Vauvamahat

  • Viestiketjun aloittaja "Kaneli"
  • Ensimmäinen viesti
"Kaneli"
Elikkä haluaisin tietää missä vaiheessa raskautta teidän mahat on alkanu kasvamaan niin että olette itse sen huomanneet/tunteneet ja milloin muutkin ovat sen tajunneet? :)
 
"Natku"
Rv17 taisivat töissä asiasta kysyä kun olivat kuulemma jonkun aikaa miettineet.. Aiemmin toki itse sen näki ja valtava turvotuskin aluksi oli..joka ei sitten ehtinyt pois lähteäkään ennen vauvamasun esiin pullahtamista..
 
--
Itte huomas jo vko 9 pientä kumpua. rv 13 oli jo selkeä pyöreä massu, johon muut ei tainnut kuitenkaan kiinnittää huomiota. Silläkin on merkitystä mihin vuodenaikaan on raskaana, omalla kohdalla oli silloin talvi ja usein neuleita ym. löysähköjä vaatteita. Vielä keväällä rv 25 taloyhtiön pihatalkoissa ulkovaatteet päällä muut ei ihmetelleet ennen kuin yksi naapuri kyseli miten raskaus sujuu ;)
 
Mikä rv sulla on nyt menossa? :)
Itte huomas jo vko 9 pientä kumpua. rv 13 oli jo selkeä pyöreä massu, johon muut ei tainnut kuitenkaan kiinnittää huomiota. Silläkin on merkitystä mihin vuodenaikaan on raskaana, omalla kohdalla oli silloin talvi ja usein neuleita ym. löysähköjä vaatteita. Vielä keväällä rv 25 taloyhtiön pihatalkoissa ulkovaatteet päällä muut ei ihmetelleet ennen kuin yksi naapuri kyseli miten raskaus sujuu ;)
 
"vieras"
Molemmista rv 20 on musta ollut jo aivan selvä mutta ulkopuoliset ei ole mitään huomannut. Rv 30 on ollut niin et toiset on sanot et ihan selvä, toiset vähän vaan katselleet et olenko vähän pyöreä. Tähän on vaikuttanut tietty millaiset vaatteet on ollut päällä. Mutta sitten rv 35 eteenpäin on ollu kaikille jo selvää et vauvamahaa se on :) Mulla siis pieni maha, viimeisilläänkin ympärysmitta 90cm :whistle:
 
--
Mä kävin esikoisen kohalla tammikuun puolivälissä koululla, ja tyttö syntyi tammikuun viimeinen päivä. Sit keväällä kun kävin vauvan kanssa päättöjuhlassa, muutamat tuli kysymään että onks toi sun :D Maha oli kyllä aika pieni, mutta silti musta hauskaa :)
 
viime raskaudessa ei kukaan huomannut vielä viikolla 25, ja loppuraskaudessakin oli vaan pieni söpö pallo. Nyt rv17 ja ketään ei huomaa mitään, omasta mielestäni maha on hiukan pyöristynyt, mutta ei sitä kyllä huomaa.
 
ekasta ei ulkopuoliset edes huomanneet,oli läskiä muutenkin jo valmiiks :D ja tästä tokasta eka ulkopuolinen tarkkasilmäinen asiakas onnitteli ollessani viikolla 14 tai 15..vaikka talvitakki onkin päällä,niin ei jää epäselväks,että vauvaa odotellaan..
 
o/
Nyt rv 22+3 menossa ja itse kyllä todellakin huomaan mahan, muiden kommentit ovat tyyliin "no ei susta kyllä tajua". Tosin olin aika laiha ennen raskautta ja nyt maha on samaa kokoluokkaa normaalipainoisten kavereideni kanssa. Vauvamahan muoto tosin puuttuu, mulla on sen verran pitkä selkä, että näytän vain tasapaksulta tankomakkaralta sivusta katsottuna. Pullahdusta odotellessa... :D
 
"mie"
Mulla tuli selvästi näkyviin viikolla 10-12 esikoisesta. Olen pieni ja vartalomalliltaan sellainen että maha kasvaa ensimmäisenä jos lihonkin ihan normaalisti. Vatsa tuli heti eteen ja muodostui loppua kohden valtavaksi palloksi. Takaapäin ei kyllä siltikään mitään näkynyt.

Työkaverilla vatsa ei näkynyt kun vasta 20+ paremmalla puolella ja laskettu aika viikon erolla. Eli multa kyseltiin koko ajan vauvasta ja työkaveri myhäili kun hänellä ei huomannut edes että on raskaana.
 
sama vieras
Nyt rv 22+3 menossa ja itse kyllä todellakin huomaan mahan, muiden kommentit ovat tyyliin "no ei susta kyllä tajua". Tosin olin aika laiha ennen raskautta ja nyt maha on samaa kokoluokkaa normaalipainoisten kavereideni kanssa. Vauvamahan muoto tosin puuttuu, mulla on sen verran pitkä selkä, että näytän vain tasapaksulta tankomakkaralta sivusta katsottuna. Pullahdusta odotellessa... :D
Vähän sama ongelma mullakin eli pitkään selkään hukkuu vauva :D Sellainen tasapaksu pullotus heti rintojen alta eikä sellaista valtavaa palloa alamahan kohdalla. Ihan kiva siinä mielessä että nahka säästyy eikä tule raskausarpia, mutta toisaalta sitten ei koskaan näytä raskaana olevalta kun se pallo puuttuu vaan ihan rehellisesti vaan lihonneelta ;)
 

Yhteistyössä