Vauvakuume mutta ei vielä vol3

Red: Kävinkin jo aiemmin lukemassa edesottamuksistasi. :hug: Tosi hienoa, että saitte ainakin jonkinlaisen sovun aikaiseksi. Ja hyvä seksi ei ole koskaan pahitteeksi! :D Teillä on tosi söpöt lapset. :heart:

Alisa: Joo, mä odotan ihan innolla tätä reissua! Asuin Lontoossa neljä kuukautta viisi vuotta sitten ja mun mielestä se on Euroopan mielenkiintoisin kaupunki. En mä sinne pysyvästi muuttaisi, mutta haluan ehdottomasti käydä siellä vielä monta kertaa. Meidän mukaan lähtee mun pikkusiskot. Nuorimmainen täytti syksyllä 15 ja tämä reissu on meidän syntymäpäivälahja hänelle.
 
Pantalaimon: Pitäisi neideistä saada laitettuu uusia kuvia myös.. Ja söpöjä on tosiaan :whistle: . Ja ihania, ku ovat ruvenneet puhuu oikein kunnolla. Ihania pieniä selittäjiä. Varsinkin nuorimmainen: "minun mehu" "minun pissi" "minun äiti" :D
 
JenPen
Ni tosta ehkäisystä ku joku kyseli...

Mulla on jälleen käytössä pillerit kuparikierukan jälkeen. Kuukautiset oli sen aikana runsaammat ja kivuliaammat mut ei mitenkään sietämättömästi kumpaakaan. Poistatin sen koska viikon menkkojen jälkeen jatku ainaki viikon verran vielä pientä vuotoa, sen verran et piti käyttää jotain suojaa, ei voinu yleisesti saunoo, uida tms. ku tamponia ei voinu kierukan kanssa käyttää. Sit taas sen viikon aikana kun ei ollu lainkaan vuotoa, ni alko jo erilaiset kivut ja sellanen tunne et menkat alkaa ihan just. Koko ajan piti olla varuillaan ja ympäri kuukauden pitää jotain suojaa.. Oli aika tylsää.

Mulla oli ennen kierukkaa noi Diane Novat ku teininä ollu vähän huono iho. Alotin nyt niillä jäljelläolevilla, ja vaihdan pian Melianeen. Noitten Diane Novienhan pitäis auttaa pahahkoonkin akneen vaikkei mulla sellasta oo koskaan ollu, mut nyt on naama kukkin niin pahasti et en tiedä mikä on! Tai sit jouluruoat ja suklaat vaikuttaa...
 
Kauhiasti tullu juttua taas viime käynnin :) Ahkeria kirjoittelijoita :D Tuosta mianjon kiinalaisesta kalenterista... Mulla esikko meni väärin, tyttöä sanoi siinä ja poika tuli, kuopus meni ihan oikein, tyttöä sano ja tyttöhän tuo on :D

Äitiyspakkauksesta... Ihanahan tuo on, mutta minun on pakko myöntää, että sisävaatteista meillä on käytetty melkeinpä vain bodeja ja puolipotkareita, sukat ja tumput tietty kans. Potkuhousut ja muut on jääneet vaille käyttöä. Jotenkin vain tykkään pukea vauvan niin, että sukupuolen pitäs nähdä väristä :ashamed:

Meillä lapset sairastaa, etenkin esikko. Tänään oli kuumetta vain 39,5 mutta nukkumaan mennessä jo normi lämpö. Katotaan miten yön aikana käy, pitääkö lähteä lääkäriin huomenna... Kuopus sitten taas oksensi eilen illlalla niin kovasti liman takia, että piti yläkroppa käydä pesemässä lavuaarissa. Silmätkin täynnä oksua... Että nyt tuntuu siltä, ettei vauvoja pliiz ihan heti meidän talouteen. On jääny nyt ite niin vähille unille. Isäntä on kyllä koisinu tänäänkin kahdet päikkärit. Eikä edes herää yöllä lasten kiukkuihin, ellei ne tosissaan huuda... No, mutta jahka lapset parantuu niin taas on eri ääni kellossa :D

Tuli nyt ihan omia napoja, mutta täytyy mennä nukkumaan jo. Väsy kova..
 
