Vauvan 7kk levottomat yöt!

osaattekos neuvoa mistä vois johtua kun tyttö nukkuu niin levottomasti? syö riisipuuroa ja iltamaidot 19.30 maissa ja menee yöunille, mutta jo puolenyön jälkeen saa tunnin välein nousta laittamaan tuttia kun se siellä veuhtoo ja inisee....Eka hammas tuli 2vko sitten alas, tekisikö nyt sitä toista viereen, eikös ne pitäisi tulla peräkkäin? Tämmöistä on kyllä ollut jo pitkään...ennen annoin kaurapuuroa illalla, mut vaihdoin riisipuuroon...

Päiväunetkin on lyhyitä, tänäänkin 11.00-11.40 ja 13.45-14.30....eli 2 vajaan tunnin pätkää...

Allergioitakin oon miettinyt kun pulauttelee aika paljon, nyt jätin viljat pois ja kokeilen jos helpottais...mut en tiedä auttoiko sekään..

kiitos vastauksista :flower:
 
Hampaat tulee peräkkäin. Meillä tuli eka hammas 5 kuukauden ja viikon iässä ja toinen heti viikon päästä perässä. Silloin oli yölevottomuutta. Mutta nyt kun tuli 7 kuukauden iässä ylähammas, niin ei ole ollut enää yölevottomuutta. Meillä nukutaan kans huonoja päiväunia, mutta yöt kuitenkin 11-12 h heräämättä/ 2 heräämistä. Nukahtaa tutilla, jätin yösyötöt pois pari viikkoa sitten. Aamulla tosiaan 30-45 min ja päivällä samanlaiset, joskus harvoin 2 tuntia.
Jaksamisia :hug:
 
... eikä ilmeisesti ihan. Olen tänne ennenkin kirjoitellut meidän pojan öistä. Ne menee 3kk:n iästä lähtien kausittain, muutaman viikon jaksoissa hyvin-huonosti-hyvin huonosti-hyvin-erittäin hyvin....

En ole itse osannutallergiaa epäillä mutta moni sanoo et mahdollista. NY meillä tulee hampaita joten uskon levottomuuksien johtuvan siitä. Millon ihmeessä tämä oppuu?? Tuntuu että kaikkien muiden vauvat nukkuu läpi yön heräämättä. Meillä ihan kohta 8kk mittarissa!!

Sorry, en auttanut, mutta olen kohtalotoverisi vailla neuvoja taas jälleen. Meillä oli TOSI hyvä jakso tässä helmikuussa, mutta maaliskuu näytti tuovan vanhat huonot yöt takaisin :)
 
Käykää hus.fi sivuilla ja sinne hakusanaks unikoulu.
Siellä on tosi arvokasta tietoa lapsen unesta.Ja juuri pahimmat heräilyt alkaa juuri 6-10 kk iässä.
Allergia ei ole ensimmäinen vaihtoehto,mutta se mielessä kannattaa pitää.

Meillä käytiin koko allergia rumba läpi,itse en missään vaiheessa siihen uskonut ja olisi pitänyt pitää oma pää.
Eri maitoja ja ruokien kyttäystä,olin ihan loppu ite.

Poika pulautteli ihan koko ikänsä ja tuon allergiaepäilyjen jälkeen päädyttiin lääkitykseen ja se auttoi jossain määrin,mutta pulauttelu loppui kyllä muutenkin kun plakkariin tuli reilu 8 kk.

Jaksamisia kovasti
tässä lainaus hussin sivuilta:
"Kiinnittymissysteemin vakiintuminen 6-10 kk:n iässä on vaihe, jossa olisi erityisen tärkeätä välttää lapsen turvallisuudentunnetta horjuttavia kiinnittymistraumoja. Monet vanhemmat oivaltavat tämän vaistomaisesti ja tuntevat epäluuloa yleisesti toistettua ohjetta kohtaan antaa lapsen huutaa huutonsa yksinäisyydessä. Huudattaminen toki johtaa usein siihen, että lapsi on oppinut nukkumaan yksin - ihminen on nopeasti ehdollistuva olento. Hän on kuitenkin samalla oppinut karvaan läksyn siitä, ettei hänen kokemustaan hädästä aiotakaan kuulla."
 
Alkuperäinen kirjoittaja biologi:
En halua pelotella, mutta syynä voi olla korvatulehdus. Ainakin meidän nyt 9 kk ikäisellä 7,5 kuukauden iässä alkoi yöheräämiset - syynä tosiaan tulehdus.
En usko, että korvatulehdus, sellainen oli jo 1.5 kk sitten ja silloin poitsu oli selvästi itkuisempi, ei nukkunut juurikaan päikkäreitä ja illalla ei halunnut alkaa nukkumaan. Nyt menee illalla hyvin nukkumaan tosi hyvin ja päikkäritkin on pitkiä. Aamuyöstä vaan meinaa olla levoton
 
puhuin juuri tuosta neuvolasaa ja sanoi että meillä kun on hyvin vilkas poika , että hyvinkin tämä päivän vilkkaus ja uudet kehitysvaiheet voivat mennä uniin. Meillä tosiaan sellainen pikku- Touho täällä, että uskon selityksen. Myöskin kehitysvaiheet tulevat ja menevät samoin kuin meillä yölevottomuus. Ja pikkuhiljaa vauvojen uni kehittyy ''kiinteämpään'' suuntaaan. Meillä poju taitaa olla mattimyöhäinen....
 

Yhteistyössä