Vauvan kanssa ostoksille?

Mäkin haluan vinkkejä ja tietoa tästä! :) Missä imetätte, entä jossei löydy lastenhoitohuonetta, missä vaipanvaihto? Pääseekö vaunuilla ylä- ja alakertaan yleensä hissillä tms, siis onko vaunut mahtuneet?

rv 41+0
 
olen imettänyt lastenhoitohuoneessa tai kahvilan rauhallisessa pöydässä. vaunuissa tai autoistuimessa jka adapterilla kiinni rattaissa. alle kolmikuisen kanssa on mukava käydä kun ne yleensä nukkuu niinkauan ku ollaan liikkeellä. kuhan huolehtii ettei oo kuuma, eli ulkovaatteet kannaattaa ihan oikeasti riisua ainakin jos on viel toppavaatteet päällä, ei riitä että avaa vetskarin..
hisseillä pääsee kyllä liikkumaan. joka paikassa on jonkimmoinen lastenhoitohuone, vähintään semmoinen taittuva pöytä invaveskissä.
 
Tyttö tais olla n.2kk kun oltiin ekan kerran hieman pidempään liikkellä. Meillä ei imetys sujunut, joten tyttö oli korvikkeella ja pullosta oli helppo ruokkia jos tuli tarve. Jos imetys julkisilla paikoilla epäilyttää, voi kokeilla pumpata maitoa pulloon ja siitä sitten ruokkia vauvan. Mutta imetys onnistuu kyllä, jos on hyvä imetyspaita(ei vilku maha/tissit) ja harsolla saa vauvalle hieman ruokarauhaa. Useimmissa isoissa kauppakeskuksissa on lastenhoitohuone, tai sit naistenvessassa hoitotaso. Jos ei löydy hoitopaikkaa, olen itse kerran vaihtanut vaipan vaunuissa (harva ohikulkija hoksaa mitä siellä tapahtuu, ellei ole oikein haiseva lähetys :D) Vaunut kyllä mahtuu hissiin, ja liukuportaissakin pääsee jos on pakko. Meillä on ollut välillä vaunut mukana, välillä turvakaukalo ostoskärryissä. Nyt ollaan hankkimmassa matkarattaat kun tyttö siirtyy kaukalosta istuimeen.

Hyvä hoitolaukku on elämää helpottava väline, sinne mahtuu kaikki tarpeellinen ja vähän enemmän, ja tarvittavat tavarat löytyy helposti. Ja KÄSIDESI on meillä joka paikassa mukana, voi laittaa tuttia yms ilman että tarvii pelätä pöpöjä (muistattehan että ovenkahvat, maksupäätteet, hissinnapit yms on ihan järkkyjä tautipesiä)

Nää nyt tuli ekana mieleen, vastailen illalla lisää jos tulee kysyttävää :)
 
Me lähdettiin kotoa liikkeelle jo vauvan ollessa 1vk ikäinen. Joku voisi sanoa että liian aikaisin, mutta oma olo oli hyvä ja vauva kulki vaunuissa ihan tarpeeksi suojassa pöpöiltä yms. Nyt vauva 2kk ja käydään lähes joka päivä jossain. Kavereilla, kaupungilla, kahviloissa, shoppailemassa tai muuten vaan vaunulenkeillä. Lyhyillä kauppareissuilla kippaan autonistuimen kärryihin, muutoin muksu on omissa vaunuissaan.
Imetys onnistuu (niinkuin joku muukin sanoi) joko rauhallisessa nurkassa kahvilassa tai lastenhoitohuoneessa. Mihinkään haisevaan vessaan en todella lähtisi imettämään. Imetyspaitoja tarvis ostaa lisää, mutta myös semmoiset ponchot on käteviä kun vauvan saa rauhottumaan sinne alle. Toki harso ajaa saman asian. Meillä on aina mukana (oman rauhan vuoksi) pullo+tuttelia, mutta vielä toistaiseksi sitä ei ole tarvinnut. Rauhottaa vaan omaa mieltä kun ne on mukana.
Periaatteessa jos on portaat pitäisi olla myös hissi, koska pyörätuolilla kulkevilla täytyy olla myös esteetön kulku julkisilla paikoilla. Mutta vaunuja saa kyllä vietyä portaita pitkin yksinkin, jos tarve vaatii. Ihmiset on yleensä todella avuliaita kun on vauvan kanssa liikenteessä, ovia availlaan ja väistetään kunhan oma asenne on kohdillaan :)
 
NAJ
Mä en ihan tarkkaan muista minkäikäinen vauva oli kun ekan kerran olitiin kunnolla liikkeella, aika pieni kuitenkin. Vauva kulki liinassa ihan pienenä ja liinan suojissa imetin, välillä mentiin kahville ja siinä sai tyttönen maitonsa, minua ei koskaan ole häirinnyt imettää julkisesti, on aina ollut imetyspaitoja, joidan avulla on helppo imettää. Vähän isompana tyttö on ollut Manducassa ja välilä rattaissa, yleensä kuitenkin jossain kantovälineessä, tykkään kantaa vauvaa :) Kauppakeskuksissa on yleensä hyvänkokoiset hissit, joihin rattaat mahtuu.

Vaipat olen vaihtanut hoitohuoneessa/rattaissa. Vauvan tavarat kulkevat aina repussa, koska mun mielestä reppu on helpoin kun kantaa vauvaa, eikä rattaita ole mukana. Repusta löytyy muutama vaippa, vaihtovaatteet, puhdistuspyyhkeitä, harsoja pari kappaletta ja nyt isompana kosteuspyykeitä, joilla vo pyyhkiä naaman/kädet, lusikka, ruokalappu ja vauvan ruoka sekä muutama lelu.

NAJ+Neiti 9kk
 

Yhteistyössä