Laala
Täällä kans, jolla menkat ihan mitä sattuu ennen pillereitä.. Ja sehän tässä hermostuttaa, et miten käy, kun pillerit lopetan. :ashamed:

Pantalaimon
Oi vitsi, ookko opiskellu Lontoossa vai miten sinne päädyit asumaan? Ihana synttärilahjan ootte antanu siskolle :)

hopeapaju
Noi on kurjia noi oksutaudit ja muutkin sairastelut :/ Toivottavasti muksut siellä paranee pian!

ON: Hitto, mulla on joku ihmeen elohiiri ollu mahassa jo reilun viikon. Se vaihtelee paikkaa aina päivittäin.. Rasittavaa.. Tässä oon haaveillu, et tältäkö ne ekat vauvan "potkut" sitten tuntuu :whistle: :LOL:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Lumikello75:
Alkuperäinen kirjoittaja Talvicci:
Löyty lidlistä kortsuja jotka ei aiheuta "toosan tulessa olemista" :LOL:
Kiitos nauruista, vaikka ei naurun asia ollutkaan :LOL: Onko sulla kumiallergia?

Mulla on kierukka, hormoni-sellainen vielä, mutta pitää keväällä viimistään poistattaa.

Öö mun piti vähän aikaa miettiä että oonko mä nyt sanonu jotaki ihan hirveetä... :eek:

Joskus aikasemmin on tullu samoja oireita ku on käyttäny kortsua.
Yleensä ollu näkkejä mitä ollaan käytetty.

Nyt sitten ostettiin lidlistä jotaki ihmeen hedelmäkortsuja ja niistä ei ainakaan vielä oo tullu mitään.
Niin että en usko että mulla on kumiallergia mut joku niissä näkeissä ärsytti...
 
Kylläpäs täällä juttu aina ehtii lentää kun päivän on pois!
Alisa:Juu kätilöksi opiskelen ja pitäis siis valmistua vuoden päästä eli tammikuussa 2009. Ja raskaaksi siis suunnittelin tulevani joskus kesällä eli ehtisin valmistua ennen vaaveja :heart: tai siis vaavia...yhdestä kai se on aloitettava :p

Voi kun tuo oliskin vaan noin helppoa tulla raskaaks että kun mä kerran suunnittelen niin eikös se muka aina toteudukaan :LOL: no mutta yritystä siis peliin kesällä, jos se mun harjoittelu nyt onnistuu. Yks kaveri tosiaan jo vähän lupaili, mutta edelleen vastausta odottelen...

Täällä oli puhetta armeija jutuista. Oma mies myös käyny armeijan jo ennen kuin tutustuttiin, mutta jutuista en kyllä ole eroon päässyt! Aina kun vaan toinen mies ilmaantuu juttelemaan niin armeija juttuihinhan se päätyy :LOL: Vuoden oli minun mies vekaralla.

Oli tosi kiva kattoo noita irc-nickejä, oma nickini on angioletto, italiaksi pieni enkeli...se sitten miksi mukamas olen pieni enkeli, no ei siihen taida olla mitään syytä, en ole erityisen pieni, jos en nyt suurikaan, enkä ihan aina niin enkelikään :LOL: Ja italian kielestä vaan tykkään, se on muutekin kyllä niin ihana maa... :heart:

Mun menkoista tulee ehkäisyn jälkeen ainakin varmaan ihan hirveät kun oli ennen ehkäisyä ja olin yhdessä vaiheessa iha "huvikseni" pari kk:tta ilman niin johan oli taas!!! Pitääkin yrittää nyt vähän aktiivisemmin taas täällä käydä, johan tässä tippuu kärryiltä!!! :LOL:
 
Hei vaan!
Mahdottoman paljon on tullut tekstiä! En minä nyt niin kauan ole ollut pois :) Ihanaa, kun täällä on niin aktiivista!
Kysymyksiin: Meillä varsinainen yritys alkoi elokuussa, ehkäisy loppui toukokuun lopussa.

