Vauvalla ei saa kysyä, millaisia pikkuhousuja teinit käyttää, kun on jo menkat - saako täällä?

  • Viestiketjun aloittaja esiteinin_äiti
  • Ensimmäinen viesti
esiteinin_äiti
Minulla on 12 vuotiast tyttö, joka käyttää sortsi-mallisia pikkareita. Menkat alkavat varmaan kohtapuoliin ja pitäisi alkaa hankkimaan sitä varten soveltuvia alushousuja. Itse olen todennut sloggit parhaiksi, mutta kysymys kuuluu, että käyttääkö teidän teinityttönne sloggeja? En viitsisi turhaan ostaa, kun ovat kovin kalliita, jos ei sitten kelpaakaan. Jos sloggit ei käy, niin millaiset kannattaa ostaa?

En ymmärä, miksi mode poistaa vauvalla tämän kysymyksen. Aihe on meillä kohta akuutti ja mielestäni ihan normaali jokaisen naispuolisen elämään kuuluva asia.
 
vierailija
Anteeksi nyt, mutta ihan oikeasti kysyn tätä ihan normaalina, mutta nykyteineistä tietämättömänä äitinä. Mikset sinäkään vain voinut vastata asiallisesti, jos tiedät vastauksen kysymykseeni?

Kelpaako ne Sloggit vai ei?

Vai ovatko vain tähän ketjuun vastanneet jotain pervoja, jos teille kerran tulee jotain erikoisia mielleyhtymiä tytön normaaliin kehitykseen kuuluvasta asiasta? En keksi enää muutakaan paikkaa kuin nämä lapsi-palstat, missä voisin asiaa kysyä. Kuvittelin, että täällä käy myös vähän vanhempien lasten äitejä, jotka osaisivat neuvoa minua lapseni murrosikään liittyvässä pukeutumisasiassa. Ilmeisesti ihmiset ovat tulossa hulluksi, kun mihinkään normaaliin arkipäivän ongelmaankaan ei enää saa yhtä ainutta asiallista vastausta.
Ap siis kirjoitti tämän. T.Ap
 
vierailija
Kuule tarjooppa niitä mummonpurjeita sille esiteinille niin tiedät :LOL: kokeilemalla ne sopivat sit löytyy mut kannattaa unohtaa kaikki söpöilypökät, ne on sit piloilla :LOL:
Aion tarjotakin niitä Sloggeja tytölle. On sen verran kiltti tapaus, että varmaan käyttääkin pakon edessä, kun kerran muita vaihtoehtoja ei ole. En haluaisi tuhlata rahojani sellaisiin, jotka eivät oikeasti toimi, kun rahat on tiukoilla. Siksi yritän kysyä neuvoa, ettei tulisi tehtyä vikahankintoja, mutta näköjään edelleen jään ilman vastausta. t.Ap
 
vierailija
Itsellä ei vielä ajankohtaista, mutta näin olen itse asian kokenut hoikkana teininä. Puuvillaiset värillä ei väliä, mutta tummat pysyivät siisteinä. Haaraosa normaali, että side istuu hyvin. Malli esim. hipsteri-/tai- malli (huomaamattomalla reunalla).
Yöllä tarvitaan napakammat ja niihin soveltuu juuri slogin puuvillaiset alushousut.

Tärkeintä on puuvillaiset haaraosaltaan normaalit. Vaikka teini kuvittelee pärjäävänsä stringeillä tai keinokuituisilla pöksyillä, kannattaa muistuttaa hygienian tärkeys menkkojen aikana. Stringit tuo peppuvaosta bakteereja ja lisää tulehdusten riskiä. Keinokuituiset hiostavat ja pesulämpötila niissä suositellaan liian alhaiseksi. Alushousut tulee pestä 60°C, jos haluaa puhdasta.
 
  • Tykkää
Reactions: Hyppymassu
vierailija
Itsellä ei vielä ajankohtaista, mutta näin olen itse asian kokenut hoikkana teininä. Puuvillaiset värillä ei väliä, mutta tummat pysyivät siisteinä. Haaraosa normaali, että side istuu hyvin. Malli esim. hipsteri-/tai- malli (huomaamattomalla reunalla).
Yöllä tarvitaan napakammat ja niihin soveltuu juuri slogin puuvillaiset alushousut.

