Vauva vuodelle 2016 <3

Onnea plussanneille!

Täälläkin ilmeisesti ovis ihan käsillä, aamulla oli aika vahva viiva ja nyt äsken tein uuden testin ja sinnehän pärähti sitten yhtä vahva viiva, kuin testiviiva:) Alkoi sen verran jomottamaan oikealla puolella, että oli tuo toinen testi melkein pakko tehdä. Hyvin alkaa kroppa selvästi palautumaan pillereiden jäljiltä.
http://aijaa.com/J4lwGP
Nyt on siis menossa kp14 ja womanlog arvioi ovulaation ajankohdaksi perjantain. Huomenna täytyy kyllä vielä aamusta tehdä uusi testi.
Tässä on kyllä hommailtu aika mukavasti joka toinen päivä, joten saa nähdä.

Meillä olisi ennen kuun vaihdettu risteilykin tulossa, saa nähdä meneekö se ihan alkoholittomalla linjalla sitten:sneaky:
 
Toukokuinen Kiva, jännätäänpä yhdessä!
Kp19, tänään saunan lauteilla en voinut olla tuntematta jomotusta vasemmalla -munasarjan kohdalla ilmeisesti. jotenkin kiree koko alavatsa. onneks on kiirettä töissä ja kivoja kesäsuunnitelmia niin (ehkä) jaksan odottaa sinne juhannukseen.

pahoittelut Jembbba..:(
 
Oonhan minä täällä aikasemmin vähän kirjotellut, mutta nyt vasta on mitä kirjotella ;)

Aattelin vähä shoppailla ovistestejä ja samalla vois ostaa vaikka muutaman raskaustestin. Toivottavasti tärppäis mahd. noppeesti. Kuha alkas ees ne menkat . :D sunnuntaina otin laastarin pois, niin eiköhän ne ala tässä muutaman päivän sisään.

Tunnetteko itse millon ovuloitte? Minusta tuntuu, että itse ovuloin joskus hirveen aikasin menkkojen jälkeen. Mutta sekin selviää tikuttelemalla kohta.
 
Autumn mä oon yrittänyt kuulostella ovulointia nyt erityisesti kahden kierron aikana. Luultavasti mulla liittyy alaselän särky ja jomottelut muniksissa. Kummallakin puolella tuntuu jotain, mutta erityisesti toisella puolella. Mutta en nyt sitten tiiä mikä on mitäkin, kun saattaa olla kysta, joka häiritsee :unsure:
Hyvä juttu on, ettei oireita oo tässä kierrossa yhtä paljon (vielä...) kuin edellisessä.

Limoja oon yrittänyt analysoida kans :geek: kananmunalima voi merkitä ovista, mut nyt sitä on tullut jo muutamana päivänä......
 
Siis tänään oli kp32 ja nyt alkoi menkat!! Ei oo kyllä itku kaukana, niin paljon harmittaa, kun ehti jo toivo heräämään. :( Mulla on kierrot vaihdellu 26 ja 29 päivän välillä, ikinä ei oo näin pitkää kiertoa ollut ennen ja kyllä nyt vähän ihmetyttää, että miksi vasta nyt alkoi menkat!?

Eli kuudes yrityskierto alkoi nyt. Tuleekohan meille ikinä vauvaa. En kestä. :(
 
miss_piggy
Mustikk4, tulee varmasti mutta pitää olla kärsivällinen. Meilläkin eka sai alkunsa kun yritystä oli 1v ja 3kk ja sitä ennen oli yksi keskenmenokin. Menkat saattaa myös myöhästyä stressin takia tai kun kroppa antaa itsensä olettaa olevansa raskaana vaikka ei oliskaan.

Ovulaatiosta, en oikein tiedä tunnistanko vai en. Mulla ei oo luomuovulaatiota ollut elämäni aikana kuin varmaan 2 kertaa, ja silloinkin testeillä varmisteltu, vaikka munasarjoissakin tuntui. Teroutien aikana taas en mun mielestä ovuloinut ollenkaan, ei ollut mitään kipuja ja ovistestit näytti jonkunlaista viivaa koko aika. Clomien aikana taas se ovis oli niin järjetön, että ei voinut erehtyä kipujen perusteella.
 
