Vauvalle laitokselta päälle nyt?

  • Viestiketjun aloittaja jännittäämuutenkinargh
  • Ensimmäinen viesti
jännittäämuutenkinargh
Näillä keleillä ja ensi viikon tms. paikkeilla, mitä laittaisitte? Pelkään pukevani lapseni ihan Michelin-ukoksi kun ei ole yhtään kokemusta :)

Sairaalakassiin pakkasin välikausihaalarin, sekä lyhyt- että pitkäh. bodyn (eli onko kuuma vai viileämpi pv...) sukkahousut, puolipotkarit, veluuripuvun, lakin ja tumput... eli pitäisi olla vara valita ja jättää jotain pois jos tulee liikaa?

Ja kahta kokoakin minä noviisi pakkasin... sekä 50 että 56cm :/
 
m
Meillä oli mukana pitkä body, puolipotkarit ja siinä päällä semmonen ohut haalari ja tietty pipo päässä. Ja oli kesäkuun loppua vuosi sitte kun päästiin laitokselta.
 
vieras
Sukkahousut vastasyntyneelle? VOin kertoa, että ei ole mitään epäkätevämpää vaatetta kuin sukkikset vastasyntyneellä. Ja etenkin jos vauvan käsittely on hakusessa vielä niin tulee olemaan hauskaa se pukeminen. :D Itse olen aika tottunut käsittelijä enkä ole vaivautunut pukemaan sukkiksia meidän tytöille ennen ristiäisiä kertaakaan. :D

Mutta siis siihen vaatetukseen nii pitkähihainen body ja potkarit/puolipotkarit ja sukat piisaa ja siihen päälle joku välikausihaalari ja trikoopipo. En usko, että lyhythihainen body riittää missään tilanteessa enää tässä vaiheessa vuotta.
 
kolmenäiti
Ensi viikonlopuksi on taas luvattu hellettä... 25-27 astetta. Mut ainahan osan vaatteista voi jättää pois. Turvakaukalossa + autossa tulee vauvalle lähes poikkeuksetta kuuma. Mä laittasin vastasyntyneelle pitkähihaisen bodyn, jonkun vähän paksumman potkupuvun (velour tms), ja sitten peitto päälle ja kaukaloon. Niin ja ohut myssy päähän.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Sukkahousut vastasyntyneelle? VOin kertoa, että ei ole mitään epäkätevämpää vaatetta kuin sukkikset vastasyntyneellä. Ja etenkin jos vauvan käsittely on hakusessa vielä niin tulee olemaan hauskaa se pukeminen. :D Itse olen aika tottunut käsittelijä enkä ole vaivautunut pukemaan sukkiksia meidän tytöille ennen ristiäisiä kertaakaan. :D

Mutta siis siihen vaatetukseen nii pitkähihainen body ja potkarit/puolipotkarit ja sukat piisaa ja siihen päälle joku välikausihaalari ja trikoopipo. En usko, että lyhythihainen body riittää missään tilanteessa enää tässä vaiheessa vuotta.
Mä oon pärjännyt yhden kanssa jo vallan hyvin sukkahousujen kanssa. Ei mulla oo ollu mitään ongelmia niiden pukemisessa. Puolipotkarit kyllä olisi nopeampi pukea, mutta mulla ei oo niin pieniä, etteikö vaavi ihan hukkuisi niihin, joten päädyin sukkiksiin.
 
ööö
Vastasyntyneelle aina pitkähihaista. Kun kohdun 37 asteen lämmöstä tulee tähän maailmaan, ei se 25 asteen hellekään ole mitenkään kovin lämmintä. Vauvoilla kestää jonkin aikaa sopeutua viileämpään ilmaan.

Pitkähihainen body + puolipotkari ja myssy ja päälle velourpuku. Jos on tälläinen viileän sateinen ilma, niin tuohon päälle se välikausipuku.
 

Yhteistyössä