Vauvan istumaan opettelu

Heips,

Eli minkä ikäisinä vauvanne ovat oppineet istumaan ja missä iässä olette aloittaneet vauvan kanssa istumaanopettelun?

Meidän tyttö 3,5kk haluaisi kovasti istua ja istuukin isänsä ja minun sylissä. Hän on niin kiinnostunut maailmasta, ettei millään malttaisi enää maata. En toki ole vauvaa tuoliin laittamassa istumaan, mutta onko ok istuttaa sylissä noin pientä?

Kiitos etukäteen vastauksistanne.
 
Meillä myös poika kenotti istumaan tuossa vaiheessa sylissä ja vaikeahan sitä oli estelläkään. Hetken päästä suurinta huvia oli itsensä keikuttelu/ keinuttelu sylissä. Pojalla onkin meidän perheen parhaat vatsalihakset =) Sitten 6kk iässä hän istuikin hyvin tuetta ja syöttötuolissa.
 
Meillä tyttö aloitti 2 kk iässä ellei jo aiemmin nousemaan istumaan sylissä, isänsä veti aina käsistäkin välillä eli keinutti sylissä mikä oli neuvolan mukaan ihan hyvää harjoista.
Nyt 8 kk eikä vieläkään ole noussut lattialla itse istumaan, istuu kyllä tuetta kun laitetaan istumaan.. :)
 
Meillä tyttö aloitti 2 kk iässä ellei jo aiemmin nousemaan istumaan sylissä, isänsä veti aina käsistäkin välillä eli keinutti sylissä mikä oli neuvolan mukaan ihan hyvää harjoista.
Nyt 8 kk eikä vieläkään ole noussut lattialla itse istumaan, istuu kyllä tuetta kun laitetaan istumaan.. :)
 
Moi!

En muista ihan tarkalleen koska meillä tyttö alkoi kenottamaan ittee ylöspäin sylissä ja turvakaukalossa...Mutta todellakin jossai 3-4kk paikkeilla. Nyt on 11kk, istunut hyvin 2,5kk, ei nouse edelleenkään itse!
Eikä liiku muutenkaan :\|
 
Meillä vauva alkoi n. 4 kk iässä pyrkiä istumaan sylissä. Syöttyötuoli otettiin käyttöön 6 kk iässä ja siinä oppi istumaan (pidettiin lyhyitä aikoja) niin hyvin, että 6,5 kk iässä istui lattialla tyytyväisenä ilman tukea. Nyt 8 kk iässä on vasta alkanut nousta itse istuma-asentoon, muttei ole vielä kovin aktiivinen liikkuja.
 
Poni
Meillä sylissä pyrki istumaan noin 3 kk iässä. Tuetta istui lattialla 5 kk iässä ja syöttötuolissa. 7 kk iässä nousi itse istumaan. Kun tämän oppi niin alkoi konttausasennosta siirtymään istualleen ja tällä tavoin liikkui nopeasti ja ketterästi paikasta toiseen. 8 kk iässä lähti konttaamaan. Ylöspäin pyrkivää sorttia on meidän tytteli. Ryöminyt ei ollenkaan.
 

Yhteistyössä