Vauvan liiikkuminen?

KAuanko vauva voi olla liikkumatta 26. viikon lopulla ennenku kannattaa huolestua?
Ja entä jos liikkuu muuten tosi usein mutta sitten jonakin päivänä liikkumiset ois sellasta pientä tökkimistä sillon tällön tosi harvoin?
 
neuvolassa tuosta kysyin juuri tässä joku päivä sitten, about samoilla viikoilla kun mennään ja oma lapsukainen ei ole siitä akytiivisimmasta päästä liikkumaan. Joskus saa illalla ruveta miettimään onko liikkeitä tuntunut koko päivänä jne. Kuitenkin siellä tykättiin että tuo huolestuminen on suhteessa siihen miten vauva normaalsiti liikkuu, eli jos aina aktiivisesti liikkuva lapsi yhtäkkiä lopettaa liikkumisen liki kokonaan niin silloin kannattaa tarkistuttaa ilannetta. Mutta taas näillä rauhallisemmilla hyväksytään tuo hiljaiselo ihan normaaliksi.

Oma esikoinen lopetti aktiivisen liikkumisen tykkänään rv35 ja ultrassa selvisi että olikin kääntynyt perätilaan.
 
mulla on takaseinässä istukka ja yleensä tunnen paljon liikkeitä. mutta siis.. no joo ei mulla tässä mitään hätää oo kun oon ollu vasta jostain klo 11 asti hereillä ja nyt aloin miettii että en oo kyllä oikee mitää tuntenu tänään vielä... yhen pienen tönäsyn tunsin jossai välissä mutta siinäpäs se.

Mut mietin vaan et jos ei tässä nyt iltaan menessä esim liiku niin sit kannattaa soittaa jonnekin vai? Vai aamulla vasta?
 

Yhteistyössä