Vauvakuume mutta ei vielä vol3

Pantalaimon: Onneksi ei käynyt kenellekään mitään.. Ja oltiin muutenkin ostamassa uusi auto.. Joten, jos lunastukseen menee, ni ei meitä haittaa tippaakaan.. Vaikka ikävä tuleekin meidän omppua.. Iso kone ja tehoja ihan kivasti.. Mutta ens viikolla selviää, miten käy.

Jospa ois niin, että näyttää pahalta, mutta ei hirveitä vahinkoja ois tullut.. Mutta hiukan epäillyttää, että pahasti on käynyt. Kuitenkin massaa autossa kivasti.. Annettiin ihan mukava "pusu" toisen autoon. :LOL:

Ja mikä oli parasta, ku mentiin vakuutusyhtiöön, ni ei tarvitse paperilla käydä, vaan saimme ihan puhelimitse kertoa pääkonttorille miten on käynyt yms.
 
Mäkin taas päivitän itseni tänne :D
Netta: tsemppiä painon pudotukseen. Tossa on aika hyviä neuvoja tullutkin, mutta tuli vaan mieleen että vähän mua huvitti kun postiluukusta tuli joku easy shopping mainoslehti jossa on kaikkia tarjousjuttuja. Siinä myytiin laihdutustyynyjä! Ne laitetaan yöksi jalkapohjiin ja ne imee kaikkea kuonaa ja rasvaa ja nestettä akupunktiopisteiden kautta. Kuulemma ne voivat taata että kiloja ropisee vähintään 2,5 kg viikossa ja 11kg kuukaudessa ja tietty sitten 44kg 4kk:ssa!!! :LOL: Ihan kiva, ne lupas rahat takas jos ei toimi, mutta oikeesti, jos tuo toimis, niin eikö se olis niin huima keksintö tässä maailmassa että sitä käytettäisehkä vähän laajemminkin kun tollasessa epämääräsessä lehdessä... hei siitä on nettisivutkin! http://www.easyshopping.fi/90979.html Ihan hauska, mielenkiintonen, mutta jotenkin epäilen...

kertoako vauvansuunnitelmista... Mä ainakin oon tainnut huudella sitä aika paljon... :ashamed: No porukoilta ja siskolta en vaan voi pitää mitään salassa ja niille saan hehkuttaa just niin paljon kun vaan sielu sietää ja ne vaan kuuntelee :LOL: Miehen siskoille ollaan vaan vähän vihjailtu tyyliin "mäkin haluan tälläsen vauvan..." No parhaat kaverit kyllä kans tietää, ihanaa kuumeilla niitten kanssa yhdessä :heart: Opellekin jouduin sanomaan ton harjottelun siirron takia... Ja oli pari luokkakaveria kenelle samasta syystä sanoin, mutta sitä ehkä vähän kaduin myöhemmin. Mä en niinkään pelkää siinä sitä jos ei vauvaa kuulukkaan, tiedän että nämä ihmiset jotka tän yritysajatuksen tietää, ovat varmasti myös ne joille sitten puran sen ettei tulekaan tai jos sattuis joku keskenmeno tai jotain niin niille sitä varmasti itkisin kuitenkin. Eli olen kyllä keronut, ne on mukana hyvässä ja pahassa :D

Kiitoksia vauvanvaatekommenteista kaikki! Talvicci, itse suunnittelin tuon puvun ja tosiaan valmiista vaatteesta vaan kappaleiden malleja katsoin. Kaikki jotka ompelukoneen omistaa ja intoa riittää niin kannattaa kyllä kokeilla, ei ollu kovin vaikea, itse en siis ole mitään ommellu yläasteen jälkeen. Yllätyin kovasti ja aion lisää jossain vaiheessa tehdä kun vain aikaa liikenee. Ja mulla on vain noita kankaita eli karvaisia tulee lisää :D Toki laitan sitten kuvaa, mutta nyt voi mennä vähän aikaa, tulee varsinainen työputki tässä...

