Vauvamahasta eroon??

:attn:Vuoden jo yrittänyt tästä mahasta päästä, mutta ei, ei niin millään! 1 viikkoon pääsen airobiciin, ja sillä olen saanut kohennettua takapuolta ja kavennettua vyötäröä, mutta maha....! Eli äidit, miten olette saaneet mahanne takaisin?
 
kiinteä
Mulla on maha paremmassa kunnossa kun ennen raskautta. Siihen ei vaadittu kuin lihaskuntotreeniä, paljon kävelyä ja intervallitreeniä. Intervallit on huomattavasti tehokkaampia kuin pitkäkestoinen aerobinen, mä teen yleensä 30 sek-2min nopeita spurtteja joissa välissä 2-3 min kävelyä. Teen yhteensä 4-5 kpl ja niitä voi tehdä juosten, kuntopyörällä, hyppynarulla, uimalla ym...
 
Mulla on tosi vähän neuvoja, mutta yksi kysymys tuli heti mieleen. Ootko tehnyt vatsalihaksia kuinka aikaisin? Olet varmaan ehkä kuullutkin, että vatsalihakset siirtyy sivummalle raskauden aikana. Eli väliin jää sellainen rako. Suoria vatsalihaksia ei siis saa tehdä, ennenkuin tuo rako on poissa.
 
Viimeksi muokattu:
Juu rakoa olen kunnioittanut ja ollut tekemättä suoria vatsalihaksia, nyt kuitenkin oon jo tehny mutta ei tää maha pahanen tästä mihkään mee... Ja itseäni se kiusaa, vaatteet ei oo hyvät ja tuntuu kun kaikki tuojottais mahaa ja luulis olevan taas raskaana!
 
"epeli"
pelkkä bicci ei saa vatsaa kuriin.niissä treenataan usein lähinnä pinnallisia vatsalihaksia.
Itse olen aloittanut treenaamisen 3vkkoa synnytyksistä,syvien vatsalihastenreenaamisella.niitäkun saa tehdä vointinsa ja kuntonsa mukaan.
mene balanceen,pilatekseen,joogaan tai vastaavaan niin kiinteytyy.
 
Voi niitä vatsalihasliikkeitä tehdä kotonakin, ja jumpata muutankin. Tai käydä lenkillä, kaikesta liikunnasta on hyötyä. Jumppapallo maksaa Prismassa n. 15e ja sillä voi tehdä kotona kaikenlaisia liikkeitä.
 
Vieras8
Kannattaa lähteä kuntosalille ja lopettaa kokonaan herkkujen syöminen. Mä lihoin raskausaikana tasan 10kg ja sain puolessa vuodessa kaiken pois. Mulle tuli tyttö joten vatsa ei edes venynyt kauheasti.
 
ewrew
Kannattaa lähteä kuntosalille ja lopettaa kokonaan herkkujen syöminen. Mä lihoin raskausaikana tasan 10kg ja sain puolessa vuodessa kaiken pois. Mulle tuli tyttö joten vatsa ei edes venynyt kauheasti.
Mitenkäs se vauvan sukupuoli siihen vatsan venymiseen vaikuttaa??

Ap, mulla alkoi loput raskauskilot tippua vasta kun imetys loppui. Ja yht. mulle tuli 22kg, joista viimeisten 7kg:n kanssa piti tosissaan tehdä töitä, ei ollut kaunis näky se ylimääränen 7kg tuossa vattalla.... Ei muuta kun herkut pois, lenkille väh. 3 kertaa viikossa, vauvan kanssa jumppasin lattialla niin että itse selinmakuulla, jalat koukussa ja vauva jalkojen päällä ja siitä "heijailua". Sen huomaan että raskauden jälkeen vatsa turpoaa paljon herkemmin, ei pysty enää syömään yhtä isoja annoksia kuin ennen ja kaikki "ylimääränen" hiilari näkyy pömppönä edelleen vaikka kilot poissa.
 

Yhteistyössä