vauvan "laskeutuminen" uudelleensynnyttäjällä.

Hei osaisiko kukaan kertoa vauvan laskeutumisesta uudelleensynnyttäjillä?? Kirjoista olen vain lukenut että uudelleen synnyttäjillä vauva laskeutuu js ns. kiinnittyy lantioon vasta ihan loppusuoralla? Onko näin? Nyt aamulla kun heräsin ihmettelin että mihin se maha oikein on kadonnut :LOL: Eli maha pudonnut kylkiluiden alapuolelta reippaasti alespäin, ja kauhee paino nivusissa... Eli vauva on laskeutunut. Pitäisikö minun nyt varautua synnytykseen lähtöön lähipäivinä/viikkoina? Supistuksiakin on ollut/menkkamaisia kipuja, kohdun ulkosuu pari viikkoa sitten sormelle auki ja kanavaa 1,5cm pehmeänä jäljellä...Viikkoja 31+4 vasta, siksi hieman huolestuttaa..
 
mulla nyt rv 38+5 ja toista ootan eikä vauva ole VIELÄKÄÄN laskeutunu :| ! esikoine meni 9päivää yli la:n, synnytys alkoi lapsivesien menolla ja jotenki jännittää jos tää joudutaanki käynnistää. eli kaipailisin minäkin kokemuksia miten muilla uudelleensynnyttäjillä on vauvat laskeutunu ja kuinka kauan menny siitä sitten lähtöön?
 
No mulla vauva laskeutu joskus 34 viikolla mutta viime viikolla ei ollut vielä kiinnittyny, tänään oli taas nla ja nyt oli kiinnittyny. Mulla nyt viikkoja 39+2 mutta ei tosta vielä osaa sanoa merkitseekö mitään, toivottavasti :saint:
Ja pakkohan sen on jo kohta syntyä, mutta tosiaan ainakaan toi laskeutuminen ei mulla merkinny mitään koska edelleen mahassa.
 
Mulla vauva kiinnittyi lähtökuoppaansa rv. 37. Supisteluita on jatkunut herra ties kuinka pitkään, mutta kun ovat hiipuvia olleet tähän saakka. Limatulppaa irtosi sentään eilen, mutta odotellen edelleen rv. 40+3.
 
Täällä myös tänään todettiin neuvolassa että laskeutunut on, nyt rv 34+3.
Viikon verran on painanut alas oikein kunnolla ja ostin sitä varten tukivyönkin oloa helpottamaan. kiinnittymisestä ei hoitaja tänään maininnut mitään... ens viikolla lääkäri, eli jos siten tietäis siitäkin.
 
Tänään olin lääkärissä ja hän totesi että tuntee hyvin lapsen pään että on hyvin alhaalla.
Kohdunkaulaa on kuitenkin 3 cm jäljellä ja kiinni + kiinteä eli ei kypsymistä todettavissa. En odota syntyväksi ennen laskettua... jos silloinkaan :/
 
  • Tykkää
Reactions: BJ
Alkuperäinen kirjoittaja apinalauma:
No mulla vauva laskeutu joskus 34 viikolla mutta viime viikolla ei ollut vielä kiinnittyny, tänään oli taas nla ja nyt oli kiinnittyny. Mulla nyt viikkoja 39+2 mutta ei tosta vielä osaa sanoa merkitseekö mitään, toivottavasti :saint:
Ja pakkohan sen on jo kohta syntyä, mutta tosiaan ainakaan toi laskeutuminen ei mulla merkinny mitään koska edelleen mahassa.

Mulla ei oo viäkään syntyny vaikka laskeutu siis joskus tuolloin 34 viikolla.. Ja nyt 40+2 :kieh:
 

Yhteistyössä