Joy, oon kyllä ihan samaa mieltä että ei sitä varmaan ikinä tule sellasta elämäntilannetta että nyt ei ole mitään muuta projektia niin sitten vi tehdä vauvan. Ja kyllähän se raskausaika tosiaan kasvattaa vanhempiakin siihen valmiuteen. Tuo käännytys on muuten aika hyvä juttu, kun alettiin miehen kanssa seurusteleen 3,5 vuotta sitten, mä sanoin sille noin 1kk, seurustelun jälkeen että mä aion muuten olla sitten naimisissa ja yrittää vauvoja ennenkun olen 25! No eipä mies siihen mitään, oli kuulemma vähän säikähtäny, mutta vierellä vielä on. En tosiaan sillon tiennyt että mies oli kasvatettu tyyliin, "ensin ura ja talo ja autot sun muut ja 30-v voit sitten harkita parisuhdetta..." Heh, puole vuoden seurustelun jälkeen muutettiin yhteen, vuosi sitten mies kosi ja kihlauduttiin, häät on ens kesänä ja vauvasuunnitelmat myös! Mies myös innoissaan kaikesta, en vain minä! Ja mä oon sentään vasta 22 ja mies 24 :LOL: Eli käännytystyö kannattaa :LOL: :LOL:

Jenpen, mäkin oon miettiny kaikkia noita pukujen ja vaunujen osteluita sun muuta. Sisko ja miehen sisko on kumpikin luvannu meille niidne vanhoja juttuja, toisella tyttö ja toisella poika. Mielellään otan vastaan, mutta kai mullekin jää jotain ostettavaa!!! Kyllä varmaan :D Jos täällä Jyväskylässä joskus aion synnyttää niin ehdoton lisä sairaalalaukun pakkaukseen on huulirasva!!! Ilma on ihan älyttömän kuiva, ei tarvi kun yks vuoro olla siellä niin jo on hiekkapaperia huulet! Sen kun muistan niin hyvin menee :D

eläimistä...Meillä on kaksi marsua :D Ne kyllä pysyy hyvin hallinnassa tuolla häkissä, lähinnä olen niistä miettinyt että nehän on aikalailla eniten allergiaa aiheuttavia eläimiä, eli lähinnä sitä ettei vauvalle tulis niistä mitään hengitysoireita sitten. Ja ne raukat ei sitten pääse enää ihan niin paljon syliin kun on nyt tottuneet... :D

vielä vähän omaa napaa, eli iltaan menossa töihin ja ajattelin siis nukkua aamulla pitkään, mutta mitä unta näinkään!!! Häät on siis oikeasti kesällä, mutta siinä unessa muka tajusin että ne on ylihuomenna enkä mä oo edes kutsuja lähettäny eikä pukukaan ollut valmis!!! Ei mulla mitään stressiä, mutta muuten vaan :LOL:
 
Voi Red dragon, oneks ei tosiaan käyny pahemmin! Inhottavia tollaset jutut, mutta toivottavasti se uus auto lohduttaa vanhan auton ikävää :hug:

Miina, koita kestää, nuo kivut voi olla kyllä tosi kovia, itsekin onneksi vain kerran ollut menkkakipujen takia aivan kaksinkerroin! Se oli sillon kun alotin saliharjoittelun ja katsoin supistuksista kärsiviä naisia niin tuli sitten itsellekin oikein kunnon supistukset :LOL: Onneks on näitä lääkkeitä kuitenkin olemassa.
 
kukkaiskeiju: En usko, että uusi auto lohduttaa "vanhan" auton ikävää.. Ensiksi totuttiin ajelee ruoskilla vuosimallii 87-88.. Ja sitten ostettiin vm 95 v6-koneella oleva auto ja 2.5 L:n.. Eli kulutus aivan mahtava kaupunkiajossa.. Mutta siinä on kaikki ihanat herkut joista itse tykkäsin.. Oli tilava yms..

Ja nyt uusi auto.. Siihen menee aikansa, että tottuu.. Ja farkku ois suunnitteilla.. Ja sekin on siinä puolessa aika hankala asia, kun toi meidän auto oli pidempi ja leveämpi kuin moni farkku. Tuntui "pienenä" tyttönä hauskalta ajaa sillä.. Sai penkin hinata aina ylös, että näkee laseista jotain :LOL:
 
Rimakauhua ja Rakkautta

Ihanaa ku tuo sarja tulee uuelleen.
Katoin sitä sillon ku se tuli kolmoselta(?) mut en muista enjää tarkalleen miten se loppu... Mutta sovitaan että ei juonipaljastuksia!!! :D

Miina

Omg! Mäki ootan kauhulla ekoja luomumenkkoja...
Toivottavasti nyt ei olis niin kipee maha ettei voi töihin mennä.
Ku mä en niitä särkylääkkeitä pysty ottamaan.
Pitäis mennä johonki allergiatestiin mut en oo saanu aikaseks ku tähän mennessä oon selvinny ilman särkylääkkeitä.
Viimeks ottanu 2007 maaliskuussa.

