Vauvamahan näkymine toista odottaessa ja painon nousu

  • Viestiketjun aloittaja "vierAS"
  • Ensimmäinen viesti
"vierAS"
Onko teillä alkanut näkymään raskaus aiemmin kun ensimmäistä odottaessa? Ensimmäisessä raskaudessa ylimääräistä tuli vain 9kg kun nyt jo rv12 on tullut n.4 kg, mikä ihmetyttää suuresti.. Lisäksi mahaan on jo tullut pienen pieni kumpu, mikä johtuu varmaankin eteenpäinkallistuvasta kohdusta..? Niin ainakin kätilö sanoi ultratessaan että sellainen on. Muutenkin tuntuu että keskivartalo on turvonnut ja levinnyt erittäin paljon, mutta ihmetyttää vaan et miten näin aikasin jo, vai onko se ihan normaalia kakkosta odottaessa? Ensimmäistä odottaessa maha näkyi vasta n. rv 17-20, en muista tarkalleen.. Kuinka paljon teille on tullut painoa toista odottaessa ja näkyikö maha nopeammin?
 
"mmm"
Mulla on tullut tässä toisessa vähemmän painoa kuin ekassa. maha ehkä näkynyt vähän aiemmin. Kummassakin maha näkynyt kuitenkin kunnolla vasta puolen välin jälkeen. Nyt on ihan eri mallinenkin maha kuin ekalla kerralla, vaikka samaa sukupuolta pitäisi olla tulossa :D.
 
ekassa ei mahaa näkynyt ollenkaan :D oli sitä omasta takaa jo melkoisesti silloin ja paino tais nousta jotain 20 kg raskauden aikana..nyt tästä raskaudesta maha alkoi näkymään vkolla 15,painoa tullut nyt n 10 kg ja viikkoja on 29+2 :)
 
"vieras"
Molemmissa raskauksissa alkanut maha näkymään vasta viikolta 15 ylöspäin, toisessa raskaudessa tuli painoakin vähemmän kuin ekassa. Tosin mulla ei ole ollut mitään kovin isoa mahaa edes rv 42, lääkäri ihmetteli miten voi olla yli nelikiloinen vauva kun maha oli niin pieni. Mulla kohtu kallistuu ilmeisesti taaksepäin.
 
miliii
Hmm... No ekassa raskaudessa painoa tuli 14 kg ja nyt tokassa raskaudessa rv30 mennessä oli tullut sen 14... Tässä raskaudessa maha ihan eri mallinen ja peppu ja reidetkin ovat saaneet osansa kiloista. Mulle sanottiin, että tyttöä teen ku paino nousee ja oikeessa kyllä olivat. Vaikka en mä kyllä usko että lapsen sukupuolella on juurikaan merkitystä äidin painonnousuun. :DDD
 
mulla
ekassa maha alkoi näkymään joskus 24 viikolla, toisessa käytin äitiyshousuja jo viikolla 16. Painoa ei ollut tullut kummasskaan raskaudessa tuossa vaiheessa. Olen ylipainoinen ennestään, niin ja samaa sukupuolta ovat lapset.
 
"vierAS"
jassåå syötkö sä sit mitään? :D Veikkaan et mulla tätä painoa nostaa tupakoinnin lopetus ja tollaset, ja tekee kyllä mieli syödä enempi nyt ja varsinkin herkkuja... Ei vaan oo kiva että nyt tulis hirveesti liikapainoa kun viimeksi kaikki jäi synnärille... :/
 
[QUOTE="vierAS";25054706]jassåå syötkö sä sit mitään? :D Veikkaan et mulla tätä painoa nostaa tupakoinnin lopetus ja tollaset, ja tekee kyllä mieli syödä enempi nyt ja varsinkin herkkuja... Ei vaan oo kiva että nyt tulis hirveesti liikapainoa kun viimeksi kaikki jäi synnärille... :/[/QUOTE]
mä en muuta teekkään kun syön :D mut paino ei vaan nouse... ja herkkujakin menee ihan kivasti.
 
Mulla menossa rv 12+ ja painoa tullut lisää n. kilo. Esikoista odottaessa tässä vaiheessa olinehtinyt kerryttämään varmaan jo 8-10 kg lisäpainoa. Esikoisen aikaa vatsa alkoi näkymään siinä rv16 jälkeen ja sama varmaan tästä. Vielä ei ulkopuoliset ole huomanneet, vaikka omasta mielestäni olen aika paisunut. Ehkä aavistuksen verran on havaittavissa pientä kohoumaa tuolla alhaalla.
 
voi kyllä vain näkyi maha :) toinen raskaus alkoi todella kovalla turvotuksella ja rv 9 oli kun äitini kysyi että ootko raskaana ku on vatsa pyöristyny (olen todella hoikka) ja muutkin sukulaiset sanoivat huomanneen jo aikaa sitten kun ilmoitin vasta jossai rv 13 olevani raskaana. hui jos oliskin kaksoset :D
 

Yhteistyössä