vauvan liikkeet...

Heips!

Ajattelinpa tässä kysyä että millä viikoilla muut on tunteneet ekoja liikkeitä masusta? :) itestä tuntuu jo että joku sielä myllertää, vaikka viikkoja on vasta 13+4 ja järki tavallaan sanoo että ei ehki ihan vielä kuitenkaan...:D

tuleva marrasmamma...:)
 
mulla tuntu vasta 20viikon jälkeen, ekaa ootan. monet sanoo, että ekan kohalla sitä ei tiiäkkään millasia oottaa, niin ihan ekoja potkuja ei tunnista potkuiksi. huomenna täyttyy 22viikkoa, ja nyt päivittäin möyrii kovastikin :)
 
Ekaa odotan minäkin, ihan ekoja liikkeitä epäilin joskus rv. 17 paikkeilla ja rv. 19 ei sitten enää ollut epäilyksiä mikä siellä mahassa myllää :)

Nyt viikkoja jo 30 ja välistä toivoo että mylläis vähän vähemmän. :D
 
mulla oli niin että ekassa huomasin joskus rv 20, tokassa rv 18, kolmannessa rv 17 ja neljännessä pintä kutinaa säännöllisesti rv 15+. Muiden kohalta en muista kutinaa vaan enmpi möyrinää, mutta muilla oli istukka edessä, liekö se vaikuttanut?
 
Viikolla 16 oon ja ekaa odottelen.
Mitä olen täältä netin ihmeellisestä maailmasta lukenut, että millaisia ne liikkeet voisivat olla niin olen kyllä tarkkaillut tuota mahaa "silmä" kovana. Lääkärikin kysyi et joko minä tunnen lapsen liikkeet ja kun totesin etten ole ihan varma niin tämä sanoi ettei se olisi mikään ihme vaikka tuntisin, sillä lapsi on iso jo nyt. Tai sitten se vain vaikuttaa isolta itseeni verrattuna, sillä minulle ei ole luotu isoa hongankolistajan ruhoa... :D
En tiedä onko se vain omaa harhaluuloa vai mitä, mutta välistä oikeasti tuntuu että joku tuolla mahassa liikuskelee. Eihän niitä aina huomaa, mutta kun oiiiiiikein keskittyy niin sitten! .. Tiedä häntä, mutta ainahan sitä haaveilla saa! ;)
 
Mä tunsin ekassakin raskaudessa sen ekan liikkeen rv 13+ jotain. Mut se oli se yks liike vaan, sit alko paremmin tuntua rv 16--> Samoten muistaakseni kolmannessa, aloin tuntea hiljaksiin pieniä liikkeitä rv 13--> kun oikein vaan makoilin hiljaksiin iltasella paikallani.. Tokassa ja neljännessä vasta rv 15--> Ne ekat tuntui mun mielestä siltä kuin joku olisi tökkinyt pienen pienellä pumpulipuikolla sisältäpäin. Tai sitten elohiiri :heart: Lopulta pieniä ilmakuplia ja sitten ihan kunnon potkuja.. Voi noita aikoja.. :heart:
 
Rv 13 (14. raskausviikko 13+0 - 13+6) sikiön pituus on päästä peppuun noin 7 cm ja koko pituus noin 8,5 cm :)

14. raskausviikko

Mut nämäki on yksilöllisiä juttuja :)
Sorge mun moka, katoin yhtä viikkoa taaksepäin, mut tosiaan mun ystävä sanoi mulle jolla on 4 lasta nyt et ekojen kohalla ei tuntenut kun vasta joskus +20 ja sit kahen viimesen kohalla jo 13+ jotain kun tiesi mitä odottaa. Onhan se yksilöllistä mut outoa se musta on jotenki silti noin varhain tuntea :) Yksilöllisiähän nämä kaikki jutut loppujen lopuksi on =)
 
Sikiön liikkeet - Vau.fi

"Sikiön liikkeitä ja potkuja ei kannata verrata toisten odottavien äitien tuntemuksiin eikä edes omiin aikaisempiin raskauksiin. Kaikki lapset ovat erilaisia ja liikkuva eri tavalla. Sikiön aktiivisuus vaihtelee päivittäin. Kaikki raskaudet ovat erilaisia, ja riippuu ihmisestä, miten herkkä hän on tuntemaan sikiön liikkeet."
 

Yhteistyössä