Kannattaa ostaa semmonen kuumavesipullo.
Mulle sisko osti semmosen synttärilahjaks ja on kyllä kiva.


Red Dragon

:hug: Onneks ei käyny pahemmin!


Räkätautia podetaan edelleen... |O
 
Alkuperäinen kirjoittaja taikaliina:
Red kyllä toi varmasti harmittaa, vaikka kuinka sais vakuutusyhtiöstä rahat uuteen kaaraan, ni jos vanhasta on pitäny.. ei se paljoa lohduta :/ . Varsinkaan kun ei ollut edes oma vika. Pääasia ettei kellekkään käynny kuinkaan.

Tummennetut kohdat on oikeastaan ne syyt jotka tässä ketuttaa eniten.. Ku saman veroista ei tule meille.. Tehokas kone, tilava, ihana, monet herkut :D yms..

Uus auto on jo etsittynä.. mutta sitä kun vertaa tuohon toiseen. Ni ei tule olemaan samanlainen..
 
Pakko taas tulla tännekin kurkkimaan =)

Onneksi ei Red Dragon tullut henkilövahinkoja.

Eläinten suhtautumisesta tuli mieleen, kun yksi työkaveri jäi juuri äippälomalla, heillä pian laskettu aika ja kotona koira.

He on saanut neuvoja opettaa koiralle kärsivällisyyttä erilaisilla jipoilla.
Koiralle esim. ostettiin uusi lelu, josta tykkää ihan kamalasti, mutta saa leikkiä sillä vain hetken kerrallaan, jonka jälkeen lelu nostetaan korkealle paikkaan josta koira näkee sen, muttei saa sitä.
Lelua ei ikinä anneta koiralle silloin jos se pyytää sitä, vaan aina muuten vaan silloin tällöin kun se ei ole koiralla juuri mielessä.

Lisäksi oli sanottu, että koira ei saa olla kotona kun vauva tulee synnäriltä, vaan koira pitää olla silloin muualla, jotta vauva ja äiti on sitten odottamassa kotona kun koira tulee. Silloin vauva kuulemma ei niin herkästi ole koiran mielestä vieras/tunkeutuja, vaan kuuluu laumaan.

Tiedä sitten näistä, lisääkin vinkkejä varmasti löytyy kun etsii ja kyselee, kaverilla ainakin oli asiasta joku kirja.

Minä olen miettinyt mahtaako meidän koiruus huomata minun raskauden, koira siis minun vanhemmilla, mutta joka viikonloppu nähdään sitä.
En ainakaan vielä usko, että se tietäisi, että minun masussa on pentu...
Ehkä sitten, jos alkaa maito haisemaan?

- Meritähti ja Teletappi 7+2 -
 
Netta
Toi herkkujen vähentäminen on hyvä keino vauhdittaa painon pudotusta. Itse olin karkkilakossa syksyllä ja muutkin herkut jätin pois niin 5kg hukkui jonnekin, liikuntaakaan en lisännyt. Nyt alotin taas uudelleen joulun jäljiltä, muutama kilo jo tuli takaisinkin herkuttelun takia. Tavoitteena olis saada vihdoinkin raskauskilot karistettua kevään aikana. Mulle on molemmista raskauksista tullu lähes 20kg ja siitäkin varmaan suurin osa ihan syömällä. Ruokahalu oli ihan mahdoton ja herkkuja teki kokoajan mieli. Maha oli pieni ja molemmat lapsetkin alta kolmekilosia. Raskaana ollessa housut alkokin ekana kiristämään reisistä ja pepusta :LOL:

kukkaiskeiju
Jyväskylässä siis opiskelet? Koska oot alottanu opiskelut? Ite opiskelin amk:ssa 03-07 (viime tammikuussa siis valmistuin), mammalomalla oli kyllä siinä välissä. Missä vaiheessa opintoja teillä on synnytyssaliharjoittelu? Ite oon molemmat lapset saattanu maailmaan K-SKS:ssa, ihania kätilöitä sattunut kohdalle! =)