Ihanaa Ehkä sittenkin!

Anteeksi vouhotukseni, mutta pakko vielä huikata että eiliset kp19 jomotukset yltyivät iltaa kohti. Viime kierrossakin jomot tulivat kp19, vaikka olivat kyllä paljon julmetummat kuin eilen. Voiko tästä päätellä jotain, mun kierto nakuttaa tarkalleen 30päivää? jes. limojen mukaan ovis meni jo, eli mulla kivut tulee oviksen jälkeen?! ja voi jee, seksi tosiaan ottaa kohdunkannattimiin, auu. nyt tosissamme lepuutamme hetken :whistle:
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: miss_piggy
Onnea plussasta Ehkä sitttenkin! <3

Osaisko joku viisaampana antaa neuvoa. Mulla siis ovistestin ja kipujen mukaan ovulaatio olis ollut la tai su. Aika pian sen jälkeen pistävä toispuoleinen kipu on muuttunut menkkamaiseksi kivuksi. Tänään on ollut jotain ihan kamalaa. Nyt tässä sohvalla maatessakin kipu on jotain järkyttävää, säteilee reisiin asti. Ei ole koskaan ennen ollut tällaista, en ainakaan muista kun edellisestä ovulaatiosta taitaa olla se kohta 6 vuotta :D Onko tuollainen kohdun supistelu kovin hyvä asia? Mikäli siellä olisi jotain lähipäivinä kiinnittymässä, niin onnistuuko edes jos kohtu supistelee näin?? Nyyh. Että taas voi ottaa päähän.
 
Onnea Ehkä sittenkin! Meillä kuopus tärppäs kans ekasta kierrosta, esikoista taas tehtiin reilu vuosi. Toivottavasti tämä kolmas tärppäisi nopeasti.

Meillä nyt mies kuitenkin päätti että odotellaan yrityksen alotusta syksympään. Kuopus niin hankalassa iässä ja nukkumaanmeno yhtä sirkusta niin haluaa ainakin kesän odotella jos rauhoittuisi. Harmittaa kyllä älyttömästi. Olisin halunnut alkuvuoden vauvan, jos siis olisi tärpännyt yhtä helposti kun kuopus. Molemmat meillä kesävauvoja. No jospa kesä menisi nopeasti ohi :)
 
Täällä jäänitetään vielä viikko että joskos olis tärpännyt. Etova olo ja mahakipeenä. Ei oo samanlaista kun menkkakivut. Viime menkkakierto oli viimekuussa 28. Nyt mennään jo 32. Rintoja aristaa. Odotan vielä että menee yli 35 niin teen sitten vasta testin. Mutta mies hihkuu jo. Naapurissa syntyi toissapäivänä tyttövauva ja oon ihan sekaisin kun pääsen kohta paijjaamaaan.

Semmoen olis kysymys tässä vaiheessa kun esikoisen kohdalla tein raskaustestejä 10 kpl ja kaikki näytti negaa. Menin neuvolaan viikolla 12 ja näytti silloinkin negaa. Ja olin raskaana. Ni että saako miten sen verikoee raskaustestin tehtyä. Haluun olla 100% varma ennen kun meen neuvolaa varaa aikaa.

