Vauvan kanssa matkustaminen

  • Viestiketjun aloittaja Eeva1980
  • Ensimmäinen viesti
Eeva1980
Mietin tässä kaikenlaisia alkuraskauden hormoonimyrskyissä.
Voiko pienen vauvan kanssa matkustaa esim. lentokoneella? Ja mille viikoille asti voi raskausaikana lentää?

Voiko parin kk ikäinen vauva jo lentää koneessa?

Nyt tuli se uusi Blue Onen mainos mieleen, jossa vauva "lentää" ja lause kuvaruudussa on "Taito lentää"
 
Jo ihan pienen vauvan kanssa voi lentää. :) Raskaana kansainvälisille lennoille pääsee noin vkolle36 asti, lyhyille kotimaan lennoille jopa vkolle 38 asti. Viikon 28 jälkeen saatetaan vaatia lääkärintodistus siitä, että raskaus on sujunut normaalisti.

Tuolta löytyy lisää:
http://www.finnair.fi/web/finnair/scripts/template_2level_white.jsp?BV_SessionID=@@@@1110047619.1126782835@@@@&BV_EngineID=ccccaddfjkhggigcfjlcgeedfondglm.0&pageid=-13001
:)

 
Eeva1980
Kiitti tiedosta!!
Ajattelin, että voitais heti ensi kesänä, kun la 1.5 (mitä tahansa voi vielä tapahtua) lähteä perhelomalle vauvan kanssa, jos mies ottaisi kesäloman päälle vielä isyysloman...
 
Hei Gloria
Mä lensin just meidän 3 kk typykän kanssa ja hyvin sujui. Isoissa koneissa on vauvoille turvakaukalon näköset istuimet ja lyhyillä lennoilla vauva kiinnitetään vanhemman turvavyöhön omalla vyöllään. Ajattelin että nousut ja laskut ottais vauvelia korvaan mutta ei inahtanukkaan koko matkan aikana ja nukahti hurinaan melkein heti.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 15.09.2005 klo 14:29 Hei Gloria kirjoitti:
Mä lensin just meidän 3 kk typykän kanssa ja hyvin sujui. Isoissa koneissa on vauvoille turvakaukalon näköset istuimet ja lyhyillä lennoilla vauva kiinnitetään vanhemman turvavyöhön omalla vyöllään. Ajattelin että nousut ja laskut ottais vauvelia korvaan mutta ei inahtanukkaan koko matkan aikana ja nukahti hurinaan melkein heti.
kuinka pitkän lennon teitte?Et ilmeisesti joutunut syöttämään vaivaasi vai kuinka..me ollaan suunniteltu ens kesälle Kreikan matkaa ja silloin meidän tyttö olisi 1 v2kk.
 
Hei Gloria harmaana
\
Alkuperäinen kirjoittaja 15.09.2005 klo 19:30 Skorpiooni kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 15.09.2005 klo 14:29 Hei Gloria kirjoitti:
Mä lensin just meidän 3 kk typykän kanssa ja hyvin sujui. Isoissa koneissa on vauvoille turvakaukalon näköset istuimet ja lyhyillä lennoilla vauva kiinnitetään vanhemman turvavyöhön omalla vyöllään. Ajattelin että nousut ja laskut ottais vauvelia korvaan mutta ei inahtanukkaan koko matkan aikana ja nukahti hurinaan melkein heti.
kuinka pitkän lennon teitte?Et ilmeisesti joutunut syöttämään vaivaasi vai kuinka..me ollaan suunniteltu ens kesälle Kreikan matkaa ja silloin meidän tyttö olisi 1 v2kk.
En joutunu muuten mutta annoin nousun ja laskun aikana pullosta vettä... Kuulin että auttaa siihen ettei satu korviin kun vauva nieleskelee. Toisella kerralla kyllä typy nukku ja en antanut juotavaa, eikä siltikään ollu moksiskaan.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 15.09.2005 klo 14:29 Hei Gloria kirjoitti:
Mä lensin just meidän 3 kk typykän kanssa ja hyvin sujui. Isoissa koneissa on vauvoille turvakaukalon näköset istuimet ja lyhyillä lennoilla vauva kiinnitetään vanhemman turvavyöhön omalla vyöllään. Ajattelin että nousut ja laskut ottais vauvelia korvaan mutta ei inahtanukkaan koko matkan aikana ja nukahti hurinaan melkein heti.
Missä koneessa/firmalla on vauvoille turvakaukalonnäköisiä istuimia? :eek: Paljon olen lentänyt, enkä koskaan nähnyt. Niitä makuukoppia kyllä on kai melkein kaikissa.
 

Yhteistyössä