Red Dragonille pahoittelut kolarista. Onneksi teille ei käynyt kuinkaan! Aika hurjaa nykyään tuolla liikenteessä, vaikka ite ajais kuinka varovasti ja liikennesääntöjen mukaan niin koskaan ei tiedä mikä kohelo sattuu samaan aikaan liikenteeseen. :kieh:

Eikun kahvinkeittoon...päivän kohokohta kun saa juoda kupillisen kahvia ihan rauhassa! :D
Mukavaa perjantaita kaikille!!
 
hmm..aika hyvät noi Meritähden koiravinkit..täytyypä laittaa korvan taakse muistiin.. :)

Juu kokeiltu on kuumavesipullot sun muut, no help. Äitiki sano just tänää et synnytät varmaa tosta noin vaa ku oon niin tottunu joka kuukaus näihin kamaliin tuskiin.. Kiva ku ei jaksais mennä tänää ollenkaa töihin..pitäis lähtee kohta apteekista hakee resepti-kipulääkkeet..

Kivaa ku on joku jonka testaamista odottaa..Pantalaimon, testit kehiin siis. :)

 
JenPen
miina- Kamalaa et joudut noin kovista kivuista kärsimään, toivottavasti parempaan päin jo! Mietin kyllä ite joka kuukausi miten hyvä tuuri mulla on käyny ku menkat on todella helpot, ei edes sen kuparikierukan kanssa ollu mitenkään hirveen kivuliaat. Pelkäsin joskus että perin mutsilta ne vaivat, se kun joutu olemaan menkkojen aikan aina pois töistä ku niin hirveet kivut ettei pystyyn päässy. Kohdunpoistolla sitte viimein helppas vasta.

kukkaiskeiju Mäkin vähän luulen et toi miehen sisko varmaan raskautuu ennen meitä, ja toivottavasti pääsee tällä kertaa raskauden loppuun asti. Sieltä siis varmaan olis tulossa vauvatarvikkeita. Toisaalta tekis mieli ostaa ite kaikki uutena ja just sellasia mitä itse haluaa, mut milläs rahalla... Vaunutki maksaa ihan hirveitä summia, sit vielä kaiken maailman pinnaäsngyt, sitterit, hoitopöydät ja juoksevista kuluista puhumattakaan.

Mä kovasti uhoan nyt niitten kestovaippojen puolesta, et varmasti käytän sitte niitä ku säästävät luontoa ja rahaa reilusti. Ja ovat aivan ihanan näkösiä tietty :heart: Mut saa nähdä kuin kauan se aikomus pitää sit ku todellisuus iskee.... Onko jollain muuten kokemusta siitä kestovaippatouhusta?

Allergioista vielä... Mä pelkään kauheesti et vauvalle tulis allergioita, varsinkin jos tulis eläimille allergiseksi. Mulle olis tosi kova paikka se, ettei vois olla eläimiä kotona puhumattakaan siitä jos tää nykynen koira vielä elää sillon. Mahdoton ajatuskin siitä luopuminen :( Mun mies on allerginen joilleki hedelmille, siitepölylle, pölylle ja tosi atooppinen iho myös. Mä taas ite oon allerginen useimmille eläimille, kaikille hedelmille/kasviksille/juureksille, siitepölyille, pölylle, kasveille jne...Ja ne on kaiketi aika periytyviä :/
 
JenPen
miina- Kamalaa et joudut noin kovista kivuista kärsimään, toivottavasti parempaan päin jo! Mietin kyllä ite joka kuukausi miten hyvä tuuri mulla on käyny ku menkat on todella helpot, ei edes sen kuparikierukan kanssa ollu mitenkään hirveen kivuliaat. Pelkäsin joskus että perin mutsilta ne vaivat, se kun joutu olemaan menkkojen aikan aina pois töistä ku niin hirveet kivut ettei pystyyn päässy. Kohdunpoistolla sitte viimein helppas vasta.

kukkaiskeiju Mäkin vähän luulen et toi miehen sisko varmaan raskautuu ennen meitä, ja toivottavasti pääsee tällä kertaa raskauden loppuun asti. Sieltä siis varmaan olis tulossa vauvatarvikkeita. Toisaalta tekis mieli ostaa ite kaikki uutena ja just sellasia mitä itse haluaa, mut milläs rahalla... Vaunutki maksaa ihan hirveitä summia, sit vielä kaiken maailman pinnaäsngyt, sitterit, hoitopöydät ja juoksevista kuluista puhumattakaan.