Onnea kaikillenplussanneille ja voimia uusiin kiertoihin <3
 
pikainen omanapailu ennen töihin lähtöä :)

Täti tuli eilen illalla ihan ajallaan ja selvisin tällä kertaa uuteen kiertoon joutumisesta ilman suurempia tunteen purkauksia! Tämä erikoisen hyvä mieli johtuu ehkä siitä että tämä kierto ollaan saman katon alla otolliseen aikaan :rolleyes: ja sen jälkeenkin koska mies kotiutuu juhannuksena ♡ kunnon yritys saa siis alkaa! :D
 
poucodeamor, oho! Melkosta, en oo tiennyt, että ei näyttäis vielä 12 viikollakaan! Aikamoista!

minea__ voihan se olla, että sun aamuruokahaluttomuuteen löytyy jokin selittävä tekijä ;)

Mulla taas dpo 3 ei mitään erityisen kummallista.... aivasteluja, nännit oli eilen illalla pikkusen arat, nyt aavistus paineen tunnetta vatsassa, mutta niin oli viime kuussakin ja paaaaaljon voimakkaampana o_O heheee... toki nyt on vasta dpo3... :rolleyes:
 
  • Tykkää
Reactions: ladygreen
miss_piggy
Täällä kp 11, en oo edes ovista tikutellut mitä nyt parina päivänä yhden koitin uittaa, eheh :D En usko että ihan heti on ovis tulossa kun viime kierrossakin oli vasta kp 38.
 
Onnea plussasta Ehkä sitttenkin! <3

Osaisko joku viisaampana antaa neuvoa. Mulla siis ovistestin ja kipujen mukaan ovulaatio olis ollut la tai su. Aika pian sen jälkeen pistävä toispuoleinen kipu on muuttunut menkkamaiseksi kivuksi. Tänään on ollut jotain ihan kamalaa. Nyt tässä sohvalla maatessakin kipu on jotain järkyttävää, säteilee reisiin asti. Ei ole koskaan ennen ollut tällaista, en ainakaan muista kun edellisestä ovulaatiosta taitaa olla se kohta 6 vuotta :D Onko tuollainen kohdun supistelu kovin hyvä asia? Mikäli siellä olisi jotain lähipäivinä kiinnittymässä, niin onnistuuko edes jos kohtu supistelee näin?? Nyyh. Että taas voi ottaa päähän.
Olisko joku kysta, tai sitten eka ovulaatio pitkään aikaan on vaan tosi kivulias (jos nyt ymmärsin oikein)? Itse kun lopetin pillerit niin eka ovulaatio oli todella tuskallinen, ei tosin kestänyt päiviä. :confused:

Minulla menossa kp22/28, dpo9. Tänään aamusta tosi etova olo, ei pystynyt syömään, mutta se nyt voi johtua siitä, että heräsin kovin myöhään ja vatsa oli liian tyhjä. Vihlontaa alavatsassa tuntui dop3-5. Ei rintakipuilua tms. Pms kiukkuisuus ja itkuisuus ilmaantunut, kuten aina ennen menkkoja.. tosin tämä pms on poikkeuksellisen tunteellista, mutta johtunee tästä isosta toiveesta ja tunteesta ettei ole onnistanut.
Tein eilen huvikseni ovulaatiotestin, joka näytti negaa eli haaleaa viivaa. Jotenkin ajattelen, että jos olisi tärpännyt niin ovistesti näyttäisi vahvaa viivaa, näin olen kokemuksia lukenut..? (n) Noh, vielä on aikasta.
 
miss_piggy: Niin sitä pitäis vaan osata olla kärsivällinen ja uskoa siihen, että kyllä me se vauva vielä joskus saadaan. Välillä vaan meinaa kyllä toi usko olla koetuksella. :rolleyes: Miten sä jaksoit sen ajan, kun yrititte esikoista? Kävitkö sinä aikana gynellä tai ehdittekö mennä johonkin hoitoihin?

