Vauvalla pakkoliikkeitä??

  • Viestiketjun aloittaja harmaana
  • Ensimmäinen viesti
harmaana
Kyseessä 7,5kk ikäinen vauva. Tänään alkanut nykiä päätä vasemmalle päin. Luulin ensiksi että tekee sitä tahallaan, kun päivällä näin pari kertaa kävi. Ja unohdin asian. Nyt sama homma. Mutta kyllä toi siltä näyttää ettei se itse voi sille mitään. Ei kuitenkaan ole mitenkään poissaoleva vaan iloinen oma itsensä. Tulee tavallaan "kohtauksittain" ja kestää n.2 sekuntia. Näyttää tavallaan siltä kuin menis kylmäväristys. Mitä tää nyt on? Osaako joku auttaa?? pitääkö nyt tosissaan huolestua?
 
vieras
Minä kyllä kysäisisin neuvoa terkkarilta tai lääkäriltä. Voihan se olla joku ikäkauteen liittyvä juttu (kuten esim. heijaaminen), mutta ainakin voisi selvittää varmuuden vuoksi, ettei siinä ole mitää ikävää taustalla.
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Minä kyllä kysäisisin neuvoa terkkarilta tai lääkäriltä. Voihan se olla joku ikäkauteen liittyvä juttu (kuten esim. heijaaminen), mutta ainakin voisi selvittää varmuuden vuoksi, ettei siinä ole mitää ikävää taustalla.
Juu varmasti jos jatkuvat niin soitan ensiksi neuvolaan ja jos en sieltä apua saa niin sitten vaikka suoraan sairaalan lasten neuropolille! Näin alku "paniikissa" vaan täältä apua pyytelen.
 
ems
Jos ei oo kipee niin ehdottaisin että on vain joku ohimenevä nukkumiseen liittyvä refleksi joka menee ohi itsestään. Toisaalta kun mulla 4 lasta (jotka jo isoja) niin muistan että kolmannella lapsella oli joku ihme nukkumiseen liittyvä refleksi vuoden verran ja se oli nimeltään tik häiriö. Eli nykäyksittäin heilutti päätä ja käsiä ja avasi silmiä ja suuta. Kamalan näköistä toimintaa. Käytiin neurologilla ja psykiatrilla ja poika oli (hmm.. oliko 2 vuotta tai alle ?) Kesti aikansa mutta meni ohi. Mitään vikaa ei löytynyt. Terve poika 17 v nyt.
 
Mä just jokin aika sitten kysyin täällä samaa. Meiän pojalla nyt 8kk oli sillon korvatulehdus, kun aloitti tuon ihmeellisen pään heiluttelun. Siis sen takia vein lääkärii,n kun heilutti päätä ja löytyi korvatulehdus. Nyt pään heiluttelu on jatkunut ja kun kysyin korvien jälkitarkastukesassa siitä lastenlääkäriltä niin hän sanoi, että näin pienet vauvat saa vielä heiluttaa päätään miten tahtoo. Sitten jos jatkuu kun on isompi niin sitten vasta tutkitaan.
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja ems:
Jos ei oo kipee niin ehdottaisin että on vain joku ohimenevä nukkumiseen liittyvä refleksi joka menee ohi itsestään. Toisaalta kun mulla 4 lasta (jotka jo isoja) niin muistan että kolmannella lapsella oli joku ihme nukkumiseen liittyvä refleksi vuoden verran ja se oli nimeltään tik häiriö. Eli nykäyksittäin heilutti päätä ja käsiä ja avasi silmiä ja suuta. Kamalan näköistä toimintaa. Käytiin neurologilla ja psykiatrilla ja poika oli (hmm.. oliko 2 vuotta tai alle ?) Kesti aikansa mutta meni ohi. Mitään vikaa ei löytynyt. Terve poika 17 v nyt.
Kiitos tästä vastauksesta, mutta meillä nää tulee ihan hereillä ollessa.
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja Adalmiina77:
Mä just jokin aika sitten kysyin täällä samaa. Meiän pojalla nyt 8kk oli sillon korvatulehdus, kun aloitti tuon ihmeellisen pään heiluttelun. Siis sen takia vein lääkärii,n kun heilutti päätä ja löytyi korvatulehdus. Nyt pään heiluttelu on jatkunut ja kun kysyin korvien jälkitarkastukesassa siitä lastenlääkäriltä niin hän sanoi, että näin pienet vauvat saa vielä heiluttaa päätään miten tahtoo. Sitten jos jatkuu kun on isompi niin sitten vasta tutkitaan.
Kiitos vastauksesta. Mä aluks itsekin mietin tota korvatulehdusta, mut sit ajattelin et voiko oireilla noin? Taidetaan maanantaina käydä lastenlääkärillä.
 
äiti 5/2008
Meillä 6,5kk tyttö nyki päätään vasemmalle. Tyttö oli ihan pirteä eikä liittynyt mitenkään uneen. Vein lääkäriin, koska luulin, että on korvatulehdus... netistä kun olin lukenut että näin voi olla. Ei ollut tulehdusta, mutta saimme lähetteen uni aivosähkökäyrään. Kävimme siellä ja kaikki oli ok. Lääkäri sanoi, että jos vielä nykii, niin anna nykiä vaan. Eli jos nykii erikoisesti, niin suosittelen lääkärissä käyntiä, voi olla merkki alkavasta epilepsiasta tai muusta vast.
 

Yhteistyössä