Mä kovasti uhoan nyt niitten kestovaippojen puolesta, et varmasti käytän sitte niitä ku säästävät luontoa ja rahaa reilusti. Ja ovat aivan ihanan näkösiä tietty :heart: Mut saa nähdä kuin kauan se aikomus pitää sit ku todellisuus iskee.... Onko jollain muuten kokemusta siitä kestovaippatouhusta?

Allergioista vielä... Mä pelkään kauheesti et vauvalle tulis allergioita, varsinkin jos tulis eläimille allergiseksi. Mulle olis tosi kova paikka se, ettei vois olla eläimiä kotona puhumattakaan siitä jos tää nykynen koira vielä elää sillon. Mahdoton ajatuskin siitä luopuminen :( Mun mies on allerginen joilleki hedelmille, siitepölylle, pölylle ja tosi atooppinen iho myös. Mä taas ite oon allerginen useimmille eläimille, kaikille hedelmille/kasviksille/juureksille, siitepölyille, pölylle, kasveille jne...Ja ne on kaiketi aika periytyviä :/
 
Onneksi Red Dragon ei käynyt pahemmin!

Mullakin on aina pari päivää kovat menkkakivut panadolia joutuu aina ottamaan ja silloinkaan ei aina kokonaan kivut häviä. Mutta ei pystyisi lainkaan olemaan jos ei särkylääkettä ottaisi. Mulla hävisi synnytysten jälkeen, kun menkat taas alkoi niin kivut vähäksi aikaa, mutta nyt on tulleet taas takaisin :/

Kukkaiskeiju: Meillä oli taas toisinpäin eli mies alkoi noin 1kk seurustelun jälkeen puhumaan yhteen muuttamisesta, naimisiin menosta ja lapsista :D Kihloihin mentiin noin puolen vuoden seurustelun jälkeen ja samoihin aikoihin muutettiin yhteen. Naimisiin mentiin 1½ vuoden seurustelun jälkeen ja lapsi tuli siitä 9kk jälkeen (Testasin plussan alle viikon päästä naimisiin menosta :) ) Nyt on siis kaksi lasta ja yhdessä ollaan oltu alle 5v =)
 
Netta08
Siihen painonpudotukseen.. Tässä tullutkin jo hyviä vinkkejä. Juuri tuo, että syö säännöllisesti, on todella tärkeää. Hyvä aamupala, kevyt lounas, välipalaksi jugurtti/hedelmä, päivällinen, taas joku pieni hedelmä ja sit kevyt iltapala. Annosten kokojen pienentäminen on hyvä, ja just, et yrittää kasata niitä kasviksia/salaattia puolet lautasesta. Aäännöllinen ruokailu sen takia, että se pistää aineenvaihduntaa vilkastumaan. Jos syö liian vähän, elimistö menee ns. säästöliekille ja silloin ei paino tipu tai tippuu toki pitemmän päälle, mutta kun alottat syömään taas normaalisti, elmistö "hamstraa" kaiken energian mitä annat sille ja ylimääräisen energian se varastoi rasvana ja taas paino nousee. Jos painoa on enemmänkin, pelkällä ruokavaliolla saa monesti tippumaan aluksi painoa pois. Mutta tärkeäähän on se liikkuminen eli kuluta vähemmän ku syöt niinku tiesitkin :) Muistahan juoda sitten vettä paljon. Väjintään 2,5l. Jos juot paljon kahvia, pitäisi yhtä kahvikuppia vasten ottaa myös lasi vettä. Tämä siksi, että kahvi "haihduttaa" elimistöstä nestettä kuten myös alkoholi.

