vauvalla korkeat sykkeet..?

Kellä muulla mitattu neuvolassa raskauden loppuaikana korkeita sykkeitä? Tai oikeestaan et minkälaisia sykkeitä vauvoilla yleensä on ollu viimeisillä viikoilla?

Oon raskaana 37. viikolla ja viimeisen kuukauden aikana kaikilla neuvolakäynneillä vauvan sykkeet on ollut ajoin siinä 200 paikkeilla.
Onks kellä muulla vastaavia ongelmia/ onko kaikki menny silti hyvin tai onko noista tiheistä sykkeistä seurannut mitä ongelmia?

Huolestuttaa... Ultrassa kaikki ok, mut kiinnostais kuulla onko kellä muulla ollu näin korkeita sykkeitä? Yleensä sairaalassa asettunu siihen 160-180 väliin, mut onhan jo sekin aika paljon.. hui.
 
Jos vauvan syke on toistuvasti ja tyyliin yli jonkun 30sek-1min noin korkea, olisi terveydenhoitajan pitänyt lähettää sinut jo äitiyspoliklinikalle. Mutta jos se vain tyyliin käy noin korkealla hetken, niin se ei ole vaarallista.

Normaali sikiön syke on 120-160, jos poikkeaa useasti tai pidemmän ajan jompaan kumpaan suuntaan, niin pitäisi lähettää eteenpäin. Näin minulle on opetettu koulussa ja käytännössä(olen th). Vai tarkoititko ultralla, että sinut on jo laitettu eteenpäin muttei mitään löytynyt? Jos, niin sitten en kyllä osaa sanoa.
 
Kyllä Ruun syke pomppi vähän väliä 180 ja vähän ylikin, kun oltiin päivittäin käyrillä useamman kerran. Kätilöt/lääkärit tuumivat vaan, että ihan normaalia, hyvä että on liikkuva vauva. Tosin, kunhan pysähtyi mylläämiseltään, laski syke nopeasti sinne 130-140 :)

SE 160-180 on ihan normaali, moni sikiö häiriintyy salakuuntelusta ;) Näin mulle on tuuminut nuo lääkärit, kun itse huolissani kyselin, miksi onniin kova pompotus pienen rinnassa B)
 
Juu, neuvolasta ovat pistäneet joka kerta äippäpolille ja ultrassa+takykardiassa kaikki ollut siis ok. Mietinkin, että jos se neuvolan tädin painelu on ollut vauvalle ahdistavaa ja sitten ne sykkeet ois vaikka noussu sen takia...
Huolestuttaa vaan kun joka neuvolassa sama juttu, et sykkeet keikkuu (ainakin aluks) siellä parin sadan kieppeillä, mut ehkä se on sitten vain hetkittäistä heittelyä..

 
Miulla on aina heitellyt vauvan sykkeet, kun th on alkanut painelemaan ja arvailemaan asentoa :D Sanoi itsekin viimeksi, että olisi fiksua aina kuunnella :heart: -äänet eka ja sitten vasta alkaa painelemaan, mutta aina se silti tekee juuri päin vastoin...*tilu lilu :p*
 
Tässä nyt olikin kyse siitä, että jos vauvan sykkeet ovat jatkuvasti jotakin korkeaa. Ei ollut puhe siitä, että ne vähän nousevat hetkeksi, kun painellaan tai kuunnellaan.

160-180 EI ole normaali syke jatkuvana ollessaan, terveydenhoitajana kuitenkin asioista jonkun verran luulen tietäväni. :) Se on aihe lähettää äitiyspoliklinikalle.
 
RouvaSumppisuu
Mulla oli esikoisen synnytyksessä vauvan sykkeet pidempään 170 luokkaa ja papereihinkin on kirjattu, että syke takykardinen. Eli liian nopea. Seurattiin sitten tarkemmin ja yritettiin saada vauva nopeammin ulos...

Sumppis rv. 32+
 

Yhteistyössä