Opiskelijoita ollaan kummatkin täällä. Minulla vielä 1,5 vuotta jäljellä, tosin haluan vielä joskus jatko-opintoihinkin. Miehellä ainakin 5 vuotta vielä jäljellä. Todella uhmalla mennään siis täällä, mutta kuten pantalaimon jo sanoikin, meidän raha tilanne ei ainakaan 10 vuoteen muutu paremmaksi jos koskaan. Sen verran epämääräisiin ammatteihin ollaan opiskelemassa, ettei ehkä koskaan tule olemaan kovin säännöllisiä tuloja tai työpaikkaa. Mut lapsia halutaan kovasti ja mielellään nuorena. Sitä odotellessa :kieh:

Mulla mies kävi sivarin, olin siis sivarileskenä :LOL:
Kävi siis sivarin samalla paikkakunnalla, kun missä asuttiin, ainoat eron hetket ajottuivat vain kun työajat eivät kohdanneet

Pitääkin heti mennä katsomaan irc-galleriasta kuvia, utelias kun olen...
Itsellä ei ole kuvia, facebookissa minäkin majailen, vähän harvakseltaan tosin, en ole vielä addiktoitunut siihen, kaksplus aukeaa ensimmäisenä, kun koneelle tulen.

Voi ihanaa Pantalaimon kun pääset matkalle, matkustelu on niin kivaa. Ulkomailla asustelu olisi mukavaa, ehkä joskus tulevaisuudessa...
Nyt täytyy kiirehtiä nukkumaan, kello onkin yhtäkkiä tosi paljon. Aikaa meni yllättäen teidän juttuja lukiessa ;)
 
Heh, kävin itsekin vähän tarkastamassa noita omia kuvia:) Oli aika vanhojakin, mutta kokeilin vähän päivittääkin. Myös mies näkyy ainakin yhdessä kuvassa tuolla galleriassa:) Meinasin vaihtaa oman nickini siellä, mutta vaihdoin kyllä heti sitten takaisin tuoksi angioletto:ksi... eli oletan että sillä löytyy :D Ajattelin vaan että olis ollu kiva olla molemmissa sama nicki...mutta oli kukkaiskeiju jo varattu :( Tulkaa muutkin tonne Laalan järkkäämään sivuun, jos ei kuvan näkeminen häiritse, ihan kiva idea, ja eihän se tältä sivulta tietenkään pois ole!!! Mä ainakin aion jatkaa täällä edelleen ihan niinkuin ennenkin :)
 
Pantalaimon, reissaaminen on kyl ihan huippuhommaa! Mekin lähdetään reissuun tuossa n. kuukauden kuluttua Thaimaahan!


Alisa84, kiva kun on jonkun kanssa sit saman verran aikaa enää ehkäsys :) Toivotaan, ettei kauan sit jouduttais oottelee iloisia uutisia :p

Voi että tänne oli kyllä tullu paljon juttua.. ja sit kun luen eteenpäin, ni sellanen olo, et tolle pitää sanoo sitä ja tolta kysyy tätä.. sit ku alan kirjottaa viestiä, ni unohan kaiken ja jokaisen nimimerkinkin :D Hyvä minä.. :whistle:
 
Reissaaminen on kyllä parasta. Hassua, kuinka se matkakuume aina yllättää, vaikka juuri toukokuussa oltiin kuukausi tien (tai siis raiteiden) päällä. :D Alisa, olin ihan vaan töissä Lontoossa. Kirjoitusten jälkeen exä otti ja jätti ja silloin tuntui, että oli pakko päästä pois! Oli tosi kivaa, pas.ka duuni ja huono palkka, mutta ihmiset, kaupunki ja biletys ihan mahtavaa! :D Enää en kyllä jaksaisi sitä tahtia kuin silloin.

Hathor: Mekin ollaan miehen kanssa mietitty, että ulkomaille varmaan vie työt jossain vaiheessa valmistumisen jälkeen. Mun alalla ainakin olisi tosi hyödyllistä olla töissä ulkomailla, se helpottaa työnsaantia kotimaassa hurjasti. Vähän mietityttää, että miten lapsen/lapsien kanssa voi lähteä, mutta toisaalta turha sitä on murehtia etukäteen.

ON: Nyt alkaa sitten jännät ajat. Ensi viikolla voi testailla, jos aihetta on. Eilen nippaili koko päivän alavatsaa, mutta onneksi se vuoto loppui aika pian päivällä.