Miinalle iso :hug:


RD
No voi perskules!!! :eek: Voi hitto, että noi on ärsyttäviä tapauksia.. :kieh: Toisaalta olis parempi, että auto menis lunastukseen, koska monesti kolariautoista ei oo ku riesaa korjauksen jälkeen. Onneks teille kellekkään ei sattunu pahemmin. :hug:

Miekkoselle kävi pari vuotta sitten kans, että joku akka ajo päin punasia ja tuli sopivasti kylkeen, ei onneks kellekkään sattunu pahemmin. Ärsyttävintä oli se, että meidän olis pitäny illemmalla lähtee tällä autolla helsinki-vantaan lentokentälle, ku oltiin ulkomaille menossa.. Siinä tuli pikkasen kiire, että kerettiin illan viimeseen junaan, ku ei oltu pakattu eikä mitään. Melkeen koko päivä meni asioidessa vakuutusyhtiöiden kanssa, että kuka korvaa mm. meille junaliput (ku tuli kalliimmaks niillä mennä).

kukkaiskeiju
Ei taida toi laihdutustyyny tepsiä ihan niinku ne lupas :LOL:

Jenpen
Jep, nuo allergiat on kyl tosi ikäviä, enkä itekkään haluis, et vaavi niistä joutuis kärsimään. Mut onneks on esim. siedätyshoito, joka auttaa useimmissa tapauksissa, tässä yksi :)
 
Niin ja tuosta lemmikki asiasta.. Oon lukenu aivan mahtavaa koira kirjaa : "Koiran korjaus kirja". omasta mielestä siinä on todella hyviä vinkkejä, milteinpä ongelmaan kuin ongelmaan. Kirjan kirjoittaja käyttää omasta mielestäni loogisia koiran kasvatusmetodeja, jotka eivät ole kyllä ihan perinteiset, mutta minun makuuni kylläkin. Siellä kerrottiin, että perheessä jossa on koira ja syntyvä lapsi. Tulisi vauva totuttaa ja haistattaa koiralle heti synnytyslaitokselta kotiuduttua. Kuulemma äidin imetyksen kautta koiralle tulee vauvan haju, josta koira tietää, että tämä yksilö on vaaraton. Kirjassa myös puhutaan, että isän kannattaisi tuoda laitokselta pissavaippoja koiran haisteltavaksi jo ennenkuin vauva kotiutuu. Sillä voidaan kertoa koiralle, että vauva kotiutuu kohta. Tämä helpottaa koiran ja vauvan kohtaamista. (tuntuu omasta mielestä hassulta, mutta miksipäs ei ;) )

Kirjassa kerrotaan myös eri tapauksista ja yksi oli sellainen, että koira oli löytänyt vauvan kakkavaipan roskiksesta ja näin se oli päässyt tutustumaan vaipan sisältöön ja hajuun perusteellisesti. Tämän jälkeen koira oli lakannut vierastamasta vauvaa.

Vauvaa ei saisi suojella ja "piilotella" koiralta, koska silloin koira vaistoaa, että nyt on jotain pelättävää ja se saattaa yrittää näykkäistä vauvaa, koska koira haluaa puolustaa oman lauman jäseniä.

Tässä oli nyt yhdenlaisia vaihtoehtoja.

Ja sairastumisista sen verran, että kirjassa sanottiin, että "todistetusti koiraperheiden pikkulapset sairastelevat huomattavasti vähemmän, joten koirista on kiistaton hyöty siinäkin mielessä". Eiköhän tämä päde eläimen kuin eläimenkin kanssa :)
 
miina-: Tiedän kyllä, että menkkakivut voi olla tosi tuskalliset. :hug: Mulla oli kanssa ennen pillereitten aloitusta ihan kauheat menkat ja nyt pelkäsinkin, että ne tulee takaisin, kun lopetin pillerit.. No, onneks ei oo ainakaan vielä tullu, 2het luomumenkat nyt takana ja tosi niukat on olleet.

Red Dragon tosi harmi juttu, naisia ei pitäis päästää ratin taakse!:D

JenPen: Mulle ois kyllä kanssa tosi kova pala luopua lemmikeistä, jos lapsi ois allerginen. Meillä siis koira, 2 kissaa ja venäjänkääpiöhamsteri!:) Varsinkin kissat on mulle ollu aina ihan henki ja elämä, ne on jotenkin niin ihanan huolettomia lemmikkeinä, etenkin näin maalla..