Tärkeintä on puuvillaiset haaraosaltaan normaalit. Vaikka teini kuvittelee pärjäävänsä stringeillä tai keinokuituisilla pöksyillä, kannattaa muistuttaa hygienian tärkeys menkkojen aikana. Stringit tuo peppuvaosta bakteereja ja lisää tulehdusten riskiä. Keinokuituiset hiostavat ja pesulämpötila niissä suositellaan liian alhaiseksi. Alushousut tulee pestä 60°C, jos haluaa puhdasta.
Kiitos! Ensimmäinen, joka vastasi fiksusti kysymykseeni. Olet aikuisempi kuin yksikään tähän ketjuun aikaisemmin vastanneista. t.Ap
 
vierailija
miksei shortsimallin alkkareitten kanssa voi muka käyttää siteitä? Minä ainakin käytän...pääasiassa käytän kyllä kuukuppia, mutta runsaamman vuodon päivinä lisäksi siteitä. Ei alkkarimallilla mun mielestä ole kuukautisissa väliä, paitsi että stringejä en siteen kanssa käyttäisi. Ei kannata tehdä asioista liian hankalia...
 
vierailijaana
miksei shortsimallin alkkareitten kanssa voi muka käyttää siteitä? Minä ainakin käytän...pääasiassa käytän kyllä kuukuppia, mutta runsaamman vuodon päivinä lisäksi siteitä. Ei alkkarimallilla mun mielestä ole kuukautisissa väliä, paitsi että stringejä en siteen kanssa käyttäisi. Ei kannata tehdä asioista liian hankalia...
Ehkä ei siivekkäitä voi käyttää, monet on tottuneet siivekkäisiin. Tavalliset siteet käy.
 
vierailija
miksei shortsimallin alkkareitten kanssa voi muka käyttää siteitä? Minä ainakin käytän...pääasiassa käytän kyllä kuukuppia, mutta runsaamman vuodon päivinä lisäksi siteitä. Ei alkkarimallilla mun mielestä ole kuukautisissa väliä, paitsi että stringejä en siteen kanssa käyttäisi. Ei kannata tehdä asioista liian hankalia...
Minä, minä, minä, kukaan ei kieltänyt, mutta ei myöskään ylistänyt. Sortsimalleissa haaraosa on usein miten leveämpi ja siivekkeelliset eivät pysy napakasti paikallaan. Siivekkeettömät siteet taas pyörii ikävästi ja ruttaantuu, jos haaraosa on leveämpi. Yleensä teinit ovat meneviä ja alushousut on hyvä olla istuvat ja napakat. Ei tarvitse nyppiä rullaantuneita pöksyjä ja siteitä.
 
vierailija
Minulla on 12 vuotiast tyttö, joka käyttää sortsi-mallisia pikkareita. Menkat alkavat varmaan kohtapuoliin ja pitäisi alkaa hankkimaan sitä varten soveltuvia alushousuja. Itse olen todennut sloggit parhaiksi, mutta kysymys kuuluu, että käyttääkö teidän teinityttönne sloggeja? En viitsisi turhaan ostaa, kun ovat kovin kalliita, jos ei sitten kelpaakaan. Jos sloggit ei käy, niin millaiset kannattaa ostaa?

En ymmärä, miksi mode poistaa vauvalla tämän kysymyksen. Aihe on meillä kohta akuutti ja mielestäni ihan normaali jokaisen naispuolisen elämään kuuluva asia.
Ei ne tartte olla merkkipikkareita kun on menkat ja ei muutenkaan kun tyttösi on 12v seuraavana vuonna ne pikkarit on jo liian pienet voi ostaa jotain "ei merkki" pikkareita esim. 3 paria 15€ sloggi 2 paria voi olla yli 20€ ja björn borg on 15€ pari oon aina nuorempana käyttänyt vaan semmoisia 5€/kpl alushousuja (boksereita oon poika) tosi hyvät ne on ollu vaikka on ollu halpoja.

Kannattaa ostaa jotkut tai-malliset siis semmoset basic pikkuhousumalliset jotka on kapeita sivuilla ei shortsi, hipsteri, midi, maxi...
 

Yhteistyössä