Jaahas, aika rientää! Pakko lähteä luennoille! :wave:
 
taikaliina: Jep, meilläkin haaveissa kolmas lapsi :heart: Meillä tilanne se että mä oisin kohta jo valmis aloittaan yrityksen, mutta mies vielä empii ja jarruttelee. Kesällä ehkä aloitamme vauvatouhut :D
Kyllähän sitä tulee mietittyä mitkä asiat muuttuu jos/kun perheeseen tulis vielä kolmas lapsi. Meillä on ihan hyvän kokoinen asunto, tila riittää kolmannellekin lapselle. Autosta en kyllä tiiä, mahtuuko sinne kolmea turvaistuinta vierekkäin takapenkille :/ Edessä taas taitaa olla airbag eikä sen takia voi siihen siirtää esim.vanhinta lasta. Toisaalta taas vanhin lapsista vois varmaan siirtyä korokkeelle sitten jos vauva ilmoittais tulostaan. Koroke ei veis niin paljon tilaa kuin turvaistuimet. No joo, aika aikaista pohdintaa :LOL:
Mulla oli tässä joku aika sitten mietinnässä just että haluanko vielä yhden lapsen vai en. Toisena päivänä tuntui että tottakai heti tänne! Ja toisena että näinkin on hyvä että nämä 2 riittää meille. Mutta kyllä se on nyt vahvistunut tunne että meille tulee vielä 1 lapsi, kun mieskin on sen kannalla :heart: Mutta sitten meidän lapsiluku onkin täynnä. :)

Kp 22/28-31. Laskenpa kiertoa vaikkei mitään yritystä olekkaan. Tai no.. periaatteessa jokaisessa kierrossa ois pienen pienen pieni mahdollisuus tulla raskaaksi ku ehkäisy on mitä on :LOL: Mutta enpä usko että täällä mistään touhutipoista raskaaksi tullaan :LOL:

Kivaa viikkoa kaikille!
 
Mianjon laittamasta kalenterista ei mennyt kummankaan lapsen kohdalla oikein.

Mekin tavattiin miehen kanssa vasta sen jälkeen, kun mies oli jo armeijan käynyt. Mies kävi sen 23 vuotiaana, kävi ensin koulun loppuun. 3-4 vuotta sitten mies kävi kertausharjoituksen, mutta se kesti vain noin 2 viikkoa ja siinäkin ajassa oli vapaapäiviä.

Ehkäisynä meillä on kortsut.

Taikaliina: Joo, onhan sitä tullut hieman mietittyä, että mitä muutoksia kolmas lapsi tuo. Auto joudutaan ainakin vaihtamaan. Takapenkille ei kolmea istuinta mahdu ja eteen ei voi pistää, kun on airback. Muutettiin vuosi sitten tähä omakotitaloon joten tilaa on, sitä ei tarvitse miettiä. Ja minäkin olen aina haaveillut neljästä lapsesta :)

Mies eilen sanoi että pitäisikö sittenkin aloittaa yrittämään jo, että silloin joulukuussa hän on jo melkein 32v ja jos neljä lasta halutaan niin hän on jo vaikka kuinka vanha. Ja sitten, kun lapset muuttaa kotoa niin hän jo melkein eläkkeellä. Sanoin, että ei ole nyt kyse mistään vuosista vaan 11kk :D Taitaa miehellä olla kolmenkympin kriisi :LOL:
 
Mä oon ihan pihalla nyt tästä ketjusta! Kamalasti tullut tekstiä. :whistle: Yritän kyllä lukea vielä paremmalla aikaa kaikki kunnolla läpi!

miinalle toivon plussaa, vielähän se ehtii!

kaikille mukavaa alkanutta viikkoa!
 
Pinsku79 tervetulos vaan! :wave:

Tyhmää tein äsken negan herkällä. :( ..Nooh nyt vaan toivon et ne menkat alkais sitte ja äkkiä että pääsis uuteen kiertoon. kp31.