Jostain oon kuullu, että jos vauvaperheessä on eläimiä, niin vauva ei niin helposti tulis allergiseks! Tiiä sitten... No mun kotona ollu aina kissoja, enkä ole millekään allerginen ja miehen kotona ei oo ollu mitään lemmikkejä ja se on ollut lapsena allerginen vaikka mille! Mutta onneks ei ole enää, ni voidaan pitää tätä eläintarhaa!:D

kukkaiskeiju: Tosi hieno kyllä se body! Osaispa itekin.. haluisin hirveesti omalle vauvelille sellanen "karhupuvun", missä ois huppu ja korvat:) Joskus jossakin sellasen nähnyt myynnissä, nyt jos tulis vastaan, ni heti ostasin kyllä! Ai oot Jykylästä..itekin keski-suomessa vaikutan... B)

ON: Tässä yks päivä aloin miehelle ääneen empimään, että pitäiskö siirtää yritystä... Ja se oli ihan, että miks, tietysti jos sä haluat ni joo, mutta eikö vauva vois tulla jos on tullakseen. Voi kun toisella on vauvakuume.. :heart:
 
Pearl84: Ei kyl pitäis päästää, ainakaan, jos ei osaa liikennesääntöjä :LOL:

Ikävä autoa suuri.. Orpoa olla ilman autoa. Ja inhottavaa oli lähteä anopin autolla liikenteeseen, hakee esikoinen takas yökylästä.. Ei meille sellaista.. Ei ilmastointia eikä mitään :D
 
Kiitos kaikille vinkeistä! Ootte ihania! :hug:
Tämä päivä mennytkin ihan ok ruokailuitten suhteen! Ruokiksella oli heti semmonen olo syönnin jälkeen että nyt pitää saada jotakin karkkia. Mutta pidin pintani enkä ostanu! Jes! Hiljaa hyvää tulee! :D
 
Red Dragon Hui, varmasti vielä mielessä pyörii pitkän aikaa tuo! Onneksi ei kuitenkaan kenellekään käynyt pahemmin :hug:

miina- Tsemppiä menkkojen kanssa! Ikävää, kun ovat noin kipeät :/ :hug:

Minä myös Rimakauhua ja rakkautta sarjan fani! Ainoa, mikä tuossa eilisessä synnytyksessä pisti silmään, oli se että vastasyntynyt kannatteli päätään heti masullaan ollessaan.. Mutta kertakaikkisen ihana sarja, onneksi nyt tulee uusintana pitkästä aikaa.

Netta08 Minä myös painoa yritän pudottaa! Ja onkin paljon pudotettavaa :ashamed: Oon jo onnistunut vähän päälle 5kg tiputtamaan, alku on sekin vaikka vielä pitää melkoisesti tiputtaakin. Tuo syöminen on mun juttu, tai siis yritän syömällä pudottaa painoa. Toki liikuntaakin lisään, mutta säännöllinen ruokailu+ylimääräiset herkut ym. pois, sillä on lähtenyt nuo kilot.

(.) kp 15 ilmeisesti meneillään ja eilen havaitsin selvästi jotain ovulaationippailuja ;) Harmi ettei voi hyödyntää niitä, kun se hematooma on edelleen tutkinnan alla. Toisaalta ihanaa, että vihdoin taas tuntee oman kroppansa kunnolla ja kaikki vaikuttaisi toimivankin oikein!

Kaikille mukavaa viikonloppua!
 
Red Dragon Huih, onneks ei käyny teille pahemmin!!!

JenPen Alergioista... Esikoiselle tuli jo ihan vauvana ihottumaa ja lääkärin suosituksesta jouduimme luopumaan kahdesta kissastamme. Loppupeleissä ei ollut kissoille allerginen, mutta esim. just atoopikolla lemmikit voivat pahentaa asiaa, näin meille sanoi lääkäri. Allergioiksi löyty sitten puolen vuoden iässä peruna ja kananmuna...

Ja tässä on yksi kestoilija!!! :wave: Kuopuksen kanssa kestoillaa ihan täysin, esikko on kertseissä, en ole saanu hommattua vielä oikean kokoisia vaippoja hälle. VOi olla etten hommaakaan, vaan mennään kertseissä loppuun saakka, ehkä harkkahousut ostan jossain vaiheessa :)
 
Huh hui...

Kävin katto mammaksilla noita ovis ja raskaustestejä.
Mä luulin että nuo ovistestit olis ollu halvempia :eek: tai sitten mä vaan oon niin pihi :LOL:

Sitten ku meillä alkaa yritys niin saatanpa kumminki tilata noita raskaustestejä...
Mä en oo ku noita apteekin omia tehny ja nehän on semmosia "puikkomaisia"...Joten puikkoja varmaan sittenki tilaan.
Laskeskelin että viis apteekin omaa maksais n.27e ja ne viien testin paketit makso siellä jotain 18e+2e postikulut muistaakseni...Niin nehän on paljon halvempia!

