Vauvakuume valtava MUTTA .. mies ei halua :(

Hei, olen pojan syntymän jälkeen ( 2v) Jo haaveillu toisesta lapsesta , minulla on iso MUTTA, mitä helkuttia mä teen, minä haluan mutta mieheni ei osa sanoa asiaan ei juuta eikä jaata. Olen monesti ehdotanud,että koitetaan ja kyllä me pärjämme 2-lapsen kanssa. Aluksi mies on innosaan ja ehdotus kelpaa, mutta kun aloitamme asia niin ...ei.. ei .. en haluakaan . ja niin on ollut 2 vuotta. Mina sitten oikeasti otin asia niin sydämmeen ,että sanoin ottavansa sen 5v ehkäisyyn ja käyttä sitten sitä niin kauan kunnes ollaan vanhuksia. Mieheni ei halua ,että otan. ehdotin sitte muita ehkäsyjä, EI no ei taaskaan kelpaa... mitä sitten tehdä? olenko mä aino ihminen joka on sellaisessa tyhmässä tilanteessä ,että ei haluaisi myös sanomata mitään vaan tulla raskaaksi ..Mielestäni pitäis olla asia molempien tahto, eikä vaan ,että hups. nyt olen raskaana .Eniten pelkään mieheni reaktoita asiaan jos oikeasti tulen raskaaksi , hän on näytänyt ja antanut ymmärtää,että jään omilleen jos tulen raskaaksi uudetsaan
 
Et ole ainut. Mun mies jarrutteli ensin, mutta tiesi sen olevan mulle tärkeää ja toivon mukaan meille vielä tulee yksi lapsi lisää :) Kannattaa noita sun tuntemuksia kertoa suoraan sille sun miehelle mitä kirjoitit tänne. Pelko yksin jäämisestä yms. Uskon, että sun mies on paras ihminen vastaamaan sun kysymyksiin ja vertaistuki eri keskustelu alueilta tältä palstalta :) kannattaa kirjoitella jo olemassa oleviin aloituksiin niin saa paremmin vastausta :) Nämä palstat kun hiljentynyt tosi paljon facen keskustelu ryhmien myötä :)
 
olen hänelle kertonut vaikka kuinka paljon, mutta hän ei vain suostu ja piste . Tuntu vaan nii tyhmältä käydä " päälle" ja jankuutta asiasta hänelle, joskus vain mietin että oonko hän oikeasti se oikea kenen kanssa sitten kenen kanssa sen toisen tekee ..
Ne tunteet on niin sekaiset ,että ei vain mitenkään osaa ymmärtäkään häntä, ei mun mielestä se ei oo mikään vastaus , koska en halua yms
 
Minäkin ehdottaisin, että istuisitte nyt miehen kanssa ihan rauahassa alas ja keskustelisitte asiasta. Olisi hyvä, jos keskustelusta voisi jättää tunnelatauksen pois, vaikea tehtävä tiedän, mutta se helpottaa asian puimista.
Teillä on siis 2 vuotias lapsi, joka alkaa pikkuhiljaa varmaan olemaan hieman itsenäisempi?
Miestä voi myös ihan pelottaa taloudelliset asiat ja arjessa pärjääminen, näin oli ainakin meillä ex-mieheni kanssa aikanaan.

Koska miehesi ei selvästikkään tahdo, että aloitat ehkäisyä, ei toinen lapsi ole kuitenkaan ehdoton ei, kuulostaa vain siltä että miehesi on hieman ristiriitaisissa fiiliksissä asian kanssa, joten se juttelu kahden kesken ihan rauhallisesti voisi olla paikallaan. Olen aika varma, että jos saatte juteltua niin, että mies saa avattua tuntemuksensa asiasta kaikessa rauhassa ja hyvässä hengessä, pääsette perille molempien ajatuksista toisesta lapsesta paljon paremmin.
 

Yhteistyössä