Vauva vuodelle 2016 <3

Nyt oon hämmentynyt.. Kp 28/33-35 ja etova olo ollut 2 päivää, niinkun pala kurkussa kokoajan.. Tein sitten viimesen ovulaatiotestin kaapin pohjalta kun ihmettelin miks ovislimamaista Vuotoo tulee nyt(kin) ja vahva plussa tuli.. Mun laskujen mukaan nyt olis jo dpo 8 oletetusta ja tikutetusta ovulaatiosta.. Kierto on kyllä epäsäännöllinen ( lyhyin 28 pv ja pisin 45 ) ja ehkäisy jätetty huhtikuussa pois. Luulin jo bonganneeni oviksen tässä kierrossa (n) ei kai auta muu kun odotella

Peukut pystyyn teille haamuilijoille! Toivottavasti on tärpännyt(y)
 
Nyt oon hämmentynyt.. Kp 28/33-35 ja etova olo ollut 2 päivää, niinkun pala kurkussa kokoajan.. Tein sitten viimesen ovulaatiotestin kaapin pohjalta kun ihmettelin miks ovislimamaista Vuotoo tulee nyt(kin) ja vahva plussa tuli.. Mun laskujen mukaan nyt olis jo dpo 8 oletetusta ja tikutetusta ovulaatiosta.. Kierto on kyllä epäsäännöllinen ( lyhyin 28 pv ja pisin 45 ) ja ehkäisy jätetty huhtikuussa pois. Luulin jo bonganneeni oviksen tässä kierrossa (n) ei kai auta muu kun odotella

Peukut pystyyn teille haamuilijoille! Toivottavasti on tärpännyt(y)
Joskus kai ovulaatiotestit voi näyttää raskaudenkin. Jopa ennen kuin raskaustesti. Jospa olis tärpännyt:)
 
jaahas..voi täta pettymyksen maaraa taas..:(en kerenny edes sita toista testii teha ku vuoto alko tanaan..ja kunnolla..kp1 nakojaan taas ja YK16 siis kaynnisty..huoh :( antokan se toissapaivan testi sit vaaran tuloksen vai mita ihmetta? voi apua miten sita jaksaa taas..toissaki tanaa niin huonot fiilikset ton vuodon takia ni tuli siin samal mietittyy kaikenlaista..alkaa vaan tuntuu silt et ei sita vauvaa meille taida ikina tulla,niin kauan yritysta jo ollu..mutta sori taa omanapailu..pakko jonneki suuntaa vuodattaa nait asioita..voi sita mun miehen pettymysta kans ku ei taaskaa tarpanny.
 
Täälä on näköjään muitakin pettyneitä...

Täälä rupesin vuotamaan 2 päivää liian aikasissa hemmetinmoisien kipujen kera. Oli kyllä niin outo kierto, hirveesti jomotti munasarjoihin ja välillä oikeen kovastikin. Ehkä olin raskaana mutta tapahtui varhaisluominen,niiku elukoilla sanotaa , heh.

Sitä tässä vaan miettii, että miten jotkut raskautuu niin helposti. Eihän myö olla ees yritetty kauaa, mutta en jaksa omaa työpaikkaakaan enää. Sen takia ollaan aateltu, että siirretään vauvaa eteemmäksi ja vaihan työpaikkaa tässä välissä. Mutku ei se tartu kuitenkaan... äh. Oisko tää yk4 vai 5 en ees muista.
 
Voih huonoja uutisia näköjään täälläkin :( Voimia kaikille vuotaville!!! Ja pikaista plussaa ihan jokaiselle:love:
Mulla ovulaatio tuli ja meni ja kovasti ootan oireita joita ei tunnu missään,mutta ei näin aikasin kuuluskaan tuntua.Vaikka sen tiedostan,niin tuntuu etten nyt raskautunut kun ei tunnu missään...yhä malttamaton:ninja:
 
Hei taas, oon pitänyt vähän vapaata näistä ajatuksista. Mutta kas kummaa, ovisaikojen tullessa palasin tänne taas kirjottelemaan :whistle:

Vaihteleeko teillä kiertojen oireet paljonkin? Meikäläisellä välillä rinnat kipeet, välillä ei. Joskus vv kierron lopulla, joskus ei... joskus lämmöt kunnolla koholla, joskus ei.
 
inka, ootko käynyt jossain tutkimuksissa? tai hoidoissa? Auttaisko sua esim. clomit? Vai ootko jo syönyt?
en oo kayny viel missaan tutkimuksis..ihan luomusti ollaan yritetty..varmaan pitais varata se aika laakarille..kiertohan mulla se 28pv ja paivalleen saannollinen.mites toi homma sit toimii,onko millane prosessi ku tutkimuksiin haluu? ja mites ne sit tutkii siel?​
 
Onpas paljon pettymyksiä täällä pinossa. Nyt paljon tsemppii kaikille uusiin yrityskiertoihin!