Millasia kokemuksia teillä on niistä liuskatesteistä?

Miina muistaakseni oot tehny niitä?

Tuolla kyllä luki että varmuus jotain 97% mut miks ne kuulostaa jotenki kummilta? Tai ku tuntuu että moni ainaki täällä palstalla on saanu niistä kaikenlaisia ihme tuloksia... :whistle:
 
Joy
RD Niinkun moni tuossa jo sanonutkin, niin hieno homma ettei kellekkään käynyt mitään. Tiedän kyllä että ottaa päähän auton menetys, meiltä lähtee laina-auto huomenna. Piti olla anopilta lainassa pitkälle kevääseen, jotta saadaan oma hankittua, kun edellinenkin myytiin jo syksyllä. Noh, tuli viestiä eilen että nyt lähtee auto myyntiin! Kiva,kiva kahen päivän varotus ajalla. Minä en ainakaan kävele kauppaan noissa loskasäissä, että syyän sitten ulkona joka päivä :D Mies joutuu soittelemaan kyytiä töihin, koska sellaset työajat ettei bussit kulje...ärsyttää.
Kukkaiskeiju me muutettiin yhteen kolmen kuukauden seurustelun jälkeen! Luulin aina että minä oon sellanen joka toimin hitaasti enkä varmasti kiirehdi mihinkään. Mutta niin se vaan kävi, todettiin että kahden kämpän pitäminen on kallista ja turhaa kun ollaan vaan yhdessä paikassa kokoajan. Toiset tahtoo olla pitkään yhdessä ennen yhteenmuuttoa, mutta meille tuo aikataulu sopi vallan mainiosti. Toivotaan että vauva-asiatkin lähtis jossain vaiheessa liikkeelle. Siinä en kyllä halua kiirehtiä, mutta kaikki ajallaan =)
JenPen Mulla ei ole mitään allergioita, mutta mies on allerginen about kaikille eläimille (meillä kissat, mutta pärjää lääkkeillä ja on immunisoitunu), atooppinen iho ja pienenä se on ollu allerginen tosi monelle ruoka-aineelle. Mutta mä olen sitä mieltä että nykyään pärjää kyllä melkeinpä minkä tahansa allergian kanssa.Jos on eläinallergiaa niin täytyy vähän tehdä enemmän valintoja ja jos on ruoka-aine allergioita niin koskaan ei oo löytyny näin paljon tietoa asiasta kuin nyt! Ja kaupoista saa (kun vähän hakee) niin vaikka mitä korvaavia tuotteita. Aika paljon oon kans törmänny erilaisiin erikoisruokavalio keittokirjoihin. Mitkä on muuten loistavia kun on hirveä hinku johonkin makeaan eikä kaapista löydy juuri mitään, ei kananmunia, ei maitoa ->PANNARIN SAA SILTI TEHTYÄ :D Ja makeannälkä on jälleen tyydytetty :D
 
Taas yksi kuumeilija joka on kauan seuraillut pinon toimintaa, mutta nyt uskaultautui vasta kirjautua.

Kuumeilua minulla on jatkunut kauan, mutta elämäntilanne ei vain ole ollut sopiva: koulu kesken ja poikaystävä ei ole ollut valmis.
Nyt tilanne on parantunut siinä määrin, että poikaystävä sai vakituisentyöpaikan ja itse ehdotti minulle lasten tekoa, joten kuumeilu pääsi valloilleen ihan tosissaan =) Ainoa mikä rajoittaa on koulu. Sen keskeytyminen pelottaa, vaikka ainahan sitä voi jatkaa... No alustavien suunnitemien mukaan yritys alkaisi kesällä..jos saan nuo koulu ajatukset taka-alalle.

Kukkaiskeiju
Onkohan tämä käytäntö, ettei synnytyssaliharjoitteluun voi mennä jos on raskaana ihan valtakunnallinen, vai vain suositus? Itse opiskelen myös kätilöksi, enkä ole tällaisesta kuullut. Jos näin on menee suunnitelmat totaalisesti uusiksi
:/
 

Yhteistyössä