Ai siis mitä, onko Laala perustanu yhteisön vauvakuume mutta ei vielä? Mä en viitti littyy..kuitenki joku sit jotenki hoksaa jotain..ja sit tää pino jää vähemmälle käytölle.. :kieh: Tää meijän pino on niin ihana! :D
 
Pinsku79, tervetuloa! Kiva kun on muitakin,joilla on jo useampi lapsi. Taidan olla aika eri planeetalta juttuineni kun meillä jo kuitenkin neljä on Nytkin töistä tullessa olen lähinnä kiljunu noille koululaispojilleni, ihan älytöntä menoa ja riehumista,eli mulla kyllä tottapuhuen vauvakuumekin aaltoilee. Välillä on fiilis, ettei enää ikinä,en jaksa sitä valvomista ja kaikkee TAAS alusta. Toisinaan taas on olo, että vielä yhden jaksaa ja haluaa. Mutta ehkä se on parempi odottaa sitä fiilistä,että haluaa jatkuvasti sen iltatähden. Meillä on kaikki lapset valvottaneet, kahdella ollu koliikki, kolmella pahat allergiat,kahdella korvatulehduskierre ja sitä rataa. Ja kuopus on nyt vasta alkanu nukkua yönsä kunnolla :heart: Mutta eipä sillä, monet jutut kuulostaa niiiiin tutuille, tuotahan se oli silloin kun esikkoa odoteltiin. Hän lähtikin alulle tokasta yrityksestä, eka päättyi ennenkuin alkoikaan. Ja mies lähti silloin inttiin ja jäin loppuraskaudeksi ja vauvan ekaksi 7 kuukaudeksi yksin. Huh, sitä aikaa en kaipaa kyllä. :x Jännästi kyl nuo inttijutut silti silloin tällöin pulpahtaa esiin,kun miehiä enemmän koolla. :D Ite en kyl menis, vaikka ois voinu. :saint: ;)

Olen nyt enemmän täällä taustalla,mutta listalla roikun,jos sopii? :wave:
Plussatuulia kaikille!
 
taikaliina
Olipas outo selitys keskosuudelle, varmaankin sillon ollu vielä tietämättömyyttä, niin on helppo ollu sanoa, että nuori ikä vaikuttaa.

kukkaiskeiju
No niin, sulla melkeinpä sama aikataulu opiskelujen ja vaavin suhteen ;) Määkin oon suunnitellu, et kerkeisin valmistua ja olis kyllä ihan kiva keretä olla puol vuotta töissäkin, mut mut.. olishan se ihana, kun vaavi syntyis, ku paperit on kourassa :LOL:

Hathor
Heti heräs mun mielenkiinto. Mitäs te miehenne kans opiskelette? Eihän sitä kannata odottaa parempaa huomista, ku ei sitä tiedä tuleeko sitä. Jos haluaa, että kaikki asiat on kunnossa ennen vauvaa nii eihän sitä ikinä pääse laittamaan alulle ;)

Ripsu85
Nyt täällä ollaan kyllä kadeja :whistle: Vai että thaimaaseen pääset, epistäää!! Meinaatteko olla kauan siellä? Mulla olis mun kaverin kans tarkotus lähtee sinne sitten ku valmistutaan eli vuoden päästä. Joo, mukavaa, ku saa kysellä sitten toistelta, että miten hulluksi sitä tulee, kun pillerit saa heittää mäkeen ;)

Voi sulla Pantalaimon On ollu ihania aioja siellä Lontoossa. Olis vaan itekkin ollu niin rohkee ja lähteny vain vain, mut oli nii monta asiaa mitkä pidätteli..

Pinsku79 Tervetuloa tänne ahkeraan joukkoon mukaan ;)

ON: Mulla ollu aivan mahtava päivä! Oon niin onnellinen, että selvisin ekasta työharjottelupäivästä "ehjin nahoin". Mullahan on tää sairaalakammo ja ennen siellä en oo pystyny oleen, mut nyt vissiin oon onnistunu psyykkaan itteni, että selviän sieltä. Nyt on usko todella vahva, että tätä harjottelua ei tarvi jättää välistä. *HyppiiPomppiiTuulettaaIlosta* Sori, ei liittyny aiheeseen, mutta oon niiin onnellinen. =) :D Mitenkäs Talvicci sun eka päivä meni? Sää vissiin joudut tekeen vuorotyötä? Onko sulla miten öitä?
 
