enemmän, mutta toisaalta en kyllä usko, että tää meidän vauvaprojektin hankaluus nyt mun lenkkeilystä on kiinni.
 
tilasin noita raskaustestejä tonne kaapin pohjalle ja kyllä huomaa että hedelmälliset päivät lähestyy kun seksuaalinen halukkuus nousee päivä päivältä 3pvä alkaa hedelmällinen jakso ja 7pvä pitäs olla ovulaatio saas nähä josko tästä kierrosta
 
Hei,
päätimme mieheni kanssa, että lapsi saa tulla jos on tullakseen. Eli meillä 2013 syntynyt lapsi ja toista olemme alkaneet yrittämään, olemme 30-vuotiaita. Nyt käynnissä yrityskerta nro 1, kp 25/28. Seksiä ovulaatiopäivänä. Oireina väsymystä, mahan nippailua, rinnat tuntuvat raskailta, lievää kuvotusta silloin tällöin. Lievästi ilmaistuna JÄNNITTÄÄ!
 
voi päivittää yk 6 ( muistaakseni )..
Alko sitten oikee monsuunit viime viikolla.

Taitaa sitten tulla tauko yrittämiseen kun isäntä lähtee pojan kanssa anoppilaan kuukaudeksi 3 viikon päästä. Ehkä voi nippa nappa tuurilla tärpätä tästä kierrosta.
 
Lauantaina oli sisarusten valmistujaisjuhlia skumpan kera, odotin menkkoja alkavaksi eilen ja eilisestä päiväpisusta testiin saatu näyttävä haamu!! Mies sen ensimmäisenä pöydältä bongasi ja kutsui minut hymy pyllyssä katsomaan.

Jäisikö lauantai - ilta viimeiseksi skumppakerraksi nyt hetkeen, JÄISIKÖ ? <3 testaillaan uudestaan mikäli menkat ei ala, vahvistuuko viiva! :heart:Olen onnellinen (salaa) :heart:


Vavvakuume92 22v, kp29/27-29 yk2 (selkeä "haamu" kp28)
 
Mulle saa laittaa listaan 24v. yk1, kp 9/28 Kierron pituudesta en osaa kyllä sanoa oikein koska Nuvaring jäi pois ennen menkkoja, jotka alkoi 24.5. Eilen kyllä harjoiteltiin vauvan tekoa miehen kans, mut laskurin mukaan ovulaatio tapahtuu 8.6. :heart:
 
pakko vielä lisätä, et ekalla kerralla kun tulin raskaaksi, olin ihan varma että tiesin milloin raskaus sai alkunsa! :D en nyt tiedä pitääkö paikkaansa mutta mahassa tuntui ihme juilintaa ja nippailua! ja olin siis niin alussa että testit näytti negaa vielä pari viikkoa :D nyt vähän sama fiilis mutta tuskin vielä oon raskaana kumminkaan.
 

Yhteistyössä