Vauvan flunssa

Miten hoidetaan alle 3kk vauvan flunssaa? Tytöllämme on yskä ja kuulee kuinka limaa on nielussa. Välillä selällään maatessa tuntuu että tukehtuu limaan. Ruumiinlämpö oli kainalosta mitattuna 36,9 eli ei vielä ainakaan lämpöä ole. Saako kipeän lapsen viedä vaunuissa ulos?
 
vauvoilla on kuumetta jos on yli 38,5 astetta.

keittosuolatippoja kannattaa laittaa nenään, niitä voi laittaa niin paljon kuin tarvii. Nasolin-tipoista en ole varma saako noin pienelle antaa kun isommillekin saa antaa maksimissaan 5 päivää putkeen.

me ollaan otettu höyrykylpyjä jos tyttö on tukkoinen, eli oon ottanut neidin kylppärin lattialle sitterissä istumaan ja itse mennyt kuumaan suihkuun. ne on tepsinyt aina hyvin.

vauvaa voi nukuttaa pystymmässä asennossa esim. sitterissä tai kaukalossa tai jos nukkuu pinnasängyssä, nostaa pääpuolta ylöspäin laittamalla esim. kirjoja pinniksen jalkojen alle.

ja kyllä kipeän lapsen saa viedä ulos. raitis ilma tekee hyvää.
 
olen edellisen kanssa samaa mieltä, mutta yksi vinkki ois vielä: osta nenäfrida niin saat imettyä räät pois hengitysteistä rohisemasta. itselläni kohta kahen kuukauden ikäinen neiti, jolla oli flunssa vastikään. hänkin rohisi pahasti ja meinas tukehtua, varsinkin syödessään kun happi ei kulkenut nenän kautta kunnolla... nenäfridalla saa tosi hyvin limat pois!
 
mamaria
Nenäfrida? siis onko tää joku uusi juttu? kaks vuotta sitte meillä viimeksi ollu vauva ja nyt tulossa uusi tulokas.. aiemmilla vauvoilla olen yrittäny käyttää pikkuniistäjää, mutta siitä ei ollu mihinkään.

Mie olen flunssasen vauvan kanssa aina nostanu sängyn päätyä (onko se joku 30 astetta oikea määrä) ja tuossa pikkukakkosen vauva-aikana tuli sellainen vinkki että silppua sipulia ja taittele se vessapaperin sisään ja laita vauvan pään lähelle. Mies laittoi vessapaperin sisään vicks-voidetta, vaikka minua se arvelutti onko liian tuhti aine. mutta se nyt kuites oli vielä lakananki alla..
Ja vaikka usein vauvat on tykänny kääntyä selälleen unissaan niin flunssasen kans olen tarkistellu yön mittaa että pysyy kyljellään.. pääsee se räkäkin tulemaan ulos.. eihän vauvat osaa vielä hengittää suun kautta ollenkaan. kuuntelen aina paniikissa hengitystä..
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 22.11.2006 klo 23:52 mamaria kirjoitti:
Nenäfrida? siis onko tää joku uusi juttu? kaks vuotta sitte meillä viimeksi ollu vauva ja nyt tulossa uusi tulokas.. aiemmilla vauvoilla olen yrittäny käyttää pikkuniistäjää, mutta siitä ei ollu mihinkään.

en tiedä minkä ikänen keksintö lie, mut huippukeksintö jokatapaukses toi nenäfrida! siitä pikkuniistäjästä ei tosiaan oo mihinkään, mutta tolla nenäfridalla saa tosi hyvin imettyä liman pois. suosittelen!
 

Yhteistyössä