Hellou!
Taikaliina, juu kätilöksipä hyvinkin! Koulu kestää 4,5 vuotta, toisaalta saa myös sairaanhoitajan pätevyyden eli töitä aivan varmasti riittää jos haluaa tehdä, mutta itsekin mieluummin kyllä alkaisin jo tuota masuasukkia odottelemaan ja luistaisin yli pitkistä työviikoista :LOL: Hyvä syy haluta lapsia :kieh: Itse en sanoisi että oli toiveammatti ainakaan aina. Itseasiassa mä vähän päädyin tonne, ihan tarkotuksella ykköspaikkana kyllä hain, mutta en todellakaan ollut suunnitellut sitä kovinkaan kauaa. Kyllä joskus kun lukee tenttiin ja joka sivulla näkyy naisen alapää niin pistää miettimään että olen mäkin alan valinnut :LOL: En ole silti katunut, kyllä tää ihan omalta tuntuu, mutta en sano ettenkö vois viihtyä muussakin ammatissa aika hyvin. Haaveissaa siintää vielä joskus mennä maskeeraaja koulutukseen, mutta työmarkkinat sillä alalla taitaa olla aika onnettomat... :( ?

PupuT aika hurjalta kuulostaa. Näin ensimmäistä haaveillessa on kai vaan ajateltava "että ei minun lapsilla sitten ole mitään...Ne nukkuu yöt ja syö nätisti..." Heh, ja samalla realistisuus iskee tajuntaan ja tietää että kyllä nekin varmasti ja vielä pahemmin vielä :LOL: :LOL:

ON:
Mä lähden tästä varmaan kattelemaan kankaita niin aattelin ommella vauvan vaatteita, hyvä syy ostaa malleja ensin :LOL: Mies oli heti että tottakai mä ostan puolet niistä kankaista, meidän vauvallehan ne sitten tulee!!! :heart: Saa nähdä mitä tulee...olen lievästi sanottuna ruttu räätäli että pitää vaan fiilistellä kasaan joku puku. Mulla vaan on vähän paineita kun sisko on pukuompelija ja itse en oo tehny ikinä mitään, siis ommellen :LOL: :LOL:
 
Alisa Olishan se kai hyvä olla täissä ensin jonkun aikaa, mutta toisaalta virkaa ei saa varmasti ennen seitsemän vuoden pätkätyöputkea ja taas toisaalta se tossu siellä oven välissä puolta vuotta ei oikein auta...no tietty se tohon äitiyspäivärahaan saattais jo vaikuttaa, mutta ei kai sitä vauva rahaa tarvi jos nyt perustoimeentulo kuitenkin meillä on...

Taidan olla aika iloisella päällä kun oli niin paljon naurunaamoja mun edellisessä tekstissä :D
 
Hejps ja tervetuloa uusille! :wave:

Täällä kyllä tosiaan niin tahdilla tulee uutta tekstiä, että oon jo ihan tippunu kärryiltä..!:/ Paha kommentoida kyllä kellekään mitään... Mulla ei oo tuolla irc-galleriassa kuvia, facebookissa vaan. Mutta kivoja kuvia teillä, kävin vakoilemassa.:D

Meille tuli uusi vauva torstaina, sellainen 2kk vanha talvikko elikäs venäjänkääpiöhamsteri! Voiii että se on sulonen!:heart: Meillä siis tällä hetkellä 2 kissaa, koira ja hamsu.:)
 
Itsellä on "ihana" olo.. Kuiva yskä.. Ei ole flunssaa eli, että nenäkin vuotais.. Ääni inhottavan käheä (josta kyllä ukko tykkää, on kuulema seksikäs) ja mitä enemmän yskii, sitä enemmän sattuu..

Mittasin lämmöt: 37,3. Voisin ruveta nukkuu..

Aamuyöllä koski ylävatsaan ihan hirveästi..

Miten voikaan kerralla tulla näin paska olo.. Ja huomenna pitäis mennä töihinkin. Ihanaa yrittää palvella asiakkaita. Tänään lähdin kesken koulustakin, ku tuntui, ettei yskimiseltä jaksa mitään tehdä.
 

Yhteistyössä