Täällä meneillään kp 4/28-33 ja yk 4. Viime kierto venyi tuohon 33 päivään. Eli jotain epäsäännöllisyyttä on, mutta pääasia että suht maltillisena kiertopäivät vielä pysyneet.

inka' vuoden yrittämisen jälkeen voi ottaa yhteyttä terveyskeskukseen ihan omalle lääkärille josta saa lähetteen ihan julkisen puolen lapsettomuuspoliklinikalle, jossa sitten mieheltä tutkitaan spermanäyte ja gynekologi lähtee tutkimaan sitten sinua ja etsimään syytä sille miks tärppiä ei ole kuulunut, hoidot sitten määräytyy sen mukaan mitä löytyy/löytyykö mitään. Ota vaan rohkeasti yhteyttä omalle lääkärille ensin. (toinen vaihtoehto on mennä yksityiselle gynelle, jossa jo voidaan tehdä ultraa ja jatkotutkimuksiin laittaa sinne julkiselle puolellekin).
 
Tsemppia kaikille, joilla uusi kierto <3 eikun vaan uutta yrityskertaa kehiin! Mina itse odottelen kuukautisia, pitaisi alkaa lauantaina. Ei oo oireita eika plussaa. Oon testaillu eika mitaan nay. Eika tunnu kylla yhtaan, etta olis tarpanny. Alkoi jo se perus ketutus ennen kuukautisia :p
Jos ei nyt sitten toukokuulle vauvaa, niin ehka ensi kesalle?? Tsemppia kaikille <3
 
  • Tykkää
Reactions: likka90
Omaa napaa, mutta voi äähh... Ovis oli laskujen mukaan viime viikon tiistaina, vahvojen tuntemusten perusteella taas sanoisin oviksen olleen jo maanantaina. Siitä asti kuitenkin alavatsaa kipristellyt ja jomotellut, valkovuoto lisääntyi, lämmöt sahanneet väliä 36.3-37.3 (normi 36.3), etovaa oloa ollut ja toissa päivästä alkoi järkyttävä väsymys. Tähän päivään asti nännit oli melko herkät ja nyt ei siis enää. Nää ei oo mulla mitään joka kierrossa tapahtuvia oviksen jälkeisiä tuntemuksia joten tietenkin siinä toiveet heräs. Vaaaikka tietenkin tiän samaan aikaan että eipä se kovin todennäköstä oo oireita tuntee, kun nyt dpo7 tai 8. On tää kans... aikamoista piinailua :)
 
Moikka,

Vieläköhän pääsisi mukaan yksi malttamaton haaveilija?
Meillä pillerit lopetettu 01\15, nyt yk6.
Kierto on vielä hiukan sekaisin pillereiden jäljiltä joten mutta nyt pari kiertoa ollut 30pv. Ikää minulla kohta 25 ja miehellä 26, kummankin ensimmäinen lapsi olisi kyseessä.

En ole aikaisemmin uskaltanut kuin selailla muiden kirjoituksia, mutta nyt kuume on noussut sellaisiin sfääreihin että pakko liittyä keskusteluun.

Tässä kierrossa kokeilin ekan kerran ovulaatiotestejä ja ainakin se löytyi. Muutaman päivän kuluttua pitäisi tädin tulla, mutta toivotaan että ei tule! Mulla on ollut tästä kierrosta hyvin erilainen tunne kuin muista kierroista, erilaisia oireitakin on ollut, mutta luultavasti vaan kuvittelen ne.

Olen nyt muutaman kierron syönnyt gele royalea ja foolihappoa, greippimehuakin on tullut juotua. Gele royale on saanut hiukset ainakin loistavaan kuntoon!

Täällä jatketaan jännittämistä vielä muutama päivä, voi kunpa tämä olisi jo se kierto jolla tärppää ❤
 
Morjens, täälläkin olisi uusi tulokas vielä vuoden 2016 haaveilijoihin.. <3

Täällä on tosiaan vain yhdet menkat (2.7-15) takana ja synnytyksestä reilu vuosi aikaa. Ihan nuo olivat normaalit n. 4-5 päivää. Olin aika onnellinenkin, kun alkoivat että pääsisi hieman seuraamaan omaa kiertoa. Haaveissa olisi meidän 1v 1kk-ikäiselle tyttärelle sisarrus, jos vaan luoja semmosen sois. Neiti sai alkunsa v. 2013 lopulla ihan "huolettomasti" jos näin voi sanoa, annettiin lapselle lupa tulla kun on tullakseen ja heti ekasta kierrosta silloin tärppäsi. Vielä lisätietona, että imetystä nyt lopettelen ja tyttö syö vielä 2krt/pvässä aamulla ja illalla. Lisäksi 21.7 (kp 20) oli valkovuoto hieman veristä.. olisiko ollut silloin ovista, kun joillakin saattaa kuulemma vertakin hieman tulla. Siitä laskinkin, että toinen ovis voinut olla noin 18.-23.8 välimaastossa, mikäli se ed. (21.7) ovulaatio oireita sillon oli. Ainakin Tuolloin toissa vkl:na 22.-23.8 meillä oli touhuilua kovastikkin, mutta eikai siitä vielä raskausoireita tule. x)

