vauvan munuaiskystat

Onko täällä muita joiden lapsilla on kystia munuaisissa? Mikä on diagnoosi ja mikä tilanne on nyt?

Mulla on reilut kaks viikkoa vanha poika. Jo siköaikana epäiltiin rakkuloita munuaisissa ja konrolloitiin useaan otteesseem, silloin kaikki ok. Nyt kuitenkin viikko sitten tehdyssä ultrauksessa poikani munuaiset ovat täynnä pieniä 1-4mm rakkuloita. Lääkärit eivät varmuudella pysty sanomaan mistä on kyse. Pelkään, että vauvallamme on harvinainen munuaissairaus ja ennuste tähän on huono :'( Jos joku on ollut vastaavassa tilanteessa haluaisin kuulla miten siiinä on käynyt. Toivon niin paljon, että kyseessä ei olisi mitään vakavaa....
 
Moi! Mulle tuli ihan uutena juttuna koko munuaisten kystat viime ultrassa. Niitä oli kylläkin vain toisella ja toisessa munuaisessa. Ei aiheuta toimenpiteitä, mutta mielenkiinnolla odotan myös tietoja ja kokemuksia kystista. Tsemppiä sulle ja toivotan onnea tulevaan... :| :'(
 
k
meillä tytöllä löyty rakenneultrassa toisesta kystia, jo sillon lääkäri epäili ettei munuainen toimi ja syntymän jälkeen tehtiin n. 3kk iässä tutkimus jossa todettiin ettei toimi.yhdellä pärjää ja itse päätimme että toimimaton munuainen leikataan pois tytön ollessa n.3v.hyvin pärjää yhdellä ei syytä huoleen.
 

Yhteistyössä