Mä kävin tänään työterveyshoitajalla ja avauduin sielläkin tästä yrittämisen ahdistuksesta. Hoitaja ehdotti, että pitäisin nyt kesän "lomaa" tästä yrityksestä. Ei siis tietenkään yrittämistä lopeteta, mutta sillain antaisin mieleni pitää lomaa, tiedättekö? Ajattelin kyllä nyt yrittää. Saa nähdä minkälaisella menestyksellä. :D Oon kyllä jotenkin tosi väsyny tähän koko touhuun, kun ei tulosta ole tullut. Menkatkin kyllä nyt lannistaa mieltä. :(

Tsemppiä kaikille!
 
miss_piggy
Mustikk4, mullahan ei silloin 2012 menkat alkaneet ku lopetin pillerit, ja ekku kävin sen takia neuvolalääkärillä. No hän oli sitä mieltä että eiku hommiin että raskaaksi voi tulla ilman menkkojakin, mikä oli vähän hassua. No, edelleen kun vuoto antoi odottaa itteensä, varasin sitten ajan terveystaloon ja siellä ultrassa löytyi pco ja sain terolutit. Niillä kyllä kierto käynnistyi ja oli säännöllinen mutta en varmaan ovuloinut kertaakaan. 6kk siis söin teroja, ja sitten kun lopetin, tulin raskaaksi. Se meni sitten keskeytyneesti kesken, ja keskenmenon jälkeen olin niin turhautunut että soitin lapsettomuuspolille, jotta tartteeko jonkun lähetteen että sinne pääsis kun yritystä oli jo vuosi takana ja keskenmeno ja ikää yli 30. No se ihana hoitaja laittoi mulle heti ajan lääkärille, johon pääsin muistaakseni parissa viikossa. Siellä lekuri totesi että terolut on mulle väärä lääkitys ja määräsi clomit auttamaan ovista ja lyhentämään kiertoa. Ei näkynyt vieläkään menkkoja kuitenkaan keskenmenon jäljiltä ja koska teroja oli vielä jäljellä, koitin käynnistää niillä kierron. Ekasta tero-kuurista tuli kuitenkin vaan tuhrua, mutta toisella tero-kuurilla sain menkat tulemaan ja sitten kun menkat tuli, clomit mukaan. Siitä sitten tärppäsi :)
Mulla siis ollut epäsäännöllinen kierto siitä asti kun menkat alkoi teininä, samaa vikaa äidilläni ja serkuillani, eli suvussa kulkee tää vaiva isän ja äidin puolella.
Olipas pitkä sepustus, sori! :ninja::oops::D

Feles, mulla ei ainakaan alkuraskaudessa o-testi toiminut raskaustestinä, eli ei näyttäny plussaa pitkään aikaan vaikka r-testeistä viiva melkein pomppas silmille.:barefoot:
 
  • Tykkää
Reactions: Feles
Autumn itse tunnistan ovulaation muista oireista, en niinkaan tunne itse ovulaatiota. Paitsi viime kerralla oli ihan jarkyttava kramppi alavatsassa, ihan varmaan oli ovulaatio, koska ovistesti oli aiemmin nayttanyt vahvaa viivaa ja seuraavana paivana ei enaa ollut viivaa. Se oli eka kerta kun tunsin itse ovulaation.

Feles en tieda, kannattaako luottaa ovistestiin raskaustestina. Mulla ovistesti rupee nayttaa aika selvaa viivaa kun menkat on lahella. Kerran luulin, etta kyseessa oli raskaus mutta nahtavasti se oli ne menkat. Kannattaa malttaa ja kokeilla oikealla raskaustestilla :)

ON: Mulla olis ovulaatio laskujen mukaan ensi viikolla, eli viikko ennen haita. Mietiskelin itsekseni, pitaisikohan miehelle ehdottaa, jos aikaistettaisiin yritysta. Eihan sita valttamatta heti tarppi kay kumminkaan. Se kanssa vahan mietityttaa, koska mulle tarjottiin tyopaikkaa ja hyvaksyin sen. Tosin aloitan vasta heinakuun puolessa valissa.. niin etta enta jos sita sitten raskautuu ym. meilla on 6kk ns koeaika jolloin tyonantaja tai tyontekija voi viela muuttaa mieltaan.. mietin pitaisiko sita odottaa viela jokunen kuukausi tata aloitusta vai aloittaa nyt ja katsoa sitten mita tuleman pitaa. Onpas hankalaa valilla :p
 
  • Tykkää
Reactions: Feles

Yhteistyössä