No menkkoja ei nyt olekaan toista kertaa kuulunut. Negat testit tein muistaakseni 6.8 (kp 36) ja 13.8 (kp 43), kun epäilin olevani raskaana. Nyt en vielä ole testejä tehnytkään, vaikkakin välistä on ollut väsymystä, suuta kuivaa, mielialan vaihtelut aika herkässä, pieniä kouristuksia kohdun/alavatsa alueella varsinkin kun äkkiä nousee, rintoihin sattuu tuo imetyskin (olen tosin miettinyt johtuuko lapsen puhjenneista hampaista?). Ovulaatiota en ole ikinä tikutellut tms.. lähinnä seuraillut "limoja" ja touhuiltu ihan sillä mielellä, kun haluttaa joka mulla ainakin ennen osui siihen normiovulaatioajan paikkeille... Plussia odotellessa ja tsemppejä muillekkin! :)
 
miss_piggy
inka,tosiaan jos sulla kierto säännöllinen niin varmaan aletaan tutkimaan tarkemmin miksi ei tärppää. Eli ovuloitko joka kierrossa, mahdollisesti aukiolotutkimus että onko tuubat auki ja saattaahan ultratakin että onko munasarjat ok.
Mullahan homma meni niin että menin suoraan yksityiselle kun on sairasvakuutus joka korvas ja ultrassahan näkyikin rakkuloita munasarjoissa joten syy pitkille kierroille ym. on selvä.

Omaa napaa, kp 11. En oo ovista tikuttanut eikä oo tuntemuksiakaan. Ens maanantaina pitäis jatkaa teroja. Ei oo kyllä nyt pupuiltukaan. Välillä tulee semmosia kuivia kausia ja sitte taas piristyy :D
 
On: Mää tikuttelin en niin säännöllisesti ovista, enkä saanu kaivattua plussaa tikkuun. Töissä ollu semmosta säpinää etten ole kyllä ovistuntemuksiakaan ehtiny bongaileen...
Menkat alkaa ens viikon aikana..10/11.9. Saapa nähä. Peittoja jeilutettu 2-3pv välein.

Jotenki masentaa ja tuntuu ettei tästä tuu mittään :| blaah.

Tsemppiä kaikille <3
 
oon ovista tikutellu joskus ja plussan saanu..en sit tieda jaksaako edes rueta tohon tutkimus rumbaan,jotenki turhauttaa koko ajatus vaikka vauvaa toivotaan enemman ku mitaan muuta . voihan se olla et lapsien saanti ika on mun kohdal ohi jo(36 v oon jo) ensimmainen muksu sai aikoinaan alkunsa heti mut siitaki kylla aikaa jo koht 16 v..miehellaki on omia lapsia mut se yhteinen puuttuu...
 
Pidin vähän taukoa palstasta.. Hieman kestää kahlata muiden kirjoituksia läpi. ;)

Meillä alkoi eilen yk6. Kaikki on tehty "oikein", mutta eipä tapahdu mitään. Hieman alkaa jo ahdistaa. :unsure:
Vaikka täällä lasken yk:t siitä, kun on alettu testien kanssa tähtään ovulaatioon, niin oikeastihan olemme olleet ehkäisemättä yli 2v. Eilen puhuttiin miehen kanssa, että kenties olisi aika kääntyä lääkärin puoleen. Saisipa ainakin tietää jos yrittääkin koko ajan turhaan. Hoitoihin en vielä haluaisi lähteä, mutta tieto tilanteestamme rauhoittaisi.

Viimeksi täällä puhuin kreippimehusta.. se kokeilu jäi silloin kesken (muutaman päivän join ja heti huomasin limojen erityksen lisääntyneen!), mutta tässä kuussa ajattelin ottaa sen mukaan vähintään ovulaatioon asti. ;)

Ajattelin jättää ovistikut ostamatta tähän kiertoon.. Alkanut tympäisemään nekin kun ei nappaa. :cautious:
 
kaaliperhosella kuulostaa lupaavalta!

Mulla tänään kp 26, dpo 11 ja tein juuri positiivisen r-testin. En kyllä oikein voi uskoo tätä todeks... Toki on hentoinen viiva vielä, mutta ihan hyvin nähtävissä, ei tarvii lainkaan tihrustaa. Selkeä mutta haalea. Tein itseasiassa ekan haamujen esiäidin jo dpo 8, ja siitä asti sitten testaillut...Ai mikä himotestaaja. Plussaa saatu niin apteekin omalla herkällä, kuin rfsu:n ja nyt pregcheckin testeillä. Tiistaina ois menkat alkanut, ja pakko jatkaa kyllä testailua viä siihen asti jotta tän uskoo todeks. :D
En uskalla vielä siirtyä toukokuisiin ennen kuin ensi viikolla.

Niin, ja oireet tosiaan mulla alkoi ihmeellisesti jo ovulaatiosta. Oviskivut oli myös poikkeuksellisen kovat. Mut sen jälkeen siis nännit olleet arat, koviakin kuvotusaaltoja ollut, paineen tunnetta alavatsalla, nippailuja, hieman nivuskipuja, järkky ummetus...
Ja tosiaan mulla oli ovikseen asti päivittäin käytössä gelee royalit ja aswagandha-jauhe.
 

Yhteistyössä